abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:14:51 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87570647
Deel 1

De 11-jarige Mirco uit Grefrath (DLD) wordt al 1,5 maand vermist. Ondanks de vondst van zijn fiets en enkele kledingstukken heeft de politie hem nog niet kunnen vinden.

Het laatste nieuws

quote:
Uitgegeven: 15 oktober 2010 12:22
Laatst gewijzigd: 15 oktober 2010 12:22

MÖNCHENGLADBACH - De Duitse politie heeft nieuwe sporen ontdekt van de 11-jarige Mirco uit Grefrath, die sinds 3 september vermist wordt.
© ANPVolgens de politie in Mönchengladbach hebben agenten langs een landweg door het bos, de L39, tussen Grefrath en Wankum een kledingstuk gevonden dat aan de jongen toebehoorde. Dat maakte de politie vrijdag bekend.

Dat de vondst die enkele weken geleden is gedaan, met Mirco samenhangt, is nu pas vast komen te staan. Om wat voor kledingstuk het gaat, wil de woordvoerder van de politie in Mönchengladbach niet zeggen.

Getuigen

Naar aanleiding van deze vondst ging de politie verder zoeken en vond bij de weg nog meer sporen. De politie roept iedereen die zich begin september op die weg in het bos bevond, zich te melden. Ze zoekt daarbij onder meer naar mensen die daar geürineerd hebben.

De Duitse politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.
bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-vermiste-mirco.html
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:15:34 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87570673
Ik lees weer mee, ben enorm benieuwd wat er geworden is van het kind.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_87570710
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:15 schreef yvonne het volgende:
Ik lees weer mee, ben enorm benieuwd wat er geworden is van het kind.
ik ook -O-
pi_87571074
De tijd dat ze die nog levend gaan vinden is al voorbij denk ik ;(
pi_87571334
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:26 schreef boyv het volgende:
Die hoop is ook vast wel opgegeven. Gaat er meer om dat duidelijk wordt wat er precies gebeurt is. Voor de ouders is het belangrijk om te weten hoe de laatste momenten van hun kind geweest zijn.
pi_87571372
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:33 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die hoop is ook vast wel opgegeven. Gaat er meer om dat duidelijk wordt wat er precies gebeurt is. Voor de ouders is het belangrijk om te weten hoe de laatste momenten van hun kind geweest zijn.
ook dat, plus dat ze van hem afscheid kunnen nemen...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:42:27 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87571719
Ik ben bang dat ze die jongen nooit meer zullen vinden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:48:28 #8
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_87571958
Hmm, juist het feit dat zijn kleding her en der is verspreid en hij zelf nog nergens is opgedoken kan ook betekenen dat hij nog wel leeft, aan zijn kleding kan hij geidentificeerd worden.

De dader(s) hebben wel hun best gedaan om de sporen uit te wissen. Waarom zou dat zo zijn als het alleen om een (lust)moord ging? Dan zou je toch denken dat hij nu al wel ergens was gevonden toch?

Ik ben bang dat hij ergens wordt vastgehouden.
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:48:49 #9
13151 crew  Rewimo
pi_87571970
Er is natuurlijk kans dat hij in het bos ligt waar van de week een kledingstuk is gevonden. Je mag ervan uitgaan dat ze dat bos nu wel uit zullen kammen.

Hopelijk vinden ze hem. De onzekerheid moet slopend zijn voor zijn ouders.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:51:23 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87572078
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:48 schreef Rewimo het volgende:
Er is natuurlijk kans dat hij in het bos ligt waar van de week een kledingstuk is gevonden. Je mag ervan uitgaan dat ze dat bos nu wel uit zullen kammen.

Hopelijk vinden ze hem. De onzekerheid moet slopend zijn voor zijn ouders.
Ja, verschrikkelijk. Zo'n knulletje van 11 die je niet terug kunt vinden.
Wat zullen die mensen zich hopeloos ellendig voelen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:56:21 #11
13151 crew  Rewimo
pi_87572281
quote:
Kleidungsstück zugeordnetPolizei hat neue Spur von Mirco

Mirco gilt seit dem 3. September als vermisst.
(Foto: dpa)

Im Fall des vermissten Mirco aus Grefrath verfolgt die Polizei eine neue Spur: Ein bereits vor Wochen an einer Landstraße gefundenes Kleidungsstück gehörte dem verschwundenen Jungen, wie die Ermittler in Mönchengladbach mitteilten. Dies ergaben umfangreiche Untersuchungen des Fundstücks. Nähere Angaben zu dem Kleidungsstück machte die Polizei nicht. Entdeckt wurde es demnach bereits am 7. September, vier Tage nach dem Verschwinden von Mirco, bei der damaligen großangelegten Suche im Raum Grefrath.

An der Fundstelle an der Landstraße 39 im Raum Grefrath sicherte die Polizei weitere Spuren. Allerdings war zunächst unklar, ob diese mit Mircos Verschwinden zu tun haben. Mirco war vor sechs Wochen verschwunden, nachdem er sich nach dem Spielen auf einer Skater-Anlage auf den Heimweg gemacht hatte. Die Polizei geht von einem Gewaltverbrechen aus und vermutet den Täter in der Region. Zuvor waren das Fahrrad, das T-Shirt und die Jogginghose des Jungen gefunden worden, der zum Zeitpunkt seines Verschwindens zehn Jahre alt war und am 18. September Geburtstag hatte.
Bron

Het bewuste kledingstuk is dus al een tijd geleden gevonden. Dat maakt het weer onwaarschijnlijker dat Mirco daar ergens in de buurt gevonden wordt -O-
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:04:39 #12
145755 kahaarin
pi_87572665
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bron

Het bewuste kledingstuk is dus al een tijd geleden gevonden. Dat maakt het weer onwaarschijnlijker dat Mirco daar ergens in de buurt gevonden wordt -O-
Wat een vaag gedoe...? Willen ze niet dat er naar hem wordt uitgekeken of zo? Ik snap dat zoiets niet meteen bekend wordt gemaakt als er daar nog verder onderzoek gedaan moet worden maar waarom nu pas naar buiten brengen?

Het lijkt ook erg op een soort van pesten, nu en dan een spoor laten vinden. Rare zaak, afschuwelijk voor de familie.
be nice or go away
pi_87572935
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:26 schreef boyv het volgende:
Bij het vinden van kledingsstukken hoef je niet een meer benieuwd te zijn. Het laat zich wel raden .
pi_87604758
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:04 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat een vaag gedoe...? Willen ze niet dat er naar hem wordt uitgekeken of zo? Ik snap dat zoiets niet meteen bekend wordt gemaakt als er daar nog verder onderzoek gedaan moet worden maar waarom nu pas naar buiten brengen?

Het lijkt ook erg op een soort van pesten, nu en dan een spoor laten vinden. Rare zaak, afschuwelijk voor de familie.
Mogelijk dat ze eerst buurtonderzoek hebben gedaan. Omwonenden ondervragen, misschien zelfs op zoek naar een vers gedolven graf.

Het is te makkelijk om te zeggen dat ze alles maar direct naar buiten moeten brengen, dat komt in bijna geen enkel onderzoek voor.
pi_87604921
Wat ik nu begrijp, is dat er nu pas bekend geworden is dat de gevonden kledingstukken ook daadwerkelijk met de zaak te maken hebben. :)
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:36:08 #16
145755 kahaarin
pi_87605324
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:14 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Mogelijk dat ze eerst buurtonderzoek hebben gedaan. Omwonenden ondervragen, misschien zelfs op zoek naar een vers gedolven graf.

Het is te makkelijk om te zeggen dat ze alles maar direct naar buiten moeten brengen, dat komt in bijna geen enkel onderzoek voor.
nee, klopt, dat zeg ik juist, maar dat het zo lang duurt voordat ze dat naar buiten brengen. Maar van wat ik nu lees is het pas kort bekend dat het om kleding van het jongetje gaat. Tja, dan is het logisch. :D

Lijkt me ook dat ze nu de omgeving wel met een stofkam gaan napluizen.
be nice or go away
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:36:25 #17
145755 kahaarin
pi_87605333
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:20 schreef lezzer het volgende:
Wat ik nu begrijp, is dat er nu pas bekend geworden is dat de gevonden kledingstukken ook daadwerkelijk met de zaak te maken hebben. :)
Dat las ik idd. ;)
be nice or go away
pi_87902087
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:36 schreef kahaarin het volgende:

[..]

nee, klopt, dat zeg ik juist, maar dat het zo lang duurt voordat ze dat naar buiten brengen. Maar van wat ik nu lees is het pas kort bekend dat het om kleding van het jongetje gaat. Tja, dan is het logisch. :D

Lijkt me ook dat ze nu de omgeving wel met een stofkam gaan napluizen.
Het blijft natuurlijk apart dat ze het nu pas weten. Is toch gewoon een kwestie van navraag doen bij de ouders en je weet het?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 oktober 2010 @ 19:10:17 #19
13151 crew  Rewimo
pi_87906860
Tsja, als een kind kleren draagt van merken die veel voorkomen kun je niet zonder meer zeggen dat hij zijn kledingstukken zijn. Zo heeft hier heel het elftal van onze zoon dezelfde trainingsbroeken (toevallig ook nog van het merk van Mirco's broek). En in een trainingspak zet je waarschijnlijk wel de naam, dan ben je er snel achter of het van je kind is. Maar in ondergoed doe je dat over het algemeen niet.

Veel ouders kopen hier kinderkleding bij Aldi, om maar een voorbeeld te noemen. Dan is kleding simpelweg minder snel aan een bepaald kind toe te schrijven, omdat die kleding relatief vaak voorkomt.
pi_87907186
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:10 schreef Rewimo het volgende:
Tsja, als een kind kleren draagt van merken die veel voorkomen kun je niet zonder meer zeggen dat hij zijn kledingstukken zijn. Zo heeft hier heel het elftal van onze zoon dezelfde trainingsbroeken (toevallig ook nog van het merk van Mirco's broek). En in een trainingspak zet je waarschijnlijk wel de naam, dan ben je er snel achter of het van je kind is. Maar in ondergoed doe je dat over het algemeen niet.

Veel ouders kopen hier kinderkleding bij Aldi, om maar een voorbeeld te noemen. Dan is kleding simpelweg minder snel aan een bepaald kind toe te schrijven, omdat die kleding relatief vaak voorkomt.
Ze zullen inderdaad niet zomaar conclusies trekken, om toevalligheden uit te sluiten. Een DNA onderzoekt kan dan meer zekerheid verschaffen...
pi_87947909
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:10 schreef Rewimo het volgende:

Tja... een bepaald merk, bepaalde kleur, bepaalde maat en net daar... Allemaal toevallig genoeg om wat sneller in actie te komen lijkt me.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2010 @ 19:57:12 #22
13151 crew  Rewimo
pi_87950060
Dat ze het pas later bekend maken wil niet zeggen dat ze er niets mee gedaan hebben, mag je aannemen.
pi_87950120
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:57 schreef Rewimo het volgende:
Dat ze het pas later bekend maken wil niet zeggen dat ze er niets mee gedaan hebben, mag je aannemen.
Dat mag ik hopen. Is in bv. getuigenoproepen specifiek die locatie genoemd?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2010 @ 20:32:45 #24
13151 crew  Rewimo
pi_87952132
Dat weet ik niet.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:49:16 #25
145755 kahaarin
pi_87956141
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk apart dat ze het nu pas weten. Is toch gewoon een kwestie van navraag doen bij de ouders en je weet het?
Tja, als er bloed op zit dan? Een broek laten zien is 1 ding maar een bebloede? Dan denk ik dat ze eerst 100% zeker willen zijn, ook om te voorkomen dat iedereen van die eerdere zoektocht door alle mogelijke bewijzen heen loopt hebben ze het misschien een beetje onder de radar gehouden.

Puur speculatief natuurlijk.

Ik hoop dat zijn ouders in elk geval heel snel duidelijkheid krijgen, dit is niet te doen voor hen.
be nice or go away
pi_88034347
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 21:49 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, als er bloed op zit dan? Een broek laten zien is 1 ding maar een bebloede? Dan denk ik dat ze eerst 100% zeker willen zijn, ook om te voorkomen dat iedereen van die eerdere zoektocht door alle mogelijke bewijzen heen loopt hebben ze het misschien een beetje onder de radar gehouden.

Puur speculatief natuurlijk.

Ik hoop dat zijn ouders in elk geval heel snel duidelijkheid krijgen, dit is niet te doen voor hen.
Bebloede broek vergroot alleen maar de kans dat die van een vermist kind is. Je kunt er voor kiezen om te wachten, maar je wist dan wel sporen uit en stelt het geheugen van mensen nog wat meer op de proef.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:26:42 #27
145755 kahaarin
pi_88107568
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bebloede broek vergroot alleen maar de kans dat die van een vermist kind is. Je kunt er voor kiezen om te wachten, maar je wist dan wel sporen uit en stelt het geheugen van mensen nog wat meer op de proef.
Kiezen uit 2 kwaden imo, wachten tot er 100% zekerheid is en andere sporen veilig stellen kan betekenen dat eventuele getuigen gemist worden idd.
Nu.nl heeft nu dit:
quote:
Politie zoekt VW Passat rond vermissing Mirco
Uitgegeven: 29 oktober 2010 11:33
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2010 11:32
MIÖNCHENGLADBACH - De Duitse politie heeft een belangrijk spoor ontdekt in de zoektocht naar de sinds 56 dagen vermiste 11-jarige jongen Mirco uit Grefrath, vlak over de grens bij Venlo.

© AFP
De verdwijning van Mirco wordt nu in verband gebracht met een VW-Passat-Kombi, maakte de Duitse politie vrijdag bekend.
Het gaat om een type stationwagen van dit merk dat gebouwd is tussen 2005 en 2010. Dat zou de auto zijn waarin de ontvoerder van Mirco gereden heeft. Dit bleek uit het onderzoek en de getuigenverklaringen.

Om de dader te kunnen traceren trekt de politie nu alle auto's van dat merk na uit de wijde omgeving.
Ook vraagt zij bedrijven die dergelijke auto's op de weg hebben, zich te melden. Mirco verdween op 3 september na een middagje skaten met een vriend. De politie gaat uit van een geweldsmisdrijf.
© ANP
Hopelijk levert dit wat op.
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:46:29 #28
13151 crew  Rewimo
pi_88110838
Die Welt biedt wat meer info:

quote:
VW Passat Kombi – Polizei glaubt an heiße Spur im Fall Mirco

Bei der Jagd nach dem Entführer des kleinen Mirco gibt es eine heiße Spur. Die Ermittler sind sicher, das Automodell identifiziert zu haben, mit dem der Täter unterwegs war. Die Schlinge ziehe sich zu, sagt der Chef der Sonderkommission.
Von Michael Kieffer

Acht Wochen nach dem Verschwinden des kleinen Mirco gehen die Fahnder davon aus, dass der Täter mit einem VW Passat Kombi unterwegs war. „Kennen wir diesen VW Passat Kombi, klären wir das Schicksal des Jungen“, sagte der Leiter der Sonderkommission, Ingo Thiel, einer Mitteilung vom Freitag zufolge. „Die Schlinge zieht sich allmählich zu.“ Der Junge aus dem niederrheinischen Grefrath war Anfang September nicht nach Hause gekommen. Er wäre inzwischen elf Jahre alt.

Rund 2500 Autos in der Region kämen infrage, sagte der Mönchengladbacher Polizeisprecher Willy Theveßen, darunter etliche Firmenwagen. Mit den Haltern wollen die Ermittler nach und nach Kontakt aufnehmen. Sie suchen nach einem zwischen 2005 und 2010 gebauten Modell. Die Rückleuchten sind bei diesem Kombi in unverkennbarer Weise nebeneinander angeordnet.

Einen ernstzunehmenden Zeugenhinweis auf den Passat habe die Polizei bereits kurz nach Mircos Verschwinden bekommen, sagte Theveßen. Die Farbe des Wagens sei in der Dunkelheit nicht zu erkennen gewesen. Man habe die Öffentlichkeit zunächst nicht unterrichtet, um nicht Zeugen zu verschrecken, die möglicherweise andere Autotypen am Tatort sahen. „Es wäre verheerend gewesen, wenn Zeugen weggeblieben wären“, sagte Theveßen. In Kombination mit anderen Hinweisen habe sich der Hinweis dann zur heißen Spur verdichtet. Mirco wird seit dem 3. September vermisst, dem Abend des Fußball- EM-Qualifikationsspiels zwischen Deutschland und Belgien. Die Polizei geht von einem Sexualverbrechen aus. Wochenlang hatten bis zu 1000 Polizisten das ländliche Gebiet rund um Grefrath nahe der Grenze zu den Niederlanden durchkämmt. Es war eine der größten Suchaktionen in Deutschland. Der Junge war auf dem Heimweg von einer Skater-Anlage verschwunden, am Wegesrand blieb sein Fahrrad zurück. Später wurden an verschiedenen Straßen in der Umgebung Kleidungsstücke des Kindes entdeckt.

Bisher gingen bei der Sonderkommission, die laut Theveßen derzeit 60 Ermittler umfasst, mehr als 4600 Hinweise ein. Zuletzt wurde die Zahl der neuen Tipps kleiner. Nun aber sei die SoKo „einen entscheidenden Schritt“ zur Täterermittlung weitergekommen, berichtete die Polizei.

Die Polizei bat die Bevölkerung um Hinweise auf passende Autos. Wer einen VW-Passat-Kombi fahre, solle sich bei der Sonderkommission melden. „Ziel ist, alle VW-Passat-Kombis zu erfassen, die in Grefrath und Umgebung geführt werden, um Zug um Zug immer mehr Unverdächtige auszuschließen“, erläuterte Thiel. Die Polizei hält es für wahrscheinlich, dass sich der Täter unauffällig in der Mitte der Gesellschaft bewegt.
Ze wisten al dat het zo'n auto was, maar hebben dat niet meteen bekend gemaakt om andere eventuele getuigen er niet van te weerhouden om een verklaring af te leggen.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:00:06 #29
145755 kahaarin
pi_88111379
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:46 schreef Rewimo het volgende:
Die Welt biedt wat meer info:
[..]

Ze wisten al dat het zo'n auto was, maar hebben dat niet meteen bekend gemaakt om andere eventuele getuigen er niet van te weerhouden om een verklaring af te leggen.
Waarschijnlijk ook om de valse getuigenissen van de goede te onderscheiden misschien?
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:27:12 #30
13151 crew  Rewimo
pi_88112330
Ja, dat lijkt me wel. Het heeft geen zin om achter andere automerken aan te gaan. Anderzijds kun je niet uitsluiten dat mensen zich vergissen in het merk, en dat hebben ze ondervangen door het merk niet meteen bekend te maken.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:38:27 #31
145755 kahaarin
pi_88112675
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:27 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat lijkt me wel. Het heeft geen zin om achter andere automerken aan te gaan. Anderzijds kun je niet uitsluiten dat mensen zich vergissen in het merk, en dat hebben ze ondervangen door het merk niet meteen bekend te maken.
Precies, mensen die niet goed zijn in het onderscheiden van merken van auto's kunnen hem wel beschrijven, als je het merk en type bekend maakt dan wordt die info een beetje overbodig.
be nice or go away
pi_88195313
Ben benieuwd wat die getuigen dan precies hebben gezien...
pi_88280271
Vermissing duurt nu al precies 2 maanden :{

Ik heb de moed opgegeven.
pi_88296468
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Vermissing duurt nu al precies 2 maanden :{

Ik heb de moed opgegeven.
Dat is nog vrij laat dan.
pi_88297960
quote:
Op woensdag 3 november 2010 18:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is nog vrij laat dan.
Ergens blijf je toch hopen. Wellicht tegen beter weten in...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 november 2010 @ 19:40:45 #36
13151 crew  Rewimo
pi_88298811
Tja, zeker gezien de kledingstukken die her en der zijn gevonden was de hoop al snel weg wat mij betreft. Ik hoop voor zijn ouders dat hij snel gevonden wordt...
pi_88298836
Ik zag eergisteren een VW Passat rijden bij de Praxis van het type dat ze zoeken. Er zat een onguur figuur in die me opviel, lang haar, tatoeage in zijn nek. :{ Niet het type wat normaal zo'n recente auto rijdt. Ik meteen denken, oh misschien is hij het wel geweest. :o Maar ja, is op een afstand van 100km van Venlo, dus niet echt waarschijnlijk. :')
pi_88307999
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:41 schreef Mercer het volgende:
Ik zag eergisteren een VW Passat rijden bij de Praxis van het type dat ze zoeken. Er zat een onguur figuur in die me opviel, lang haar, tatoeage in zijn nek. :{ Niet het type wat normaal zo'n recente auto rijdt. Ik meteen denken, oh misschien is hij het wel geweest. :o Maar ja, is op een afstand van 100km van Venlo, dus niet echt waarschijnlijk. :')
De afstand zegt niet alles hoor....
pi_88308062
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:40 schreef Rewimo het volgende:
Tja, zeker gezien de kledingstukken die her en der zijn gevonden was de hoop al snel weg wat mij betreft. Ik hoop voor zijn ouders dat hij snel gevonden wordt...
Tja, ik doelde eigenlijk ook daarop......

Dat laatste beetje hoop dat zijn stoffelijk overschot wordt gevonden.
pi_88531523
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De afstand zegt niet alles hoor....
Zegt juist vrij weinig. Wellicht woont die man in de buurt van Grefrath en was hij vandaag ff met de auto op pad of heeft hij juist "gejaagd" buiten het gebied waar hij woont.

Natuurlijk moet je niet om elke scheet de tiplijn gaan bellen, maar elke keer "het zal wel niet" denken zet ook geen zoden aan de dijk.
pi_88532975
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zegt juist vrij weinig. Wellicht woont die man in de buurt van Grefrath en was hij vandaag ff met de auto op pad of heeft hij juist "gejaagd" buiten het gebied waar hij woont.

Natuurlijk moet je niet om elke scheet de tiplijn gaan bellen, maar elke keer "het zal wel niet" denken zet ook geen zoden aan de dijk.
Het was een NL nummerbord, maar ik ben het nummer inmiddels vergeten iets met vp st 31. In een andere volgorde. :') Het was wel een creep, maar wellicht dat er wel veel meer creeps in een passat rijden.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:31:22 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88533105
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:41 schreef Mercer het volgende:
Zover is 100 km niet. Een uurtje rijden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_88533200
Dus ik moet toch gaan bellen? :o Zullen ze blij mee zijn: Ja, met Mercer. Ik heb 2 weken geleden een engerd zien rijden, die me indringend aankeek, met lang haar in een staart en een tattoo in zijn nek en hij reed in een nieuwe passat en dat nummer had ik onthouden, maar nu ben ik het inmiddels grotendeels vergeten.... 8-)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:36:59 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88533384
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef Mercer het volgende:
Dus ik moet toch gaan bellen? :o Zullen ze blij mee zijn: Ja, met Mercer. Ik heb 2 weken geleden een engerd zien rijden, die me indringend aankeek, met lang haar in een staart en een tattoo in zijn nek en hij reed in een nieuwe passat en dat nummer had ik onthouden, maar nu ben ik het inmiddels grotendeels vergeten.... 8-)
Toch maar doen. Je weet nooit. Ik rij ook een VW passat trouwens :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 november 2010 @ 21:40:15 #45
13151 crew  Rewimo
pi_88533545
Je kunt het kenteken intikken bij de RDW. Dan kun je zien bij wat voor auto dat hoort. Wellicht vind je zo het juiste kenteken. En ik zou het inderdaad melden. Je weet nooit.
pi_88533690
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zover is 100 km niet. Een uurtje rijden.
Daarom. Ik ben vrijwel dagelijks 100 km of meer van huis en dat geldt voor heel veel meer mensen.
pi_88533775
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:29 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het was een NL nummerbord, maar ik ben het nummer inmiddels vergeten iets met vp st 31. In een andere volgorde. :') Het was wel een creep, maar wellicht dat er wel veel meer creeps in een passat rijden.
Waarschijnlijk wel, maar men moet ergens beginnen. Probeer in elk geval zo gedetailleerd mogelijke informatie te geven over de auto en de bestuurder. Kan de politie wellicht iets mee. Al is het maar om mensen uit te sluiten.
pi_88534703
Ik heb net gebeld, en die politieagente zei dat ik in het vervolg dit soort dingen direct door moet geven! :@ Beter een aantal keer teveel bellen, daar zitten we hiervoor meneer. En ze zei dat ze gaan kijken of ze er nog iets mee kunnen en dat ik eventueel teruggebeld zou kunnen worden in dat geval. Jullie gevoel zat dus goed @Tinkepink & Halcon. Kut natuurlijk dat ik dat kenteken niet meer weet.
pi_88535001
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb net gebeld, en die politieagente zei dat ik in het vervolg dit soort dingen direct door moet geven! :@ Beter een aantal keer teveel bellen, daar zitten we hiervoor meneer. En ze zei dat ze gaan kijken of ze er nog iets mee kunnen en dat ik eventueel teruggebeld zou kunnen worden in dat geval. Jullie gevoel zat dus goed @Tinkepink & Halcon. Kut natuurlijk dat ik dat kenteken niet meer weet.
Goed dat je alsnog hebt gebeld. Ze benadrukken het bij Opsporing Verzocht ook bijvoorbeeld altijd dat je altijd moet bellen, ook al twijfel je of jouw informatie van belang is voor het onderzoek.

Ik kwam van de week toevallig langs de plek waar het allemaal gebeurd zou zijn. Ik werd er 'n beetje akelig van. Het regende, het was koud en kil, het was pikdonker en totaal verlaten... Daar ergens in de middle of nowhere heeft dat jochie gevochten voor z'n leven en is hij vermoedelijk ergens achtergelaten... :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 november 2010 @ 09:03:05 #50
13151 crew  Rewimo
pi_88544662
Goed dat je hebt gebeld! Maar ik kan me ook voorstellen dat je aarzelt om iemand aan te geven, alleen maar omdat ie er uitziet als een engerd en in een auto rijdt van het type dat ze zoeken. Als het om een kind gaat, moet je die twijfel wel opzij zetten vind ik. Dus goed gedaan :)
  woensdag 10 november 2010 @ 09:14:44 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88544869
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:02 schreef Mercer het volgende:
^O^ beter laat dan nooit
pi_88568740
De volgende tip is al eerder ontvangen en werd als niet interessant afgedaan. Is echter deze week alsnog nagetrokken. Toen gaf men aan dat er geen vrouwelijke agenten bij Soko Mirco werken, die de telefoon beantwoorden. Blijkbaar dus wel. -->

Folgendes beobachtete Rentner Helmut D. (60) aus Lünen auf einem Supermarkt-Parkplatz: Ich stand neben einem schwarzen Passat Kombi, sah einen Jungen reglos auf dem Rücksitz liegen. Mir fiel der verschleppte Mirco ein. Plötzlich tauchte ein Mann auf, er bemerkte, dass ich in den Passat schaute. Er senkte den Kopf, stieg wortlos ein und gab Vollgas.

Helmut D. entdeckte an einer Tankstelle einen Streifenwagen, sagte den Beamten, was er gesehen hatte, erzählte von dem Hamburger Kennzeichen.

Die meinten nur, dass mit Mirco sei doch ganz woanders. Und das Kennzeichen deute auf einen Leihwagen hin. Das sei alles sehr schwierig herauszufinden.

Wie Polizeisprecher Willi Theveßen am Dienstag mitteilte, gehe die Sonderkommission dem Hinweis des Rentners jetzt nach. Er könne sich nicht genau an das Datum seiner Beobachtungen erinnern. Auch bei der Polizei in Lünen sei es nicht dokumentiert, weil der Rentner seine Beobachtungen nur einer Streifenwagenbesatzung geschildert habe. Gegenüber der Sonderkommission habe er gesagt, dass er am Hinweistelefon der Soko mit einer Frau gesprochen habe. Theveßen sagte, am Hinweistelefon der Soko säßen keine Polizistinnen. Jeder Anruf werde dokumentiert, den Anruf des Rentners habe es demnach nicht gegeben.

Ik vraag me af of ze met deze actie (VW Passaat) succes gaan krijgen. Ik hoop het uiteraard wel.
pi_88571433
Apart verhaal...
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 15:26:20 #54
8781 crew  Frutsel
pi_88636900
quote:
Mobiele telefoon van vermiste Mirco gevonden

GREFRATH - De mobiele telefoon van de Duitse jongen Mirco, die al ruim twee maanden wordt vermist, is teruggevonden. Het toestel lag in het struikgewas langs de autoweg L39, die door Mirco's woonplaats Grefrath loopt.

Dat heeft de politie in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen vrijdag bekendgemaakt.

Langs de L39 was eerder al een kledingstuk van Mirco Schlitter ontdekt. De jongen verdween zeventig dagen geleden, op 3 september, na een middagje skaten met een vriend.

Zijn fiets is aan de rand van Grefrath gevonden, niet ver van de Nederlandse grens bij Venlo. De ontvoerder reed mogelijk in een Volkswagen Passat Kombi.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 november 2010 @ 15:57:56 #55
13151 crew  Rewimo
pi_88638264
Het toestel is gevonden door medewerkers van de wegbeheerder, op vrij korte afstand van de weg door het bos (waar volgens mij dat niet nader bekend gemaakte kledingstuk is gevonden). Het is waarschijnlijk door de dader uit de auto gegooid.

Hopelijk vinden ze er nog vingerafdrukken op, maar dat zal lastig zijn na 2 maanden...
pi_88638470
Is er iemand die die plek op google maps kan aanwijzen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 november 2010 @ 17:28:10 #57
13151 crew  Rewimo
pi_88641429
Hier staat een soort kaartje, heb je daar wat aan?

http://www.welt.de/vermis(...)schung-gefunden.html
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 november 2010 @ 17:31:04 #58
13151 crew  Rewimo
pi_88641486
quote:
Handy taucht auf
Drucken Bewerten 16:51
Plötzlich gibt es wieder Hoffnung, Mirco zu finden

Lichtblick im Fall Mirco: Gut zwei Monate nach dem Verschwinden des elfjährigen Jungen aus Grefrath haben Straßenarbeiter sein Handy gefunden.

Es lag an der Böschung einer Landstraße in der Nähe seines Wohnortes am Niederrhein. Die Polizei hatte die Umgebung schon mehrfach abgesucht ohne Ergebnis. Nach Angaben der Polizei vom Freitag lag das Mobiltelefon etwa zwei Kilometer nördlich von Grefrath im Dickicht an der Wankumer Landstraße L 39.

Die Arbeiter, die dort Gras gemäht hatten, meldeten ihren brisanten Fund sofort. Schnell stand fest, dass das Handy Mirco gehörte. Es wird nun auf Spuren untersucht und technisch ausgewertet.

Der Täter hat das Handy in der Hand gehabt. Damit ist die Chance, DNA-Spuren und Fingerabdrücke zu finden, auch nach mehr als zwei Monaten noch sehr groß, sagte ein Polizeisprecher der dpa. Die Sonderkommission sei in ihren Ermittlungen einen Riesenschritt weiter gekommen, sagte Soko-Leiter Ingo Thiel. Diesen Fund kann man nur als Glücksfall bezeichnen.

Wir hatten eigentlich schon keine Hoffnung mehr, einen so kleinen Gegenstand überhaupt noch zu finden. Dass der bis zu 1000 Beamte starke Suchtrupp der Polizei das Handy nicht gefunden habe, sei nicht als Ermittlungspanne zu werten, sagte Polizeisprecher Willy Theveßen. Es sei auch nach dem Mähen der Böschung eher Zufall gewesen, dass es von den Arbeitern entdeckt worden sei.
Bron: Die Welt
pi_88641651
Dat is best mooi dit! :) Als ze mazzel hebben zit er dna, of zelfs een vingerafdruk op! Hopen dat de gsm niet teveel is aangeraakt door de vinders. Die dader is ook lekker bezig geweest, hup kleding eruit hier, gsm eruit daar.
pi_88642058
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:28 schreef Rewimo het volgende:
Hier staat een soort kaartje, heb je daar wat aan?

http://www.welt.de/vermis(...)schung-gefunden.html
Thanks!

Ik begin wel steeds meer te denken dat hij wel daar in de buurt is.
pi_88665004
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:39 schreef Mercer het volgende:
Dat is best mooi dit! :) Als ze mazzel hebben zit er dna, of zelfs een vingerafdruk op! Hopen dat de gsm niet teveel is aangeraakt door de vinders. Die dader is ook lekker bezig geweest, hup kleding eruit hier, gsm eruit daar.
Hopen dat ze er iets mee kunnen inderdaad.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 november 2010 @ 12:00:21 #62
13151 crew  Rewimo
pi_88666643
Ik bedenk me ineens dat Mirco's telefoon nog een paar uur "in de lucht" is geweest na zijn verdwijning. Dat betekent waarschijnlijk dat de dader hem heeft uitgezet voor hij hem weggooide. En dat ze dus vrij nauwkeurig weten hoe laat dat is geweest. Dat kan nog weleens van belang zijn als ze hem eenmaal gevonden hebben.
pi_88668749
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:00 schreef Rewimo het volgende:
Ik bedenk me ineens dat Mirco's telefoon nog een paar uur "in de lucht" is geweest na zijn verdwijning. Dat betekent waarschijnlijk dat de dader hem heeft uitgezet voor hij hem weggooide. En dat ze dus vrij nauwkeurig weten hoe laat dat is geweest. Dat kan nog weleens van belang zijn als ze hem eenmaal gevonden hebben.
Of batterij op......Maar hoe dan ook hebben ze misschien wel een track dankzij die telefoon....In de hoop dat de dader hem ook per ongeluk aan heeft laten staan?

Kan een geweldig spoor zijn. Reken maar dat er op gerechercheerd wordt :)
pi_88672479
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:00 schreef Rewimo het volgende:
Of de batterij kapot, of signaal weg, of de telefoon is kapot gegaan (bv door regen)... In elk geval kunnen ze rechercheren waar die telefoon allemaal ongeveer is geweest en hoe laat het signaal definitief is weggevallen. Hopen dat ze er wat mee kunnen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 19:08:38 #65
13151 crew  Rewimo
pi_89441799
quote:
Grefrath
Fall Mirco: Keine Fingerabdrücke

Der Entführer des elfjährigen Mirco aus Grefrath hat bei seiner Tat keine Fingerabdrücke hinterlassen. Die entsprechenden Untersuchungen seien abgeschlossen, sagte Polizeisprecher Willy Theveßen gestern. Noch nicht abgeschlossen seien dagegen die Analysen des Landeskriminalamts von DNA- und Faserspuren. Inzwischen haben die Ermittler mehr als 1000 Autos des Typs "VW Passat Kombi" überprüft.

Dat is erg jammer natuurlijk. Hopelijk komt er nog wel iets uit de andere sporen die er gevonden zijn.
pi_89444449
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is erg jammer natuurlijk. Hopelijk komt er nog wel iets uit de andere sporen die er gevonden zijn.
Dat is idd érg jammer! Hopen dat ze 100% goed zitten met die Passat, dat mag ik wel aannemen. Zoniet, dan hangt het enkel op geluk van nog één goede tip tussen die 7500 tips.

Het valt me wel op dat die lui doen alsof ze de dader morgen kunnen pakken, echt super optimistisch! Die houding heb je ook wel nodig misschien om dit tot een "goed" einde te brengen.
Al is die kans om het tot een goed einde te brengen kleiner dan niet i.m.o..
pi_89816306
quote:
Bürokratie blockiert Suche nach Mircos Entführer

08.12.2010
Die Polizei geht davon aus, dass der vermisste Mirco aus Grefrath tot ist. Eine Spur führt in die Niederlande. Doch die Behörden dort unternehmen nichts.

Einen Dienstschluss gibt es für Ingo Thiel und seine 65 Kollegen der Sonderkommission Mirco momentan nicht. Die über 14.000 Überstunden, die die Beamten seit dem 3. September angesammelt haben, sind ihnen gleichgültig. Alle seien bereit, auch über die Weihnachtsfeiertage weiterzuarbeiten. Wo ist Mirco? Wer hat ihn entführt und wahrscheinlich getötet? Das sind die Fragen, die die Ermittler seit fast 100 Tagen umtreiben.
Auch wenn zurzeit nicht mehr täglich Neuigkeiten der Ermittlungen bekannt gegeben würden, laufe die Arbeit auf Hochtouren. „Wir befinden uns derzeit in der Auswertungsphase“, sagt Ingo Thiel. 7700 Hinweise haben die Ermittler erhalten: Aus Namibia, Polen, Georgien und den nahegelegenen Niederlanden haben sich Menschen an die Sonderkommission gewandt.

Täter hatte bislang Glück

Die älteste Hinweisgeberin ist 97 Jahre alt, die jüngste gerade einmal sieben. Thiel ist dankbar für die vielen Hinweise – und hofft auf weitere. Auch wenn die Vielzahl der Tipps und einige selbsternannte Ermittler es den Polizisten nicht einfach machen. Besonders bei dem Zeugen, der den entscheidenden Hinweis auf einen VW-Passat Kombi gab, bedankte sich der Kriminalhauptkommissar ausdrücklich. 800 Autos sind bereits überprüft worden, ein Teil der Spuren wird noch ausgewertet. Und täglich gehen neue Hinweise auf Fahrzeuge der Baureihe „B6“ ein. Über 15.000 Autos finden sich in der Datenbank der Polizei.

Thiel ist sich sicher, dass Mircos Verschwinden nicht nur die Sonderkommission und die Eltern belastet. Auch am Täter gehe das Verbrechen nicht spurlos vorüber: „Das kann man nicht verbergen, das kann man nicht abduschen.“ Der Kommissar hofft, dass Verwandte oder Bekannte des Täters Verhaltensänderungen feststellen und sich melden. „Irgendwo gibt es jemanden, der merkt: Die suchen meinen Freund, meinen Mann oder meinen Vater.“ Die Frage sei nur, wann diese Person bereit sei, sich an die Polizei zu wenden. Auch dass nach seinem Auto gesucht werde, könne den Täter verunsichern. Weil er dem Fahndungsdruck nicht standhalten könnte, werden auch sämtliche Selbstmorde in der Region überprüft.

„Wir schnappen den Täter“, ist sich Thiel sicher. Der 47-Jährige mit dem niederrheinischen Akzent mag klare Worte: „Bisher hat er Schwein gehabt. Aber auch unser Täter hat Fehler gemacht.“ Welche Spuren die Beamten haben, will Thiel nicht genau benennen. Auch zu den neuen Fahndungsmethoden schweigt er.

Einen sogenannten Massengentest haben die Ermittler indes vorerst nicht geplant – offenbar fehlt es am entsprechenden Spurenmaterial. „Wenn ich Sperma, Blut oder ein Haar mit ausgerissener Wurzel habe, habe ich eine hervorragende DNA-Spur. Gehen Sie davon aus, dass wir dies nicht haben“, so Thiel.

Die Ermittlungen sind auch für den erfahrenen Polizisten außergewöhnlich: „Der Fall Mirco ist etwas, das ich noch nie erlebt habe und was ich auch nie wieder brauche.“

Das warten auf den erlösenden Anruf

Der Kriminalhauptkommissar steht im engen Kontakt mit Mircos Eltern. Thiel ist sicht nicht sicher, ob er der Arbeit der Polizei so vertrauen könnte, wenn eines seiner beiden Kinder verschwunden wäre, wie es Mircos Eltern tun. „Die Eltern machen es uns sehr einfach. Sie vertrauen der Sonderkommission. Sie wissen, dass wir gute Arbeit leisten, um irgendwann zu erfahren, was mit ihrem Jungen passiert ist.“

Die beiden Grefrather seien sehr gläubig und auch der familiäre Zusammenhalt helfe ihnen, die Situation zu ertragen. Mirco hat drei Geschwister. Besonders belastend: Die Eltern seien beschimpft worden, weil sie ihren Sohn so spät noch alleine von der Skateranlage nach Hause fuhren ließen. Als er verschwand, war Mirco zehn Jahre alt. Seinen elften Geburtstag musste die Familie ohne ihn feiern.

Ob Mirco zu diesem Zeitpunkt noch lebte, ist unklar. Sein gesunder Menschenverstand sage ihm, dass der Junge tot ist, sagt Thiel. „Aber die Hoffnung stirbt zuletzt“.

Nach wie vor, geht die Polizei davon aus, dass der Täter aus der Region kommt und dass es sich um ein Sexualverbrechen handelt. Der Täter könnte bereits auffällig geworden sein, nicht aber unbedingt in einem ähnlichen Fall. Weitere Angaben zum Profil, das Fallanalytiker erstellt haben, will Thiel nicht machen. Jugendliche, die noch keine Fahrerlaubnis haben, gehörten genauso zum Kreis der Verdächtigen wie ein 80-jähriger Rentner. Auch wenn der Polizist stets von einem Mann, einem Täter spricht, könne es theoretisch auch eine Frau sein, die für Mircos Verschwinden verantwortlich ist. Dann würde die Tat Kriminalgeschichte schreiben. „Aber das wird dieser Fall eh.“

Auch die Frage nach einem Komplizen bleibt unbeantwortet: „Unserer Ansicht nach hat er die Tat alleine begangen, wir können allerdings nicht ausschließen, dass er Hilfe hatte“, sagte der Soko-Leiter.

Kritisch äußerte sich Thiel zum Datenschutz, zur fehlenden Vorratsdatenspeicherung und zur Zusammenarbeit mit der niederländischen Polizei. „Datenschutz ist Täterschutz“, meint der Soko-Leiter. Zwar könnte die Polizei alle vor Ort wegen Sexualdelikten auffällig gewordenen Täter überprüfen. Doch über zugezogene Straftäter, die sich woanders in Deutschland an Kindern vergriffen haben, haben die Ermittler keine Informationen. „Man wundert sich, was hier alles auf dem Land so wohnt.“ Auch aus den nahegelegenen Niederlanden Daten über Straftäter zu erhalten, sei kompliziert. Auf dem „kleinen Dienstweg“ sei die Zusammenarbeit einfach, das Verfahren des offiziellen Rechtshilfegesuchs sei hingegen langsam.

Die Sonderkommission brauche jetzt vor allem „Zeit und Ruhe“. Wie lange sich die Ermittlungen noch hinziehen könnten, dazu will Thiel nichts sagen. Alle Hinweise auszuwerten, könne bis Juni dauern. Der erlösende Anruf aus der Kriminaltechnik könne aber täglich kommen. Feststeht für den Chef-Ermittler aber eines: Bevor der Täter nicht gefunden ist, wird die Sonderkommission weiterarbeiten: „Wenn wir gehen, dann fehlt hier nicht nur Mirco, dann fehlt noch einer.“
http://www.welt.de/vermis(...)rcos-Entfuehrer.html
pi_91908417
Volgens BILD is er een persoon gearresteerd wegens verdenking in de zaak -Mirco:

http://www.bild.de/BILD/n(...)-vermisst-opfer.html

quote:
Ob es sich dabei um den Täter handelt, ist noch unklar. Aber 145 Tage nach dem Verschwinden des 10-jährigen Schülers scheint jetzt endlich Bewegung in den Fall zu kommen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2011 @ 21:45:33 #69
13151 crew  Rewimo
pi_91915643
Hopelijk komen ze er nu eindelijk achter waar Mirco is. Als het de dader is natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2011 @ 21:54:51 #70
13151 crew  Rewimo
pi_91916294
Telegraaf:

quote:
Politie pakt verdachte in zaak-Mirco op
GREFRATH - De Duitse politie heeft woensdag een verdachte opgepakt in de zaak van de vermiste 11-jarige Mirco uit Grefrath, vlak over de Duitse grens bij Venlo. Dat maakte de Duitse politie woensdagavond desgevraagd bekend.

Mirco verdween op 3 september na een middagje skaten met een vriend. De politie gaat uit van een geweldsmisdrijf. Zijn fiets is aan de rand van Grefrath gevonden. De ontvoerder reed mogelijk in een Volkswagen Passat Kombi.

De politie wilde woensdag geen verdere informatie over de aanhouding geven. Zij kondigde alvast een persconferentie donderdag of vrijdag aan, waarbij meer bijzonderheden worden bekendgemaakt.
pi_91918024
Dit had ik niet meer verwacht eerlijk gezegd. Ik ben heel benieuwd of ze nou uiteindelijk goed hebben gezeten met die Passat. Als ze daadwerkelijk de dader te pakken hebben tenminste, ik hoop het echt.
pi_91918645
Ik hoop het ook. Nog meer hoop ik dat de jongen nog in leven is.
pi_91919054
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoop het ook. Nog meer hoop ik dat de jongen nog in leven is.
Dat zou wel heel mooi zijn, maar die kans is heel klein natuurlijk, en zou echt een wonder zijn.
pi_91921567
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 22:34 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat zou wel heel mooi zijn, maar die kans is heel klein natuurlijk, en zou echt een wonder zijn.
Tja, het is een beetje hopen tegen beter weten in, vrees ik.

Ik hoop de zaak kan worden opgelost met deze aanhouding. Dan kan de familie ook verder leven. Ik ben benieuwd naar de persconferentie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 januari 2011 @ 09:11:06 #75
13151 crew  Rewimo
pi_91930065
Telegraaf:

quote:
'Ontvoerder Mirco is 46-jarige huisvader'
GREFATH - De ontvoerder van de 11-jarige Duitse vermiste jongen Mirco uit Grefath, die vorig jaar in september verdween na een middagje skaten met een vriend, is een 46-jarige man uit Viersen (bij Venlo). De man zou zelf vader zijn van twee kinderen. Dat meldt de politie van Mönchengladbach donderdag.

De man is na 145 dagen in het vizier gekomen van de Duitse onderzoekers. Verwacht wordt dat vandaag op een persconfentie meer duidelijk wordt over de zaak.

Mirco verdween op 3 september na een middagje skaten met een vriend. De politie gaat uit van een geweldsmisdrijf. Zijn fiets is aan de rand van Grefrath gevonden. Ook een poloshirt en een broek van de jongen werden aangetroffen. Op de kleding zaten DNA-sporen van meerdere mensen.

De ontvoerder reed mogelijk in een Volkswagen Passat Kombi.

De verdwijning van Mirco leidde tot de grootste zoekactie in de geschiedenis van de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. Het Openbaar Ministerie in Krefeld heeft een beloning van 5000 euro uitgeloofd voor informatie die leidt tot oplossing van de zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')