quote:Ik heb nu die nieuwe layout, heb er even naar gekeken maar je kan in de nieuwe layout een Fok silver theme instellen, dan ziet er al een stuk beter uit. En je kan de quote, edit, profiel etc knopjes terug zetten. En met een beetje kleur aanpassing ziet het er iig rustiger, beter en vertrouwder uit. Maar ik vind het ook onzin hoor, steeds maar vernieuwingen en features.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Auti, je hebt talent, inderdaad je kan hem inderdaad weer op Foksilver krijgen via de baggerlay-out![]()
Het kunnen terugzetten zal idd wel tijdelijk zijn, maar ik hoop als je eenmaal terug op fok silver bent, dat ze je dan met rust laten. Ik vrees van niet. De nieuwe is gewoon een stuk slechter.
Wat ik niet begrijp is dat bedrijven veel dingen ipv beter gruwelijk veel slechter maken. Zoals ook deze nieuwe lay-out. Ik vraag me af vanwaar de drang vandaan komt om dingen slechter te maken ipv beter![]()
Dat niet-slapen is wel erg vervelend, maar slaap je echt helemaal niet? Ben je dan niet vreselijk vermoeid? Ben je steeds overprikkeld? Kan je je gedachten niet meer stoppen voor het slapen gaan?
quote:Dat begrijp ik, je bent immers 3 dagen in een andere "setting". Dat kan juist voor thuissituatie ook uiteindelijk beter uit werken.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:50 schreef Auti het volgende:
[..]
Nou, thuis is dus verre van ideaal.. maarja dat is altijd al zo geweest. Alleen ik wil nu echt deze kans.
quote:Misschien helpt het om de volgende keer op een issue terug te komen, als dat niet goed "geland" is?En de begeleiding is echt heel goed, alleen ik kan zelf nog niet zo goed alles plaatsen denk ik.
quote:Hoe herkenbaar, alles "op je eigen manier te willen doen" . ik denk dat dit bij veel ASS-ers een rol speelt.Ik kan sommige dingen wel heel goed uitleggen, maar ik wil niet dat ze last van mij hebben of dat er heel veel moet worden omgegooid.
Ik denk ook dat het beter is als ik het even helemaal op mijn eigen manier kan doen.
quote:Ik weet nog niet helemaal of ik het wel kan bijhouden, maar ook nog niet helemaal hoe de "lessen" zullen volgen, want gisteren was het heel kort ff een introductie en toen mocht ik zelf gaan rommelen.
Maar veel van de officele tutorials vind ik een beetje lastig geschreven en zie ik niet 123 het inhoudelijke en functionele. Maar op mijn eigen manieren en met rommelen en eigen research zoals ik dat altijd doe dan snap ik het veel beter. Alleen kan ik nog niet goed uitleggen wat mijn eigen plan is, omdat dat heel erg groot, breed, diep en dynamisch is.
quote:Dat laatste vraagt weer om structuur en dosering. Diegene die jou aanstuurt zou je daar hopelijk mee kunnen helpen.Ik ga bijvoorbeeld ook een (simpel) schaakspel maken. Ik vind dat een leuke uitdaging omdat ik wel van schaken hou en het dus ook een leuk eindproduct is en ik kan het.. dus ik weet het makkelijker te vertalen naar Java. Ik denk dat dat een uitermate geschikte opdracht is om de basis er in te stampen. Dat is mijn eigen "main method"
Ook aan het einde van de dag dan merk ik dat ik moet stoppen met verder uitzoeken en dan gaan focussen op verwerking, anders blijft het niet goed hangen ben ik bang. Dus ik moet een tempo aangeven. Ik weet eigenlijk nog niet zeker of ik het wel in samenwerking met iemand kan doen. Het leren dan.. Ik denk niet dat dat werkt, want hij denkt anders dan mij en ik denk anders dan hem. Maar dat kan ik niet zo goed uitleggen denk ik.
Ik doe eigenlijk heel veel dingen op een andere manier. Ik denk dat er grote kans is op veel miscommunicatie of dat het te snel gaat, en dat werkt niet. Dan loopt mijn hoofd vast. Dat noem ik dan maar een buffer overflow.. http://en.wikipedia.org/wiki/Buffer_overflow
quote:Dat had ik dus nog niet gezienOp vrijdag 29 oktober 2010 20:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb nu die nieuwe layout, heb er even naar gekeken maar je kan in de nieuwe layout een Fok silver theme instellen, dan ziet er al een stuk beter uit.
quote:Ik ben ansich niet tegen verandering, tenzij het een duidelijke verbetering is. Nou dat is het dus niet wmb. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel veranderen om te veranderenEn je kan de quote, edit, profiel etc knopjes terug zetten. En met een beetje kleur aanpassing ziet het er iig rustiger, beter en vertrouwder uit. Maar ik vind het ook onzin hoor, steeds maar vernieuwingen en features.
quote:Inderdaad, het is niet zomaar een knop die te vinden is. Toch is het goed om een uur voor het slapen gaan geen inspannende dingen meer te doen. Niet meer achter de computer of een indringende tv programma of lastig boek oid. Maar bijvoorbeeld met de hond uitgaan of te spelen. Maar misschien doe je dit al, maar het zou een tip kunnen zijn.En slapen is momenteel een big issue ja. Deze hele week heb ik maar iets van 5 uurtjes geslapen. Woensdag op donderdag gewoon helemaal niet.. en dat put wel uit. Ik ben inderdaad ook erg vermoeid maar het lukt gewoon niet om in slaap te komen, en als ik dan wel in slaap ben gekomen dan wordt ik meestal na een uurtje of 2 uurtjes weer wakker en dan kom ik niet in slaap.
Overprikkeld ook ja, en ik kan mijn gedachtes niet uitzetten.. ik kan het ook niet beseffen dat er mensen zijn die dat kunnen, hoe doe je zoietsDenk je dan gewoon; Zo! en nu stop ik met denken!
quote:Het gaat best diep, onder thuissituatie schouw ik ook de rest van het priveleven. Dus ook het zoeken naar een woning, het regelen (al valt er niets meer te regelen en is het gewoon wachten)Op vrijdag 29 oktober 2010 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat begrijp ik, je bent immers 3 dagen in een andere "setting". Dat kan juist voor thuissituatie ook uiteindelijk beter uit werken.
quote:Ja inderdaad, zo ver waren we ook al. Gelukkig kan dat ook. Nu ook weer heh, ik heb gewoon een runtime errorMisschien helpt het om de volgende keer op een issue terug te komen, als dat niet goed "geland" is?
quote:Great minds think alikeHoe herkenbaar, alles "op je eigen manier te willen doen" . ik denk dat dit bij veel ASS-ers een rol speelt.Hoe herkenbaar
quote:Dat laatste vraagt weer om structuur en dosering. Diegene die jou aanstuurt zou je daar hopelijk mee kunnen helpen.
quote:Ik wil met mijn psych overleggen om even een tijdje een heel zwaar middel in te zetten. Ik weet zeker dat hij er heel erg huiverig voor is, en het is ook niet de oplossingThuis moet je misschien toch andere dingetjes doen, vooral 's-avonds. Anders krijg je je gedachtes niet meer gestopt en dat gaat ten koste van je nachtrust.
quote:Een voordeel: het is maar internetOp zaterdag 30 oktober 2010 13:24 schreef Auti het volgende:
Goed.. weer zo'n voorbeeld hoe het momenteel gaat heh. Ik was gewoon gebanned afgelopen nacht!Allemaal door miscommunicatie. Ik werd ook helemaal 20000 kanten opgeslingerd in mijn emoties en ging nog net niet janken, niet omdat ik niet kon posten (waar een wil is, is een weg) maar omdat ik weer eens verkeerd begrepen werd. En een heel groot onrecht gevoel.
Maar gelukkig is het opgelost.
Ik denk dat ik de komende week maar even niet ga werken, althans niet op kantoor.
Ik moet denken, dingen op een rij zetten en regelen en wat processen geforceerd afsluiten.
Zoals mijn broer zegt; "hier heb je een paar strepen, ga er maar op staan!"
quote:Internet is de ondergang van de mens. Het is al begonnen, maar mensen begrijpen het niet.Op zaterdag 30 oktober 2010 14:51 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een voordeel: het is maar internet
Raak je gauw emotioneel? Mensen met Asperger hebben helaas vrij snel een gevoel van onrecht. Dat maakt het leven met Asperger ook wat moeilijker.
Ik hoop dat het allemaal goedkomt, dat je omgeving ook meewerkt. Je kan dan ook innerlijk kan veranderen het werken wel goed gaat. Wat meer richting het normale, en wat minder Asperger
quote:meh, ik ga voor de Midazolam. Ik wil rustOp zaterdag 30 oktober 2010 15:19 schreef ScarFace- het volgende:
@Auti, calm down.
Drink een wijntje ga achterover op de bank zitten. Chil
Kun je aan dat laatste dan niets doen? Bijvoorbeeld door je af te vragen hoe steeds ‘je eigen ding doen’ bij anderen overkomt. Een zekere authencitieit is wel zo prettig, maar er zit een verschil tussen wat normaal of aanvaardbaar is, en wat typisch Asperger-gedrag is. Ziet je begeleider bij GGZ misschien mogelijkheden, zoals cognitieve therapie?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:16 schreef Auti het volgende:
[..]
Internet is de ondergang van de mens. Het is al begonnen, maar mensen begrijpen het niet.
Ik wil er eigenijk dus ook niet meer aan mee doen, maar het MOET.. Maar weet je wat een supercomputer is? en weet je wat internet is? Je bent goed in rekenenDoe die som
Ik wil graag gewoon mijn eigen ding doen, ik heb hier ook allemaal niet om gevraagd. Ik kan het allemaal gewoon niet aanzien en ik wil rust.
Ik roep het al ruim 15 jaar lang, en ik begin toch echt zeer zwaar ernstig gelijk te krijgen.. gek heh, ik heb immers nooit ongelijkHoe megalomaan? FUCK IT..
Het is een cyclus die ook in statistieken en cijfers te zien is. Daar ben jij wel onderzoekend in toch? Doe eens een kansberekening op totale chaos cq een 3e wereldoorlog, en dat meen ik serieus. De wereld, het leven, is geen kerstfeest jong.. dat is slechts 2 dgn per jaar![]()
Het is een trend die al ruim 20 jaar geleden in gang is gezet. Als zelfs van Kooten en de Bie er mee kappen, uit onmacht.. wie is er dan nog wakker? Je kan het schreeuwen van de daken, de mensen verklaren je toch wel voor gek.
Ik kan mij echt totaal niet identificeren met de maatschappij of zogezegd "samenleving"
Het interesseert mij werkelijk helemaal niets wat andere mensen er van vinden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:01 schreef schaal_9 het volgende:
Kun je aan dat laatste dan niets doen? Bijvoorbeeld door je af te vragen hoe steeds ‘je eigen ding doen’ bij anderen overkomt.
quote:Op maandag 1 november 2010 09:23 schreef GimmeGore het volgende:
Nee, ik heb zoveel gezeik aan mijn kop, daar wil ik jullie niet mee lastig vallen
Jep, dat heb ik ook, het gevoel of je er net tussen valt. Kan ik hieruit opmaken dat je NT'er wil worden? Fiepjes zijn fiepjes, omdat het fiepjes zijn (quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:29 schreef schaal_9 het volgende:
Wat is dus zo apart vind. Normaal merk ik dat ik bijna altijd een achterstand heb ten opzichte van de mensen waar ik mee om ga. Die hebben meer werkervaring, zijn vaak al lang en breed getrouwd, wonen in een rijtjeshuis en hebben hun eerste kind al. Hooguit dat ik wat hoger ben opgeleid, maar daar merk ik in het dagelijks leven niet zo veel van.
Terwijl als ik op een Asperger forum zit, ik merk dat ik duidelijk boven het gemiddelde zit, ook op het sociale terrein. Voor mij is dat een vreemde gewaarwording.
Hoe zou dat voor normale mensen zijn, zouden die ook denken bij mensen die het minder ver hebben geschopt... zo, daar zou ik niet mee willen ruilen.
Ik geloof er dus in dat NT'ers een veel completer leven hebben. Als ik even naar mezelf kijk, dan kan ik zeggen dat ik nog te veel met preoccupaties bezig ben. En daar schiet je in de samenleving niets mee op. Het feit is dat ik mijn periodiekje toch wel krijg, ook als ik een flink deel van mijn vrije tijd verpruts met preoccupaties. Ik wil het gevoel gaan krijgen dat mijn leven completer wordt als ik mij inzet om die fiepjes te verminderen.
Laat ik zeggen, een NT leefstijl aanwennen. Het vaste contract is binnen, en ik wil me klaarstomen om ook in mijn vrije tijd mijn mannetje te staan. Dat vereist een verandering van mijn denken. Vanaf 1 januari volgend jaar zie ik mezelf gewoon weer als Msc (doctorandus) en ga ik de Aspie-wereld verlaten.quote:Op maandag 1 november 2010 09:59 schreef robuust89 het volgende:
Jep, dat heb ik ook, het gevoel of je er net tussen valt. Kan ik hieruit opmaken dat je NT'er wil worden? Fiepjes zijn fiepjes, omdat het fiepjes zijn () Ik bedoel, je doet het met een bepaald doel, het maakt je blij. Heb je moeite om dat te accepteren?
De problemen bij Auti zijn wel heel complex. Ik weet niet wat GGZ met hem allemaal geprobeerd heeft. De problemen zitten in de basis van zijn bestaan, zo lijkt het. Veel hoogbegaafden hebben aanpassingsproblemen, hij is er duidelijk eentje van. Hoef je niet eens een ASS-er voor te zijn, al maakt dat de problemen nog complexer.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Kun je aan dat laatste dan niets doen? Bijvoorbeeld door je af te vragen hoe steeds ‘je eigen ding doen’ bij anderen overkomt. Een zekere authencitieit is wel zo prettig, maar er zit een verschil tussen wat normaal of aanvaardbaar is, en wat typisch Asperger-gedrag is. Ziet je begeleider bij GGZ misschien mogelijkheden, zoals cognitieve therapie?
Dat is niet raar hoor. ASS_ers staan in veel situaties buiten de maatschappij en gaan dan makkelijker in extremen denken. Niet reele gedachten liggen dan sneller op de loer.quote:Misschien hebben die mensen ergens wel gelijk. Ik ben bij tijd en wijlen eigenlijk ook een beetje gek.
Hmmm. Ik denk wel eens dat jij weinig andere interesses hebt buiten je werk. Heb jij geen hobby's? Want dat idee heb ik erg sterk. Het is ook goed om in het weekend of 's-avonds aan andere dingen te denken dan je vakgebied....quote:Maar ik ga er wat aan doen. Hoe vul ik dat concreet in? Ik ga kijken naar andere dingen die bij mij passen, zoals econometrie. Mijn kennis weer ophalen; dat kan later nog weleens van pas komen.
Het topic is niet dood, maar wisseltquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:06 schreef schaal_9 het volgende:
Topic is echt superdood... zou iedereen gevlucht zijn voor de bezuinigingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |