abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87758818
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef flyguy het volgende:

[..]

Zo zat ik ook al te kijken. Wat mij betreft ben je al te laat als de kleine spelers en speculanten in het CoT-rapport bijna dezelfde netto positie hebben als de non-commercials. Wie zijn er dan nog over als verliezers?
Inderdaad. Bende :{

Maarja, Novo kickt weer ass vandaag, +9% omhoog vandaag op goed nieuws dus dat scheelt weer een flinke brok in de porto en McDonalds zit op year high. En de GBPEUR daalt ook nog steeds sinds het einde van de zomervakantie dus de UK wordt steeds goedkoper sinds ik alles via euro's/ponden doe.

Wat betreft die commodities, wat wel interessant begint te worden zijn enorme short posities straks. Ik geloof er geen drol van dat dit blijft door groeien. Ik bedoel, suiker in 2 maand 50% hoger, corn in 2 maand 25% hoger, cotton 30% hoger in 2 maand. Pffft :') De dagen dat het wat naar beneden zal gaan zal met flinke stoten zijn.

En heb je nog wat gedaan met de het currency paartje Yen? Bij welke andere paar dan ook? De USDJPY staat op meer dan een 15 jaar low 8)7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:48 #102
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87763081
Nee, currency gebruik ik alleen voor scalpen en breakouts rond openingstijden op het moment.
The more debt, the better
pi_87764845
Heb echt het gevoel dat McDonalds gewoon niet hoger kán. :{ :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:01:07 #104
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87772697
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:31 schreef Rejected het volgende:
Jawel men. Briljante marketing is net als cocacola.
pi_87773603
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:31 schreef Rejected het volgende:
Er is hier op de markt een nieuwe burger king enkele panden naast de mcdonalds geopend. Voor de gein heb ik een hamburger en big mac bij de mc gehaald en een whopper en cheeseburger bij de burger king. Natuurlijk is het beide rotzooi fastfood, maar de smaak/verschil in kwaliteit broodje/versheid van groenten erop is enorm terwijl de prijs ongeveer hetzelfde is. Ten voordele van burger king. Ik sta er nu verstelt van dat de MC vele malen groter is dan burgerking, maarja goede marketing verklaard veel.
pi_87773676
Zou dit de reden zijn van de grote stijging van zilver?
quote:
After outperforming pretty much every asset class, most certainly stocks, and even gold, year to date, the "poor man's gold" may surge even more. The reason: China may cut silver exports by as much as 40%. As Bloomberg reports: "Shipments may decline from about 3,500 metric tons in 2009, said Feng Juncong, chief analyst at the state-owned Antaike, without providing a specific forecast. Customs data show exports plunged almost 60 percent to 970 tons in the first eight months. Cancellation of an export rebate in 2008 is also hurting shipments, she said." This is in line with recent expectations from the World Gold Council which has previously stated that China will likely become an increasingly greater buyer of gold both institutionally and at the retail level. And while we have discussed the impact that China's (temporary) ban on exports of rare earth minerals will have on prices (hint: not down), this will also end up driving silver prices higher. The catalyst, as usual, inflation: "There are Chinese investors now hoarding silver, along with other resources, amid anticipation of higher inflation. China is short of resources so these investors believe the metals will be more valuable in the future." These investors are correct.
Bron: http://www.bloomberg.com/(...)by-40-this-year.html
pi_87773679
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:01 schreef Sokz het volgende:

[..]

Jawel men. Briljante marketing is net als cocacola.
Hmm. Ik vind persoonlijk dat Coca Cola wel wat fouten heeft gemaakt wat betreft marketing. McDonalds heeft dat veel beter aangepakt de laatste 10 jaar. Stuk beter dan Coca Cola. En Coca Cola heeft de laatste 10 jaar toch wel last van concurrentie ondervonden van pepsi en sommige vinden het toch lastig in te schalen qua waarde ivm. al de kleine fragmenten waar Coca Cola uit bestaat. Ook al zijn ze op de goede weg want ze kopen de bottling zaken op zodat ze straks zoveel mogelijk takken van het productieproces onder eigen bedrijf hebben. Niet dat Coca Cola een slechte investering is, maar het is dicht bij de top van de afgelopen 10 jaar. Gaat het daar over heen wordt het voor mij weer interessant.

En wat betreft hoog gewaardeerde aandelen. Het is zo lastig om een aan professional uit te leggen waarom je hem adviseert om een 'duur' aandeel te kopen. Aandelen die op all time high staan zijn in 9 van de 10 gevallen automatisch te duur geprijst en daar hebben de klanten geen trek in. Die hebben liever een bekend aandeel wat wat dividend uitspit of iets relatief klein maar met veel groei potentie. Dat is zoo jammer ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87773967
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:17 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Er is hier op de markt een nieuwe burger king enkele panden naast de mcdonalds geopend. Voor de gein heb ik een hamburger en big mac bij de mc gehaald en een whopper en cheeseburger bij de burger king. Natuurlijk is het beide rotzooi fastfood, maar de smaak/verschil in kwaliteit broodje/versheid van groenten erop is enorm terwijl de prijs ongeveer hetzelfde is. Ten voordele van burger king. Ik sta er nu verstelt van dat de MC vele malen groter is dan burgerking, maarja goede marketing verklaard veel.
De McDonalds is ook veel verbeterd qua voedsel hoor. Hier in Londen zie ik bij de Mc bijna continu rijen. In de ochtend voor het ontbijt, de lunch, en uiteraard in de avond. Ook in het financieel district. Enorme rijen tot de deur bij de McDonalds tijdens het middag uur met een groffe schatting van 75% alleen maar bankiers :') :D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:25:51 #109
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87774189
Raar gevoel is dat idd. maar ik koop ook liever aandelen (ver) onder hun all-time high terwijl 't in feite juist een teken van sterkte is dat ze zo snel na een crisis op hun ATH noteren.
Anyway Ik bedoelde meer eenzelfde soort marketing. Een herkenbaar teken (M & fles) en jezelf associëren met al het positieve.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:26:52 #110
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87774260
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De McDonalds is ook veel verbeterd qua voedsel hoor. Hier in Londen zie ik bij de Mc bijna continu rijen. In de ochtend voor het ontbijt, de lunch, en uiteraard in de avond. Ook in het financieel district. Enorme rijen tot de deur bij de McDonalds tijdens het middag uur met een groffe schatting van 75% alleen maar bankiers :') :D
Da's het mooie idd. Ze hebben hun """" gezonde '"""" voedsel met succes ingevoerd.
pi_87774411
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
De McDonalds is ook veel verbeterd qua voedsel hoor.
Dat doet hun marketingcampagne gericht op gezonder voedsel en het promoten van sport wel denken, maar is dat wel zo? Ik merk als ik door die campagne heenprik op wat gezondere assortimentsoorten geen verschil. Ohja toch wel, ze zijn overgestapt op design banken en tafels.

Mc is gewoon een kei in marketing en dat begint van kinds af aan al met die grote M die je langs de snelweg ziet. :P
pi_87774711
In 2003 kwamen ze met een nieuwe strategie om de focus van uitbreiden te verschuiven naar het renoveren van huidige ketens. Dat heeft ze geen windeieren gelegd! Ze kwamen ongeschonden uit de crisis en breiden nu veel uit in emerging markets denk ik.
Ze hebben meer dan 20 miljard dollar aan real estate op hun balans staan, ook dit heeft geen schade opgelopen tijdens de crisis.
Ook schijnen ze in de VS een concurrent te zijn van Starbucks met hun eigen koffieketens(met goede koffie dus) en smoothies.
Maar toen ze tussen de $70-75 waren de laatste tijd, vond ik ze al ietwat overgewaardeerd. Ben zeer benieuwd naar hun earnings morgen.
Prachtig is ook dat ze de dividenduitkering altijd hebben verhoogd.
pi_87774779
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:29 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat doet hun marketingcampagne gericht op gezonder voedsel en het promoten van sport wel denken, maar is dat wel zo? Ik merk als ik door die campagne heenprik op wat gezondere assortimentsoorten geen verschil. Ohja toch wel, ze zijn overgestapt op design banken en tafels.

Mc is gewoon een kei in marketing en dat begint van kinds af aan al met die grote M die je langs de snelweg ziet. :P
Ja volgens mij zijn ze echt verbeterd hoor, percentage 'vieze vetten' in hun troep voedsel is behoorlijk verlaagd door de jaren heen.

Oh en concurrentie hebben ze niet van Burger king en KFC en anderen. Die vreten ze letterlijk met haar en huid op.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:25:05 #114
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87784652
Het beste kwartaal in tien jaar:

http://www.bespokeinvest.(...)gs-season-stats.html
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:43:55 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87785232
Volgende week wordt de eerste rente uitgekeerd van m'n ASR perpetuals. Normaal staat de lopende rente vermeld in de portefeuille, echter die staat sinds vandaag op 0. Is dit normaal?

edit: iemand vraagt vandaag op IEX precies hetzelfde... Dit is het antwoord:

quote:
Bij Binck wordt de opgelopen rente altijd drie WERKDAGEN voor de couponbetaling op nul gezet.
Er is dus niets aan de hand. Dinsdag wordt normaal gesproken de rente bijgeschreven op je geldrekening.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:06:15 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87785869
Die ASR'-etjes waren een goede tip van Dinosaur. Rendement ver boven verwachting omdat de koers van de obligatie zelf ook nog fors gestegen is! En het is een prima dekking op de lopende geschreven puts.
The End Times are wild
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:31:53 #117
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87786626
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:06 schreef LXIV het volgende:
Die ASR'-etjes waren een goede tip van Dinosaur. Rendement ver boven verwachting omdat de koers van de obligatie zelf ook nog fors gestegen is! En het is een prima dekking op de lopende geschreven puts.
Inderdaad, dat was een hele goede tip! Daardoor heb ik nu al een rendement van ruim 10% dit jaar.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:53:10 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87789245
De euro blijft ook maar stijgen overigens, vorige week werd de 1,40 nog als weerstand gezien, maar daar staan we opnieuw boven. De terugval eergisteren naar 1,37 kan ik nou niet als een correctie zien.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:34:52 #119
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87790728
En de S&P futures zetten nu een nieuwe high neer. 1182.50
pi_87791175
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef flyguy het volgende:
En de S&P futures zetten nu een nieuwe high neer. 1182.50
Was de year high van de futures niet op 1203?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:50:44 #121
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87793767
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Was de year high van de futures niet op 1203?
Mijn chart stond op data van het laatste halfjaar dus dat kan wel kloppen :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 oktober 2010 @ 16:19:23 #122
862 Arcee
Look closer
pi_87797382
WS breekt verder door naar boven. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87804864
McDonalds doet het ook weer goed dus.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:39:01 #124
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87805417
En Petrobras daalt maar door.

Er komt een moment dat ik het ondanks de bezwaren die ik heb, toch een interessant aandeel ga vinden.

De daling zou (naast de forse kapitaalverhoging) te maken hebben met onzekerheid rondom de verkiezingen?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_87807440
Verkiezingen in de VS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')