quote:Een edge gaat niet per definitie over het percentage winstgevende trades. Dat 1 trade opweegt tegen 99 andere trades betekent niet meteen dat je een edge hebt. Stel dat jouw winstgevende trade een kans 0.01 heeft om voor te komen dan is je edge ten opzichte van een ander de kans dat je die ene winstgevende trade beter kunt voorspellen. Een op papier winstgevende strategie hoeft dus niet altijd een edge te hebben.Op zondag 24 oktober 2010 23:47 schreef flyguy het volgende:
[..]
Je edge hoeft niets te maken te hebben met het percentage winstgevende trades. Als de winst met 1 trade de andere 99 eclipst dan is dat ook prima
quote:Ik kan me dat bericht twee jaar terug nog wel herinneren. Veel verbaasde reacties destijds. Blijkt maar weer dat het toch een goede zet van hem is geweestGoldman Sachs overweegt de participatie van 5 miljard dollar terug te kopen die de legendarische beursgoeroe Warren Buffett dik twee jaar geleden in de zakenbank heeft genomen via zijn investeringsvehikel Berkshire Hathaway. Dat meldt de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal donderdag.
Warren Buffett speelt ukulele in de marge van de aandeelhoudersvergadering van zijn investeringsvehikel Berkshire Hathaway.
Buffett is al sinds september 2008 aandeelhouder van Goldman Sachs, toen hij in volle financiële crisis liefst 5 miljard dollar pompte in een pakket preferente aandelen van de zakenbank. Die investering bleek behoorlijk lucratief voor het 'Orakel van Omaha'.
Buffett mag jaarlijks immers rekenen op een dividend van 10 procent op elk preferent aandeel, waardoor Goldman Sachs de afgelopen twee jaar al zo'n 1 miljard dollar moest uitbetalen aan de beursgoeroe. 'Weet u dat dat 15 dollar per seconde is? Tik, tik, tik, 15 dolar, 15 dollar, 15 dollar,' grapte Buffett daar eerder dit jaar nog over op de aandeelhoudersvergadering(1) van zijn investeringsvehikel Berkshire Hathaway.
Het dure prijskaartje dat aan Buffetts participatie hangt is volgens The Wall Street Journal meteen de belangrijkste reden waarom Goldman de preferente aandelen wil terugkopen. De zakenbank heeft alvast het recht om Buffett uit te kopen, maar de groep zal ook daarvoor heel wat geld op tafel moeten leggen.
Als Goldman Sachs beslist het Buffett-pakket aan te kopen, zal het de topbelegger daarvoor nog eens extra 1,6 miljard dollar moeten betalen. Bovendien moet de zakenbank ook nog eens de Amerikaanse centrale bank om toestemming vragen voor ze Buffetts belang effectief kan overnemen.
Daartegenover staat dat Goldman Sachs nu veel goedkoper geld kan ophalen op de financiële markten (bijvoorbeeld door obligaties uit te geven) dan een tweetal jaar geleden. Omdat die financiële markten na het losbarsten van de kredietcrisis nagenoeg volledig bevroren waren, zag Goldman Sachs zich verplicht in te stemmen met Buffetts hoge voorwaarden. Maar nu de markten weer herstellen lijkt Buffetts investering stilaan een last geworden voor de zakenbank.
Maar er is nog een andere reden waarom Goldman Sachs Buffett wil uitkopen. Toen hij in september 2008 in de bank stapte, eiste Buffett namelijk dat topman Lloyd Blankfein en andere leden van het Goldman Sachs-management niet meer dan 10 procent van hun aandelen in de groep mochten verkopen. Die beperking geldt tot oktober 2011 of tot de dag waarop de 'Buffett-aandelen' worden teruggekocht.
http://www.tijd.be/nieuws(...)77216-3095.art?ckc=1
quote:En gaat daar mee stoppen, eindelijk!Op zaterdag 23 oktober 2010 23:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Precies, je kunt je wellicht afvragen wat het alternatief is, maar dat is een complete stop op de wereldhandel/ontwikkeling?
Kijk bijvoorbeeld naar Shell, die is net zo bezig met vervuilen in Nigeria. Alternatief is geen olie produceren, dat gaat dus niet gebeuren. Het mooiste teakhout komt uit Birma, andere landen hebben significant mindere kwaliteit. Toch blijft het teak op de meeste boten en andere high-end spullen gewoon Birmees (?)
quote:Geniaal ditOp maandag 25 oktober 2010 02:37 schreef tjoptjop het volgende:
*knip
'Weet u dat dat 15 dollar per seconde is? Tik, tik, tik, 15 dolar, 15 dollar, 15 dollar,' grapte Buffett daar eerder dit jaar nog over op de aandeelhoudersvergadering
quote:gebeurt volgens mij vaker bij dagen met lage volumesOp maandag 25 oktober 2010 14:51 schreef JimmyJames het volgende:
Wel opvallend dat de 5 grootste stijgers vandaag allemaal AMX-aandelen zijn.
quote:Omdat Trafigura niet met consumenten handelt, Shell wel. Dan ben je toch een stuk vatbaarder voor evt boycots.Op maandag 25 oktober 2010 08:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En gaat daar mee stoppen, eindelijk!
Het probleem met een bedrijf als Trafigura is gewoon dat ze niet eens probéren om de schijn op te houden. De publieke opinie zal ze worst zijn. Shell doet natuurlijk ook veel fout, maar poogt tenminste nog een beter imago te krijgen.
quote:Nou, nou wat een actieOp zaterdag 23 oktober 2010 16:29 schreef Lemans24 het volgende:
Op de rand van het weekeinde heb ik toch m'n positie in Galapagos maar verdubbeld. Ik kijk al uit naar maandag!
quote:Apple wil Sony overnemen? Klinkt vrij bizar.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:16 schreef Rejected het volgende:
Apple met een market cap van 280 miljard wil Sony overnemen market cap 33 miljard. Apple heeft 50 miljard aan cash.
quote:Dat gevoel had ik ook! Daarom had ik de market caps erbij gezet. Overgewaardeerd of niet, Apple heeft een flinke kasreserve.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Apple wil Sony overnemen? Klinkt vrij bizar.
Ik zie Sony nog steeds als een gigantisch groot bedrijf dat doorgedrongen is in alle markten, terwijl ik nooit iets met Apple te maken heb gehad en dat als een marginaal bedrijf zie met vreemde gadgets...
Ik weet overigens dat bovenstaande niet waar is, maar het voelt gewoon niet juist om te zeggen dat Apple 8 keer zo groot is als Sony. Zeg eens eerlijk: Apple is toch extreem overgewaardeerd? Dat gesmijt met geld lijkt me een duidelijk verkoopsignaal.
quote:Nee, de stop van de productie van de Walkman heeft daar mijns inziens niets mee te maken...[...]
Sony’s best days are behind it. The company recently said it would stop making its Walkman cassette player for most of the world. That is a sign of how much power Sony has lost in the consumer electronics world. Even Apple would face a Herculean task if it wanted to revive Sony’s fortunes.
Read more: An Apple Buyout Of Sony? - 24/7 Wall St. http://247wallst.com/2010(...)-sony/#ixzz13TW8Ndsc
quote:Uh.. uh..Op dinsdag 26 oktober 2010 16:52 schreef Sokz het volgende:
Zonder het bedrijf verder bekeken te hebben:
Als Sony maar een market cap van 33 miljard heeft dan staan ze erg ondergewaard »
quote:SONY CORP
P/E Ratio: 135.68
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |