abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91937525
De verdachte heeft gezegd waar het lichaam ligt en ze zijn nu aan het zoeken. :{
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:13:51 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91937563
Wow, dit had ik niet meer verwacht.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_91937587
Verdachte is een vader uit Viersen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:52:37 #105
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91939404
Jezus, dat gaat rap ineens.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:09:00 #106
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91940146
Mooi voor de ouders, in ieder geval een soort van afsluiting, hoe treurig het ook is.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:13:14 #107
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_91940364
las het net op twitter (vermist)

gelukkig voor zijn ouders dat ze nu weten waar hun zoon is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 14:14:45 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91940424
Triest, maar nu kunnen ze hem tenminste begraven.

En hulde voor de politie, die de dader uiteindelijk te pakken hebben gekregen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91941312
Wat ik nou zo typisch vind, dat het een man met vrouw en kinderen is. Dat is zo ontzettend niet het daderprofiel...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 14:41:09 #110
13151 crew  Rewimo
pi_91941494
Verwacht je inderdaad niet :{

Vrouw en kinderen zullen ook wel geschrokken zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91941565
Ik had er al eerlijk gezegd mee rekening gehouden met deze afloop, maar het blijft diep triest. :(
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:44:09 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91941611
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:41 schreef Rewimo het volgende:
Verwacht je inderdaad niet :{

Vrouw en kinderen zullen ook wel geschrokken zijn.
Ja, dat is ook nog eens wat. Je zou zijn vrouw of kind maar zijn zeg.
pi_91941648
Vreselijk, de jongen is niet meer. Gelukkig dat ouders nu wel aan de verwerking kunnen beginnen.
pi_91941684
quote:
9s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dat is ook nog eens wat. Je zou zijn vrouw of kind maar zijn zeg.
Ja, bah.
Vraag me af of de dader een bekende is geweest van Micro. En wat de reden is dat hij Micro heeft gedood.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:46:25 #115
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_91941708
Nou, gelukkig is dit nu opgelost, nu kunnen de ouders en nabestaanden het afsluiten. Voor zover dat ooit kan.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:51 schreef Rewimo het volgende:
Bild is dé roddelkrant van Duitsland ja :')

Maar net als de Telegraaf komen ze soms wel met nieuws dat naderhand echt blijkt te kloppen :P
Lol, vooral het zomaar in de wereld slingeren van nieuws is mijn probleem met deze kranten, zonder checken op waarheid. ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'Tatverdacht' ben je eigenlijk al als je een boete krijgt of tijdens een controle tot stilstand gebracht wordt .. enkel is dat een 'Anfangstatverdacht' een beginnende verdenking...
<knip>
Bedankt! mooie uitleg. :)
be nice or go away
pi_91941714
Zo, ben je even weg, kom je terug, is het hele verhaal binnen een paar uurtjes tot zijn eind gekomen. :o Knap staaltje politiewerk van die duitsers!
pi_91941721
Over de toedracht van zijn dood wil ik niet eens speculeren...
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:47:56 #118
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91941765
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:36 schreef lezzer het volgende:
Wat ik nou zo typisch vind, dat het een man met vrouw en kinderen is. Dat is zo ontzettend niet het daderprofiel...
Als je naar de recente pedo zaken kijkt gaat het bijna allemaal stuk voor stuk om een man in een huwelijk en vaak met kinderen.

Maar goed werk van de Duitse politie. In tegenstelling tot het gajes hier weten zij hoe ze te werk moeten gaan.
pi_91941821
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:47 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Als je naar de recente pedo zaken kijkt gaat het bijna allemaal stuk voor stuk om een man in een huwelijk en vaak met kinderen.

Maar goed werk van de Duitse politie. In tegenstelling tot het gajes hier weten zij hoe ze te werk moeten gaan.
Wat heeft het nu te maken met de politie HIER?
pi_91941833
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 14:46 schreef das_phantom het volgende:
Over de toedracht van zijn dood wil ik niet eens speculeren...
Bijna een inkoppertje .
pi_91941889
Het lichaam is al gisteren gevonden zegt Bild.
pi_91941901
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:47 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Een pedo zaak is toch niet hetzelfde als een sexueel misbruik met dodelijk afloop zaak?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 14:52:22 #123
13151 crew  Rewimo
pi_91941951
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, bah.
Vraag me af of de dader een bekende is geweest van Micro. En wat de reden is dat hij Micro heeft gedood.
Was geen bekende, dat is al duidelijk. Gelegenheidsdader blijkbaar.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_91942000
Is het al zeker dan dat er seksueel misbruik heeft plaatsgevonden?
pi_91942013
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Was geen bekende, dat is al duidelijk.
Hoe is dat duidelijk?
quote:
Gelegenheidsdader blijkbaar.
Dat lijkt me wel. Dat dachten we eigenlijk toch al in het begin, vanwege de slordigheid?

Ik ben heel erg blij dat Mirco gevonden is. Goed voor zijn zielenrust en die van z'n ouders.
Eigenlijk ben ik wel heel nieuwsgierig waar hij precies gevonden is.
pi_91942055
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:53 schreef das_phantom het volgende:
Is het al zeker dan dat er seksueel misbruik heeft plaatsgevonden?
Je zou toch niet gaan speculeren...? ;)
pi_91942072
Da dader had een plek langs de snelweg aangewezen en daar is de politie gaan zoeken.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:57:19 #128
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91942126
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat heeft het nu te maken met de politie HIER?
Dat zij DAAR wel weten hoe ze moeten omgaan met dit soort zaken. In tegenstelling tot de politie HIER.
pi_91942146
quote:
Mircos Mörder kommt wohl aus dem Nachbarort
abendblatt.de
Die Leiche von Mirco aus Grefrath ist entdeckt worden. Die Polizei geht davon aus, dass der Festgenommene der gesuchte Täter ist.

Mönchengladbach/Grefrath. Fast fünf Monate nach dem Verschwinden des damals zehn Jahre alten Mirco aus Grefrath (Kreis Viersen) ist die Leiche des Jungen entdeckt worden. Dies sagte ein Sprecher der Staatsanwaltschaft Krefeld am Donnerstag. Nähere Einzelheiten nannte er zunächst nicht. Die Polizei hatte zuvor gemeldet, das Schicksal des Jungen, der zum Zeitpunkt seines Verschwindens zehn Jahre alt war, sei geklärt. Weitere Einzelheiten sollen auf einer für Freitag (28. Januar, 11 Uhr) geplanten Pressekonferenz in Mönchengladbach bekannt gegeben werden. Unterdessen wies die Polizei Medienmeldungen zurück, dass auf der Autobahn 52 oder der Landstraße 361 bei Grefrath nach dem Leichnam des Jungen gesucht worden sei. Nach Informationen der Bild-Zeitung soll die Leiche des Jungen offenbar schon am Mittwoch entdeckt worden sein.
Am Mitwochabend war ein Tatverdächtiger festgenommen worden. Es soll sich dabei um einen Familienvater mit zwei Kindern handeln, berichtete die in Düsseldorf erscheinende Rheinische Post (Donnerstagausgabe). Der Mann soll 46 Jahre alt sein und aus Schwalmtal stammen. Im Zusammenhang mit dem gesuchten mutmaßlichen Täterfahrzeug - einem VW Passat Kombi - sei der Mann in den Fokus der Ermittler geraten. Laut Polizeisprecher Willy Theveßen hatte der Tatverdächtige zuvor versucht, sein Fahrzeug im Ausland zu verkaufen. Bei der Vernehmung durch die Polizei äußerte sich der Tatverdächtige offenbar zu der Tat. Zum Inhalt der Ausführungen machte die Polizei zunächst keine Angaben.

Seit Ende Oktober konzentrierten sich die Ermittlungen der Polizei auf die Suche nach einem VW Passat Kombi, der von mehreren Zeugen in der Nähe des Tatorts gesehen wurde. Ingo Thiel, Leiter der noch immer 60 Beamte zählenden Sonderkommission "Mirco", betonte immer wieder: "Kennen wir diesen Passat Kombi, klären wir das Schicksal des Jungen." Von Anfang an vermutete die Polizei, dass es sich bei der mutmaßlichen Entführung des Jungen um ein Sexualdelikt handele - begangen von einem Täter aus der Region.

"Die Entführung hat den Ort verändert", sagt Helga Kamrau, 58, die nur wenige Häuser von Mircos Familie entfernt wohnt und den Jungen früher oft gesehen hat, wenn er mit seinem Fahrrad vorbeifuhr. "Seit das mit dem Kleinen passiert ist, sieht man hier kaum noch Kinder allein auf der Straße."

Der Fall Mirco ist in der Kriminalgeschichte der Region einzigartig. Zeitweise suchten mehr als 1000 Polizisten nach dem Jungen, der zuletzt am Abend des 3. September an einer Bushaltestelle in Grefrath gesehen wurde. Alle Suchaktionen, auch mit Wärmebildkamera-Tornados der Bundeswehr, liefen seitdem ins Leere. Die Eltern richteten sich in einem verzweifelten Appell im Fernsehen an den Täter und baten darum, ihnen zu sagen, wo sich der Junge befindet. Bis auf einige Kleidungsstücke und ein Handy wurde jedoch kein konkreter Hinweis auf den Verbleib des Jungen entdeckt.
http://www.abendblatt.de/(...)-dem-Nachbarort.html
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:58:11 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91942157
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat zij DAAR wel weten hoe ze moeten omgaan met dit soort zaken. In tegenstelling tot de politie HIER.
Ga die discussie lekker ergens anders voeren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 14:59:44 #131
13151 crew  Rewimo
pi_91942224
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:53 schreef lezzer het volgende:
Hoe is dat duidelijk?
Heeft de politie meegedeeld. Ik neem aan dat ze dat aan de ouders hebben gevraagd.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:02:44 #132
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91942358
Als het echt om een gelegenheidsdader gaat vraag ik mij af of dit zijn eerste slachtoffertje was, of dat er nog meer achteraan komt.
pi_91942435
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heeft de politie meegedeeld. Ik neem aan dat ze dat aan de ouders hebben gevraagd.
Oh je bedoelt dat de man die nu opgepakt is, geen bekende is. Verkeerd begrepen :)
pi_91942460
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:02 schreef TheThirdMark het volgende:
Als het echt om een gelegenheidsdader gaat vraag ik mij af of dit zijn eerste slachtoffertje was, of dat er nog meer achteraan komt.
Ja, inderdaad. Het komt niet zomaar in je op een kind te doden. Of er moet iets aan vooraf zijn gebeurd.
pi_91942499
Ik had dit niet meer verwacht. Dan was het dus allemaal geen bluf van die Soko Mirco, maar wisten ze daadwerkelijk zeker dat ze de moord op zouden lossen op het moment dat ze het voertuig tegenkwamen. Hoe, is me nog steeds een raadsel. Maar goed, dat komt wellicht nog wel naar buiten.
pi_91942532
Kan iemand mij nog even uitleggen waar Soko voor staat?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 15:06:49 #137
13151 crew  Rewimo
pi_91942535
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:05 schreef Mercer het volgende:
Ik had dit niet meer verwacht. Dan was het dus allemaal geen bluf van die Soko Mirco, maar wisten ze daadwerkelijk zeker dat ze de moord op zouden lossen op het moment dat ze het voertuig tegenkwamen. Hoe is me nog steeds een raadsel, maar goed, dat komt wellicht nog wel naar buiten.
Waarschijnlijk omdat ze voldoende DNA-sporen hadden van de dader.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 15:07:02 #138
13151 crew  Rewimo
pi_91942544
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:06 schreef lezzer het volgende:
Kan iemand mij nog even uitleggen waar Soko voor staat?
Sonderkommission
pi_91942586
Dan is die tip over die Passat ook veel duidelijker geweest dan uit de berichtgeving naar voren kwam denk ik. Tenminste, ik had niet zo iets van "we moeten met z'n allen de omgeving uitkammen naar een Passat wat dan vinden we Mirco".
Blijkt toch wel zo te zijn geweest.
pi_91942593
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Sonderkommission
Danke!
pi_91942639
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sonderkommission
Eine Sonderkommission ist eine Gruppe (Kommission) innerhalb einer Organisation für die Bewältigung einer bestimmten Aufgabe, die mit dem herkömmlichen Personal bzw. mit der bisherigen Organisationsstruktur nicht bewältigt werden kann. Organisatorisch spricht man von einer Besonderen Aufbauorganisation (BAO).

Sonderkommissionen bestehen bei internationalen und supranationalen Organisationen wie der UN, aber auch bei nationalen Organisationen.

Am bekanntesten sind Sonderkommissionen (im Volksmund SoKo) bei der Polizei. Diese meist ad hoc aufgestellte Gruppe wird in der Regel zur Klärung einer bedeutenden Straftat oder eines Vermisstenfalls (insbesondere bei vermissten Kindern) aufgerufen.
pi_91942641
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze voldoende DNA-sporen hadden van de dader.
Ja. Het was een kwestie van geduld. Er is DNA gevonden op fiets en kleding van Mirco en dan hebben ze al die auto's moeten napluizen.
Je ziet toch dat zaken veel beter op worden gelost door verbeterde technieken. Ook in Nederland hoor, niet alleen in Duitsland.
pi_91942715
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef lezzer het volgende:
Dan is die tip over die Passat ook veel duidelijker geweest dan uit de berichtgeving naar voren kwam denk ik. Tenminste, ik had niet zo iets van "we moeten met z'n allen de omgeving uitkammen naar een Passat wat dan vinden we Mirco".
Ze hebben geloof ik ook alle auto's die dagelijks heen en weer rijden (forenzen) langs die weg waar de kleding van Mirco is gevonden goed in de gaten gehouden.
pi_91942754
Hoe vaak zal die Creep die auto al niet hebben schoongemaakt? :|W Heeft niet mogen baten!
pi_91942804
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 15:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Het komt niet zomaar in je op een kind te doden. Of er moet iets aan vooraf zijn gebeurd.
Het gegeven dat de dader een slachtoffer in zijn direkte omgeving heeft gedood spreekt ervoor dat het mogelijk geen echt vooraf 'geplande' moord was.
Bij mijn weten zijn er ook geen vergelijkbare geweld- of zedendelicten in die direkte omgeving geweest die aan het 'Fall Mirco' gekoppeld konden worden.

quote:
Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef lezzer het volgende:
er werd heel gericht gezocht naar de 'vezels' van de stoelbekleding van die betreffende auto....
vermoedelijk is deze aangetroffen toen men ook Mirco's mobiele telefoon vond of op zn kleding.
schijnbaar kan men daaraan ook een specifieke auto identificeren, althans dat stelde de politie tot nu toe, dat ze de dader aan die auto konden 'vaststellen' als ze hem eenmaal hadden.

Of er zou ook DNA aangetroffen moeten zijn maar juist dat is volgens mij tot nu toe nooit bekend geworden , dat er DNA van de dader gevonden zou zijn..
terwijl _als_ ze dat hadden ze ook heel specifiek en gericht daarop hadden kunnen zoieken, zelfs een grootschalig DNA-onderzoek mogelijk was geweest in de omgeving

[ Bericht 24% gewijzigd door RM-rf op 27-01-2011 15:18:57 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 15:13:25 #146
13151 crew  Rewimo
pi_91942810
Ik denk ook niet dat dat zin had, schoonmaken, omdat je nu eenmaal je eigen DNA niet weg kunt poetsen :+

Maar ongetwijfeld zullen ze de auto ook uitkammen op vezels en dergelijke.
pi_91942891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk ook niet dat dat zin had, schoonmaken, omdat je nu eenmaal je eigen DNA niet weg kunt poetsen :+

Maar ongetwijfeld zullen ze de auto ook uitkammen op vezels en dergelijke.
Ja, je eigen dna wegpoetsen. :')
Maar eerst had ik gelezen, dat ze nergens dna hadden kunnen vinden, niet op die fiets, niet op zijn mobieltje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 15:21:08 #148
13151 crew  Rewimo
pi_91943150
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:15 schreef Mercer het volgende:
Ja, je eigen dna wegpoetsen. :')
Maar eerst had ik gelezen, dat ze nergens dna hadden kunnen vinden, niet op die fiets, niet op zijn mobieltje.
We zullen het nog wel horen. Ze moeten toch goede aanwijzingen gehad hebben. En het kan haast niet anders of dat moet via DNA zijn geweest.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:23:46 #149
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91943280
Wanneer er stoffen van de bekleding (auto) op de kleren van hem(Mirco) hebben gezeten en de politie die heeft kunnen analyseren dan kan je aardig nauwkeurig het jaartal van de auto achterhalen. Aangezien geen enkele zending stoffen exact hetzelfde is en slechts in een ''beperkte'' oplage gebruikt kan worden. Vanaf daar is het nog een hondenwerk om te achterhalen bij welke auto het nu uiteindelijk hoort, maar het gooit de zoekrichting wel een eind verder.
pi_91943444
Had ik nog helemaal niet aan gedacht, aan die vezels van die autobekleding.
Makes sense ^O^
pi_91943482
Nou, ik ben echt onder de indruk hoe die politie dat allemaal voor elkaar heeft gekregen daar, goed geoliede machine!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 15:30:15 #152
13151 crew  Rewimo
pi_91943580
BIld publiceert vrolijk verder:

quote:
Am Mittwoch hatten die Ermittler einen Familienvater (45) festgenommen: dringender Tatverdacht! Nach BILD-Informationen entdeckten sie auch die Leiche des Jungen offenbar schon gestern.

Nach BILD-Informationen handelt es sich um einen Vater von zwei Kindern aus Schwalmtal. Der Mann arbeitete offenbar bei der Telekom in Bonn und pendelte täglich zur Arbeit.

Er fuhr einen silbergrauen Passat mit Münsteraner Kennzeichen.

Nachbarn beschrieben den Mann gegenüber BILD als freundlich und völlig unauffällig.

Bereits gestern soll der Mann gestanden haben

Heute bestätigte die Polizei gegenüber BILD: Das Schicksal von Mirco ist geklärt.
Persbericht van Soko Mirco:

quote:
Soko Mirco steht vor dem Durchbruch; Tatverdächtiger festgenommen; das Schicksal des vermissten Mirco ist geklärt; Staatsanwaltschaft Krefeld und Polizei Mönchengladbach laden zur Pressekonferenz ein

Mönchengladbach - 27.01.2011 - 11:40 - Die Ermittlungskommission Soko Mirco steht vor dem Durchbruch der Ermittlungen. Nach der Festnahme eines dringend Tatverdächtigen konnte auch das Schicksal des vermissten Jungen geklärt werden.
Auf einer Pressekonferenz wollen Staatsanwaltschaft und Polizei umfassende Informationen über den Stand der Ermittlungen geben.

Sie sind zur Pressekonferenz am Freitag, 28.01.2011, 11:00 Uhr, in das Polizeipräsidium Mönchengladbach, Theodor-Heuss-Str. 149, Gebäude G (Hochhaus) herzlich eingeladen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:42:43 #153
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_91949366
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:28 schreef Mercer het volgende:
Nou, ik ben echt onder de indruk hoe die politie dat allemaal voor elkaar heeft gekregen daar, goed geoliede machine!
Idd, zou de Passat nou echt de doorbraak zijn geweest? Nu hopen dat de straf levenslang is..
pi_91950157
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:42 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd, zou de Passat nou echt de doorbraak zijn geweest? Nu hopen dat de straf levenslang is..
Volgens de media wel, hij wilde die auto verkopen in het buitenland. Of dat in NL of AUS is, is me niet helemaal duidelijk, maar daardoor is hij tegen de lamp gelopen. Politie hield natuurlijk elke Passat die te koop aangeboden werd in de peiling, en ze zullen dealers, autohandelaren allemaal wel ingelicht hebben. Wie nou uiteindelijk op het spoor van de dader is gekomen is nog niet duidelijk volgens mij. Degene aan wie hij de auto aanbood wellicht?
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:34:55 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91957390
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:42 schreef penny-wise het volgende:

[..]

:X Ik heb ook een zilvergrijze passat, woon in de regio en heb geprobeerd mijn auto te verkopen.....
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 22:04:41 #156
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_91963248
Ik denk aan het boek van Alain Remue waarin hij schrijft dat het altijd goed is om een vermiste terug te vinden, ook al is de persoon niet meer in leven. Dit omdat een vermissing zonder einde ook een eindeloze marteling is voor de nabestaanden... Het verwerkingsproces kan nu beginnen voor de ouders van Mirco.

Toch is dit maar een hele hele schrale troost vind ik... Ben er echt niet goed van. Ik heb ook een zoon van die leeftijd, heb er de tranen van in de ogen. Wat jammer dat zulk een jong kind, zulk een pril leven moet eindigen omdat één of ander monster zijn lusten wil botvieren... Bah bah! In wat voor een wereld leven we toch hé... :(
Are you fokking to me?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 22:19:23 #157
13151 crew  Rewimo
pi_91964157
Bild

quote:
Grefrath - Der zehnjährige Mirco aus Grefrath ist tot sein mutmaßlicher Peiniger festgenommen. Am Donnerstagabend ist gegen den dringend Tatverdächtigen Haftbefehl erlassen worden.

Zum genauen Tatvorwurf wollte sich ein Polizeisprecher am Abend nicht äußern.
De dader is nu officieel gearresteerd, de precieze aanklacht is nog niet bekendgemaakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 22:21:52 #158
13151 crew  Rewimo
pi_91964285
Die Welt

quote:
Nun hat Thiel also recht behalten. Nach knapp 150 Tagen Ermittlungen der Erfolg: Olaf H., ein 45 Jahre alter Mann aus Schwalmtal bei Mönchengladbach, soll Mirco getötet haben, am Mittwoch nahm man ihn fest, "dringend tatverdächtig, nannte ihn die Polizei noch, bevor er jetzt dem Haftrichter vorgeführt wurde. Inzwischen wurde Haftbefehl erlassen. Der 46-Jährige soll nach Informationen der "Rheinischen Post" die Tat gestanden haben. Ein furchtbares Verbrechen scheint geklärt.

Zu erdrückend waren am Ende die Beweise gewesen. Nach Thiels Angaben fand die Polizei inzwischen auch Mircos Leiche und schaffte somit etwas, das von Anfang an zu den wichtigsten Aufgaben der Ermittlung gehörte: Der Familie von Mirco Gewissheit über das Schicksal des Zehnjährigen zu geben, damit sie Abschied nehmen, trauern kann.

Leiche von Mirco gefunden

Die Eltern waren immer in die Ermittlungen eingebunden, waren die ersten, die von der Festnahme erfuhren, vom Fund der Leiche ihres Kindes. Zwei Betreuer vom Opferschutz kümmern sich auch jetzt um Mircos Familie und schirmen sie von den Medien ab. "Es gibt viel für sie aufzuarbeiten, hieß es gestern bei der Polizei Mönchengladbach, "wir tun alles, um diese Zeit so einfach wie möglich für sie zu machen.
pi_91979766
Wat ik ergens las is dat de uiteindelijk dader vrijwel buurman was van een van de politie-agenten die al die tijd meegewerkt hadden aan het onderzoek naar die zaak:

Die politieagent werd in de media gequote met iets als: "Stel je voor dat je na het werk thuiskomt en je buurman tegen je zegt: 'ik hoop dat ze die klootzak snel te grazen nemen'. En nu blijkt juist die buurman de dader"'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_91982462
De persconferentie is geweest:

quote:
AMSTERDAM - Olaf H. de verdachte in de zaak-Mirco heeft bekend het jongetje om het leven te hebben gebracht.
© ANP

Dat heeft de Duitse politie tijdens een persconferentie bekendgemaakt.

H. heeft de toen 10-jarige Mirco op straat opgepikt en hem overgehaald bij hem in de auto te stappen. Hij is vervolgens naar een bos gereden en heeft het jongetje daar om het leven gebracht.

De politie gaat er vanuit dat er sprake is van seksueel misbruik. H. wordt dan ook moord en seksueel misbruik ten laste gelegd. Het lichaam van het jongetje is gevonden op ongeveer zes kilometer afstand van de plek van zijn verdwijning.

De politie deed geen mededelingen over de toestand van het lichaam.

Mirco verdween op 3 september 2010 na een middagje skaten met een vriend. Zijn fiets werd gevonden aan de rand van het plaatsje Grefrath, vlak over de grens bij Venlo. Later vond de politie ook kleding en de mobiele telefoon van het slachtoffer, maar de jongen zelf bleef spoorloos. De politie ging al uit van een geweldsmisdrijf.
© NU.nl
pi_91984810
Verschrikkelijk, waarom Mirco en familie dit moest overkomen.

Dader hoeft wmb nooit meer op vrije voeten.
pi_91985734
Vreselijk ;( en hij heeft zelf 3 kinderen :{
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_91985743
quote:
De verdachte is de 45-jarige Olaf H., vader van drie kinderen en bezig aan zijn derde huwelijk. Hij was woensdag door de politie van zijn bed gelicht. Zijn gezin was totaal verrast en geschokt door de aanhouding. De man werkte in Bonn bij een groot telecombedrijf.
Click here to find out more!

Toevallig slachtoffer

De jongen verdween vijf maanden geleden, vlak bij de Nederlandse grens. Justitie stelt dat hij een toevallig slachtoffer was van de vermoedelijke dader. De politie heeft na de vermissing van de jongen een van de grootste zoekacties uit de Duitse geschiedenis gehouden.

Volgens onderzoeksleider Ingo Thiel heeft de man de jongen ontvoerd en hem ontkleed. Daarna heeft hij geprobeerd seksuele handelingen te verrichten en toen gedacht: ''Die kan ik niet meer naar huis laten gaan''.
nu.nl
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:21:55 #165
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91986297
Het is wel heel triest dat hij 6km van de plek waar hij ontvoert is is terug gevonden. Als je bedenkt dat daar een paar honderd agenten/GSG9-troepen hebben rondgelopen om het gebied af te struinen op eventuele informatie.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:30:17 #166
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91986599
L1.nl:

quote:
Verdachte moord Mirco handelde uit stress op werk

Olaf H. heeft de 10-jarige Mirco Schlitter uit Grefrath ontvoerd en vermoord omdat hij stress had op het werk. Dat heeft de Duitse justitie vrijdagmorgen bekend gemaakt op een persconferentie. De 45-jarige verdachte was geen bekende van de politie. Ook zijn omgeving vermoedde niets van de gewelddadige neigingen van de man. Op de avond van de ontvoering reed de overspannen dader doelloos rond, tot hij Mirco zag fietsen.

Hij dwong de jongen in zijn auto plaats te nemen en reed naar een landweg tussen Wankum en Geldern. Daar heeft hij de jongen seksueel misbruikt en omgebracht. Het lichaam verstopte hij een eind verderop. De Duitse politie kwam de man op het spoor via zijn leaseauto. Die werd via een Luxemburgse dealer op het vliegveld van Frankfurt gevonden. De man is woensdagochtend opgepakt en heeft bekend. Mirco werd sinds 3 september vermist. Politiekorpsen in de grensregio hebben maandenlang vergeefs gezocht naar de jongen.

Passat

De Duitse politie kwam de verdachte op het spoor via zijn leaseauto. Enkele dagen na de moord meldde zich een belangrijke getuige. Die had op de bewuste avond een verdachte Volkswagen Passat Station gezien. Daarop trok de politie 150-duizend auto's van dat type na. De auto van de verdachte werd via een Luxemburgse dealer op het vliegveld van Frankfurt gevonden. Mirco werd sinds 3 september vermist. Politiekorpsen in de grensregio hebben maandenlang vergeefs gezocht naar de jongen.
Stress :D Heel normaal om je dan aan een kind te vergrijpen ja.
pi_91987454
Stress op je werk. En dan vergrijp je op een onschuldige jongen. Hoe gek moet de wereld nog worden. |:(
pi_91987523
Nu maar hopen dat hij niks met z'n 3 kinderen doet. -O-
pi_91987645
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 13:21 schreef TheThirdMark het volgende:
Het is wel heel triest dat hij 6km van de plek waar hij ontvoert is is terug gevonden. Als je bedenkt dat daar een paar honderd agenten/GSG9-troepen hebben rondgelopen om het gebied af te struinen op eventuele informatie.
een gebied met een in een cirkel van 6 km rondom een plek doorzoeken is een behoorlijk groot gebied... ook met honderden personen
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:09:52 #170
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_91988192
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:55 schreef Pisces29 het volgende:
Als de rechter zijn werk goed doet dan krijgt hij daar de kans niet voor....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_91988201
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:55 schreef Pisces29 het volgende:
Die kans lijkt mij uitgesloten vanuit de gevangenis. En mocht hij ooit vrij komen, zullen zijn kinderen volwassen zijn.
pi_91988490
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Die kans lijkt mij uitgesloten vanuit de gevangenis. En mocht hij ooit vrij komen, zullen zijn kinderen volwassen zijn.
Ik bedoelde ook dat hij zijn kinderen niet al misbruikt heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 januari 2011 @ 14:25:58 #173
13151 crew  Rewimo
pi_91988808
Stukje van de Duitse versie van nu.nl

quote:
'Hier war eine Zeitbombe unterwegs'

Der Mann, Olaf H., habe ausgesagt, er sei am Tattag in beruflichem Stress gewesen. Sein Chef habe ihn "zusammengefaltet".

H. durchstreifte am 3. September die Region um Grefrath und sah Mirco gegen 22.00 Uhr. Nachdem er den Jungen mit seinem Wagen überholt hatte, parkte Olaf H. in einem Feldweg und lauerte Mirco auf. Danach forderte er Mirco auf, von seinem Fahrrad zu steigen und sich in das Auto zu setzen.

Der Täter fuhr in Richtung Wachtendonk weiter. Dort hielt er in einem Waldstück an und entkleidete den Jungen. Die Ermittler gehen derzeit davon aus, dass es sich um ein Sexualdelikt handele. Olaf H. würde beruflich unter Stress stehen, erklärte Thiel. "Hier war eine Zeitbombe unterwegs."

Entscheidende Spur

Die entscheidende Spur sei ein Kombi des Typs VW Passat gewesen. "Wir hatten Gott sei Dank einen sehr guten Zeugen", sagte Thiel. Die Polizei habe sich entschlossen, die Überprüfung der Autos bundesweit auszudehnen. Dadurch seien 150.000 Fahrzeuge in Frage gekommen.

Der Passat sollte nach Russland verkauft werden. Ein Autohändler aus Luxemburg wollte das Auto vermitteln. Nachdem die Sonderkommission das Spurenmaterial von Mircos Kleidung mit den Fasern aus dem Passat vergleichen konnte, wurde der Täter überführt.
Vreemde reactie op stress op je werk :X

Der Spiegel gaat daar wat dieper op in:

quote:
Überführt wurde der 45-Jährige nach Angaben der Ermittler letztlich durch Spurenmaterial an seinem früheren Leasing-Wagen, das mit Spuren von Mircos Kleidung identisch war. Auch an der Kleidung von Mirco wurden DNA-Spuren des Verdächtigen gefunden.

Der mutmaßliche Täter hat Polizeiangaben zufolge ausgesagt, er sei am Tattag beruflich gestresst gewesen. Sein Chef habe ihn "zusammengefaltet", danach sei er planlos in der Region Grefrath umhergefahren. Seiner Ehefrau habe er gesagt, er sei mit Bekannten unterwegs. Gegen 22 Uhr sei er auf Mirco gestoßen. Er habe ihn mit seinem Auto überholt, sei ausgestiegen, habe Mirco angesprochen und ihn aufgefordert, sich zu ihm ins Auto zu setzen. Nach bisherigen Erkenntnissen sei der Junge "ohne Gegenwehr" in den Wagen gestiegen. Das Fahrrad schob Olaf H. in den Graben - dort fanden es später Passanten.

Soko-Leiter Thiel sagte, der nahe Grefrath wohnende Mann habe den Jungen in ein Waldstück entführt, ihn entkleidet und versucht, sexuelle Handlungen vorzunehmen. Dem mutmaßlichen Täter sei es um einen Akt der Erniedrigung gegangen, der Mann habe seinen beruflichen Stress abreagieren wollen, so Thiel. Der sexuelle Missbrauch von Mirco war demnach zweitrangig.

"Er brauchte jemanden, den er kontrollieren kann"

Pädophile Neigungen wurden nach den Worten Thiels bei dem mutmaßlichen Täter in den bisherigen Ermittlungen nicht festgestellt. Es sei ihm darum gegangen, einen Mensch in seiner Gewalt zu haben und Macht über ihn auszuüben. "Er brauchte jemanden, den er kontrollieren kann." Thiel zufolge habe enormes Pech gehabt. Er sei ein Zufallsopfer geworden. "Sie können davon ausgehen, dass da eine Zeitbombe unterwegs war", sagte der Soko-Leiter.
En nog wat meer info over wat er gebeurd is en het onderzoek:

quote:
Die Leiche des Jungen legte der mutmaßliche Täter nach Polizeiangaben rund zwölf Kilometer vom Ort der Entführung ab. Sie war nicht vergraben. "Der Ablageort ist auch der Tatort", sagte Thiel. Auf der Fahrt nach Hause entledigte Olaf H. sich dann der Beweisstücke: Handy und Kleidung des Jungen.

Keine Gegenwehr geleistet

Der Mann war bereits am Mittwochmorgen um 6 Uhr festgenommen worden. Er habe keine Gegenwehr geleistet und die Beamten "wortlos" ins Polizeipräsidium begleitet, hieß es. Gegen ihn wurde am Donnerstag Haftbefehl erlassen.

Der Mann sei nach seiner Festnahme erleichtert gewesen, so Thiel. Völlig ruhig habe er erklärt: "Okay, dann sag' ich euch, wo der Junge liegt." Die Obduktion der Leiche Mircos in der Rechtsmedizin in Düsseldorf werde Tage dauern, sagte Thiel. Er äußerte sich deshalb nicht dazu, wie Mirco getötet wurde. Das Kind war seinen Worten nach am Tatabend vermutlich drei Stunden in den Händen des 45-Jährigen.

Eine wichtige Rolle bei der Suche habe das Auto des mutmaßlichen Mörders, ein VW Passat, gespielt. Das Fahrzeug war schon auf dem Weg nach Russland, weil der Leasingvertrag ausgelaufen war. In Frankfurt spürten die Ermittler den zwischenzeitlich abgemeldeten Wagen auf und fanden ein Faserprofil, das passt. Das Auto sei aber nicht der entscheidende Hinweis gewesen, erläuterte Thiel. Andere Tipps hätten die Ermittler auf die Spur von Olaf H. gebracht. Nähere Angaben machte der Ermittler aber nicht.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:22:07 #174
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91994067
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een gebied met een in een cirkel van 6 km rondom een plek doorzoeken is een behoorlijk groot gebied... ook met honderden personen
NSS.
Meestal lopen ze met 100+ man naast elkaar elke richting op(waar mogelijk). Vandaar.
pi_91997760
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
NSS.
Meestal lopen ze met 100+ man naast elkaar elke richting op(waar mogelijk). Vandaar.
Wat betekent NSS?
Het vreemde is dat Mirco's lichaam dus niet begraven was zoals hierboven is te lezen. En op een afstand van (slechts) 12 km van Grefrath lag. Dat is wel opmerkelijk. Je zou toch zeggen dat ze in die straal alles (met honden) uit hebben gekamd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 januari 2011 @ 20:17:55 #176
13151 crew  Rewimo
pi_92005664
12 km lijkt weinig, maar het is een enorm gebied als je alles af moet zoeken.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:26:35 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92021520
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Daarnaast is het heel landelijk gelegen en zijn er grote stukken waar zelden iemand komt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:27:32 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92021571
ik vind het echt gemeen van die verkrachter én moordenaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92021858
Vliegtuigen hebben het versgedolven graf ook gemist.

Edit: niet begraven :?

Dan is het lijk wrs al bijna helemaal vergaan.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:33:19 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92021916
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Vliegtuigen hebben het versgedolven graf ook gemist.
als je maar laagje voor laagje goed aanstampt.
pi_92022035
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 00:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je maar laagje voor laagje goed aanstampt.
Zou dat helpen :?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:43:44 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92022495
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zou dat helpen :?
ja. de scanners zien namelijk losgewoelde aarde.
pi_92023640
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ja is inderdaad wel veel nu ik er over nadenk.
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. de scanners zien namelijk losgewoelde aarde.
Mirco was niet begraven.
quote:
Die Leiche des Jungen legte der mutmaßliche Täter nach Polizeiangaben rund zwölf Kilometer vom Ort der Entführung ab. Sie war nicht vergraben. "Der Ablageort ist auch der Tatort", sagte Thiel. Auf der Fahrt nach Hause entledigte Olaf H. sich dann der Beweisstücke: Handy und Kleidung des Jungen.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 01:08:17 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92023769
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 01:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja is inderdaad wel

[..]

Mirco was niet begraven.
oh ok. ik reageerde op een post waar hij wel begraven zou zijn geweest. dat kan je dus verdoezelen door aarde goed aan te stampen.

verder natuurlijk te kut voor woorden dit soort misdrijven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 januari 2011 @ 07:53:47 #185
13151 crew  Rewimo
pi_92030009
Ik las ergens dat hij het lichaam verstopt had, maar niet begraven. En het lag blijkbaar in een bos, dus kleine kans om het te vinden vanuit de lucht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 januari 2011 @ 08:47:54 #186
13151 crew  Rewimo
pi_92030172
Der Spiegel komt met een lang artikel waarin heel veel staat over het handelen van de dader. Een paar opvallende stukjes:

quote:
Vermutlich zwei, drei Stunden lang fuhr Olaf H. mit Mirco im Auto umher, bis er wieder in einen Feldweg einbog und in ein Waldstück fuhr. Dort soll der 45-Jährige den Jungen ausgezogen und versucht haben, sexuelle Handlungen durchzuführen.

Als Olaf H. realisiert habe, dass er Mirco nun "nicht mehr nach Hause gehen lassen" könne, habe er beschlossen, ihn zu töten, sagte Thiel. Deshalb erhob die Staatsanwaltschaft auch Haftbefehl wegen sexuellen Missbrauchs und Mordes wegen Verdeckungsabsicht. "Mirco war ein absolutes Zufallsopfer", so Thiel. Der Zehnjährige sei dem Täter körperlich unterlegen und zudem sei es längst stockfinster gewesen. Olaf H. sei umhergefahren mit dem Gedanken: "Wenn sich die Gelegenheit ergibt, schnapp ich mir einen." Sadistische Züge hätte man bei ihm bislang nicht feststellen können.
quote:
Olaf H. deckte Mircos Körper nicht zu, vergrub oder versteckte ihn auch nicht. Er ließ ihn einfach liegen. Thiels Angaben zufolge liegen Tatort und Fundort der Leiche etwa sechs Kilometer von dem Gebiet entfernt, das mehrmals akribisch von der Polizei durchsucht worden war.
Dus toch niet verstopt. Alleen veel verder weg van het zoekgebied.

Over de getuige:

quote:
Auf die Spur des Tatverdächtigen führte ein Mann die Ermittler, den Soko-Leiter Thiel auf der Pressekonferenz als "Top-Zeuge" bezeichnete: Dieser meldete sich bereits zwei Tage nach Mircos Verschwinden, als die Polizei mit der Fahndung an die Öffentlichkeit getreten war. Dieser Zeuge hatte einen VW Passat gesehen und wie sich "das Licht eines Fahrrades" bewegte. Also vermutlich jener Moment, als Olaf H. das Rad in den Graben schob. Mit jenem Beobachter hätten die Ermittler "viele Tests" durchgeführt.
En hoe het nu zat met de auto:

quote:
Olaf H. geriet laut Thiel aus mehreren Gründen ins Visier. Bekannt gab die Soko nur den einen: Olaf H. hatte bis Ende Oktober einen silberfarbenen VW Passat gefahren, ein Firmenwagen mit Leasingvertrag, der zum 1. November auslief. Ein Luxemburger Autohändler kaufte den Wagen auf, diese Woche noch sollte er nach Russland geliefert werden. Den Fahndern gelang es, an das in Deutschland bereits stillgelegte Auto heranzukommen.

Olaf H. selbst hatte keine Anstalten gemacht, den Wagen loszuwerden.
Het leasecontract was dus afgelopen. Hij heeft de auto niet zelf verkocht.

Over het bewijs:

quote:
Ein wichtiger Hinweis war in jedem Fall der Fahrzeugtyp: VW hatte den Ermittlern bestätigt, dass insgesamt 150.000 Wagen der Marke Passat hergestellt wurden, die durch eine spezielle Baureihe jene Fasern aufweisen, die an Mircos Kleidung sichergestellt wurden. Hunderte Halter seien aufgesucht worden, Hunderte hätten freiwillig Speichelproben abgegeben, 1500 Autos seien nach Spuren abgeklebt worden.
En:

quote:
Zu den übereinstimmenden Spuren aus dem Auto und an Mircos Kleidung kamen noch identische Faserspuren aus H.s Wohnung. Zudem konnte DNA von H. an Mircos Kleidung sichergestellt werden. Genug für eine Festnahme.
En :(

quote:
Seit 1. Oktober habe der berufliche Stress nachgelassen, Olaf H. wurde versetzt und arbeitete nun als Manager im Controlling.
Had die eikel zich niet een maandje langer kunnen beheersen? }:|
pi_92108794
Zou er veel overgebleven zijn? :(
-
pi_92109675
quote:
15s.gif Op maandag 31 januari 2011 00:16 schreef SteelDogg het volgende:
Zou er veel overgebleven zijn? :(
Wat denk je nou zelf? :{w Een goede vraagstelling was geweest; hebben de ouders Mirco nog kunnen zien? Antwoord: Nee, ik denk het niet.
pi_92116754
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 07:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik las ergens dat hij het lichaam verstopt had, maar niet begraven. En het lag blijkbaar in een bos, dus kleine kans om het te vinden vanuit de lucht.
Infrarood, nachtzichtapparatuur in straaljager. Had denk ik wel gekund...
pi_92116788
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 00:46 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf? :{w Een goede vraagstelling was geweest; hebben de ouders Mirco nog kunnen zien? Antwoord: Nee, ik denk het niet.
Absoluut niet meer toonbaar na 5 maanden. Zeker niet in dit geval dat zuurstof en ongedierte vrij spel hebben gehad.
pi_92118849
Niet toonbaar, wel herkenbaar.
pi_92119439
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:47 schreef lezzer het volgende:
Niet toonbaar, wel herkenbaar.
Zelfs dat vraag ik mij af....Politie heeft wrs DNA afgenomen om te checken.
pi_92119680
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zelfs dat vraag ik mij af....Politie heeft wrs DNA afgenomen om te checken.
Nou ze kunnen heus wel zien of het om een blonde jongen van tien gaat,.

Is er nou iets concreters bekend over wáár hij gevonden is?
  maandag 31 januari 2011 @ 13:21:20 #194
332441 Legit
Charlie Sheen FTWinning!
pi_92119917
Moeilijk te bevatten soms waar een mens toe in staat kan zijn. Is het ook al bekend gemaakt hoe hij Mirco heeft omgebracht, of wordt dat niet gedaan?
pi_92121452
Er wordt inderdaad maar erg weinig bekend gemaakt...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2011 @ 15:50:01 #196
13151 crew  Rewimo
pi_92125490
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:13 schreef lezzer het volgende:
Nou ze kunnen heus wel zien of het om een blonde jongen van tien gaat,.

Is er nou iets concreters bekend over wáár hij gevonden is?
In een stuk bos bij Wachtendonk. Ik zal zo eens even wat Duitse kranten langsgaan om te kijken of er nog iets bekend is geworden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2011 @ 15:55:09 #197
13151 crew  Rewimo
pi_92125751
Laat het maar aan Bild over om de details boven water te krijgen en er een sappig verhaal van te breien :{ Hier staat een en ander over de plek waar Mirco gevonden is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2011 @ 15:59:56 #198
13151 crew  Rewimo
pi_92125971
En hier nog een artikel over hoe ze Olaf H. op het spoor gekomen zijn. In december hadden ze hem al in het vizier, maar ze hadden de auto nodig om meer bewijzen te krijgen. De autohandelaar was echter op vakantie. Toen die terug was, konden ze de auto onderzoeken en vonden ze de vezels die ze nodig hadden om Olaf H. op te pakken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2011 @ 16:07:33 #199
13151 crew  Rewimo
pi_92126357
Die Welt

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 januari 2011 @ 17:47:20 #200
13151 crew  Rewimo
pi_92131255
Die Welt schrijft dat de doodsoorzaak niet meer te achterhalen is.

quote:
Im Mordfall Mirco bleibt die Todesursache des zehnjährigen Opfers wahrscheinlich für immer unklar. Die Ermittler rechnen nicht mehr damit, dass die Obduktion der Leiche brauchbare Ergebnisse liefern wird.

Wie der Junge ums Leben kam, werde vermutlich nicht mehr zweifelsfrei feststellbar sein, sagte Polizeisprecher Willy Theveßen in Mönchengladbach. Zwar habe der geständige Täter den Ermittlern in Nordrhein-Westfalen gesagt, wie er den Jungen umgebracht habe. Der Zustand der Leiche, die fast fünf Monate unbekleidet im Freien gelegen hatte, mache es aber unmöglich, diese Angaben zu überprüfen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')