Of aan administratiekantoren. Ik heb zelf voor MKB bedrijven jaarrekeningen gemaakt, tijdens stages. Overigens wel heel leuk werk om te doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Jep, dat klopt. Maar je hebt ook organisaties die dat uitbesteden aan een accountantskantoor.
Die mening wordt door veel accountants niet gedeeld. De meesten die ik gesproken heb tijdens mijn opleiding, raadden aan om BE te doen als je twijfelt, om exact de reden die sanger hier geeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
juist niet. Van AC naar BE is makkelijker.
Bij mij op de opleiding was het aannemelijk om van AC naar BE te gaan dan van BE naar AC.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die mening wordt door veel accountants niet gedeeld. De meesten die ik gesproken heb tijdens mijn opleiding, raadden aan om BE te doen als je twijfelt, om exact de reden die sanger hier geeft.
Aannemelijk omdat het leuker was bedoel je dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Bij mij op de opleiding was het aannemelijk om van AC naar BE te gaan dan van BE naar AC.BE stond daarom bij ons een beetje bekend als het afvoerputje
NHL? Is dat een reguliere instelling of prive?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:24 schreef justmattie het volgende:
Vanmorgen bij de open dag geweest van de NHL. De eerste twee jaar van BE en AC zijn dus hetzelfde en daarna maak je de keuze. Echter zit bij AC een stuk advisering in, of me dat trekt weet ik niet. Maar dat krijg ik in de loop der 2 jaar wel te zien
Veel uitstormers (leeftijd 30+) van de Big4 (zowel RA als AA) komen terecht bij (grote) bedrijven als financial controller. Tenminste, dat zie ik veel in mijn omgeving.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Met BE kom je makkelijker in het werkveld van AA terecht dan andersom, in de praktijk. Zeker omdat je relatief korte opleidingen hebt om vanuit BE je AA te doen. Andersom heb ik die nog nergens gezien eerlijk gezegd.
Dat klopt inderdaad wel. Dat neemt niet weg dat de route van BE naar AA makkelijker moet zijn dan andersomquote:Op maandag 21 maart 2011 23:18 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Veel uitstormers (leeftijd 30+) van de Big4 (zowel RA als AA) komen terecht bij (grote) bedrijven als financial controller. Tenminste, dat zie ik veel in mijn omgeving.
Staat zelfs in de openingspostquote:Op maandag 21 maart 2011 11:29 schreef sanger het volgende:
[..]
NHL? Is dat een reguliere instelling of prive?
Owquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
Staat zelfs in de openingspost
Is de hogeschool hier in Leeuwarden.
Zit je ook op het hva?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:31 schreef GuitarJJ het volgende:
Iedereen tentamens?
Ik heb overmorgen een assessment over strategisch management, ao en bedrijfsadministratie
Wacht ik heb nog wel een oud mailtje, waarin ik dezelfde vragen naar de hva had verzonden.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:52 schreef toegriel het volgende:
Hoi,
Ik volg momenteel de opleiding werktuigbouwkunde niv.4 op het Nova College. Ik zit in het laatste jaar en ben erachter gekomen dat ik toch niet in de techniek verder wil. Ik heb me zinnen dus gezet op BE (HES). Verder volg ik extra wiskunde lessen ter voorbereiding op het HBO.
Wat word er qua wiskundige en economische kennis van je verwacht?
http://www.voltijd.hva.nl/documenten/wiskunde_toets.pdf
Volgens de HVA blijk je over genoeg basis kennis te beschikken als je deze voorbeeld vragen kunt maken.
Dit zijn wel hele simpele vragen, ik kan me niet voorstellen dat dit het instap niveau is?
Ah goed om te horenquote:Op maandag 28 maart 2011 18:09 schreef danny130 het volgende:
[..]
Ik heb zelf tot nu toe nog geen problemen ondervonden, heb ter voorbereiding wel het wiskundeboek doorgenomen en daaruit opdrachten gemaakt. Aan economie heb ik weinig gedaan, ben alleen met mijn kennis van de opleiding vmbo-kader handel en administratie ingestroomd. Als je goed verbanden kunt leggen en inzicht hebt, dan moet je makkelijk kunnen meekomen met de rest
Welke locatie? Enschede of Deventer? Ik zit op Saxion te Enschede. Hoe ging je assesment?quote:
Heb je KRO voor strategisch management?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:31 schreef GuitarJJ het volgende:
Iedereen tentamens?
Ik heb overmorgen een assessment over strategisch management, ao en bedrijfsadministratie
Deventerquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:22 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Welke locatie? Enschede of Deventer? Ik zit op Saxion te Enschede. Hoe ging je assesment?
Nope, R. Teunissenquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb je KRO voor strategisch management?
Haha, dat was me nog niet opgevallenquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:37 schreef Maraca het volgende:
.. met zijn weelderige bos haar waar hij om de minuut aan zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |