quote:Nee, vuurtorens zijn bakens zodat ie weet in welke kamer ie is (zitten niet bij de cleanmate/-friend als het goed is) en een virtual wall is een muur die de kamer afsluit.Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
de vuurtorens zijn er toch voor zodat ie niet in een bepaalde zone mag komen, voor zover ik kan zien is het exact dezelfde bij redcoon als in t oosten :0
quote:ik hier ook naar gezocht en de peteditie is iets beter geprepareerd op haren.Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Xcalibur het volgende:
Ok, een concrete vraag dan maar:
Ik zit te kijken op www.iroboteurope.nl, en daar staan 8 modellen van 299,- tot 799,-
Twee van die modellen zijn:
- Roomba 534 (399,-)
- Roomba 563 Pet (399,-)
De 563 pet heeft een extra virtual wall, is programmeerbaar
en is dus een Pet-edition.
Waarom is die andere net zo duur?
quote:Deels is het verhaal wel waar maar ik plaats toch een heleboel vraagtekens, want ik werk dagelijks met deze en concurrenten van deze en heb al heel wat vergelijkende testen gedaan en wat betreft het feit dat ie nergens tegenaan rijdt kan ik simpel zeggen dat dat niet waar is.Op zondag 24 oktober 2010 16:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens mij is er een nieuw model van samsung![]()
De Navibot is de enige robotstofzuiger die voorzien is van een Visionary Mapping™ systeem. Visionary Mapping™ is een software met camera en sensoren die een tijdens het stofzuigen een opname maakt van woning, waardoor de Navibot een virtuele plan maakt van uw woning. Dit systeem zorgt ervoor dat de Samsung Navibot niet op dezelfde plaats komt waar deze voorheen was. De stofzuigrobots die tot hiertoe op de markt waren gaan willekeurig door de ruimte rijden, in de hoop overal eens te komen, waardoor er bepaalde plaatsen verschillende keren worden behandeld en dat andere plaatsen geen schoonmaakbeurt krijgen.
Met andere woorden, de Navibot gaat nauwkeuriger te werk dan als u het zelf doet
Het grootste voordeel van de Navibot robotstofzuiger is dat de Navibot NIET tegen de meubels of muur gaat aanrijden. De Navibot is uitgerust met maar liefst 38 sensoren, waardoor deze een andere richting neemt wanneer deze dicht bij een obstakel of muur komt![]()
U hoeft zich ook geen zorgen te maken dat de Navibot van de trap zal rijden, daarvoor zijn ook sensoren voorzien. De Navibot stopt wanneer er een "afgrond" is en zal niet van de trap rijden
quote:Ja, daarom. Die pet edition heeft alleen maar voordelen, maar is even duur.Op woensdag 27 oktober 2010 21:24 schreef DanHardy het volgende:
[..]
ik hier ook naar gezocht en de peteditie is iets beter geprepareerd op haren.
quote:Het is allemaal extreem vaag, laat ik dit nog ff toevoegen, op mijn klarstein staat gewoon klarstein en niet cleanmate, er staat net als bij anderen geen type nummer op.. Ook op de doos stond kleanfriend (dus bij redcoon gekocht) ze hebben daar hun zaakjes gewoon niet op orde denk ikOp woensdag 27 oktober 2010 19:12 schreef Beijtje het volgende:
[..]
en @ Xcalibur: ik twijfel dus ook nog, vind het ook allemaal nogal vaag...
quote:Daar lijkt het idd wel op. Heel vaag allemaal.Op donderdag 28 oktober 2010 09:20 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Het is allemaal extreem vaag, laat ik dit nog ff toevoegen, op mijn klarstein staat gewoon klarstein en niet cleanmate, er staat net als bij anderen geen type nummer op.. Ook op de doos stond kleanfriend (dus bij redcoon gekocht) ze hebben daar hun zaakjes gewoon niet op orde denk ik
quote:Tot nu toe heb ik bij de robots telkens zien staan dat ze hoogpolig tapijt niet aankunnen...Voor nu doet ie zn werk, maar misschien verkoop ik m over een paar maandjes wel en dan koop ik me een roomba met vuurtorens, zodat alles zonder problemen gezogen kan worden,,
Weet iemand of er een bot is waarmee je wel zonder problemen over hoogpolig tapijt heen kunt (denk aan ongeveer 4/5cm)????????????
quote:ook die van 1500 euro? daar mag je toch wel iets van verwachten lijkt mij?Op donderdag 28 oktober 2010 10:10 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Daar lijkt het idd wel op. Heel vaag allemaal.
[..]
Tot nu toe heb ik bij de robots telkens zien staan dat ze hoogpolig tapijt niet aankunnen...
quote:Die Kärcher bedoel je? Ook niet...Op donderdag 28 oktober 2010 14:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ook die van 1500 euro? daar mag je toch wel iets van verwachten lijkt mij?
quote:Niemand die weet wat de prijs van de 534 rechtvaardigt?Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Xcalibur het volgende:
Ok, een concrete vraag dan maar:
Ik zit te kijken op www.iroboteurope.nl, en daar staan 8 modellen van 299,- tot 799,-
Twee van die modellen zijn:
- Roomba 534 (399,-)
- Roomba 563 Pet (399,-)
De 563 pet heeft een extra virtual wall, is programmeerbaar en is dus een Pet-edition.
Waarom is die andere net zo duur?
quote:die twee buitenste knoppen, Dock en spot voor zon 10 seconden inhouden.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:45 schreef LintuxCx het volgende:
Huh.. Na een nachtje ... is 'ie al dood?? Hoe vaak ik ook op CLEAN druk, op de remote of op het ding zelf, geen reactie.
quote:Je huis is te vies en weet niet waar hij moet beginnenOp vrijdag 29 oktober 2010 11:45 schreef LintuxCx het volgende:
Huh.. Na een nachtje ... is 'ie al dood?? Hoe vaak ik ook op CLEAN druk, op de remote of op het ding zelf, geen reactie.
quote:Wat leuk!!
quote:Op zondag 24 oktober 2010 20:27 schreef Beijtje het volgende:
................Even mooie naam verzinnen...
quote:Ik denk Heinzelmännchen, roepnaam Heinzel...! Lekker Duits en toepasselijk... (Is Duits voor 'kabouter' - in de zin van: "Wie heeft de kamer gestofzuigd? De kaboutertjes!" - en Klarstein is neem ik aan een Duits merk)Op vrijdag 29 oktober 2010 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
....... En hoe gaat hij heten
quote:Denk hier ook. Ik zal verslag uitbrengen als ik hem heb. Als ie niet kan wat ik wil, stuur ik 'm terug...Op zaterdag 30 oktober 2010 08:57 schreef BillsGate het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd benieuwd hoe jouw handleiding er straks uitziet. Die bij mijn cleanmate zat, was erg karig.
quote:Vol hoop heb ik dat geprobeerd ... maar geen resultaat.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:58 schreef DanHardy het volgende:
[..]
die twee buitenste knoppen, Dock en spot voor zon 10 seconden inhouden.
Mijn Klarstein heet Heinz, vanwege de ketchuprode kleur. Ik had nog helemaal niet aan de Heinzelmännchen gedacht!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 00:02 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ik denk Heinzelmännchen, roepnaam Heinzel...! Lekker Duits en toepasselijk... (Is Duits voor 'kabouter' - in de zin van: "Wie heeft de kamer gestofzuigd? De kaboutertjes!" - en Klarstein is neem ik aan een Duits merk)
Nou breekt mijn klomp... was gisteren TV aan het kijken, opeens hoorde ik wat piepjes. Het kwam niet van een van de telefoons of wat dan ook, dus ik had al snel door dat het de Roomba was. En ja hoor, hij was wakker en functioneerde opeens weer prima. Even laten schoonmaken, toen weer op de lader gezet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:45 schreef LintuxCx het volgende:
VOlgens mij zijn ze even duurquote:
Ik dacht ook vandaag, maar niets ontvangen... Dus zal wel morgen zijn...quote:Op maandag 1 november 2010 10:06 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
VOlgens mij zijn ze even duurMaar je krijgt m vandaag toch? Je zegt, als hij niet doet wat ik wil stuur ik m terug, maar wat zijn dan concreet je verwachtingen? Dan kan ik je alvast zeggen of je de moeite kunt nemen hem uit de doos te halen
Ik heb Vladimir P (mn ega noemt dr structureel Sletvana, maar dat terzijde ) nu een weekje en t bevalt redelijk, al komt hij nogal als een "retard"over soms, maar schoonmaken doen ie wel, en daar heb ik m voor,
ziet er wel modern uit in ieder gevalquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:15 schreef ook_gek het volgende:
Ik kwam een agait e-clean EC01 tegen voor 150 euro.
Iemand hier ervaring mee?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:15 schreef ook_gek het volgende:
Ik kwam een agait e-clean EC01 tegen voor 150 euro.Iemand hier ervaring mee?
dat kan beter: http://www.informatique.nl/artset/000376&view=04quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://www.bestofrobots.f(...)spirateur-robot.html
249 euri
Als er nou iets is wat je met een grote stofzuiger wel kunt en met een robotstofzuiger niet...quote:
Word.quote:
Deels mee eens...quote:
Mooi apparaat, qua uiterlijk... Materialen zijn echt bedroevend te noemen en tijdens gebruik is het net speelgoed.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:15 schreef ook_gek het volgende:
Ik kwam een agait e-clean EC01 tegen voor 150 euro.
Iemand hier ervaring mee?
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
De allerbeste is voor mij nog altijd de Tornado Dragon, daar heb ik wel eens een verkoopdemonstratie van bijgewoond.
Helaas (eigenlijk niet) bleek dat gaandeweg een toneelvoorstelling te zijn. Die lui hadden zelfs glossy folders en een verkoopwebsiteDe website blijkt inmiddels offline maar ik heb nog wel een pdfje van de folder gevonden:
http://www.marthatentatie(...)older-tornado-dragon
Maar wat is dan volgens jou de beste / welke zou jij kopen?quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Deels mee eens...
Tijdens mijn werk heb ik zowel de Roomba, Samsung Navibot, Agait, Asus en Lg getest en daar komt uit dat het echt appels met peren vergelijken is.
Die pagina 8-11, dat kan toch niet waar zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
De allerbeste is voor mij nog altijd de Tornado Dragon, daar heb ik wel eens een verkoopdemonstratie van bijgewoond.
Helaas (eigenlijk niet) bleek dat gaandeweg een toneelvoorstelling te zijn. Die lui hadden zelfs glossy folders en een verkoopwebsiteDe website blijkt inmiddels offline maar ik heb nog wel een pdfje van de folder gevonden:
http://www.marthatentatie(...)older-tornado-dragon
Prijs/kwaliteit de Roombaquote:Op woensdag 3 november 2010 11:44 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Maar wat is dan volgens jou de beste / welke zou jij kopen?
Dat is dus de prijs van die complexe navigatie... Dus daarom zei ik ook, prijs/kwaliteit is Roomba het beste, maar ga je net een segment hoger kom je dus in de Samsung/Philips/LG...quote:Op woensdag 3 november 2010 16:15 schreef Xcalibur het volgende:
Die van Philips moet 700 euro gaan kosten lees, dat is wel flink duurder dan de "normale" Roomba's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |