Thnx all, is best fijn om het er ff uit te kunnen gooien bij mensen die een beetje begrijpen hoe het voelt

Meimeltje, thnx

Ik hoop dat er voor jullie héél snel een enorm lange doorslaapperiode aan zal breken!
Wickie, jij bent lief

En jah, ik zal binnenkort wel eventjes gaan kletsen weer bij ons afdelingshoofd, al heb ik laatst al wel voorzichtigjes laten vallen dat ik wel last begon te krijgen van telltale-signs van burnout-achtige dingen.. Maarja, ik kan niet altijd even goed hoogte krijgen van hoe ze erover denkt, dus toch nog maar eens aankaarten.
Twinkly, driedubbeldikke FOEI!

Een beetje net doen alsof jij het niet zwaar kunt hebben omdat je geen werk hebt!

Lieve meis, ook zónder werk kunnen dingen je flink in de weg zitten en uitputten hoor! Sterker nog, ik denk dat het je soms misschien zelfs wel moeilijker kan maken dingen los te laten, te relativeren, even je gedachten verzetten.. Als ik hard aan het werk ben ben ik even niet met thuis bezig en dat kan soms best even rust geven. Als je altijd thuis bent betekent het dat je er áltijd middenin zit.. Dikke

hoor, en I repeat: de pot verwijt de ketel.. Bij ons hoef je je niet groot te houden
Alhoewel ik het me soms best voor kan stellen dat je dat niet voor anderen doet, maar juist om jezelf op de been te houden.. Claudia, de helmpjesdokter ben ik sinds vorige week vanaf. Stef moet nog één keer terug voor een controle en er moet nog een eindcontrole plaatsvinden in het kinderziekenhuis in Rotterdam, maar deze afspraken heeft mijn lief overgenomen omdat ik het niet meer trok en er even hélemaal klaar mee was toen ik voor de zoveelste keer enorm in de file stond. Het is daar altijd heel lastig om een afspraak in de middag te bemachtigen, omdat dit filiaal zowel Rotterdam en omstreken moet bedienen als de gehele regio Haaglanden (in Leiden schijnt er ook nog 1 te zitten, maar die wordt bij de intake in het ziekenhuis al afgeraden omdat 'ie zo druk is

). Iedereen die van buiten de stad komt wil natuurlijk liever op de gunstigere middagtijden, waardoor ik bijna altijd afgescheept word met een afspraak tussen 9 en 10. Maargoed, dat terzijde.. Wij zijn wel bezig geweest met een hulp in de huishouding toen ik nog zwanger was, maar uiteindelijk is dat er nooit meer van gekomen. We hebben het er onlangs nog over gehad, maar we willen eerst verhuizen en dan kijken hoe we onze -uiteraard een stukkie hogere- woonlasten kunnen inpassen en hoe het gaat zodra mijn contractsaanpassing van 32 naar 24 uur doorgevoerd wordt. Maar éigenlijk heb je wel gelijk.. Als er alleen al iemand eens in de week kon stofzuigen en dweilen en de keuken een beetje schoon kon maken zouden we daar allebei veel ruimte mee krijgen. We moeten maar eens zien, gelukkig zijn veel van deze 'moetjes' ook tijdelijk hoor (zo hoop ik binnenkort toch écht die lenzen mee te krijgen)

Simmu, wat naar zeg! Toevallig zitten wij nu ook zonder auto tot vrijdag, hij moest gekeurd worden en dat viel nogal tegen

Dikke

voor jou, ik hoop dat je binnenkort ook écht even wat tijd voor jezelf vrij kunt maken. Heb je vanmiddag nog wel even iets anders voor jezelf kunnen doen?
Happy, haha, sorry, het is natuurlijk helemaal niet fijn als je je kind constant weer op zijn kont moet zetten, maar ik moest er wel een beetje om lachen.. Het is en blijft apart hoe die kinders dan leren he? Dan hebben ze inééns door hoe ze kunnen staan en lopen, maar dat lánden he? Pfff.. Wel stoer dat hij nu zo mobiel is hoor!

Daan is ook echt enorm aan het spurten he?
Oh jemig, Aoraki, als ik dat zo lees mag ik eigenlijk pas in december klagen

Jij ook een dikke

(En ik ben ook zo'n miep waarbij alles NU NU NU moet hoor

)
Nou, Stef ligt ondertussen lekker in zijn bedje
en ik heb nog even snel de auto van mijn moeder gepikt om opnieuw noodmedicijnen voor één van de katten te halen 
en buiten een enkel klaaghuiltje van daarnet om slaapt hij volgens mij lekker. Ik hoop op een doorslaapnachtje..
Truste voor dadelijk, dames!