quote:I rest my case...Op woensdag 27 oktober 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wanneer zal een werkgever iemand met asperger aannemenZeker als toch volk zat te krijgen is.
Heb ik het niet over het feit dat open grenzen de moordende concurrentie op de arbeidsmarkt nog verder doet exploderen.
quote:En toch blijf ik benieuwd hoe SZW werkgevers duurzaam zover krijgen dat ze net zo graag ASS-er aannemen.
quote:Het is er niet overzichtelijker op geworden.Op donderdag 28 oktober 2010 00:56 schreef ScarFace- het volgende:
Niet zo zeuren he. Zeur liever over die nieuwe layout hehe
quote:ik lees nog steeds mee hoor, alleen ik heb niet veel te zeggenOp donderdag 28 oktober 2010 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Kom allemaal weer terug in dit topic.
Ik ga afscheid nemen van dit topic. Het is mooi geweest.
quote:tuurlijk kan een asperger best werken. Het hangt ook af van in welke mate de persoon last heeft van asperger of een andere vorm. Maar op zich kan je best werken, alleen hangt het af van hoe goed je oa. bent in het camoufleren ervan.Op donderdag 28 oktober 2010 13:20 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik heb asperger en gewoon een baan met vast contract dus zo onmogelijk is dat allemaal niet heur. Vertellen jullie soms dat je asperger hebt als je gaat solliciteren? Ik heb er nooit met een woord over gerept en ik denk niet dat collega's het in de gaten hebben uberhaupt. Dus wellicht is het beter om niet je eigen glazen in te gooien en het gewoon voor je te houden.
quote:Ik probeer ook wel eens mee te lezen, maar ik heb gewoon niks om te vertellen..Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik lees nog steeds mee hoor, alleen ik heb niet veel te zeggen
quote:precies het hangt er maar net vanaf hoe je het bekijktOp donderdag 28 oktober 2010 19:21 schreef Pandora73 het volgende:
Je kan bij een sollicitatie ook de voordelen van je Asperger benoemen... Nauwgezet, verantwoordelijk, recht-door-zee, eerlijk, vaak grote kennis van bepaalde onderwerpen...
quote:Hier nog iemand met een vast contractOp donderdag 28 oktober 2010 13:20 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik heb asperger en gewoon een baan met vast contract dus zo onmogelijk is dat allemaal niet heur. Vertellen jullie soms dat je asperger hebt als je gaat solliciteren? Ik heb er nooit met een woord over gerept en ik denk niet dat collega's het in de gaten hebben uberhaupt. Dus wellicht is het beter om niet je eigen glazen in te gooien en het gewoon voor je te houden.
quote:Ik sta er vaak niet bij stil dat veel mensen gewoon ook meelezen. Niks mis meeOp donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik lees nog steeds mee hoor, alleen ik heb niet veel te zeggen
quote:Nou ik last dit, Nieuw *gloves off* beleid R&P . En ook die nieuwe layout idd, en ik denk gewoon dat ze naar een andere imago oid willen.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat gaat er veranderen, afgezien van de lay-out?
quote:Ja, dat vind ik ook altijd wel lastig: veranderingen.Ik vind de lay-out ook niet overzichtelijk in vergelijking met FokSilver dat ik tot nu toe gebruikte. Maar ik kan hem niet meer terugzetten.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Nou ik last dit, Nieuw *gloves off* beleid R&P . En ook die nieuwe layout idd, en ik denk gewoon dat ze naar een andere imago oid willen.
Maar ja.
Ik vind die layout helemaal niets btw. Ik wil dat eigenlijk niet maar het moet. En ik heb daar denk ik de laatste tijd weer een beetje veel last van, van dat mee moeten stromen en dingen waar je niet aan onderuit kan komen of uit kan zetten.
quote:Ik begrijp dat er nu heel wat met je gebeurt, Auti. Maar nu is nu. Je weet niet of er betere tijden komen. Probeer een beetje in het hier en nu te leven. Uitstel is vaak afstel...en zo'n kans krijg je niet zomaar weerVanmiddag zat ik daar heel erg diep over na te denken, omdat ik steeds er aan zit te denken om te stoppen met leertraject en dan kijken of het in betere tijden dan nog kan op een betere manier.
quote:Ik snap je. Een nieuwe situatie is best dreigend voor je, het is vechten of vluchten...Ik hoop dat je even kan doorbijten, straks gaat het vast beter en makkelijker. Het zou zo jammer zijn als je gaat stoppen.Maar ik wil eigenlijk niet stoppen, en toen dacht ik dat die gedachtes dus naar boven komen omdat het een optie is die uitvoerbaar is. Het is iets dat ik kan uit/stop zetten. Dat scheelt dan weer ruimte in mijn hoofd.
quote:Ik hoop het zo voor hem. Ik hoop dat ze hem thuis ook goed opvangen en dat hij zijn verhaal goed kwijt kan. Het is ook een hele stap.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:24 schreef schaal_9 het volgende:
Het beste is om maar vast de door het kabinet voorgestelde herbeoordeling voor te zijn. Even door de zure appel heenbijten. Er ligt een prachtige kans voor Auti, en uiteindelijk treedt er ook gewenning op. Maar helaas zijn er anderzijds weer veel mensen met Asperger uitgevallen door iets ongrijpbaars als te veel prikkels.
quote:Een jobcoach is wel essentieel ja, niet alleen voor de medewerker maar ook voor de werkgever. Het blijft verder heel moeilijk om iets voor onze doelgroep te doen. Als je je ervaringen bekend wil maken zodat anderen daarvan kunnen leren, vereist dat een coming aut en een kwetsbare opstelling.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het zo voor hem. Ik hoop dat ze hem thuis ook goed opvangen en dat hij zijn verhaal goed kwijt kan. Het is ook een hele stap.
Ik hoop dat hij ook goede gesprekken krijgt met zijn coach, die zijn hard nodig. Dit mag eigenlijk niet mislukken. Hij heeft veel hersens en zit volgens mij precies op zijn plek.
Ik moet er niet aan denken dat ze hem anders de plantsoen in sodemieteren bij de aankomende operatie....
quote:Je kan hem wel terugzetten als het goed is, dan moet je rechtsbovenin op themainstellingen en dan kan je terug naar baggerlayout en van daar weer terug naar fok silver. Maar dat kan binnenkort niet meer, dan moet iedereen de nieuwe.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook altijd wel lastig: veranderingen.Ik vind de lay-out ook niet overzichtelijk in vergelijking met FokSilver dat ik tot nu toe gebruikte. Maar ik kan hem niet meer terugzetten.
Een voordeel van de nieuwe lay-out is de auto refresh. Verder ga ik het ding nog een beetje aanpassen e.d. En dan hopen of ik er nog aan gewend kan raken.
[..]
Ik begrijp dat er nu heel wat met je gebeurt, Auti. Maar nu is nu. Je weet niet of er betere tijden komen. Probeer een beetje in het hier en nu te leven. Uitstel is vaak afstel...en zo'n kans krijg je niet zomaar weer![]()
Vergeet niet dat de eerste maand veruit het lastigste is. Je staat bloot een talloze prikkels, maar dat wordt vast beter als je een beetje gewend bent
[..]
Ik snap je. Een nieuwe situatie is best dreigend voor je, het is vechten of vluchten...Ik hoop dat je even kan doorbijten, straks gaat het vast beter en makkelijker. Het zou zo jammer zijn als je gaat stoppen.
Maar ja, het is ook wel makkelijk van mij.....
quote:Nou, thuis is dus verre van ideaal.. maarja dat is altijd al zo geweest. Alleen ik wil nu echt deze kans.Op vrijdag 29 oktober 2010 18:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het zo voor hem. Ik hoop dat ze hem thuis ook goed opvangen en dat hij zijn verhaal goed kwijt kan. Het is ook een hele stap.
Ik hoop dat hij ook goede gesprekken krijgt met zijn coach, die zijn hard nodig. Dit mag eigenlijk niet mislukken. Hij heeft veel hersens en zit volgens mij precies op zijn plek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |