quote:Originally Posted by Bill S
My car. Best guess is that a valve seat came out of the cylinder head and then it was all over after that. It's a very rare failure. Luckily the cylinder sleeve saved the block. We'll need to replace the damaged parts (including a new oil pump because it's too hard to clean) and then clean the entire engine.
Also, because the engine hydrolocked with the piston hole, we'll inspect all the rods on the one side.
Luckily it's all repairable. A new Enzo engine is $200K+.
Het zijn losse cilinderbussen. Dus beschadigde bus er uit, nieuw busje er in, kopje voorzien van verse klepjes en zitteingen, her en der een braampje wegschuren, nieuw zuigertje en gaan met die banaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:58 schreef Chuck-_-Norris het volgende:
valt wel mee, cilinder wanden honen, overmaat zuigers, ander kopie er op, en weer gaan
En een drijfstangetje, en de lagers, en de krukas demonteren om te kijken of die nog recht is, en dat kopje zal ook wel wat meer werk worden als 'even nieuwe klepjes', en een beetje 'poetswerk', het zou me niets verbazen als dat een nieuwe wordt; het is geen Renault Scenic 'torretjequote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het zijn losse cilinderbussen. Dus beschadigde bus er uit, nieuw busje er in, kopje voorzien van verse klepjes en zitteingen, her en der een braampje wegschuren, nieuw zuigertje en gaan met die banaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Als dat nou eens waar was, was dat kleppie niet gebroken denk ikquote:Op donderdag 14 oktober 2010 01:15 schreef 2cv het volgende:
Ach welnee joh, is van Ferrari, is haske goeie kwalleteit. Dat gemeet en gelager is nergens voor nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
En de motor draait niet meer lekker...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon een plaatje lassen in de cilinder, drijfstang deleten, kleppen dicht lassen en voila! V11!![]()
Bespaart je een heleboel geld en mis je 1/12e van je vermogen..
Komt goed, dat merk je niet eensquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
En de motor draait niet meer lekker...
In een Enzo merk je zonder meer als er vibraties in de motor optreden...quote:
Jong, er zijn zat auto's die ook 2 of 3 cilinders hebben, wtf zou het uitmaken als een 12 cilinder nou 1 cilindertje zou missen? Gewoon de poorten dicht lassen, drijfstang deleten en een plaatje in de cilinder lassen..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Heej Turq, heb je je troll dag vandaag ??
Nee, en voor de balans op je krukas kan het ook helemaal geen kwaadquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jong, er zijn zat auto's die ook 2 of 3 cilinders hebben, wtf zou het uitmaken als een 12 cilinder nou 1 cilindertje zou missen? Gewoon de poorten dicht lassen, drijfstang deleten en een plaatje in de cilinder lassen..
Merk je niet
Dat merkt de krukas niet eens, ik heb ooit eens een keer een charade gereden waarvan de drijfstang uit het blok was geschoten, uiteindelijk kwam alles goed al reed ie met een zuigertje minder...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, en voor de balans op je krukas kan het ook helemaal geen kwaad
Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:40 schreef DS4 het volgende:
Balansas is een hulpmiddel en onnodig op een V12.
Mag ik overigens voorzichtig opmerken dat jouw ervaringen met huis tuin en keukenauto's irrelevant zijn mbt een auto als de Enzo.
Een niet trillingsvrije motor heeft niet zoveel gevolgen als de motor in slappe rubbers hangt en sowieso enorm veel flex in de auto zit, maar bij een Enzo zijn de motorsteunen keihard of solide en wordt alles dus doorgegeven.
Kortom: je zwetst een beetje....
Je weet echt niet waarover je praat he? Aandoenlijk, dat welquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen..![]()
Komt goed
Doe nou maar twee döner kebap en een zoute melk,en ga eens naar de kapperquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Haal dan gewoon nog 1 zuiger er uit aan de andere kant van de cilinderbank, compenseer je zo die trillingen..![]()
Komt goed
Dat gaat toch niet?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:05 schreef 2cv het volgende:
Gewoon de kleppen er uit laten en de zuiger voor spek en bonen op en neer laten dansen in de cilinder. Dan trilt het niet. Moeilijk gedoe altijd ...
Wat zou er verbranden en waarom ?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat gaat toch niet?Dat verbrand door de hitte
![]()
Maar gewoon, dichtlassen die handel
quote:
koken in je motorblok..quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sorry ik las Spek en bonen in de cilinder laten dansen
![]()
MAAR. Als je de zuiger in de cilinder stopt om hem op en neer te laten bewegen en je last de kleppen/poorten dicht DAN zal je voor niks de motor afremmen door de compressie OF als je de zuiger niet vervangt om het zo cheap ass te spelen dan zal er olie boven de zuiger komen en klonteren omdat het steeds een op en neerwaardse beweging maakt en dat is ook niet zo goed voor je olie hea
Bij een V12 niet man, daar kun je zeker wel een zuigertje missequote:Op zondag 17 oktober 2010 14:32 schreef FransDeens het volgende:
Jezus, wat een dom gelul. Natuurlijk merk je het als er een cilinder niet meedoet, dan wordt de motor onregelmatig aangedreven. Bij een 3-cilinder is de verdeling anders. Kijk anders even hier.
tquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Bij een V12 niet man, daar kun je zeker wel een zuigertje misse
Waarom komt er olie boven je zuiger ? En de kleppen laat je er gewoon uit.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sorry ik las Spek en bonen in de cilinder laten dansen
![]()
MAAR. Als je de zuiger in de cilinder stopt om hem op en neer te laten bewegen en je last de kleppen/poorten dicht DAN zal je voor niks de motor afremmen door de compressie OF als je de zuiger niet vervangt om het zo cheap ass te spelen dan zal er olie boven de zuiger komen en klonteren omdat het steeds een op en neerwaardse beweging maakt en dat is ook niet zo goed voor je olie hea
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |