Eindelijk!quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Poppedein het volgende:
En ik kom er weer voor terug
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai![]()
7 mei uitgerekend (ipv de 5e) en dus vandaag 11+2 wkn alweer!
Ja eindelijk uit de kast! Nogmaals gefeliciteerdquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Poppedein het volgende:
Hier reduceert de keuze die ik 's ochtends heb als ik voor de kast sta al drastisch...ideaalquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:53 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd Poppedein!
Ik pas mijn broeken tot nu toe ook gewoon nog. Ze zitten wel iets minder comfortabel. Ik ben ergens ook best bang om veel aan te komen. Ben eerder redelijk veel afgevallen, en hoop dat ik na de bevalling wel weer snel terugkom op dit gewicht, en dat er niet nog een kilo of 10 blijft hangen zeg maar.
Hahaha, wat goed! Daarom is een kloon dus ook niets voor mij..wat kun je wel en wat kun je niet vertellen...quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:13 schreef Jore het volgende:
Poppedein, gefeliciteerd! Ik had het al geraden omdat je in een hecht team werkte en je collega's het nog even niet mochten weten. Heb je nu zelf het geslacht ook al min of meer kunnen bepalen trouwens?
Ohja en mij wel in dat niemandsland duwen hèquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:16 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hahaha, wat goed! Daarom is een kloon dus ook niets voor mij..wat kun je wel en wat kun je niet vertellen...
en nee, dat "moet" officieel tussen 12-14 wkn, dus heb t heel bewust ook nog niet geprobeerd nu, maar ben ook nog een beetje in dubio of ik dat wil met 80% zekerheid, ik geloof dat ik me ondanks die overige 20% toch te veel zou gaan richten op t geslacht wat ik/we dan hierdoor denken en de omschakeling heel moeilijk zou vinden, dus ik denk dat ik gewoon tot een week of 16/17 wacht en ik t écht kan zien
quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef Poppedein het volgende:
Ohhhh nieeeeee! Ik heb gevraagd of je t wilde weten verdeurie! En bovendien was t bij jou wel zo duidelijk dat ik wel een gokje durfde te wagen (met toestemming)
Oh Poppedein!quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Poppedein het volgende:
7wk en 4 dagenquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:52 schreef mefke79 het volgende:
zfs, hoe ver ben je dan volgens je eigen telling?
ongeveer net zo ver als mijn vriendin danquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:58 schreef zfs het volgende:
[..]
7wk en 4 dagen
@sil wat fijn dat het goed gegaan is en wat heb je het mooi beschreven.
op 18 november 7w3? Klopt dat wel? Want dan zou je nu pas een week na eisprong zitten...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:58 schreef zfs het volgende:
[..]
7wk en 4 dagen
@sil wat fijn dat het goed gegaan is en wat heb je het mooi beschreven.
nou eigenlijk...quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:10 schreef Poppedein het volgende:
Haha nee hoor, als je maar niet zegt dat t was vanwege mn dikke pens toen je hier was, want toen wassut nog nieAl ben ik wel nieuwsgierig naar t waarom dan w'el!
Wat enorm leuk!! Gefeliciteerdquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Poppedein het volgende:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou eigenlijk...![]()
Nee joh gek.nou tja euh. Het hing in de lucht.
ik heb daar een vreemd soort radar voor.
Echt de mensen die ik onbedoeld de stuipen op het lijf heb gejaagd daarmee.
En Bass Miss ook van harte gefeliciteerd!
Als ik nou een blauwe jurk koop? En dan De Buurvrouw, Predictorquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:32 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
net als een gaydar maar dan een pregdar ofzo![]()
Klinkt als een mooie ervaring Sil! Fijn dat het zo positief is gegaan allemaal.
10okt had ik eigenlijk ongesteld moet worden 14 dagen daarvoor is 26 sept dus als ik goed reken is het dan idd 7 wek 4 dagen. Voor mij is het de 1e keer dus ik kan het ook fout hebbenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:13 schreef mefke79 het volgende:
[..]
op 18 november 7w3? Klopt dat wel? Want dan zou je nu pas een week na eisprong zitten...
Ik ben heel erg benieuwd naar mijn datum, tis ergens begin juni, maar met mijn rare cyclus zit het ergens tussen 1 en 7 juni.
Ook dan gaat men nog uit van de zwangerschapsduur beginnend bij de eerste dag van de laatste menstruatiequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:14 schreef zfs het volgende:
En als je nu bijna zeker weet wanneer de bevruhting heeft plaats gevonden?
Ik voel mij wel erg dom nu
Bij mij rekent FF wel vanaf de bevruchting (die was niet op 14 dagen na de eerste dag van de laaste menstruatie) voor het berekenen van de uitgerekende datum, maar voor de zwangerschapsduur wordt gewoon 2 weken bij die bevruchtingsdatum opgeteld..... dus ze rekenen niet vanaf je eisprong om je zwangerschapsduur vast te stellen, die wordt gewoon net als hier vastgesteld op 2 weken eerderquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:19 schreef danic het volgende:
zfs, dat maakt niet uit, je rekent altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Doet de verloskundige ook.
Alleen in Amerika tellen ze vanaf de eisprong, maar hier krijg je die twee weekjes er gratis bij. Fijn hè, hoef je weer minder lang je mond te houden
Mijn moeder zag het bij mij toen ik 1 dag overtijd was bij m'n zwangerschap van Jr... en ik me nog niet eens gerealiseerd had dat ik de dag daarvoor ongesteld had moeten worden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:24 schreef mefke79 het volgende:
zfs als je op 10 oktober ongesteld had moeten worden was dat dag 28 en was je dus 4 weken. 18 november ben je dan 9 weken en 4 dagen. Even uitgegaan van cyclus van 28 dagen.
Buurvrouw, ik heb het ook altijd snel door of mensen zwanger zijn, al kan ik soms niet eens zeggen wat me opviel. Ik 'verdenk' nu mijn leidingevende, ben benieuwd.
Hier was de eisprong op dag 12 en ik heb dat simpelweg vastgehouden, en gezegd dat ze mochten rekenen met 1 maart als eerste dag laatste menstruatie, en niet de 4 maart die het werkelijk was.... het scheelt waarschijnlijk wel dat de eerste echo met 7w0d exact op termijn was, en die met 9w0d wederom, want mijn uitgerekende datum heeft altijd keurig vastgestaan op de datum gebaseerd op de eisprong.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:28 schreef mefke79 het volgende:
ook nog een leuke: je termijn wordt pas bijgesteld bij meer dan een week afwijking. Dus standaard gaan ze uit van eisprong op dag 14 ook al is het dag 18 of 10 geweest.
Bedankt voor de tip! Ik had al op marktplaats gekeken maar vond de prijzen te weinig verschillen met de nieuwprijs (en dan doen ze er vaak gratis een fles gel erbij).quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:01 schreef Poppedein het volgende:
Volgens mij bij de kijkshop Tankgirl! En kijk anders voor de grap eens op marktplaats!
Nou nee, ik heb wel gezegd dat het op 4 maart was, maar dat ze 1 maart konden aanhouden wegens een vroege eisprong..... en dat werd simpelweg bevestigd door de echo met 7w0d.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:40 schreef mefke79 het volgende:
leandra, had jij nou niet zelf gesmokkeld, hadden ze het niet aangepast, officieel dan. Mijn vk deed het wel, de gyn in het ziekenhuis weigerde. Ben benieuwd wat het nu dus wordt met eerst een mk, een heel korte cyclus en normaal eisprong op dag 10.
Lijkt me een strak plan Suzannaquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:28 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, en ik heb besloten dat donderdag bevaldag wordt. De meiden zijn dan uit logeren tot vrijdagavond en kunnen dan mooi hun nieuwe zusje bewonderen als mama niet meer zo laveloos is, en ook wat energie kan opbrengen voor hen. Wie stemt vóór?
Mooi!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:30 schreef Verida het volgende:
Nog even een reactie op het bevallingsverhaal van Silmarwen.
Ik ben de moeder van Knut en mocht samen met de moeder van Silmarwen aanwezig zijn bij de bevalling.
Dit is heeeel bijzonder, ten eerste om daarvoor gevraagd en uitgenodigd te worden en vooral om bij de bevalling aanwezig te zijn.
's morgens om kwart voor acht werd ik opgehaald door Knut en Sil. De eerste weeen waren gewoon gezellig en lacherig en knus om bij te zijn. Op het moment dat de weeen sterker werden was het geweldig om te zien hoe Sil in zichzelf keerde en instinctief de juiste dingen wist te doen.
Ik heb zelf drie kinderen gekregen en ben nog steeds heel blij met die ervaringen. Het gegeven dat een lichaam gewoon weet hoe het moet en de oerkracht die erbij komt kijken heb ik zelf als heel mooi ervaren. Het was daarom des te mooier om ook bij Sil deze kracht te zien.
De verloskundige en verpleegster waren ook geweldig. Ze waren er wel, maar toch ook weer niet, het was net of Knut en Sil daar samen aan het werk waren. De andere moeder en ik zaten tegen de muur op krukjes en konden alles geweldig zien. Zo mooi en overweldigend.
Het moment dat Jasmin daadwerkelijk geboren werd was net of het zich in slow motion afspeelde, de eerste huiltjes, het kleine handje dat zich gelijk om de vinger van Knut sloot, de tranen en emotie en de gezichten van Knut en Sil vergeet ik nooit meer.
Dankjewel Sil en Knut, het was een onvergetelijke ervaring.
Owwww Knut-moeder, je maakt deze labiele zwangere zomaar aan het huilen! Wat heb je dit prachtig omschrevenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:30 schreef Verida het volgende:
Nog even een reactie op het bevallingsverhaal van Silmarwen.
Ik ben de moeder van Knut en mocht samen met de moeder van Silmarwen aanwezig zijn bij de bevalling.
Dit is heeeel bijzonder, ten eerste om daarvoor gevraagd en uitgenodigd te worden en vooral om bij de bevalling aanwezig te zijn.
's morgens om kwart voor acht werd ik opgehaald door Knut en Sil. De eerste weeen waren gewoon gezellig en lacherig en knus om bij te zijn. Op het moment dat de weeen sterker werden was het geweldig om te zien hoe Sil in zichzelf keerde en instinctief de juiste dingen wist te doen.
Ik heb zelf drie kinderen gekregen en ben nog steeds heel blij met die ervaringen. Het gegeven dat een lichaam gewoon weet hoe het moet en de oerkracht die erbij komt kijken heb ik zelf als heel mooi ervaren. Het was daarom des te mooier om ook bij Sil deze kracht te zien.
De verloskundige en verpleegster waren ook geweldig. Ze waren er wel, maar toch ook weer niet, het was net of Knut en Sil daar samen aan het werk waren. De andere moeder en ik zaten tegen de muur op krukjes en konden alles geweldig zien. Zo mooi en overweldigend.
Het moment dat Jasmin daadwerkelijk geboren werd was net of het zich in slow motion afspeelde, de eerste huiltjes, het kleine handje dat zich gelijk om de vinger van Knut sloot, de tranen en emotie en de gezichten van Knut en Sil vergeet ik nooit meer.
Dankjewel Sil en Knut, het was een onvergetelijke ervaring.
Een Weleda baby.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:39 schreef Pvoesss het volgende:
Heerlijk Mrien al bijna verlof
Mijn eerste verlof dag zit er alweer bijna op.
Bij de verloskundige geweest en in principe een stickertje maar er zijn wel wat dingetjes waarvoor ik extra onder controle sta.
Zoals bekend ging de bevalling van xje heel snel en was ze aardig dik..Omdat ik toen bijna alleen ben bevallen ben ik nu een dus een spoedpatientX hebben ze nooit als dik geschat door de vele ruimte die ze over had.
Wat blijkt is dat ik nu dus zoveel ruimte heb dat hij nog helemaal kan draaien![]()
Ze zijn nu bang voor een draai (naar stuit) en dan een hele snelle bevalling.
Dus nu controleren ze steeds vaker naar de liggingZodat ik niet in mijn eentje ineens daar mee te maken heb
![]()
![]()
Verder is dus alles wel goed, bloeddruk etc etc etc![]()
En ik ben heel emo vandaag als ik dan de commode zo klaar zie.
Elke keer als ik de kamer binnenloop kan ik wel huilen
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |