Ik alleen met de deeltijd, aan de HvAquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb wiskunde b geen moment gemist. Nou ja, misschien heel even bij een stukje statistiek, maar verder...
Als je verder de basis van financiële administratie een beetje begrijpt, zit je volgens mij al snel op het niveau van de mensen die in september begonnen zijn. Dat overheerste bij ons toch wel behoorlijk. Maar sanger kan je daar vast meer over vertellen, ik heb alleen ervaring met de voltijd opleiding.
Maar Bedrijfseconomie kan toch ook in Groningen? (en volgens mij niet in Utrecht)quote:Voltijd Universiteit
Universiteit van Amsterdam
Universiteit van Utrecht
Universiteit van Tilburg
Nyenrode Business University
En nog wel meer, die hele OP klopt geen fuck van.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:31 schreef Ronald78 het volgende:
Uit de OP:
[..]
Maar Bedrijfseconomie kan toch ook in Groningen? (en volgens mij niet in Utrecht)
Lees je wel vaker over de kleine lettertjes heen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En nog wel meer, die hele OP klopt geen fuck van.
P kan je niet cum laude halen, enkel de studie. Of verschilt dit per universiteit?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:16 schreef sanger het volgende:
Zo, mijn P is binnen. Nu definitief cum laude ook![]()
In het reglement staat dat het getuigschrift een predikaat krijgt. Zou best weleens kunnen verschillen. Daarnaast is het HBO ipv Uniquote:Op woensdag 9 maart 2011 00:08 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
P kan je niet cum laude halen, enkel de studie. Of verschilt dit per universiteit?
En gisteren de uitreiking gehadquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:23 schreef sanger het volgende:
[..]
In het reglement staat dat het getuigschrift een predikaat krijgt. Zou best weleens kunnen verschillen. Daarnaast is het HBO ipv Uni
Waarom geen accountancy?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:14 schreef justmattie het volgende:
Is hier nog wel eens wat leven?
Ik ben bijna klaar met mijn niv. 4 opleiding tot 'administrateur' En ik wil hierna nog eigenlijk bedrijfseconomie gaan doen.
Omdat je met BE makkelijker naar AC kan overstappen dan andersom over het algemeen (denk ik). Daarnaast is BE net een iets andere insteek dan AC, en dat kan ook aanspreken.quote:
Het deel van BE spreekt mij meer aan. Bij de AC heb je veel meer controlerende functie's, terwijl ik liever meer bezig ben.quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat je met BE makkelijker naar AC kan overstappen dan andersom over het algemeen (denk ik). Daarnaast is BE net een iets andere insteek dan AC, en dat kan ook aanspreken.
Je hebt AA en RA hé. RA is meer controlerend, maar bij AA ben je de jaarrekening aan het samenstellenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef justmattie het volgende:
[..]
Het deel van BE spreekt mij meer aan. Bij de AC heb je veel meer controlerende functie's, terwijl ik liever meer bezig ben.
Voor zolang het nog duurt, dat onderscheid is bijna wegquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
Je hebt AA en RA hé. RA is meer controlerend, maar bij AA ben je de jaarrekening aan het samenstellen![]()
Misschien dat ik na het tweede jaar dan de switch maak, gezien ze beide 4 jaar duren. Alleen het beeld dat ik nu heb van AA, is dat het te veel controlerende taken bevat.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
juist niet. Van AC naar BE is makkelijker. Dat laatste kan wel kloppen
[..]
Je hebt AA en RA hé. RA is meer controlerend, maar bij AA ben je de jaarrekening aan het samenstellen![]()
Met BE kom je makkelijker in het werkveld van AA terecht dan andersom, in de praktijk. Zeker omdat je relatief korte opleidingen hebt om vanuit BE je AA te doen. Andersom heb ik die nog nergens gezien eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef Maraca het volgende:
juist niet. Van AC naar BE is makkelijker. Dat laatste kan wel kloppen
Jep, dat klopt. Maar je hebt ook organisaties die dat uitbesteden aan een accountantskantoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:37 schreef justmattie het volgende:
[..]
Misschien dat ik na het tweede jaar dan de switch maak, gezien ze beide 4 jaar duren. Alleen het beeld dat ik nu heb van AA, is dat het te veel controlerende taken bevat.
Correct me if wrong, maar een BE zorgt toch vaak ook voor een groot gedeelte van het opstellen van jaarrekeningen? Dat is wat ze ons op het mbo hebben wijs gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |