abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87707199
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:00 schreef Beijtje het volgende:
Heb het gevoel dat ik gister geen %^&*% heb gedaan. Maar er is wel degelijk wat gebeurd... Radiator in de gang gelakt en alle andere radiatoren nog een keer gelakt. Was toch niet zo tevreden over hetr resultaat met de techniek "1 dikke laag", dus nu nog dun laagje er overheen gedaan en nu is het mooi strak. Inbouwkast in keuken in de grondverf gezet (alle latjes en alle planken). Je vraagt je af waarom ik niet eerst ben gaan verven en toen pas gaan behangen 8)7 Volgende keer dus even eerder over nadenken... :{ Vervolgens een begin gemaakt met het verven van de inbouwkast in m'n slaapkamer. Wat kost dat allemaal veel tijd zeg, al die latjes enzo! }:|
Ondertussen ook nog even onderstaand kastje voor op m'n slaapkamer gescoord via MP en een klein stukje glaswol via MP gehaald, voor het plafondje in de badkamer en om het geluid wat te dempen van de standleiding. (Daar zit aan één kant een zilverkleurig folie op, moet nog even uitzoeken of dat boven of onder moet komen :P)
Verder nog wat kleine dingen gedaan, maar dat vergeet je dan weer meteen helaas, waardoor je na een dag klussen het idee hebt dat er niets is gebeurd... }:|
Vandaag ga ik verder met het gronden van de latjes van de inbouwkast op mijn slaapkamer en wil ik een begin maken met de badkamer. Dan vanavond hopelijk de keukenkast aflakken.

[ afbeelding ]
Wat een cutie! En nog goed bruikbaar ook!
Oh en je hebt straks jaaaren plezier van dat niks doen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87727240
Zoooo... Vanochtend eerst de witte latjes van de kledingkast geschilderd. Pokkewerk. Toen tegen de middag begonnen met de badkamer, want heb besloten die ook maar eens af te werken. Uiteindelijk moet ie heeeeeeeelemaal anders, maar daar is nu geen geld voor, dus dat doe ik over 2, 3 jaar, of ik laat het aan de volgende bewoners over. Maar nu lag ie nog half open, dus het moest maar eens gebeuren.

Zo was het:

Toen pakte Beijtje haar boor en ging aan de slag (ook nog even het bestaande plafondje verstevigen) en werd het dit:

En dit:

*O* Weer een mijlpaaltje!

Het gaat wel allemaal erg langzaam zo in mijn eentje, maar goed, uiteindelijk komt het wel af. Het plateautje moeten ook mozaiekjes op komen en de koof rechts wordt gewoon "muur", dus smeer ik even netjes af en dan verven die hap.
Plafond ligt nog open omdat ik de ventilator er nog in moet doen, maar dat doe ik morgen, want als ik nu de stroom er af haal wordt het erg donker en m'n bouwlampie doet het ff niet (hij bepaalt zelf wanneer ie het doet).
Ik wilde, zoals jullie weten, mooie inbouwspotjes kopen en een dimmer er op zetten. Ik heb zojuist besloten dat dat plan niet doorgaat. Zie hier waarom. Kort gezegd: elektra boven het plafond is een zooitje en het zou me een dag kosten dat in orde te maken, terwijl ik het uiteindelijk toch weer ga mollen als ik de badkamer echt ga verbouwen. Ik kan een kostbare klusdag nu beter voor andere dingen gebruiken, zoals het afwerken van de groene platen, de inbouwkasten verven, de vloer doen, plinten maken en verven, etc. etc. Jammer maar helaas, ik ga de ventilator gewoon op de trekschakelaar bij het licht zetten.

Dus Ml-etje, je kan stoppen met zoeken naar spotjes! Toch bedankt! :Y

Nu nog even wat plintjes op maat zagen (hopen dat buren niet gaan klagen) en dan nog wat verven.
pi_87732871
Meid, ik ben trots op je!
Dat het langzaam gaat is okay, je immers alleen!

_O_
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87733565
Wat goed! Dat is best lastig met die platen in je eentje.

Enne ik heb nog geen tijd gehad zelfs :@ ja even vlug gekeken wat er was en aan je gevraagd wat je wilde.
Maar je hebt gelijk, even sparen en dan kan het ineens.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87735104
Dank jullie! :D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:35:33 #56
81894 godigita
Trollercoaster
pi_87742750
Goed werk Beijtje!
pi_87775552
Dank voor de support! :)

Vandaag weer staal pielen in de badkamer. Ik werd HELEMAAL gek daar. Op 1 m2 staan klooien met elektra, buizen en platen boven je hoofd waar je nauwelijks bij kan, echt zo irritant. Zal morgen wat sfeerfoto's plaatsen. Maar voila, een draadje bijgetrokken en een slangetje verplaatst en ik heb een ventilator! :7 Het was zo'n koud, vochtig hoekje, hopelijk is dat nu verleden tijd. En het plafond zit er dus in. Daar ben ik dus de hele dag mee bezig geweest. -O- (Nouja ook bijna halve dag met naar Gamma's en Karwei rijden om spullen te halen die ik nodig had, oja en op en neer naar de dhz op 5 min fietsen omdat ik weer e.e.a. vergeten was. :') Gelukkig kwam mijn moeder me een paar uurtjes helpen, die heeft de rotklus van het schilderen van de donkere latjes in de inbouwkast geklaard en ook de keukenkast geverfd. *O*

Ben nu even 3rd rock from the sun aan het kijken bij wijze van pauze en moed te verzamelen om daarna de laatste randjes met rotband netjes te maken in de badkamer en met f & f de naden af te strijken in badkamer en van het keukenmuurtje. Daarna (als ik nog puf heb) hopelijk ook plateautje nog bekleden met mozaiek en een streepje rechts met tegeltjes. Anders morgen.

Heb 1 badkamerlamp kapot laten vallen. Ging per ongeluk, maar komt wel goed uit, want nou moet ik echt op zoek naar nieuwe lampen ;)

Spotjes zijn dus van de baan, wil een plafondlamp, zoiets als hieronder. Vierkant mat rvs/alu/iets in die richting. Mag desnoods rond zijn, als het maar niet zo'n lelijk plastic ogend ding is. Probleem is dat de één IPx5 moet zijn, en heb tot nu toe alleen hele lelijke witte plastic ronde gezien (die ik nu ook heb). De ander hoeft dat niet te zijn, die mag ook IPx4 zijn, maar heb het liefst twee dezelfde. Heb de catalogus van Massive al bekeken, niets moois in IPx5 bij. ;(

pi_87907607
De klusweek is over! Ik ben er ook wel weer een beetje klaar mee. Er is een hoop gebeurd gelukkig! Niet wat ik had gepland, want ik heb niets meer aan de vloer kunnen doen, maar heb in plaats daarvan de badkamer aangepakt! *O*

Het enige dat er in huis nu nog hoeft te gebeuren is:
- Sanitair opnieuw kitten
- Randje naast inbouwkast kitten
- Paar losse plintjes in slaapkamer vastlijmen
- Plinten in keuken kitten en aflakken
- Nieuwe dorpels plamuren en laatste laklaag geven
- In badkamer afwerkrandje bij plafond maken
- Klein stukje met betonverf doen in keuken
- In gang plint maken en andere plinten plamuren en lakken
- Dorpeltje voor badkamer maken

Buiten de vloer moet ik dat in een weekendje wel gedaan krijgen!

Even wat fototjes van het gedane werk... :7

Het plafond van de badkamer moest weer dicht, nadat ik de ventilator had aangesloten. Was echt een hel, kon mijn kont niet keren daar en hing met m'n kop in de spinnenwebben... Duurde dus eeuwen voordat de ventilator zat en het plafond dicht kon...

Ieeeh...

Handig werken zo... :N

Ter herinnering, de voor-foto ;))

Plafond dicht, even ventilator testen, hij doet het! (Gipsplaatje per ongeluk verkeerd om gesneden... :))

Alles afgesmeerd

Geverfd, getegeld en badkamer zo goed als af! (Alleen nog kitten en randje langs plafond afwerken met stripje)

Halletje dat ik nog even heb betegeld...

Inbouwkast geverfd en in gebruik

Mijn zelfgemaakte lage dorpels zodat mijn stofzuigerrobot daar straks overheen kan rijden

Keuken met muurtje en plintjes

Gang zoals ie er nu uitziet (ga de kapstok zometeen bestellen!!!)

De laatste plint die in de woonkamer nog ontbrak

Nu op zoek naar een nieuwe lamp voor boven de wc... (Gisteren gooide ik trouwens de spiegel van net nieuwe kastje kapot, kon ik weer heel nieuwe kastje halen... ;( )
pi_87909878
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87910006
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:29 schreef Oblivion het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ O+
Dank! :D O+
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:02:34 #61
81894 godigita