Zal best, maar de tweede helft van vorige eeuw heeft volgens mij nog nooit zo'n hoog aantal afvalligen gezien in NL, dus er is best hoop.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:44 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Mensen die denken dat ze er zelf voor hun eigen geloof hebben gekozenen niet weten dat de belangrijkste voorspeller van geloofsvoorkeur de plek is waar je bent geboren, daarom blijft het ook in de contreien waar het een traditie heeft en komen er niet opeens zomaar kliekjes christenen uit afghaanse kutten tevoorschijn.
It's the truth, baby. Overigens denk ik ook dat je Matthijs het best kan overtuigen door hem met een baksteen op zijn schedel te tikken totdat hij toegeeft dat God niet bestaat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gast... wat een moeite allemaal. Je kan opschrijven wat je wilt maar matthijs gaat echt niet opeens denken "oja je hebt gelijk"Je kan eerder een baksteen overtuigen dan hem.
Doe even normaal, je hebt het hier wel over een mensch.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:59 schreef Louis22 het volgende:
[..]
It's the truth, baby. Overigens denk ik ook dat je Matthijs het best kan overtuigen door hem met een baksteen op zijn schedel te tikken totdat hij toegeeft dat God niet bestaat.
Jozias 4:13: Wie zijn medemensch van de dwaling wil verlossen, hij spaart hem de baksteen niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:03 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Doe even normaal, je hebt het hier wel over een mensch.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:04 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Jozias 4:13: Wie zijn medemensch van de dwaling wil verlossen, hij spaart hem de baksteen niet.
Haat is wat overdreven, maar ik zou niet weten waarom je geen afkeer mag hebben jegens homo's. Dat is hetzelfde als afkeer hebben jegens Duitsers, Werkelozen, Mensen met witte sokken, Mensen die PVDA hebben gestemd, Tokkies of de Kaaskop. Ik zou dat niet als haat willen bestempelen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:42 schreef Marlan het volgende:
Homohaat moet keihard aangepakt worden. Of het christenen, joden, moslims, hindoes of boeddhisten zijn, dat maakt geen reet uit.
Ook haat die homo's uitdragen moet uiteraard keihard bestraft worden. Bijv. homo's die Marokkaanse jochies met een heteroseksuele film verleiden naar hun huis en ze daar misbruik.
Geen onderscheid maken daarin.
Sterker nog, wat mij betreft zijn de mensen die dit filmpje gemaakt hebben bijna net zo gestoord als de idioten die het WTC neergehaald hebben. En TS behoort blijkbaar tot hetzelfde groepje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:28 schreef A-noniem het volgende:
[..]
jij bent niet zoveel anders dan mensen die fysiek geweld op homo's plegen. niet voor mij in elk geval...
Zie je echt de verschillen nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:22 schreef Monco10 het volgende:
Haat is wat overdreven, maar ik zou niet weten waarom je geen afkeer mag hebben jegens homo's. Dat is hetzelfde als afkeer hebben jegens Duitsers, Werkelozen, Mensen met witte sokken, Mensen die PVDA hebben gestemd, Tokkies of de Kaaskop. Ik zou dat niet als haat willen bestempelen.
Het gaat erom dat afkeer verward wordt met haat/racisme.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zie je echt de verschillen niet?
En hoe mag die 'afkeer' zich dan uiten van jou? Schelden? Pesten? Afwijzen voor bepaalde beroepen? Weigeren in winkels? Noem eens iets?
Geez. Nederland 2010.
dat is nog steeds geen antwoord op zijn vraagquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat afkeer verward wordt met haat/racisme.
Afkeer kan ook zijn dat je geen voorstander bent van x of y. Net alsof zo iemand dan meteen als het uitschot van de wereld is bestemepeld zojuist, nee dus.
-Als vader je zoon liever niet thuis zien komen met een ventquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:02 schreef Prego het volgende:
[..]
dat is nog steeds geen antwoord op zijn vraag
*buzzer*quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:06 schreef Monco10 het volgende:
-Bij een sollicitatie de voorkeur geven aan een hetero
Als ik je dat nog moet voorkauwen, zul je 't toch niet begrijpen.quote:
Het gaat niet over wat wel en niet mag, het gaat erom dat iemand voorkeuren kan hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:26 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als ik je dat nog moet voorkauwen, zul je 't toch niet begrijpen.
Hint: pak eens een Nederlands wetboek erbij.
Oja, en dan heb ik 't nog niet eens over 't morele aspect. Blijkbaar zit dat niet tussen je oren.
Voor mensen met weinig moreel besef gaat het blijkbaar wel om wat er wettelijk niet mag, en waar al dan niet een straf op staat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:30 schreef Monco10 het volgende:
Het gaat niet over wat wel en niet mag
Die foute voorkeuren hou je dan maar lekker voor je. Zodra je die gaat uiten, goedpraten, promoten heb je een probleem. Omdat er dan een samenleving ontstaat die we niet willen hebben.quote:..het gaat erom dat iemand voorkeuren kan hebben.
Dus niet. Nouja, tot zover dat we geen gedachtenpolitie gaan spelen.quote:En dat is zijn goed recht.
En als je zo stom bent om dat te vertellen, heb je terecht een probleem. Plus dat je waarschijnlijk een bedrijf hebt dat naar de knoppen gaat omdat het geen afspiegeling is van de samenleving, geen respect heeft voor verschillen tussen mensen, bepaalde werknemers zich niet meer prettig voelen, een flink deel van de werknemers de godganse dag naar dat lekkere wijf zit te loeren, dat jou waarschijnlijk voor de rechter zal slepen wegens seksuele intimidatie.quote:Als ik kan kiezen tussen een lekker wijf en een gast die PVDA heeft gestemd en ze hebben dezelfde capaciteiten dan kies ik het lekkere wijf.
Ja, da's ook echt vergelijkbaar met een seksuele geaardheidquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:45 schreef Monco10 het volgende:
Het is wachten totdat jouw zoon of dochter thuiskomt met een werkeloze, een laagopgeleide, een crimineel of een gothic.
Leg mij maar uit waarom een voorkeur uitspreken voor een bepaalde geaardheid zoveel erger is dan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, da's ook echt vergelijkbaar met een geaardheid.
Inderdaad allemaal afkeer om een reden van NIKS. De eerste met een echt geweldig argument om "tegen" homo's te zijn, moet nog opstaan. Ik heb er in ieder geval nog nooit één gehoord en ik kan er met de beste wil van de wereld ook géén bedenken!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Haat is wat overdreven, maar ik zou niet weten waarom je geen afkeer mag hebben jegens homo's. Dat is hetzelfde als afkeer hebben jegens Duitsers, Werkelozen, Mensen met witte sokken, Mensen die PVDA hebben gestemd, Tokkies of de Kaaskop. Ik zou dat niet als haat willen bestempelen.
Nee, iemand die een geaardheid vergelijkt met werkloos zijn of crimineel zijn, en beweert dat je het daarom allemaal vrijelijk af mag keuren, is te dom. Daar besteed ik verder liever geen tijd aanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:53 schreef Monco10 het volgende:
Leg mij maar uit waarom een voorkeur uitspreken voor een bepaalde geaardheid zoveel erger is dan.
Goed argumentum ad hominem.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, iemand die een geaardheid vergelijkt met werkloos zijn of crimineel zijn, en beweert dat je het daarom allemaal vrijelijk af mag keuren, is te dom. Daar besteed ik verder liever geen tijd aan.
Yep, ik vind je dom en moreel minder begaafd, goed gelezen.quote:
In your head.quote:You lost.
Het gaat er niet om waarop iemand wordt afgekeurd, maar dát iemand een ander afkeurt getuigt al van domheid opzich. Er zijn namelijk nooit goede argumenten te bedenken om iemand om wat voor reden dan ook af te keuren, behálve op zijn karakter.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, iemand die een geaardheid vergelijkt met werkloos zijn of crimineel zijn, en beweert dat je het daarom allemaal vrijelijk af mag keuren, is te dom. Daar besteed ik verder liever geen tijd aan.
Maar nu spreek ik mijn afkeer uit van domme homofobie. Is dat aangeboren, aangeleerd, een keuze? Hmm, lastig. Ik tolereer liever geen intolerantie, nog een leuke.
Noem jij eens een goed argument om homo's af te keuren dan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Goed argumentum ad hominem.
You lost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |