Ik alleen met de deeltijd, aan de HvAquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb wiskunde b geen moment gemist. Nou ja, misschien heel even bij een stukje statistiek, maar verder...
Als je verder de basis van financiële administratie een beetje begrijpt, zit je volgens mij al snel op het niveau van de mensen die in september begonnen zijn. Dat overheerste bij ons toch wel behoorlijk. Maar sanger kan je daar vast meer over vertellen, ik heb alleen ervaring met de voltijd opleiding.
Maar Bedrijfseconomie kan toch ook in Groningen? (en volgens mij niet in Utrecht)quote:Voltijd Universiteit
Universiteit van Amsterdam
Universiteit van Utrecht
Universiteit van Tilburg
Nyenrode Business University
En nog wel meer, die hele OP klopt geen fuck van.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:31 schreef Ronald78 het volgende:
Uit de OP:
[..]
Maar Bedrijfseconomie kan toch ook in Groningen? (en volgens mij niet in Utrecht)
Lees je wel vaker over de kleine lettertjes heen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En nog wel meer, die hele OP klopt geen fuck van.
P kan je niet cum laude halen, enkel de studie. Of verschilt dit per universiteit?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:16 schreef sanger het volgende:
Zo, mijn P is binnen. Nu definitief cum laude ook![]()
In het reglement staat dat het getuigschrift een predikaat krijgt. Zou best weleens kunnen verschillen. Daarnaast is het HBO ipv Uniquote:Op woensdag 9 maart 2011 00:08 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
P kan je niet cum laude halen, enkel de studie. Of verschilt dit per universiteit?
En gisteren de uitreiking gehadquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:23 schreef sanger het volgende:
[..]
In het reglement staat dat het getuigschrift een predikaat krijgt. Zou best weleens kunnen verschillen. Daarnaast is het HBO ipv Uni
Waarom geen accountancy?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:14 schreef justmattie het volgende:
Is hier nog wel eens wat leven?
Ik ben bijna klaar met mijn niv. 4 opleiding tot 'administrateur' En ik wil hierna nog eigenlijk bedrijfseconomie gaan doen.
Omdat je met BE makkelijker naar AC kan overstappen dan andersom over het algemeen (denk ik). Daarnaast is BE net een iets andere insteek dan AC, en dat kan ook aanspreken.quote:
Het deel van BE spreekt mij meer aan. Bij de AC heb je veel meer controlerende functie's, terwijl ik liever meer bezig ben.quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat je met BE makkelijker naar AC kan overstappen dan andersom over het algemeen (denk ik). Daarnaast is BE net een iets andere insteek dan AC, en dat kan ook aanspreken.
Je hebt AA en RA hé. RA is meer controlerend, maar bij AA ben je de jaarrekening aan het samenstellenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef justmattie het volgende:
[..]
Het deel van BE spreekt mij meer aan. Bij de AC heb je veel meer controlerende functie's, terwijl ik liever meer bezig ben.
Voor zolang het nog duurt, dat onderscheid is bijna wegquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
Je hebt AA en RA hé. RA is meer controlerend, maar bij AA ben je de jaarrekening aan het samenstellen![]()
Misschien dat ik na het tweede jaar dan de switch maak, gezien ze beide 4 jaar duren. Alleen het beeld dat ik nu heb van AA, is dat het te veel controlerende taken bevat.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
juist niet. Van AC naar BE is makkelijker. Dat laatste kan wel kloppen
[..]
Je hebt AA en RA hé. RA is meer controlerend, maar bij AA ben je de jaarrekening aan het samenstellen![]()
Met BE kom je makkelijker in het werkveld van AA terecht dan andersom, in de praktijk. Zeker omdat je relatief korte opleidingen hebt om vanuit BE je AA te doen. Andersom heb ik die nog nergens gezien eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
juist niet. Van AC naar BE is makkelijker. Dat laatste kan wel kloppen
Jep, dat klopt. Maar je hebt ook organisaties die dat uitbesteden aan een accountantskantoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:37 schreef justmattie het volgende:
[..]
Misschien dat ik na het tweede jaar dan de switch maak, gezien ze beide 4 jaar duren. Alleen het beeld dat ik nu heb van AA, is dat het te veel controlerende taken bevat.
Correct me if wrong, maar een BE zorgt toch vaak ook voor een groot gedeelte van het opstellen van jaarrekeningen? Dat is wat ze ons op het mbo hebben wijs gemaakt.
Of aan administratiekantoren. Ik heb zelf voor MKB bedrijven jaarrekeningen gemaakt, tijdens stages. Overigens wel heel leuk werk om te doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Jep, dat klopt. Maar je hebt ook organisaties die dat uitbesteden aan een accountantskantoor.
Die mening wordt door veel accountants niet gedeeld. De meesten die ik gesproken heb tijdens mijn opleiding, raadden aan om BE te doen als je twijfelt, om exact de reden die sanger hier geeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
juist niet. Van AC naar BE is makkelijker.
Bij mij op de opleiding was het aannemelijk om van AC naar BE te gaan dan van BE naar AC.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die mening wordt door veel accountants niet gedeeld. De meesten die ik gesproken heb tijdens mijn opleiding, raadden aan om BE te doen als je twijfelt, om exact de reden die sanger hier geeft.
Aannemelijk omdat het leuker was bedoel je dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Bij mij op de opleiding was het aannemelijk om van AC naar BE te gaan dan van BE naar AC.BE stond daarom bij ons een beetje bekend als het afvoerputje
NHL? Is dat een reguliere instelling of prive?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:24 schreef justmattie het volgende:
Vanmorgen bij de open dag geweest van de NHL. De eerste twee jaar van BE en AC zijn dus hetzelfde en daarna maak je de keuze. Echter zit bij AC een stuk advisering in, of me dat trekt weet ik niet. Maar dat krijg ik in de loop der 2 jaar wel te zien
Veel uitstormers (leeftijd 30+) van de Big4 (zowel RA als AA) komen terecht bij (grote) bedrijven als financial controller. Tenminste, dat zie ik veel in mijn omgeving.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Met BE kom je makkelijker in het werkveld van AA terecht dan andersom, in de praktijk. Zeker omdat je relatief korte opleidingen hebt om vanuit BE je AA te doen. Andersom heb ik die nog nergens gezien eerlijk gezegd.
Dat klopt inderdaad wel. Dat neemt niet weg dat de route van BE naar AA makkelijker moet zijn dan andersomquote:Op maandag 21 maart 2011 23:18 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Veel uitstormers (leeftijd 30+) van de Big4 (zowel RA als AA) komen terecht bij (grote) bedrijven als financial controller. Tenminste, dat zie ik veel in mijn omgeving.
Staat zelfs in de openingspostquote:Op maandag 21 maart 2011 11:29 schreef sanger het volgende:
[..]
NHL? Is dat een reguliere instelling of prive?
Owquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
Staat zelfs in de openingspost
Is de hogeschool hier in Leeuwarden.
Zit je ook op het hva?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:31 schreef GuitarJJ het volgende:
Iedereen tentamens?
Ik heb overmorgen een assessment over strategisch management, ao en bedrijfsadministratie
Wacht ik heb nog wel een oud mailtje, waarin ik dezelfde vragen naar de hva had verzonden.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:52 schreef toegriel het volgende:
Hoi,
Ik volg momenteel de opleiding werktuigbouwkunde niv.4 op het Nova College. Ik zit in het laatste jaar en ben erachter gekomen dat ik toch niet in de techniek verder wil. Ik heb me zinnen dus gezet op BE (HES). Verder volg ik extra wiskunde lessen ter voorbereiding op het HBO.
Wat word er qua wiskundige en economische kennis van je verwacht?
http://www.voltijd.hva.nl/documenten/wiskunde_toets.pdf
Volgens de HVA blijk je over genoeg basis kennis te beschikken als je deze voorbeeld vragen kunt maken.
Dit zijn wel hele simpele vragen, ik kan me niet voorstellen dat dit het instap niveau is?
Ah goed om te horenquote:Op maandag 28 maart 2011 18:09 schreef danny130 het volgende:
[..]
Ik heb zelf tot nu toe nog geen problemen ondervonden, heb ter voorbereiding wel het wiskundeboek doorgenomen en daaruit opdrachten gemaakt. Aan economie heb ik weinig gedaan, ben alleen met mijn kennis van de opleiding vmbo-kader handel en administratie ingestroomd. Als je goed verbanden kunt leggen en inzicht hebt, dan moet je makkelijk kunnen meekomen met de rest
Welke locatie? Enschede of Deventer? Ik zit op Saxion te Enschede. Hoe ging je assesment?quote:
Heb je KRO voor strategisch management?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:31 schreef GuitarJJ het volgende:
Iedereen tentamens?
Ik heb overmorgen een assessment over strategisch management, ao en bedrijfsadministratie
Deventerquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Welke locatie? Enschede of Deventer? Ik zit op Saxion te Enschede. Hoe ging je assesment?
Nope, R. Teunissenquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb je KRO voor strategisch management?
Haha, dat was me nog niet opgevallenquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:37 schreef Maraca het volgende:
.. met zijn weelderige bos haar waar hij om de minuut aan zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |