Laatste nieuws: http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
Speculeer en discussieer hier verder!quote:28-8-2010
Het weer is nog steeds prachtig hier en op een paar valwinden na is het windstil en dus bijna niet uit te houden in de volle zon.
Gelukkig heb ik een zonnezeiltje boven de kuip en daar vertoef ik dus de hele dag onder.
Het was lekker om weer een hele nacht door te slapen. Maar ik wil toch ook wel weer de zee op.
Nu ik hier toch ben wil ik graag meer eilanden zien. het duurt nog even voordat het stormseizoen over is en ik heb dus alle tijd voordat ik weer naar een ander eiland vaar.
In Nederland zijn de meest scholen alweer begonnen, en dus ben ik ook maar weer langzaam in de schoolboeken gedoken.
Want dat hoort er nu eenmaal bij, maar ik vind het niet zo erg hoor.
Laura
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is gewoon niet netjes handelen van een bedrijf dat eerst zelf zit te verklaren in de media dat het geen BB gaat worden, en twee maanden later afhaakt omdat ze toch BB willen en als je er niet mee akkoord gaat moet je op stel en sprong uit de haven vertrekken. Dat zou het al niet zijn als het om een volwassenen zou gaan, bij een 15-jarige is het gewoon, tja .. heb er niet echt een woord voor .. erg min.
Vanaf 21+ mag je ook universiteit toelatings examen doenquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:13 schreef harcoi het volgende:
laura het schijtmeisje zit al 2 maanden met haar luie reet op een eiland nou nou wat een prestatie wanneer begint ze nou met zeilen. Met dit tempo is ze pas terug als ze 21 is en dat is wel erg oud om je vmbo-examen te doen
Op het vaste land (naar ik begrijp) is het lastig verzuipenquote:
Maar aanvaringen met autoriteiten en sponsors zijn geen probleemquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Op het vaste land (naar ik begrijp) is het lastig verzuipen
Ik heb daar eens naar geluisterd, en zo heb ik oma nu horen vertellen dat Laura zich vorig jaar (kind was toen amper 14) ieder weekend met vrienden van haar "peergroep" op straat rondhing en zich klem zoop en vervolgens de bierflesjes op straat stuk gooide.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie daar niets van terug op hun website. Wel is er een interview met haar oma te beluisteren.
http://www.omroepmax.nl/?(...)azyiEsHnHUVGDkBZmrwW
Frutsel. Ik vind het ook jammer. 'Zeikmeisje' was fucking geniaal. En nergens staat dat een persoonlijke mening niet tot uiting mag komen in een topictitel, toch?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:09 schreef DjinN het volgende:
Welke LauraKnuffelaar heeft de TT weer aangepast ?
Nou, dan noem ik Frutsel ook geen zeikmodjequote:Op maandag 18 oktober 2010 22:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Frutsel. Ik vind het ook jammer. 'Zeikmeisje' was fucking geniaal. En nergens staat dat een persoonlijke mening niet tot uiting mag komen in een topictitel, toch?
Als ze liefkozend 'zeilmeisje' genoemd mag worden, mag een satirische variant ook. Maar ja, een forum heeft niet dezelfde regels als een rechtstaat, met recht op vrije meningsuiting enzoiets, dus heel veel zin heeft het niet om er moeilijk over te gaan doen.
Ik snap het wel hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, dan noem ik Frutsel ook geen zeikmodje
(dit is ironie)
Rijmt ook goed met elkaar hequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:14 schreef TheFamousMan het volgende:
aandachtsgeil kind![]()
het spijt me, maar ik vind dit meisje geen 11 delen waard, het is een mooi idee, maar veel te opgeblazen door de media etc...
hihi, best slecht nu ik het zo bekijk iddquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |