Jij vond het bokkentuig toch ook ruk zitten?quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, dat was eigenlijk ook het enige echte "laffe" ding wat ik had aangeschaft.
Maar goed, het maakt mij verder ook niet uit hoor, als het mag, dan mag het, mits dit wel een soort van eenheid van tenue maakt. Dus geen diverse camo's door elkaar dragen.
Ach, ik lieg eigenlijk, want toen kon men de US woodland en de UK combineren met het NL bloemetjespak. Zag er soms niet uit hoor, maar het mocht toen nog.
Klopt, maar dat is weer vraag en aanbod.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Enige waar ik van schrik zijn gewoon de prijzen die je voor die "laffe" spullen moet dokken.
Dat bokkentuig was idd ook echt gewoon helemaal echt ruk!! No doubt possible!!quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jij vond het bokkentuig toch ook ruk zitten?
En daarnaast zijn er wel afspraken wat 'gedoogd' wordt en wat niet. De laffe chestrigs die je zult aantreffen zijn gewoon standaard OliveDrab-groen, dus het is niet zo dat de een met woodland loopt en de ander multicam, digicamo of DPM..
whehehequote:Op zondag 17 oktober 2010 16:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is weer vraag en aanbod.
Op het moment dat de peak one brander in militair groen uitgebracht word zalk ie ook weer lachend 50 euro duurder zijn...
Als je dan de keuze had om in jezelf te investeren met het aanbod van vandaag de dag, zou je het jezelf dan niet gemakkelijker maken?quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat bokkentuig was idd ook echt gewoon helemaal echt ruk!! No doubt possible!!
Maar het werkte wel, en voldeed aan de standaarden. Klote in gebruik was het wel ja.
Heh, herinner me dat ik in Bosnië op patrouille ging met bokkentuig om, en daaroverheen de kleine ruza, en voorop mijn medic-kit. En dan een dag lang die barang op je kadaver rondsjouwen, incl. 5 liter extra water op de man.
is het niet handiger om gewoon een 3l camelbag mee te nemen ipv extra veldflessen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Merkte dat bij oefeningen in NL er af en toe op gehamerd werd dat er toch weer twee veldflessen mee moesten in je rig, en die capaciteit had ik niet zonder gebruik te maken van de zakjes van de baas..
Maar oa. een beendump, een grotere algemene pouch nu het weer winter begint te worden en een klein minipouchje voor mn kompas zodat ik die niet hoef weg te vrotten..
119 gulden, + 20 jaar inflatie.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
whehehe
IK weet nog precies wat ik voor mijn Coleman brandertje betaalde, 119 klinkende guldens!!!
Dat was toen "duur".
Je zou het bijna denken..quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:55 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
is het niet handiger om gewoon een 3l camelbag mee te nemen ipv extra veldflessen?
Natuurlijk, je zou het jezelf dan idd gemakkelijker hebben gemaakt. Vraag is en blijft of het dat waard was. Taakstelling toen was anders dan dat die nu is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als je dan de keuze had om in jezelf te investeren met het aanbod van vandaag de dag, zou je het jezelf dan niet gemakkelijker maken?
En met trainingen en opleidingen wordt wel geacht dat je het met de spullen van de baas doet, laat dat duidelijk zijn..
Zeg cadet, beantwoord mijn PM eensquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:55 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
is het niet handiger om gewoon een 3l camelbag mee te nemen ipv extra veldflessen?
Daarom zei (bedoelde) ik ook, "laf spul" is duur.quote:Op zondag 17 oktober 2010 16:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
119 gulden, + 20 jaar inflatie.
Ik heb voor mijn laffe brander ¤ 130,- moeten dokken...
Als je beseft dat een vaasje in de kroeg tegenwoordig 4 gulden 80 kost kom je wel redeljk in de buurt...
Kwestie van gewenning lieverd!! Niks meer niks minder.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:08 schreef Maitje het volgende:Net 40 minuten moeten hardlopen.. denk dat ik aan de 30 zat..
Was nog geen 3 minuten onderweg en kreeg steken in m'n zij.. gewoon niet normaal. Toch doorgezet maar niet optimaal gelopen.
Hoe kan dat zo opeens? En weet iemand wat je tegen steken in je zij kan doen?
Moet wel zeggen dat ik toen ik ging hardlopen al 2 uur mijn eten had laten zakken en gister alcohol heb gedronken, maar dat moet toch geen reden zijn?
Als dit soort grappetjes straks met de fysieke test gebeurt, ken ik het wel schudden
Nuttigen van alcohol hoeft geen probleem te zijn hoor, geloof me.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:21 schreef Vortix het volgende:
Hoe lang geleden heb je een grote hoeveelheid water/drinken achterover geslagen? En dat kan goed aan die alcohol liggen hoor. En pijnen in je zij moet je gewoon doorheen bikkelen, gaat wel weer over na verloop van tijd.
Okequote:Op zondag 17 oktober 2010 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kwestie van gewenning lieverd!! Niks meer niks minder.
Elke militair heeft daar ook wel eens last van van die steken in de zij.
Het is dan gewoon ff doorzetten, en je over die pijngrens zetten. That's all.
Niks ernstigs dus, is normaal.
Helemaal niks gedronken (aan water of wat dan ook) voordat ik ging sporten.quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:21 schreef Vortix het volgende:
Hoe lang geleden heb je een grote hoeveelheid water/drinken achterover geslagen? En dat kan goed aan die alcohol liggen hoor. En pijnen in je zij moet je gewoon doorheen bikkelen, gaat wel weer over na verloop van tijd.
Of hij is wellicht linkshandig?quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:21 schreef Vortix het volgende:
Maar hoogvlieger, jij hebt de magazijntassen aan je opsvest dus liever aan de rechterkant hangen terwijl je die krengen altijd met je linkerhand moet pakken? Begrijp ik hier iets verkeerd of vind jij het gewoon leuk om moeilijk te doen?
Nou, ik ren al best wel lang zeker 2 tot 3x per week... ik heb dit gezeik nu pas 2x gehad waarvan dus vandaag extreem...quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nuttigen van alcohol hoeft geen probleem te zijn hoor, geloof me.
Die pijn in de zij is enkel dat het lichaam wat van je vraagt. Hoevaak heb ik niet de ochtend na het stappen een velddienst met boomstammen moeten doen? Ja, pijn voel je wel ff, maar dan echt in je maag.
Die kramp in de zijde komt omdat het lichaam nog steeds niet gewend is aan het rennen. Dat kun je wel trainen.
Maar dat zou betekenen dat hij zijn magazijnen met de rechterhand pakt? Nja misschien begrijp ik het verkeerd hoorquote:Op zondag 17 oktober 2010 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Of hij is wellicht linkshandig?
Zou zo maar eens kunnen.
Goed zo. Dat doe je beter dan ik nu hahahaha, 2 tot 3 keer per week....quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:26 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, ik ren al best wel lang zeker 2 tot 3x per week... ik heb dit gezeik nu pas 2x gehad waarvan dus vandaag extreem...
Hahaha...quote:Op zondag 17 oktober 2010 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed zo. Dat doe je beter dan ik nu hahahaha, 2 tot 3 keer per week....
Goed, niet druk om maken hoor, gewoon ff door die pijngrens gaan, al moet je kotsen, dat is geen schande. Jer lichaam past zich daar op den duur wel op aan.
Natuurlijk, indien je gestel niet goed genoeg ois ligt dat anders, maar zo een jonge gezonde meid als jij? Jij moet door die pijngrens gaan.
En nogmaals, drank heeft er niks mee te maken, mits je dat consumeerd dan in grote hoeveelheden. Dan zou je l;ichaam wel eens willen tegenstribbelen.
Maar voor nu, doorbreek die pijngrens, en ren door.
Zoals ik vaak tegen Lotusss zeg "kop dicht en doorlopen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |