abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87627455
Er zijn verschillende soorgelijke shows, maar Idols blijft toch echt wel de leukste...

Vertel hier waarom idols weer terug moet komen *O*
pi_87627551
Zodat we kunnen uitkijken naar het verdwijnen ervan
  ESF Reporter zondag 17 oktober 2010 @ 12:01:43 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_87627647
1) Chantal Janzen
2) Eenvoudige opzet
3) Kansloze figuren die het nog steeds niet snappen en daarom nog harder worden aangepakt
4) Thema's
pi_87628205
:')

Idols is echt niet de leukste, het gaat gewoon altijd om de mensen die erin zitten, en ik denk dat 80% van de Nederlanders nu wel een auditie gedaan heeft.

Tijd voor een nieuw concept. Geen herkauw praktijken
¯(º_o)/¯
¯(o_º)/¯
pi_87632210
het uitlachen van mensen die denken dat ze kunnen zingen en uitgekaferd worden door de jury :X
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:04:44 #6
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_87637395
Idols moet terug met als voorwaarde dat er gebruik gemaakt wordt van een live band en dat de kandidaten zichzelf mogen begeleiden met een instrument. En ze zouden net als VOH een voorselectie moeten maken van de kandidaten die op tv komen bij de auditie. Iedereen vindt nu VOH geweldig omdat er echt zangtalent tussen zit, maar het valt gewoon meer op omdat alle onzinaudities zijn weggefilterd. Als Idols dat ook zou doen, zou het ook meer serieus genomen worden.

Idols is nu één van de weinige talentenjachten waar de jury zich nog objectief opstelt omdat ze niet verantwoordelijk zijn voor een bepaald kandidaat. De show moet de nadruk leggen op de kandidaten, niet op de onderlinge strijd tussen de juryleden.
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:14:22 #7
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_87661049
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:04 schreef iPat het volgende:
Idols moet terug met als voorwaarde dat er gebruik gemaakt wordt van een live band en dat de kandidaten zichzelf mogen begeleiden met een instrument. En ze zouden net als VOH een voorselectie moeten maken van de kandidaten die op tv komen bij de auditie. Iedereen vindt nu VOH geweldig omdat er echt zangtalent tussen zit, maar het valt gewoon meer op omdat alle onzinaudities zijn weggefilterd. Als Idols dat ook zou doen, zou het ook meer serieus genomen worden.

Idols is nu één van de weinige talentenjachten waar de jury zich nog objectief opstelt omdat ze niet verantwoordelijk zijn voor een bepaald kandidaat. De show moet de nadruk leggen op de kandidaten, niet op de onderlinge strijd tussen de juryleden.
Hear hear *O*
With the stars as her umbrella
pi_87684575
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:04 schreef iPat het volgende:
Retweet O+!
Willem-Jan van Puffelen
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:43:39 #9
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_87684882
Begint met J en eindigt op Erney.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_87929021
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:43 schreef BVO het volgende:
Begint met J en eindigt op Erney.
Jury met Bert en Erney? O+
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_88045962
Idols? Dat is met de X Factor toch hatske achterhaald? (en als Popstars nu al te zien op tv)
Hoeft wat mij betreft niet terug te komen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_88046061
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:50 schreef Bartjebart het volgende:
Idols? Dat is met de X Factor toch hatske achterhaald? (en als Popstars nu al te zien op tv)
Hoeft wat mij betreft niet terug te komen...
Want X Factor is zoveel leuker?
Willem-Jan van Puffelen
pi_88046155
Ik wil StarMaker terug :@
pi_88046156
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 12:01 schreef Cee het volgende:
1) Chantal Janzen
Jaaaaa O+
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_88047894
quote:
5s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:52 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Want X Factor is zoveel leuker?
Ja vind ik wel :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_88048538
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja vind ik wel :@
Omdat je de strijd tussen juryleden belangrijker vindt dan strijd tussen kandidaten?
Willem-Jan van Puffelen
pi_88048574
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:39 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Omdat je de strijd tussen juryleden belangrijker vindt dan strijd tussen kandidaten?
Dit is een van de redenen waarom Idols weer terug moet komen... dat gezeik met teams :')
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:41:38 #18
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_88048642
Jerney Kaagman.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_88048651
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:39 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch heul nergens?

:P
pi_88048759
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch heul nergens?

:P
Nee, als je het al gezegd had had ik het niet hoeven vragen ey?
Willem-Jan van Puffelen
pi_88048849
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:43 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Nee, als je het al gezegd had had ik het niet hoeven vragen ey?
Puntje voor jou :P

Maar nee ik vind X-Factor gewoon leuker omdat het diverser is imo
pi_88050623
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik wil StarMaker terug :@
Ik ook :Y
pi_88061685
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2010 11:55 schreef iBenny het volgende:
Er zijn verschillende soorgelijke shows, maar Idols blijft toch echt wel de leukste...

Vertel hier waarom idols weer terug moet komen *O*
Nou ik kan maar 1 reden bedenken waarom geen enkele show ala iDols terug moet komen:

OMDAT HET BAGGER TV IS! })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88063071
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 17:04 schreef iPat het volgende:
Onzin, laatste 2 X-factors werden ook vrijwel geen kansloze audities meer uitgezonden.
VoH heeft gewoon vele malen meer talent rondlopen omdat er een ander soort deelnemers op afkomt. Serieuzere types, minder kinds.
Als je de 2e rondes van eerdere talentenjachten afzet tegen de 1e ronde van VoH dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat VoH er met kop, schouders, middel en knieën bovenuit steekt.

De enige reden die ik kan bedenken dat Idols terug zou moeten is de neutrale jury. Maar goed, dat waren ze hoe verder de show kwam ook niet meer omdat ze dan enkel en alleen nog positief waren over de kandidaten.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_88089666
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:06 schreef UltraR het volgende:

VoH heeft gewoon vele malen meer talent rondlopen omdat er een ander soort deelnemers op afkomt. Serieuzere types, minder kinds.

Niet zo vreemd als je bij de ene show mensen uit gaat nodigen terwijl het bij de andere allemaal mensen zijn die zelf auditie komen en willen doen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:09:23 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_88094691
Perfecte mix tussen randdebielen en goede audities. Verder zoals genoemd (enigszins) neutrale jury en goed uitgewerkte thema's. Vooral dat laatste schort het aan bij XFA, de meeste nummers hebben niets met het thema te maken en het decor blijft ook hetzelfde.

Oh, en vaker een liveband zou ook mooi zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_88157678
Als ik kijk naar de Zweedse Idols heb ik wel zoiets van... waarom allemaal dingen eromheen als je het gewoon heel simpel kan houden. Daar is het zo simpel als wat en scoort als een tiet :D
pi_125232134
Een enorme kick, maar moet kunnen :7 ....

Bloed Zweet en Tranen, X Factor, Holland's got talent, The Voice, The Voice Kids.... Zomaar wat namen van talentenjachten die voor de komende maanden (weer) op de planning staan.

Maar eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als Idols gewoon weer terug komt. Gewoon heeeeeel basic(geen stuiptrekkingen door het licht in het decor), met het geen-blad-voor-de-mond-commentaar van de juryleden, die er overigens gewoon verstand van hebben en niet artiesten die voor een schnabbelbeurtje/"joehoe-ik-ben-er-ook-nog" achter de desk zitten.

En niet te vergeten de achterlijke acts, met...
Herman _O_

Klompen Vincent _O_
pi_125300504
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2010 14:26 schreef supersushihero het volgende:
het uitlachen van mensen die denken dat ze kunnen zingen en uitgekaferd worden door de jury :X
Dat is zeker een noemenswaardig argument om te vermelden waarom Idols terug zou moeten komen :Y Hebben wij ooit nog iemand gehad die onderstaand persoon heeft overtroffen?

pi_125357272
1. Betere juryrering (zou mooi zijn als Eric en Henkjan weer terug komen) gewoon de oude garde
2. Die irritante lach van Gordon bij X-factor
3. Minder kotertjes die denken dat ze kunnen zingen
4. Betere choreografieen
5. X-factor zal X-factor niet meer zijn zonder Eric van Tijn
6. Het niveau van nu ziet er als volgt uit: Fresh Kid, Ben Saunders, Sharon Kips, Rafaella etc. (allemaal middelmatig)
7. Durf nu al te wedden dat de winnaar/winnares van Next top Talent ook een middelmatige zanger/zangeres is.
8. Ali B zal nu alleen typetjes als Fresh Kid selecteren
9. Laag niveau juryrering bij X-faxtor/Next top Talent/VoH, kom op Stacey/Ali B/Nick en Simon?
10. Ben blij dat Angela Groothuizen nog in de jury zit, anders was het hopeloos

Lisa Lois en Boris waren de enige die wat in hun "mars" hadden...
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_125362963
Je kan de domste mensen uitlachen,
Achter elke traan schuilt een verhaal achter elke glimlach een herrinering,
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:59:42 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125363684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:42 schreef xKarlijntje het volgende:
Je kan de domste mensen uitlachen,
Ik zit met smart te wachten op het ongetwijfeld spectaculaire einde van deze zin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125363804
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zit met smart te wachten op het ongetwijfeld spectaculaire einde van deze zin.
haha :P
Achter elke traan schuilt een verhaal achter elke glimlach een herrinering,
pi_125364927
[quote]0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:02 schreef xKarlijntje het volgende:

[..]

haha :P
[/quote

Het moest een punt zijn inplaats van een komma mutsje
pi_125433255
Kennen we nog onze manager? _O-

zaterdag 20 april 2013 @ 19:37:17 #36
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125530330
Deze auditie is de enige die ik heb onthouden

zaterdag 20 april 2013 @ 19:40:10 #37
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125530441
Deze was ik vergeten maar was toen wel grappig.

zaterdag 20 april 2013 @ 19:42:52 #38
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125548357
Ook leuk. Maar weet iemand nog die aflevering met dat ene kandidate die het had over een spreuk met de tekst "King Kong" Ook zo een geflipte volgens mij.
pi_125549002
Ik heb dat stukje niet, maar herinner het me nog heel goed ("power to the king kong!") en weet wel dat het hetzelfde meisje was als hier. En hier deed ze ook al zo debiel. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 11:41:16 ]
  zondag 21 april 2013 @ 11:48:57 #41
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125549207
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:40 schreef female81 het volgende:
Ik heb dat stukje niet, maar herinner het me nog heel goed ("power to the king kong!") en weet wel dat het hetzelfde meisje was als hier. En hier deed ze ook al zo debiel. :')

:') :') En die daarna. Tis dubbel. Je wilt het zien maar toch vraag ik mij af waarom niemand ze beschermd.
pi_126100490
Enige leuke is de mensen die hun eigen voor schut zetten
Hey iedereen
  maandag 6 mei 2013 @ 01:00:34 #43
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126116431
Niet. De perfecte talentenjacht is nog niet uitgezonden. Bij de Soundmixshow, waarmee het begon, zag je enkel goede talenten optreden, de audities werden je bespaard en een deskundige jury bepaalde wie doorging. Bij Idols mocht je eigenlijk eens de audities gezien maar helaas liep dit uit de hand, ook werden er kandidaten te kakken gezet. The Voice of Holland laat enkel de betere auditanten zien, zet geen auditanten te kakken en selecteert auditanten op basis van hoe ze zingen, en waarschijnlijk ook een beetje op basis van smaak. Helaas verloopt de selectie vervolgens uiterst amateuristisch. Sterke kandidaten worden aan sterke kandidaten gekoppeld, zwakke kandidaten aan zwakke kandidaten. Voor het grootste deel worden ingekorter versies van liedjes gezongen. De kijker bepaalt wie er door mag, dat is vaak niet op basis van kwaliteit. De thema-avonden vond ik een leuke vondst. Andere soortgelijke programma's die we tussendoor kregen sla ik maar even over.
Verder was er nog een programma waarin het ging om het zelf componeren, een hartstikke goede toevoeging.

Om het ideale talentenprogramma te krijgen is er een mix van dit alles nodig:
- audities laten zien maar enkel de talentvolle auditanten (daar mag best eens een afvaller tussen zitten)
- kandidaten vanaf het begin liedjes volledig laten zingen
- toestaan dat kandidaten met eigen gecomponeerde liedjes optreden
- een professionele jury laten bepalen wie er doorgaat naar de volgende ronde
- niet enkel solo-optredens, als de kandidaten het leuk vinden laat hen dan ook rustig een duet doen of iets dergelijks.

Als het even kan zonder reclame en sponsoring, daar mag van mij best wel wat publiek geld aan worden besteed. Het amusementsbudget van de PO is groot genoeg om dat te kunnen doen als de publieke omroepjes samenwerken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126420415
Heel nobel. En jij denkt dat men daar zelf niet aan gedacht heeft en toen besloten heeft om er een heel circus van te maken vanwege de honger naar de hoogst mogelijke kijkcijfersreeks?

Alles draait om hebberigheid naar het allerhoogste en alleen met het shockeffect = debiel,opvallend,anders dan anders weet men dat te bereiken voor de korte termijn.

Allemaal wegwerp/instant consumptie programma's die men maakt.
Uiteraard naar Amerikaans voorbeeld. :{
  maandag 13 mei 2013 @ 17:47:15 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126437911
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:01 schreef Iwanius het volgende:
En jij denkt dat men daar zelf niet aan gedacht heeft en toen besloten heeft om er een heel circus van te maken vanwege de honger naar de hoogst mogelijke kijkcijfersreeks?
We hebben in Nederland een publieke omroep die perfect zo'n programma zou kunnen maken. Gewoon doen! Je kan er zelfs Endemol voor inhuren als je wil, dat werkte voor DWDD en P&W prima. Ik maak me geen illusie over de intenties van de commerciële omroepen, een omroep die zendtijd verhuurt voor het oplichten van mensen (belspelletjes, sexlijnen) laat er geen misverstand over bestaan wat haar primaire doel is.

quote:
Allemaal wegwerp/instant consumptie programma's die men maakt.
Uiteraard naar Amerikaans voorbeeld. :{
Reden te meer om ervoor te pleiten dat de publieke omroep iets maakt wat wel wezenlijk is.
#NoDAPL
  maandag 13 mei 2013 @ 17:49:26 #46
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126437994

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-05-2013 17:49:36 ]
#NoDAPL
pi_126471381
Soms Bram is de logica bij programmamakers ver te zoeken. Ik begrijp je punt alleen die logica die jij en ik hebben willen zij soms gewoon niet, voor redenen die wij dan weer onlogisch vinden.

En zolang er bij de publieke omroepen een zekere mate van dedain jegens de tv kijker is inzake wat nu het beste is voor op tv en er verder ook geen inspraak/afreken mogelijkheid is, zul je altijd dit soort programma's op tv krijgen die het kijken eigenlijk niet waard zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2013 12:10:08 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:39:28 #48
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126474615
Het probleem voor de PO is dat zo'n programma door meerdere omroepjes uitgezonden moet worden aangezien het voor 1 omroepje te duur is. Ze hebben allemaal X% van hun budget om te besteden aan amusement. Dan krijg je dus een programma wat qua concept interessanter is maar wat veel amateuristischer (geen Endemol) is uitgevoerd ("de beste sing/songwriter" of zoiets). Jammer. Volgens mij maakte dit programma ook nog eens de fout om niet op een goede manier op tijd reclame te maken voor dit programma, wat nodig is om de talenten te lokken. Zo wist ik pas van dat programma toen het al enkele weken werd uitgezonden terwijl ik toch redelijk veel naar de PO kijk.
#NoDAPL
pi_126521848
Ik begrijp wat je bedoelt maar je haalt zelf aan met de regel
quote:
Volgens mij maakte dit programma ook nog eens de fout om niet op een goede manier op tijd reclame te maken voor dit programma, wat nodig is om de talenten te lokken
precies wat ik met mijn eerdere reactie bedoelde inzake de onlogische manier van handelen voor ons leken.
Daarbij is het ook een gegeven dat de eerste insteek niet zo zeer is om echte talenten af te leveren en er een langdurig verband mee aan te gaan. First and foremost is dat er andermaal spannende televisie wordt gemaakt n.a.v. een format. Vandaar dat het ook allemaal reality is.

Het format is maar een middel ( de kandidaten en opzet van het programma) om dat dus te bereiken, waarbij de tv kijker het idee moet hebben dat het echt allemaal ergens omgaat en bloedserieus is. Niet dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2013 09:50:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')