quote:Tussen Zweden en Noorwegen heb ik nooit een controle gezien. Wel eens in Oslo toen we met de boot vanuit Frederikshavn aankwamen.Op donderdag 28 oktober 2010 22:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vroeg me af, sinds Noorwegen niet bij die verschrikkelijke EU zit, hebben jullie grenscontroles met Zweden eigenlijk? Noorwegen blijkt wel in de EER te zitten, maar wat heeft dat voor praktische consequenties?
Wel goed dat de Noren hun onafhankelijkheid hebben kunnen bewaren.![]()
Het weer lijkt me niet echt tof daar, 3 maanden zit je in het donker en schijnt de zon totaal niet. Sneeuw is wel leuk, maar ook erg koud.
quote:Als je zuidelijk zit dan heb je het niet zo extreem. Waar ik zit is het volgens mij in december ongeveer 4-5 uur licht minimaal, heb ik me laten vertellen.Op donderdag 28 oktober 2010 22:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vroeg me af, sinds Noorwegen niet bij die verschrikkelijke EU zit, hebben jullie grenscontroles met Zweden eigenlijk? Noorwegen blijkt wel in de EER te zitten, maar wat heeft dat voor praktische consequenties?
Wel goed dat de Noren hun onafhankelijkheid hebben kunnen bewaren.![]()
Het weer lijkt me niet echt tof daar, 3 maanden zit je in het donker en schijnt de zon totaal niet. Sneeuw is wel leuk, maar ook erg koud.
quote:Op de Noordkaap misschien, maar in Oslo echt niet. Ja, je hebt in de winter minder daglicht dan in Nederland, maar in de zomer juist meer.Op donderdag 28 oktober 2010 22:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het weer lijkt me niet echt tof daar, 3 maanden zit je in het donker en schijnt de zon totaal niet.
quote:Dat went. En tegen kou kun je je kleden, tegen hitte niet.Sneeuw is wel leuk, maar ook erg koud.
quote:KouOp donderdag 28 oktober 2010 22:49 schreef Light het volgende:
[..]
Op de Noordkaap misschien, maar in Oslo echt niet. Ja, je hebt in de winter minder daglicht dan in Nederland, maar in de zomer juist meer.
[..]
Dat went. En tegen kou kun je je kleden, tegen hitte niet.
quote:Volgens mijn erg up-to-date overgeërfde wegenatlas van Noord-Europa (Benelux, BRD, DDR en Scandinavië) zijn er tussen Noorwegen en de USSR geen grensovergangen. Wel tussen Finland en de USSR, zelfs een spoorlijn van Helsinki naar Leningrad.Op donderdag 28 oktober 2010 22:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Er stond een leuk stuk in Svenska Dagbladet gister. Over de nieuwe afspraken m.b.t de Noors-Russische grens. Was alweer vergeten dat jullie ook met Rusland grenzen!
quote:http://maps.google.nl/map(...)979&ie=UTF8&t=h&z=10Op donderdag 28 oktober 2010 22:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mijn erg up-to-date overgeërfde wegenatlas van Noord-Europa (Benelux, BRD, DDR en Scandinavië) zijn er tussen Noorwegen en de USSR geen grensovergangen. Wel tussen Finland en de USSR, zelfs een spoorlijn van Helsinki naar Leningrad.
Maar vanuit Noorwegen niet eens een karrespoor. Maar dat was de situatie in 1986 dus. Misschien maar eens een nieuwere uitgave gaan aanschaffen.
quote:Krant erbij gepakt.Op donderdag 28 oktober 2010 22:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mijn erg up-to-date overgeërfde wegenatlas van Noord-Europa (Benelux, BRD, DDR en Scandinavië) zijn er tussen Noorwegen en de USSR geen grensovergangen. Wel tussen Finland en de USSR, zelfs een spoorlijn van Helsinki naar Leningrad.
Maar vanuit Noorwegen niet eens een karrespoor. Maar dat was de situatie in 1986 dus. Misschien maar eens een nieuwere uitgave gaan aanschaffen.
quote:Supermarkten zijn er genoeg tot 23.00 open hierOp donderdag 28 oktober 2010 23:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hoe is politieke situatie in Noorwegen eigenlijk? Net zo als in Denemarken, of hebben ze daar de oeroude sociaal-democratie nog in Noorwegen?![]()
Jammer dat het zo duur is daar.
Klopt het dat de winkels sluiten om 16 uur en alles op zondag dicht is?
Kan je makkelijk werk krijgen daar als Fries? (Ik kan wel een taalcursus doen, maar zal nooit perfect accentloos Norsk kunnen spreken).
quote:Wow, stuk ruimer dan in Zweden! Daar moet je je bier al om drie uur hebben ingeslagen!Op donderdag 28 oktober 2010 23:10 schreef KarinJ. het volgende:
In ieder geval een stuk socialer hier dan in Nederland.
Alleen als je bier wilt kopen moet je dat op zaterdag voor 6 uur doen, daarna wort t niet meer verkocht.
quote:In die landen stoken ze toch hun eigen drank, ergens illeg@@l in een schuurtje?Op donderdag 28 oktober 2010 23:16 schreef KarinJ. het volgende:
Jaja maar jullie Zweden zuipen dan ook veel meer he HAHAHAHA
quote:Vorig jaar werden bij ons alle Nederlanders uit de rij gepikt en ondervraagd.Op donderdag 28 oktober 2010 22:49 schreef KarinJ. het volgende:
Er is niet echt grenscontrole maar er wordt wel gecontroleerd.
Op drank en sigaretten en te veel vlees e.d., ik geloof dat ze je binnen 10 km van de grens mogen aanhouden
Bij de boten is wel controle aan de Noorse kant, er wordt dan af en toe een auto uit gepikt.
Afgelopen vakantie werd ik bij de grens naar de controlepost gedirigeerd.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Tussen Zweden en Noorwegen heb ik nooit een controle gezien. Wel eens in Oslo toen we met de boot vanuit Frederikshavn aankwamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |