Samen! Goed idee, echt zo'n nummer dat 7e wordt ofzo.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:19 schreef grazz het volgende:
Ik zou Glennis en Xander wel een prachtige NLstalige ballade willen horen zingen.
Zoek een leven. Loop niet zomaar wat te zeggen zonder ook maar één keer zelf te hebben gedacht en alles van andere mensen na te praten of zomaar wat negatiefs te zeggen zonder te zeggen waarom.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:48 schreef zoekeenleven het volgende:
niemand beter doen we gewoon niet meer mee
ik heb niet gekeken naar andere post ik geef gewoon mijn mening dus misschien moet jij ff niet zo gaan zitten huilen dat iedereen het songfestival waardeloos vind.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zoek een leven. Loop niet zomaar wat te zeggen zonder ook maar één keer zelf te hebben gedacht en alles van andere mensen na te praten of zomaar wat negatiefs te zeggen zonder te zeggen waarom.
Terug naar KLB, PUB en ONZ jij! Je hoort er ook nog eens thuis ook!
Ook al vind ik "huilen" op zijn zachtst gezegd niet zo'n fraaie benaming, kan je me dan wel vertellen waarom je dat vindt? Daar ben ik dan eigenlijk best wel benieuwd naar! Uit jouw post kon ik het in ieder geval niet opmaken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:47 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
ik heb niet gekeken naar andere post ik geef gewoon mijn mening dus misschien moet jij ff niet zo gaan zitten huilen dat iedereen het songfestival waardeloos vind.
omdat we daar niks te zoeken hebben de Oostblok landen stemmen allemaal op elkaar hoe waardeloos die acts ook zijn, Nederland eindigt altijd in de onderste regionen en soms halen we de finale niet eens, net zoals andere west Europese landen die overigens het grootste deel van de kosten betalen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ook al vind ik "huilen" op zijn zachtst gezegd niet zo'n fraaie benaming, kan je me dan wel vertellen waarom je dat vindt? Daar ben ik dan eigenlijk best wel benieuwd naar! Uit jouw post kon ik het in ieder geval niet opmaken.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:51 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
omdat we daar niks te zoeken hebben de Oostblok landen stemmen allemaal op elkaar hoe waardeloos die acts ook zijn, Nederland eindigt altijd in de onderste regionen en soms halen we de finale niet eens, net zoals andere west Europese landen die overigens het grootste deel van de kosten betalen.
Interessant! Ik heb het even onderzocht:quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:51 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
omdat we daar niks te zoeken hebben de Oostblok landen stemmen allemaal op elkaar hoe waardeloos die acts ook zijn, Nederland eindigt altijd in de onderste regionen en soms halen we de finale niet eens, net zoals andere west Europese landen die overigens het grootste deel van de kosten betalen.
2003 en 2004: middenmoot (20e van de 36e is toch ook middenmoot?), niks mis meequote:Op zaterdag 30 april 2011 22:39 schreef zoekeenleven het volgende:
Nou dan ga ik ook maar eens een onderzoekje doen naar de Nederlandse resultaten niet dat dat nodig is want iedereen weet dat het al heel lang waardeloos is. Ik ga helemaal terug naar het jaar 2003 (toen stonden we tenminste nog in de finale).
uitslagen nederland songfestival
2010 14e in de halve finale (sieneke)
2009 17e in de halve finale (de toppers)
2008 13e in de halve finale (Hind)
2007 21e in de halve finale (Edsilia Rombley)
2006 20e in de halve finale (Treble)
2005 14e in de halve finale (Glennis Grace)
2004 20e in de FINALE (RE-union)
2003 13e in de finale (Esther Hart)
kortom een lijstje om niet vrolijk van te worden.
Het gaat niet alleen om niet eerlijk maar ook om de resultaten die we daar boeken, je kan niet blijven zeggen "het belangrijkste is dat we meegedaan hebben" dat is gewoon pure onzin, dat zeg je tegen kinderen die net een potje voetbal verloren hebben maar als een volwassene niet kan voetballen dan stopt hij daar mee. En daarom vind ik dat wij moeten stoppen met het Songfestival.
Verder vind ik het onzin dat landen als Israel, Armenie, Azerbeidzjan, Georgie en Marokko mee mogen doen met het festival. Landen die niet eens in Geografisch Europa liggen. Ook vind ik het onzin dat een land als San Marino (30.324 inwoners) even veel punten kan geven als een land als Duitsland (82.329.758 inwoners)
Ik wacht vol smart af wat je hier op te zeggen heb
Dat het een lange periode slecht gaat wil niet zeggen dat je er ook maar mee moet stoppen. In het voetbal zijn er ook landen die zich telkens weer kwalificeren voor een EK of WK, maar de eerste ronde er ook meteen weer uit liggen. Dat is ook lullig. Een aantal landen behoren tot de top en weet dat vast te houden. Dan stop je er als land toch ook niet mee als je niet verder komt? Ook dat is een competitie net als het ESF. Nederland doet al jaren mee, we zijn een van de eerste landen! Het is, vind ik, een traditie geworden. Het is het grootste muzikale festival in de wereld waar je aan wil blijven meedoen!quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:39 schreef zoekeenleven het volgende:
uitslagen nederland songfestival
2010 14e in de halve finale (sieneke)
2009 17e in de halve finale (de toppers)
2008 13e in de halve finale (Hind)
2007 21e in de halve finale (Edsilia Rombley)
2006 20e in de halve finale (Treble)
2005 14e in de halve finale (Glennis Grace)
kortom een lijstje om niet vrolijk van te worden.
Het gaat niet alleen om niet eerlijk maar ook om de resultaten die we daar boeken, je kan niet blijven zeggen "het belangrijkste is dat we meegedaan hebben" dat is gewoon pure onzin, dat zeg je tegen kinderen die net een potje voetbal verloren hebben maar als een volwassene niet kan voetballen dan stopt hij daar mee. En daarom vind ik dat wij moeten stoppen met het Songfestival.
Verder vind ik het onzin dat landen als Israel, Armenie, Azerbeidzjan, Georgie en Marokko mee mogen doen met het festival. Landen die niet eens in Geografisch Europa liggen. Ook vind ik het onzin dat een land als San Marino (30.324 inwoners) even veel punten kan geven als een land als Duitsland (82.329.758 inwoners)
Ik wacht vol smart af wat je hier op te zeggen heb
Inderdaad, hier ben ik het mee eens. We moeten iets nieuws hebben dat voor alle aspecten van een goed liedje aandacht heeft. Ik denk dat we sowieso de TROS er vanaf moeten halen, zelfs als de 3Js nu opeens 14e worden. Misschien een talentenshow met als deel van de prijs voor de winnaar het ESC? Of gewoon een Melodifestivalen-structuur? Of een andere omroep?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat het een lange periode slecht gaat wil niet zeggen dat je er ook maar mee moet stoppen. In het voetbal zijn er ook landen die zich telkens weer kwalificeren voor een EK of WK, maar de eerste ronde er ook meteen weer uit liggen. Dat is ook lullig. Een aantal landen behoren tot de top en weet dat vast te houden. Dan stop je er als land toch ook niet mee als je niet verder komt? Ook dat is een competitie net als het ESF. Nederland doet al jaren mee, we zijn een van de eerste landen! Het is, vind ik, een traditie geworden. Het is het grootste muzikale festival in de wereld waar je aan wil blijven meedoen!
Naar mijn mening heeft het ook aan ons zelf gelegen. Andere landen lijken vaak met liedjes en artiesten te komen die in 3 minuten kunnen overtuigen. Het lied ligt goed in het gehoor en de artiest kan zingen (hoeft niet perfect te zijn). Daarnaast wordt er heel goed over de act nagedacht. Bij ons lijkt het wel alsof aan het lied en act minder aandacht is besteed. Alle drie (lied, zang en act) moeten kloppen. De afgelopen jaren was dat bij ons bijna nooit het geval. Misschien zijn we te laks geworden. Andere landen, en met name de nieuwkomers, lijken er echt voor te willen gaan. Ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat je er als land mee moet stoppen. Niet voordat je echt alles hebt geprobeerd. Wanneer mag BNN (bijvoorbeeld) het eens proberen? We hebben een frisse wind nodig, mensen die vernieuwend denken en die lef hebben!
ALS..de 3js het niet halen dan krijgt de TROS het zwaar te verduren denk ik. Zal dan wel veel kritiek opkomen, en dan hebben ze zeker al gekregen dit jaar, maar ook vorig jaar. Terecht hoor! Dus wat dat betreft moeten we misschien maar hopen dat ze het niet halenquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:47 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Inderdaad, hier ben ik het mee eens. We moeten iets nieuws hebben dat voor alle aspecten van een goed liedje aandacht heeft. Ik denk dat we sowieso de TROS er vanaf moeten halen, zelfs als de 3Js nu opeens 14e worden. Misschien een talentenshow met als deel van de prijs voor de winnaar het ESC? Of gewoon een Melodifestivalen-structuur? Of een andere omroep?
Ik vind ook dat het in ieder geval bij de TROS weg moet gaan. Je kan een jaar subtop/middenmoot niet als excuus gebruiken voor één jaar totale afgang en één jaar mentale afgang. Of deed de TROS het al voor 2009?quote:Op zondag 1 mei 2011 00:19 schreef grazz het volgende:
[..]
ALS..de 3js het niet halen dan krijgt de TROS het zwaar te verduren denk ik. Zal dan wel veel kritiek opkomen, en dan hebben ze zeker al gekregen dit jaar, maar ook vorig jaar. Terecht hoor! Dus wat dat betreft moeten we misschien maar hopen dat ze het niet halenHmz nee, ze gaan het denk ik wel halen. En dan kan de TROS weer zeggen: zie je nou wel bla bla ...
Talentenshow, vrees dat de TROS daar niets van zal bakken. Laat dat maar aan de commercielen over.. Oh nee, foutje! AVRO en BNN zijn daar ook wel goed in.
Ff denken.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het in ieder geval bij de TROS weg moet gaan. Je kan een jaar subtop/middenmoot niet als excuus gebruiken voor één jaar totale afgang en één jaar mentale afgang. Of deed de TROS het al voor 2009?
Hmmmmmmm, ok. waarom ook niet. Niet eens zo'n slecht idee.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk nu aan een duet tussen Caro en Roel, dat zou pas goed zijn.
Bedenk mij wat anders.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:33 schreef Knarf het volgende:
[..]
Hmmmmmmm, ok. waarom ook niet. Niet eens zo'n slecht idee.
Dit dusquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:00 schreef LeaderRoel het volgende:
Er is maar één mogelijkheid:
Alle Silverlady gerelateerde artiesten laten optreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zou een hele goede kans maken, ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:17 schreef Boldface het volgende:
Ik knikker het hier nog maar eens neer. Uitleg en disclaimer staan elders:
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:25 schreef Ericr het volgende:
Red, de nieuwe popsensatie van Nederland natuurlijk :
Bestaat die zooi eigenlijk nog?
Lisa zou een goede keuze zijn; uitstraling en wat een strot...leuke meidquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:50 schreef Lesterr het volgende:
- Intwine, maar die zijn helaas uit elkaar.
- berget lewis als de souldiva van Nederland, gewoon een duidelijke stijl dat een beetje afwijkt van de rest,
- Lisa Lois, dijk van een stem.
- En anders gewoon een rap en zang duo. Brace met Keizer ofzo.
Ik denk in iedergeval dat we moeten afwijken en een duidelijk bepaald soort stijl moeten kiezen. Oh en die midtempo nummers gewoon afschaffen.
Gewoon NIKS dat van de TROS komt, opgelost slotjequote:Op vrijdag 13 mei 2011 05:34 schreef female81 het volgende:
En géén verkeerd gekozen achtergrondkoortje erbij met een lulligheids-gehalte dat het geheel weer teniet doet.
Er blijft altijd zo'n merkwaardige spruitjesgeur kleven aan wat wij jaarlijks inzenden, zelfs al dóen we een poging tot glamour.
Ben Saunders met al zijn tattoo's was achteraf gezien misschien niet zo gek geweest, met een rocknummer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:12 schreef Karina het volgende:
Ben Saunders lijkt me wel watOf anders zijn broer Dean.
maar nu heb ik er eenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 02:40 schreef Specularium het volgende:
Gewoon Katja sturen met dat kutnummer over die computer.
Succes gegarandeerd.
Dat zou een stunt zijnquote:
Ik vrees dat bekende artiesten niet meer willen, maar voor aankomend talent is deelname aan het esf toch wel een mooie ervaring lijkt me. Misschien moet de TROS samenwerken met een commerciele zender. Al zie ik dat never nooit gebeuren. Heb zo'n idee dat de TROS volgend jaar voor Thomas Berge of die Tim Douwsema (??) kiest...omdat: jongquote:Op vrijdag 13 mei 2011 05:34 schreef female81 het volgende:
Caro Emerald.
Maar daarvan weet je van tevoren al dat zij daar geen zin in heeft.
Stuur anders volgend jaar Adlicious, die momenteel in X-Factor zit. Dat groepje kan zingen, durft te bewegen op het podium, en schreeuwt qua image in alle opzichten 'Eurovisie Songfestival'. Ze hebben iets waarvan ik het gevoel heb dat ze het aan de andere kant van Europa ook nog zouden kunnen snappen (en over de 3J's had ik nog vóór de nationale finale al gezegd dat ze op dat gebied een probleem hadden).
En dan moet er wel een producer/tekstschrijver ingeschakeld worden die begrijpt wat er anno nu 'leeft', want anders wordt het nog niks. En géén verkeerd gekozen achtergrondkoortje erbij met een lulligheids-gehalte dat het geheel weer teniet doet.
Er blijft altijd zo'n merkwaardige spruitjesgeur kleven aan wat wij jaarlijks inzenden, zelfs al dóen we een poging tot glamour.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |