quote:gebeurt volgens mij vaker bij dagen met lage volumesOp maandag 25 oktober 2010 14:51 schreef JimmyJames het volgende:
Wel opvallend dat de 5 grootste stijgers vandaag allemaal AMX-aandelen zijn.
quote:Omdat Trafigura niet met consumenten handelt, Shell wel. Dan ben je toch een stuk vatbaarder voor evt boycots.Op maandag 25 oktober 2010 08:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En gaat daar mee stoppen, eindelijk!
Het probleem met een bedrijf als Trafigura is gewoon dat ze niet eens probéren om de schijn op te houden. De publieke opinie zal ze worst zijn. Shell doet natuurlijk ook veel fout, maar poogt tenminste nog een beter imago te krijgen.
quote:Nou, nou wat een actieOp zaterdag 23 oktober 2010 16:29 schreef Lemans24 het volgende:
Op de rand van het weekeinde heb ik toch m'n positie in Galapagos maar verdubbeld. Ik kijk al uit naar maandag!
quote:Apple wil Sony overnemen? Klinkt vrij bizar.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:16 schreef Rejected het volgende:
Apple met een market cap van 280 miljard wil Sony overnemen market cap 33 miljard. Apple heeft 50 miljard aan cash.
quote:Dat gevoel had ik ook! Daarom had ik de market caps erbij gezet. Overgewaardeerd of niet, Apple heeft een flinke kasreserve.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Apple wil Sony overnemen? Klinkt vrij bizar.
Ik zie Sony nog steeds als een gigantisch groot bedrijf dat doorgedrongen is in alle markten, terwijl ik nooit iets met Apple te maken heb gehad en dat als een marginaal bedrijf zie met vreemde gadgets...
Ik weet overigens dat bovenstaande niet waar is, maar het voelt gewoon niet juist om te zeggen dat Apple 8 keer zo groot is als Sony. Zeg eens eerlijk: Apple is toch extreem overgewaardeerd? Dat gesmijt met geld lijkt me een duidelijk verkoopsignaal.
quote:Nee, de stop van de productie van de Walkman heeft daar mijns inziens niets mee te maken...[...]
Sony’s best days are behind it. The company recently said it would stop making its Walkman cassette player for most of the world. That is a sign of how much power Sony has lost in the consumer electronics world. Even Apple would face a Herculean task if it wanted to revive Sony’s fortunes.
Read more: An Apple Buyout Of Sony? - 24/7 Wall St. http://247wallst.com/2010(...)-sony/#ixzz13TW8Ndsc
quote:Uh.. uh..Op dinsdag 26 oktober 2010 16:52 schreef Sokz het volgende:
Zonder het bedrijf verder bekeken te hebben:
Als Sony maar een market cap van 33 miljard heeft dan staan ze erg ondergewaard »
quote:SONY CORP
P/E Ratio: 135.68
quote:Overname geruchten..Op dinsdag 26 oktober 2010 18:19 schreef Sokz het volgende:
[..]
Gister ook al, waarop stijgen ze eigenlijk? Volgens mij waren de cijfers slecht.
quote:Hoezo ondergewaardeerd?Op dinsdag 26 oktober 2010 16:52 schreef Sokz het volgende:
Zonder het bedrijf verder bekeken te hebben:
Als Sony maar een market cap van 33 miljard heeft dan staan ze erg ondergewaard » dus aannemelijk dat Apple wilt kopen.
Anderzijds zijn ze wrss wel meer dan 50 miljard kwijt aan sony.
quote:Dit dus! Ik zou nooit in dit soort uiterst gevoelige bedrijven investeren. Zelfde geld voor zaken zoals Nintendo of EAOp dinsdag 26 oktober 2010 18:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo ondergewaardeerd?
Consumenten electronica is echt een beroerde branche hoor. Hoge investeringen en enorm krappe marges. Het is niet voor niets dat Philips dat allemaal al reeds afgestoten heeft en nu in feite alleen een ontwikkel- en marketing firma is.
Daarnaast zijn ze nog vrij groot in de entertainment industrie (films, muziek en games) waarbij alleen games een lichtpuntje is.
Hoe hun professionele tak zit (camera's, studiotafels e.d.) weet ik niet.
quote:De eerste coupon is een lange, vanaf half augustus 2009. Daar kwam ik bij aankoop achter, je moet die paar extra maanden rente immers ook zelf betalen. Toch blijft het een mooi rendement :-)Op dinsdag 26 oktober 2010 17:59 schreef LXIV het volgende:
Vandaag is de rente op de ASR-rekening bijgestort. Ik krijg echter 0,121 per coupon, ipv 0,10. Hoe kan dit nu?
quote:Edit: antwoord al gegeven boven meOp dinsdag 26 oktober 2010 17:59 schreef LXIV het volgende:
Vandaag is de rente op de ASR-rekening bijgestort. Ik krijg echter 0,121 per coupon, ipv 0,10. Hoe kan dit nu?
quote:Dat heb ik dus bij luchtvaart aandelen, en in mindere mate autofabrikantenOp dinsdag 26 oktober 2010 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit dus! Ik zou nooit in dit soort uiterst gevoelige bedrijven investeren. Zelfde geld voor zaken zoals Nintendo of EA
quote:Autofabrikanten? Wat is daar mis mee?Op dinsdag 26 oktober 2010 20:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat heb ik dus bij luchtvaart aandelen, en in mindere mate autofabrikantenGare branches
Bedrijven in de verwerking van basic materials (corus bijv.) heb je tenminste nog een lekkere cyclus
quote:Kapitaalintensief, lage marges, veel vakbondsinvloeden.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Autofabrikanten? Wat is daar mis mee?
quote:Wat te denken van drukkerijen, dat is ook een vrij marginale business.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:27 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht al zoiets.
Ik beleg standaard niet in uitgeverijen. Omdat ik denk dat informatie steeds goedkoper wordt, totdat het gratis is.
Pak bijvoorbeeld wikipedia. Of alle andere informatiebronnen op internet. Waartoe dienen uitgevers in 2050 nog? Experts delen hun informatie wel op andere manieren.
quote:Had je ook Crucell aandelen voor de announcement van J&J?Op dinsdag 26 oktober 2010 20:55 schreef Pimco het volgende:
Medicijnen kunnen wel booming zijn. Met het toenemen van welvaartsziektes, en dat men steeds ouder kinderen krijgt, stijgt de vraag naar medicijnen.
Heb m'n geld ook flink in biosience belegd.
quote:De grote drug manufacturers? Die vind ik juist nu niet meer interessant. Het zijn juist de wat kleinere die mijn inziens potentie bieden. De echt grote, Pfizer, Novartis, GSK zijn in dusdanig geglobaliseerd dat ik daar weinig potentie in zie.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:16 schreef Rejected het volgende:
[..]
Had je ook Crucell aandelen voor de announcement van J&J?
Ik vind de farmacie sector wel erg interessant, ga me binnekort beter verdiepen in de markt van grote drug manufacturers. Weet niet of het heel complex of risicovol is i.v.m. al die FDA (dis)approvals.
quote:De grote zijn gewoon Blue Chips 2.0Op dinsdag 26 oktober 2010 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De grote drug manufacturers? Die vind ik juist nu niet meer interessant. Het zijn juist de wat kleinere die mijn inziens potentie bieden. De echt grote, Pfizer, Novartis, GSK zijn in dusdanig geglobaliseerd dat ik daar weinig potentie in zie.
quote:Tja, is een lastige. Maar naar mijn idee passen ze niet in het traditionele rijtje blue chips. Maakt uiteindelijk niet uit hoe je het noemt natuurlijk. Komt gewoon op neer dat het goede winstgevende bedrijven zijn met lage groei.
quote:Oja dat dacht ik al. Het past idd niet bij oliemaatschappijen en elektriciteitsbedrijven etc.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja, is een lastige. Maar naar mijn idee passen ze niet in het traditionele rijtje blue chips. Maakt uiteindelijk niet uit hoe je het noemt natuurlijk. Komt gewoon op neer dat het goede winstgevende bedrijven zijn met lage groei.
quote:Mja, de kleine moet je ook van afblijven. Die zijn veel te afhankelijk van patenten en zijn vaak nog niet eens winstgevend. Maar daar tussen in zit een hele grote groep die wel aantrekkelijk is.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:59 schreef Rejected het volgende:
Heb het idee dat die kleine te afhankelijk zijn van een paar patenten die ze hebben. Maar zoals ik zei weet ik nog niet heel veel van deze sector af en leek het me handig om eerst bij de grote te kijken.
quote:En waarom ben je hier zo zeker van? Als ik iets als een overrated technologie beschouw is dat wel 3D.Op woensdag 27 oktober 2010 00:09 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind Nintendo juist heel interessant. Ze zijn nu al 1/3 gedaald op de Japanse beurs sinds april en gaan met de 3DS echt shitloads of profit maken.
quote:Vooralsnog is bijna iedere consumenten electronica innovatie niet echt een hele interessante belegging geweest. Enige die er goed uitkomt is de consument zelf. Meer product voor minder geldOp woensdag 27 oktober 2010 00:09 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind Nintendo juist heel interessant. Ze zijn nu al 1/3 gedaald op de Japanse beurs sinds april en gaan met de 3DS echt shitloads of profit maken.
quote:Voordeel zul je bedoelen (voor de aandeelhouders). Nintendo heeft met de duurdere DS XL de mensen al een beetje klaargestoomd en de 3DS gaat straks gewoon voor meer dan 200e over de toonbank.Op woensdag 27 oktober 2010 00:17 schreef Rejected het volgende:
Nadeel van die 3DS is dat ie redelijk duur is.
quote:Ah, afroomstrategieOp woensdag 27 oktober 2010 00:16 schreef JimmyJames het volgende:
Het nieuwe geval zal nog meer kosten in de winkel (nog vettere marges) en zal veel moeilijker te hacken zijn naar het schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |