Mooi lijstje, maar Moondance is uit 1970quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:18 schreef Intxaurraga het volgende:
Love - The Red Telephone
The Cyrkle - Red Rubber Ball
Velvet Underground - Sister Ray
Van Morisson - Moondance
Amond Duul II - Phallus Dei
Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore
Scott Walker - The Seventh Seal
Nick Drake - Cello Song
Astral Weeks is wel uit de jaren 60, dus er moet sowieso wat meer Van the Man in de nominatielijst:quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 07:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooi lijstje, maar Moondance is uit 1970
Bij nader inzien vervang ik de twee doorgestreepte nummers voor:quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:59 schreef Homdeck het volgende:
Maximaal 12 per user cafca![]()
Ik ga voor deze:
Beatles - Come together
Beatles - Got to get you into my life
Shadows - Apache
Del Shannon - Runaway
Bert Kaempfert - Afrikaan Beat
Gene Pitney - 24 hours from Tulsa
Scorpions - Hello Josephine
Dusty Springfield - I close my eyes (and count to ten)
Moody Blues - Ride my see-saw
Move - Blackberry way
Amen Corner - (If paradise is) Half as nice
Tommy James and the Shondells - Crimson and Clover
Dan kun je je ook wel indenken wat er bij Motorpsycho vroeger thuis geluisterd werdquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:36 schreef Grobbel het volgende:
En verder heb ik hier ontzettend veel zin in! Heb me het afgelopen jaar pas echt op de jaren '60 gestort (beter laat dan nooit), dus ken nu ook veel meer platen dan voorheen. En een topic als dit zal ongetwijfeld helpen bij het verbreden van mijn kennis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dan kun je je ook wel indenken wat er bij Motorpsycho vroeger thuis geluisterd werdEn anders deze wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:09 schreef Homdeck het volgende:
De volgende nummers doen sowieso mee:
Beach Boys - God only knows
Beatles - A day in the life
Beatles - I Am the walrus
David Bowie - Space oddity
Doors - The end
Jefferson Airplane - White rabbit
Nick Drake - River man
Pink Floyd - Instellar overdrive
Rolling Stones - Gimme shelter
Stooges - I wanna be your dog
Velvet Underground - Candy says
Velvet Underground & Nico - Venus in furs
Zowel cafca als ik hebben hierboven nog een hele berg klassiekers gepost die nog door niemand zijn genomineerd (we zouden het zelf doen, ware het niet dat er een limiet is van 12 per persoon). Dus die zou ik sowieso nog even doorspitten...quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:07 schreef niesl2 het volgende:
Dus nummers die iemand anders heeft genoemd hoe ik niet meer te noemen omdat die al genomineerd zijn?
Tja. Bij sommige artiesten kun je onderhand wel het volledige oeuvre nomineren (Beatles, Dylan).quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:07 schreef niesl2 het volgende:
Bob Dylan - Mr. Tambourine Man (waarom is die cover wel genomineerd en deze nog niet?)
sorry, lette niet op.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Met andere woorden: die hoef je dus niet nog een keer te nomineren...
Als we jullie toch niet haddenquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zowel cafca als ik hebben hierboven nog een hele berg klassiekers gepost die nog door niemand zijn genomineerd (we zouden het zelf doen, ware het niet dat er een limiet is van 12 per persoon). Dus die zou ik sowieso nog even doorspitten...
Zie post #16 en #23 voor die nog niet genomineerde nummers.
True, maar Mr. Tambourine Man schaar ik persoonlijk toch wel onder bekendste/beste nummers van Dylan, eerder dan een Rainy Day Woman ofzo. Maarja, even de stemrondes in de gaten houden, dan zie ik wel of mijn onbegrip wordt gedeeld door medepostersquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Tja. Bij sommige artiesten kun je onderhand wel het volledige oeuvre nomineren (Beatles, Dylan).
Die staat al in de lijstquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:40 schreef ranja het volgende:
Hm waar is Alone Again Or van Love? Door niemand genoemd?
quote:Waarom staat die niet in de lijst?Op zondag 17 oktober 2010 03:49 schreef krioro het volgende:
Leuk! Moet ik wel even voor in mijn geheugen gaan graven.
Om te beginnen iig alvast: The Shangri-Las - Remember (Walking In The Sand)
quote:Over het hoofd gezienOp woensdag 20 oktober 2010 19:54 schreef krioro het volgende:
[..]
Waarom staat die niet in de lijst?
quote:Dank je! Er komt nog meer van mijn kant als het goed is, op het moment even weinig tijd en zo.Op woensdag 20 oktober 2010 21:56 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Over het hoofd gezien. Hij staat er nu tussen.
quote:Overvloed aan Beatles vind ik ook nogal kut ja.Op donderdag 21 oktober 2010 11:38 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb bij deze trouwens besloten dat ik in de eerste ronde geen enkele keer op de Beatles zal stemmen. Nou zal het toch geen reet uitmaken verder (ze komen toch wel verder), maar er zitten echt veel te veel van hun platen (nu al 44!) in dit toernooi.
quote:Natuurlijk niks ten nadele verder van The Beatles (vind het zelf ook een uitstekende band). Maar ik denk dat er gewoon een hoop mensen zijn die qua jaren '60 nooit veel verder zijn gekomen dan wat usual suspects, maar die wel met extreme passie hebben omarmd en daardoor ook een zware stempel drukken op dit soort toernooien.Op zondag 24 oktober 2010 01:30 schreef krioro het volgende:
[..]
Overvloed aan Beatles vind ik ook nogal kut ja.
quote:ik ook welOp vrijdag 29 oktober 2010 20:59 schreef cafca het volgende:
tja, ik wilde best wat meer nomineren, hoor!
quote:Deze 2 zijn al eerder genomineerdOp vrijdag 29 oktober 2010 21:30 schreef Grobbel het volgende:
Supremes - Where did our love go
Donovan - Universal Soldier
quote:Deze kun je nog vervangen, is al genomineerd namelijk
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:39 schreef Homdeck het volgende:
Het lijkt erop dat er niet meer genomineerd gaat worden. Het aantal nominaties valt wat tegen helaas. ik zal later vanavond ronde 1 starten.
quote:Oeh, even kijken of ik nog tijd kan maken hoor, overleden laptop zorgde ervoor dat ik nog niet fatsoenlijk aan de slag kon.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:22 schreef Homdeck het volgende:
Ok ik wacht nog even dan. Iedereen mag nog 12 extra nummers nomineren.
Make it easy on yourself.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:53 schreef cafca het volgende:
Walker Brothers waren uiteraard al genomineerd
Je kunt Take it easy on yourself nog nomineren
Opvallend dat je waarde zegt te hechten aan de originelen, maar vervolgens wel de cover van 'Be Bop a Lu La' nomineert.quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:58 schreef krioro het volgende:
En Manfred Mann is een vuige coveraar, dus ga ik voor hetzelfde nummer door The Exciters.
Dat soort platen vind ik altijd een beetje jammer. Deze is weliswaar nog net uitgebracht in de jaren '60 (oktober '69), maar over de hele wereld was dit pas een grote hit in 1970. Vind het zelf ook meer in een 70's toernooi thuishoren, maar goed - wie ben ik om daar over te oordelen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:04 schreef DrDentz het volgende:
The Jackson 5 - I Want You Back
Geen toernooi zonder MJ
hetzelfde geldt voor Il n'y a Pas D'Amour Heureux, en vast nog wel meer van die nummers.... er werd nu eenmaal ook in de jaren 60 veel gecovered.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Opvallend dat je waarde zegt te hechten aan de originelen, maar vervolgens wel de cover van 'Be Bop a Lu La' nomineert.
(niet dat het origineel überhaupt mag meedoen natuurlijk)
Coveren was inderdaad de normaalste zaak van de wereld. Heb mijn lijstje er even niet op nageslagen, maar daar zullen er ongetwijfeld ook wel een paar tussen zitten. Ik vond alleen die ene opmerking van krioro grappig als je zijn nominatielijstje ernaast legde.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:45 schreef cafca het volgende:
[..]
hetzelfde geldt voor Il n'y a Pas D'Amour Heureux, en vast nog wel meer van die nummers.... er werd nu eenmaal ook in de jare 60 veel gecovered.
Ja, en Tainted Love natuurlijk. Iedereen weet dat dat origineel van Soft Cell wasquote:Op dinsdag 2 november 2010 08:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
edit: bekendste door mij genomineerde cover zal 'Louie Louie' wel zijn denk ik? en 'Nobody But Me' niet te vergeten.
Ja, dat mag wel vaker worden geprezen. Dat een zesjarig jochie als Marc Almond toentertijd al zulke hits kon schrijven...quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, en Tainted Love natuurlijk. Iedereen weet dat dat origineel van Soft Cell was
Ik ken nog zo iemandquote:Op dinsdag 2 november 2010 07:18 schreef krioro het volgende:
Bij zoiets breeds als 'de jaren 60' denk ik in eerste instantie bijvoorbeeld aan girl groups en ga vanuit daar verder.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:17 schreef ValHallen het volgende:
Ik nomineer:
Cream - Tale of Brave Ulysses
Blind Faith - Can't Find my way home
Chris Andrews - Yesterday Man
The Electric Prunes - I had too much to dream last night
Kende het nog niet, maar ik ga er nu meteen naar luisteren.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:25 schreef ValHallen het volgende:
Als dank wel op summertime van Big brother & the holding company stemmen Grobbel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik voorspel voor de meeste van de door jou genomineerde platen toch in ieder geval 2 stemmenquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:37 schreef Grobbel het volgende:
Dat nummer van Big Brother and The Holding Company scheen ook op m'n Essential Janis Joplin cd te staan. Erg mooi nummer inderdaad.
En Norrage, de nominatieronde is nu gesloten denk ik.![]()
Zou me sowieso weinig verbazen als een hoop van mijn nominaties er na de voorrondes toch weer uit ligt (uiteraard allemaal gesneuveld tegenover Beatles-platen).![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik voorspel voor de meeste van de door jou genomineerde platen toch in ieder geval 2 stemmen
Ik doe het al voor een biertje. Ik ben goedkoop jwt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
![]()
En als ik geld aan Norrage overmaak misschien ook wel 3.
Zo komen we er wel. Straks gaat nog één van mijn nominaties de tweede ronde halen!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:48 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik doe het al voor een biertje. Ik ben goedkoop jwt.
Oh daarvoor hoef je dan weer geen geld over te maken, jouw nominaties zal ik al snel op kunnen stemmen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
![]()
En als ik geld aan Norrage overmaak misschien ook wel 3.
Misschien maken we nog wel kans op een Beatle-loze finale......quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zo komen we er wel. Straks gaat nog één van mijn nominaties de tweede ronde halen!
Zou wel leuk zijn...Maar gezien de populariteit van de Beatles op dit forum verwacht ik een kwartfinale met louter Beatles nummers....quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien maken we nog wel kans op een Beatle-loze finale......
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Dit waren de kwartfinalisten in 2006:quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn...Maar gezien de populariteit van de Beatles op dit forum verwacht ik een kwartfinale met louter Beatles nummers....
Slechts eentje, dus.quote:Rolling Stones - (I can't get no) Satisfaction vs Beach Boys - God only knows
Beatles - Strawberry fields forever vs Bob Dylan - Like a rollin' stone
Mama's & Papa's - California dreamin' vs Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
Doors - Light my fire vs Kinks - You really got me
Mwah in de vorige editie zat maar 1 beatles nummer in de kwartfinale. (deze won het toernooi wel maar goedquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn...Maar gezien de populariteit van de Beatles op dit forum verwacht ik een kwartfinale met louter Beatles nummers....
quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Opvallend dat je waarde zegt te hechten aan de originelen, maar vervolgens wel de cover van 'Be Bop a Lu La' nomineert.
(niet dat het origineel überhaupt mag meedoen natuurlijk)
quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:45 schreef cafca het volgende:
[..]
hetzelfde geldt voor Il n'y a Pas D'Amour Heureux, en vast nog wel meer van die nummers.... er werd nu eenmaal ook in de jaren 60 veel gecovered.
Jaja, ik weet heus dat er veel gecoverd werd en zo. En dat zei ik niet Grobbel, ik zei vuige coveraar omdat ik die versie gewoon minder leuk vind.quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Coveren was inderdaad de normaalste zaak van de wereld. Heb mijn lijstje er even niet op nageslagen, maar daar zullen er ongetwijfeld ook wel een paar tussen zitten. Ik vond alleen die ene opmerking van krioro grappig als je zijn nominatielijstje ernaast legde.
edit: bekendste door mij genomineerde cover zal 'Louie Louie' wel zijn denk ik? en 'Nobody But Me' niet te vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |