quote:Inderdaad. BendeOp woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Zo zat ik ook al te kijken. Wat mij betreft ben je al te laat als de kleine spelers en speculanten in het CoT-rapport bijna dezelfde netto positie hebben als de non-commercials. Wie zijn er dan nog over als verliezers?
quote:Jawel men. Briljante marketing is net als cocacola.Op woensdag 20 oktober 2010 19:31 schreef Rejected het volgende:
Heb echt het gevoel dat McDonalds gewoon niet hoger kán.![]()
quote:Er is hier op de markt een nieuwe burger king enkele panden naast de mcdonalds geopend. Voor de gein heb ik een hamburger en big mac bij de mc gehaald en een whopper en cheeseburger bij de burger king. Natuurlijk is het beide rotzooi fastfood, maar de smaak/verschil in kwaliteit broodje/versheid van groenten erop is enorm terwijl de prijs ongeveer hetzelfde is. Ten voordele van burger king. Ik sta er nu verstelt van dat de MC vele malen groter is dan burgerking, maarja goede marketing verklaard veel.Op woensdag 20 oktober 2010 19:31 schreef Rejected het volgende:
Heb echt het gevoel dat McDonalds gewoon niet hoger kán.![]()
quote:Bron: http://www.bloomberg.com/(...)by-40-this-year.htmlAfter outperforming pretty much every asset class, most certainly stocks, and even gold, year to date, the "poor man's gold" may surge even more. The reason: China may cut silver exports by as much as 40%. As Bloomberg reports: "Shipments may decline from about 3,500 metric tons in 2009, said Feng Juncong, chief analyst at the state-owned Antaike, without providing a specific forecast. Customs data show exports plunged almost 60 percent to 970 tons in the first eight months. Cancellation of an export rebate in 2008 is also hurting shipments, she said." This is in line with recent expectations from the World Gold Council which has previously stated that China will likely become an increasingly greater buyer of gold both institutionally and at the retail level. And while we have discussed the impact that China's (temporary) ban on exports of rare earth minerals will have on prices (hint: not down), this will also end up driving silver prices higher. The catalyst, as usual, inflation: "There are Chinese investors now hoarding silver, along with other resources, amid anticipation of higher inflation. China is short of resources so these investors believe the metals will be more valuable in the future." These investors are correct.
quote:Hmm. Ik vind persoonlijk dat Coca Cola wel wat fouten heeft gemaakt wat betreft marketing. McDonalds heeft dat veel beter aangepakt de laatste 10 jaar. Stuk beter dan Coca Cola. En Coca Cola heeft de laatste 10 jaar toch wel last van concurrentie ondervonden van pepsi en sommige vinden het toch lastig in te schalen qua waarde ivm. al de kleine fragmenten waar Coca Cola uit bestaat. Ook al zijn ze op de goede weg want ze kopen de bottling zaken op zodat ze straks zoveel mogelijk takken van het productieproces onder eigen bedrijf hebben. Niet dat Coca Cola een slechte investering is, maar het is dicht bij de top van de afgelopen 10 jaar. Gaat het daar over heen wordt het voor mij weer interessant.Op woensdag 20 oktober 2010 22:01 schreef Sokz het volgende:
[..]
Jawel men. Briljante marketing is net als cocacola.
quote:De McDonalds is ook veel verbeterd qua voedsel hoor. Hier in Londen zie ik bij de Mc bijna continu rijen. In de ochtend voor het ontbijt, de lunch, en uiteraard in de avond. Ook in het financieel district. Enorme rijen tot de deur bij de McDonalds tijdens het middag uur met een groffe schatting van 75% alleen maar bankiersOp woensdag 20 oktober 2010 22:17 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Er is hier op de markt een nieuwe burger king enkele panden naast de mcdonalds geopend. Voor de gein heb ik een hamburger en big mac bij de mc gehaald en een whopper en cheeseburger bij de burger king. Natuurlijk is het beide rotzooi fastfood, maar de smaak/verschil in kwaliteit broodje/versheid van groenten erop is enorm terwijl de prijs ongeveer hetzelfde is. Ten voordele van burger king. Ik sta er nu verstelt van dat de MC vele malen groter is dan burgerking, maarja goede marketing verklaard veel.
quote:Da's het mooie idd. Ze hebben hun """" gezonde '"""" voedsel met succes ingevoerd.Op woensdag 20 oktober 2010 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De McDonalds is ook veel verbeterd qua voedsel hoor. Hier in Londen zie ik bij de Mc bijna continu rijen. In de ochtend voor het ontbijt, de lunch, en uiteraard in de avond. Ook in het financieel district. Enorme rijen tot de deur bij de McDonalds tijdens het middag uur met een groffe schatting van 75% alleen maar bankiers![]()
quote:Dat doet hun marketingcampagne gericht op gezonder voedsel en het promoten van sport wel denken, maar is dat wel zo? Ik merk als ik door die campagne heenprik op wat gezondere assortimentsoorten geen verschil. Ohja toch wel, ze zijn overgestapt op design banken en tafels.Op woensdag 20 oktober 2010 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:
De McDonalds is ook veel verbeterd qua voedsel hoor.
quote:Ja volgens mij zijn ze echt verbeterd hoor, percentage 'vieze vetten' in hun troep voedsel is behoorlijk verlaagd door de jaren heen.Op woensdag 20 oktober 2010 22:29 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat doet hun marketingcampagne gericht op gezonder voedsel en het promoten van sport wel denken, maar is dat wel zo? Ik merk als ik door die campagne heenprik op wat gezondere assortimentsoorten geen verschil. Ohja toch wel, ze zijn overgestapt op design banken en tafels.
Mc is gewoon een kei in marketing en dat begint van kinds af aan al met die grote M die je langs de snelweg ziet.
quote:Bij Binck wordt de opgelopen rente altijd drie WERKDAGEN voor de couponbetaling op nul gezet.
Er is dus niets aan de hand. Dinsdag wordt normaal gesproken de rente bijgeschreven op je geldrekening.
quote:Inderdaad, dat was een hele goede tip! Daardoor heb ik nu al een rendement van ruim 10% dit jaar.Op donderdag 21 oktober 2010 11:06 schreef LXIV het volgende:
Die ASR'-etjes waren een goede tip van Dinosaur. Rendement ver boven verwachting omdat de koers van de obligatie zelf ook nog fors gestegen is! En het is een prima dekking op de lopende geschreven puts.
quote:Was de year high van de futures niet op 1203?Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef flyguy het volgende:
En de S&P futures zetten nu een nieuwe high neer. 1182.50
quote:Mijn chart stond op data van het laatste halfjaar dus dat kan wel kloppenOp donderdag 21 oktober 2010 13:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Was de year high van de futures niet op 1203?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |