abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88042786
Maar wanneer zal een werkgever iemand met asperger aannemen :? Zeker als toch volk zat te krijgen is.

Heb ik het niet over het feit dat open grenzen de moordende concurrentie op de arbeidsmarkt nog verder doet exploderen.
pi_88052138
Niet zo zeuren he. Zeur liever over die nieuwe layout hehe :D
pi_88056392
quote:
15s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wanneer zal een werkgever iemand met asperger aannemen :? Zeker als toch volk zat te krijgen is.

Heb ik het niet over het feit dat open grenzen de moordende concurrentie op de arbeidsmarkt nog verder doet exploderen.
I rest my case...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_88058028
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:18 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

I rest my case...
En toch blijf ik benieuwd hoe SZW werkgevers duurzaam zover krijgen dat ze net zo graag ASS-er aannemen. :) Zeker - zoals jezelf terecht stelt dat de eisen steeds hoger worden die werkgers stellen.

Ook iemand van GGZ vertelde mij dat ook steeds meer NTers steeds meer problemen krijgen met de absurde eisen die werkgevers vandaag de dag stellen. Dat laatste kan bestaan bij de gratie dat meestal een overschot aan werknemers is. De VVD helpt hierbij graag een handje om het overschot verder te doen vergroten...met Polen.

Ik ken een vrouw die in de kas werkt. Ze moet daar zo hard slecht werk doen dat ze nu een zeer groot probleem met haar pols heeft. Verdiende amper meer dan het wml, maar ach werkgever een een baterij Polen in de rij staan
pi_88058076
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 00:56 schreef ScarFace- het volgende:
Niet zo zeuren he. Zeur liever over die nieuwe layout hehe :D
Het is er niet overzichtelijker op geworden.
pi_88060449
Kom allemaal weer terug in dit topic.

Ik ga afscheid nemen van dit topic. Het is mooi geweest. :W
pi_88061631
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Kom allemaal weer terug in dit topic.

Ik ga afscheid nemen van dit topic. Het is mooi geweest. :W
ik lees nog steeds mee hoor, alleen ik heb niet veel te zeggen :{
pi_88063654
Ik heb asperger en gewoon een baan met vast contract dus zo onmogelijk is dat allemaal niet heur. Vertellen jullie soms dat je asperger hebt als je gaat solliciteren? Ik heb er nooit met een woord over gerept en ik denk niet dat collega's het in de gaten hebben uberhaupt. Dus wellicht is het beter om niet je eigen glazen in te gooien en het gewoon voor je te houden.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_88068881
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:20 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik heb asperger en gewoon een baan met vast contract dus zo onmogelijk is dat allemaal niet heur. Vertellen jullie soms dat je asperger hebt als je gaat solliciteren? Ik heb er nooit met een woord over gerept en ik denk niet dat collega's het in de gaten hebben uberhaupt. Dus wellicht is het beter om niet je eigen glazen in te gooien en het gewoon voor je te houden.
tuurlijk kan een asperger best werken. Het hangt ook af van in welke mate de persoon last heeft van asperger of een andere vorm. Maar op zich kan je best werken, alleen hangt het af van hoe goed je oa. bent in het camoufleren ervan.
Maar alles hangt af van de persoon, ik zou zelf ook niet gelijk in een sollicitatie zeggen dat ik autisme heb, want als je dat doet heb je wel kans dat je er gelijk op afgerekend wordt.
Maar nogmaal ieder geval is anders.
pi_88070585
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ik probeer ook wel eens mee te lezen, maar ik heb gewoon niks om te vertellen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_88076258
Je kan bij een sollicitatie ook de voordelen van je Asperger benoemen... Nauwgezet, verantwoordelijk, recht-door-zee, eerlijk, vaak grote kennis van bepaalde onderwerpen...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_88076877
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:21 schreef Pandora73 het volgende:
Je kan bij een sollicitatie ook de voordelen van je Asperger benoemen... Nauwgezet, verantwoordelijk, recht-door-zee, eerlijk, vaak grote kennis van bepaalde onderwerpen...
precies het hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt ;)
pi_88080230
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:20 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Hier nog iemand met een vast contract :)

Mijn werkgever weet wel van mijn asperger, omdat ik via re-integratie aan de slag ben gegaan. Ik zou niet weten of mijn collega’s het weten.

Het vaste contract heb ik te danken aan mijn vorderingen. Netwerken gaat nu steeds beter; ik vind het ook leuk om te doen. Presenteren gaat ook heel aardig (hier kan ik nog in groeien).

Regelmatig spreek ik mensen die dezelfde studie hebben gedaan als ik (econometrie). Sommigen houden een presentatie over kwantitatief onderzoek. Dat geeft wel een gevoel van herkenning; er zijn niet zoveel mensen met die studie. Meer gevoel van herkenning dan iemand ontmoeten met asperger.

Lijkt me best interessant om in de toekomst uitgebreid kwantitatief onderzoek te verrichten. Van een ding ben ik overtuigd: de komende 10 jaar zal ik niet in de uitkeringen komen...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:02:26 #264
191124 Gladio
Vol scherpe kanten.
pi_88083740
Leest mee.
pi_88088296
Ik ben natuurlijk niet echt weg. ( :') )

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef francis998 het volgende:

[..]

Ik sta er vaak niet bij stil dat veel mensen gewoon ook meelezen. Niks mis mee :) .

[ Bericht 37% gewijzigd door EchtGaaf op 29-10-2010 00:11:36 ]
pi_88112905
Ik denk dat Fok heel erg gaat veranderen
-weg-
pi_88113018
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:45 schreef Auti het volgende:
Ik denk dat Fok heel erg gaat veranderen
Wat gaat er veranderen, afgezien van de lay-out? :)
pi_88113729
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat gaat er veranderen, afgezien van de lay-out? :)
Nou ik last dit, Nieuw *gloves off* beleid R&P . En ook die nieuwe layout idd, en ik denk gewoon dat ze naar een andere imago oid willen.
Maar ja.

Ik vind die layout helemaal niets btw. Ik wil dat eigenlijk niet maar het moet. En ik heb daar denk ik de laatste tijd weer een beetje veel last van, van dat mee moeten stromen en dingen waar je niet aan onderuit kan komen of uit kan zetten.

Vanmiddag zat ik daar heel erg diep over na te denken, omdat ik steeds er aan zit te denken om te stoppen met leertraject en dan kijken of het in betere tijden dan nog kan op een betere manier.
Maar ik wil eigenlijk niet stoppen, en toen dacht ik dat die gedachtes dus naar boven komen omdat het een optie is die uitvoerbaar is. Het is iets dat ik kan uit/stop zetten. Dat scheelt dan weer ruimte in mijn hoofd.
-weg-
pi_88114055
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Nou ik last dit, Nieuw *gloves off* beleid R&P . En ook die nieuwe layout idd, en ik denk gewoon dat ze naar een andere imago oid willen.
Maar ja.

Ik vind die layout helemaal niets btw. Ik wil dat eigenlijk niet maar het moet. En ik heb daar denk ik de laatste tijd weer een beetje veel last van, van dat mee moeten stromen en dingen waar je niet aan onderuit kan komen of uit kan zetten.

Ja, dat vind ik ook altijd wel lastig: veranderingen.Ik vind de lay-out ook niet overzichtelijk in vergelijking met FokSilver dat ik tot nu toe gebruikte. Maar ik kan hem niet meer terugzetten.

Een voordeel van de nieuwe lay-out is de auto refresh. Verder ga ik het ding nog een beetje aanpassen e.d. En dan hopen of ik er nog aan gewend kan raken.
quote:
Vanmiddag zat ik daar heel erg diep over na te denken, omdat ik steeds er aan zit te denken om te stoppen met leertraject en dan kijken of het in betere tijden dan nog kan op een betere manier.

Ik begrijp dat er nu heel wat met je gebeurt, Auti. Maar nu is nu. Je weet niet of er betere tijden komen. Probeer een beetje in het hier en nu te leven. Uitstel is vaak afstel...en zo'n kans krijg je niet zomaar weer :)

Vergeet niet dat de eerste maand veruit het lastigste is. Je staat bloot een talloze prikkels, maar dat wordt vast beter als je een beetje gewend bent :)

quote:
Maar ik wil eigenlijk niet stoppen, en toen dacht ik dat die gedachtes dus naar boven komen omdat het een optie is die uitvoerbaar is. Het is iets dat ik kan uit/stop zetten. Dat scheelt dan weer ruimte in mijn hoofd.
Ik snap je. Een nieuwe situatie is best dreigend voor je, het is vechten of vluchten...Ik hoop dat je even kan doorbijten, straks gaat het vast beter en makkelijker. Het zou zo jammer zijn als je gaat stoppen.

Maar ja, het is ook wel makkelijk van mij..... :{
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:24:11 #270
297051 schaal_9
Caissière B
pi_88114170
Het beste is om maar vast de door het kabinet voorgestelde herbeoordeling voor te zijn. Even door de zure appel heenbijten. Er ligt een prachtige kans voor Auti, en uiteindelijk treedt er ook gewenning op. Maar helaas zijn er anderzijds weer veel mensen met Asperger uitgevallen door iets ongrijpbaars als te veel prikkels.
pi_88114316
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:24 schreef schaal_9 het volgende:
Het beste is om maar vast de door het kabinet voorgestelde herbeoordeling voor te zijn. Even door de zure appel heenbijten. Er ligt een prachtige kans voor Auti, en uiteindelijk treedt er ook gewenning op. Maar helaas zijn er anderzijds weer veel mensen met Asperger uitgevallen door iets ongrijpbaars als te veel prikkels.
Ik hoop het zo voor hem. Ik hoop dat ze hem thuis ook goed opvangen en dat hij zijn verhaal goed kwijt kan. Het is ook een hele stap.

Ik hoop dat hij ook goede gesprekken krijgt met zijn coach, die zijn hard nodig. Dit mag eigenlijk niet mislukken. Hij heeft veel hersens en zit volgens mij precies op zijn plek. :Y

Ik moet er niet aan denken dat ze hem anders de plantsoenen in sodemieteren bij de aankomende operatie.... :{
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:37:30 #272
297051 schaal_9
Caissière B
pi_88114542
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoop het zo voor hem. Ik hoop dat ze hem thuis ook goed opvangen en dat hij zijn verhaal goed kwijt kan. Het is ook een hele stap.

Ik hoop dat hij ook goede gesprekken krijgt met zijn coach, die zijn hard nodig. Dit mag eigenlijk niet mislukken. Hij heeft veel hersens en zit volgens mij precies op zijn plek. :Y

Ik moet er niet aan denken dat ze hem anders de plantsoen in sodemieteren bij de aankomende operatie.... :{
Een jobcoach is wel essentieel ja, niet alleen voor de medewerker maar ook voor de werkgever. Het blijft verder heel moeilijk om iets voor onze doelgroep te doen. Als je je ervaringen bekend wil maken zodat anderen daarvan kunnen leren, vereist dat een coming aut en een kwetsbare opstelling.

Op Aspergersyndroom.nl weer iemand die zich opgejaagd voelt, deze keer door het GGZ. Aspergers zijn soms zo zelfverzekerd in hun standpunten, dat menig begeleider zich aangetast voelt in zijn positie 8)7
Maar als je op dat forum zegt dat mensen moeten proberen te participeren, krijg je gelijk de hele club over je heen.
pi_88114883
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook altijd wel lastig: veranderingen.Ik vind de lay-out ook niet overzichtelijk in vergelijking met FokSilver dat ik tot nu toe gebruikte. Maar ik kan hem niet meer terugzetten.

Een voordeel van de nieuwe lay-out is de auto refresh. Verder ga ik het ding nog een beetje aanpassen e.d. En dan hopen of ik er nog aan gewend kan raken.
[..]

Ik begrijp dat er nu heel wat met je gebeurt, Auti. Maar nu is nu. Je weet niet of er betere tijden komen. Probeer een beetje in het hier en nu te leven. Uitstel is vaak afstel...en zo'n kans krijg je niet zomaar weer :)

Vergeet niet dat de eerste maand veruit het lastigste is. Je staat bloot een talloze prikkels, maar dat wordt vast beter als je een beetje gewend bent :)
[..]

Ik snap je. Een nieuwe situatie is best dreigend voor je, het is vechten of vluchten...Ik hoop dat je even kan doorbijten, straks gaat het vast beter en makkelijker. Het zou zo jammer zijn als je gaat stoppen.

Maar ja, het is ook wel makkelijk van mij..... :{
Je kan hem wel terugzetten als het goed is, dan moet je rechtsbovenin op themainstellingen en dan kan je terug naar baggerlayout en van daar weer terug naar fok silver. Maar dat kan binnenkort niet meer, dan moet iedereen de nieuwe.

En het werk vind ik wel leuk, maar het is ook wel pittig. En daar hou ik wel van hoor, alleen het zijn alle andere dingen die ervoor zorgen dat ik er last van heb op mijn werk en dat ik niet 100% er voor kan gaan. En dan nog alle onzekerheden. En thuis gaat het ook helemaal niet lekker.
Maar ik kan geen kant op. Ze zeggen dan dat het allemaal wel goed komt en dat ik nu in iedergeval een leuke baan heb, maar ik zie dat nog niet zo.. Maar ik heb mij er wel bij neergelegd. Gewoon door gaan. Dat je dan gewoon niet meer slaapt moet ik maar voor lief nemen ofzo.

Ik hoop iig snel failliet verklaard te worden, dat geeft al heel veel meer rust. En voor een hele hoop andere essentiele oplossingen is het wachten tot ik een eigen huisje heb. Dan heb ik enorm veel rust en kan ik gaan beginnen aan structuur en gezonder leven.
-weg-
pi_88118856
Auti, je hebt talent, inderdaad je kan hem inderdaad weer op Foksilver krijgen via de baggerlay-out ^O^

Het kunnen terugzetten zal idd wel tijdelijk zijn, maar ik hoop als je eenmaal terug op fok silver bent, dat ze je dan met rust laten. Ik vrees van niet. De nieuwe is gewoon een stuk slechter. :N

Wat ik niet begrijp is dat bedrijven veel dingen ipv beter gruwelijk veel slechter maken. Zoals ook deze nieuwe lay-out. Ik vraag me af vanwaar de drang vandaan komt om dingen slechter te maken ipv beter :?

Dat niet-slapen is wel erg vervelend, maar slaap je echt helemaal niet? Ben je dan niet vreselijk vermoeid? Ben je steeds overprikkeld? Kan je je gedachten niet meer stoppen voor het slapen gaan?

[ Bericht 33% gewijzigd door EchtGaaf op 29-10-2010 20:49:05 ]
pi_88119433
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou, thuis is dus verre van ideaal.. maarja dat is altijd al zo geweest. Alleen ik wil nu echt deze kans.

En de begeleiding is echt heel goed, alleen ik kan zelf nog niet zo goed alles plaatsen denk ik.
Ik kan sommige dingen wel heel goed uitleggen, maar ik wil niet dat ze last van mij hebben of dat er heel veel moet worden omgegooid.
Ik denk ook dat het beter is als ik het even helemaal op mijn eigen manier kan doen.
Ik weet nog niet helemaal of ik het wel kan bijhouden, maar ook nog niet helemaal hoe de "lessen" zullen volgen, want gisteren was het heel kort ff een introductie en toen mocht ik zelf gaan rommelen.

Maar veel van de officele tutorials vind ik een beetje lastig geschreven en zie ik niet 123 het inhoudelijke en functionele. Maar op mijn eigen manieren en met rommelen en eigen research zoals ik dat altijd doe dan snap ik het veel beter. Alleen kan ik nog niet goed uitleggen wat mijn eigen plan is, omdat dat heel erg groot, breed, diep en dynamisch is.
Ik ga bijvoorbeeld ook een (simpel) schaakspel maken. Ik vind dat een leuke uitdaging omdat ik wel van schaken hou en het dus ook een leuk eindproduct is en ik kan het.. dus ik weet het makkelijker te vertalen naar Java. Ik denk dat dat een uitermate geschikte opdracht is om de basis er in te stampen. Dat is mijn eigen "main method"

Ook aan het einde van de dag dan merk ik dat ik moet stoppen met verder uitzoeken en dan gaan focussen op verwerking, anders blijft het niet goed hangen ben ik bang. Dus ik moet een tempo aangeven. Ik weet eigenlijk nog niet zeker of ik het wel in samenwerking met iemand kan doen. Het leren dan.. Ik denk niet dat dat werkt, want hij denkt anders dan mij en ik denk anders dan hem. Maar dat kan ik niet zo goed uitleggen denk ik.
Ik doe eigenlijk heel veel dingen op een andere manier. Ik denk dat er grote kans is op veel miscommunicatie of dat het te snel gaat, en dat werkt niet. Dan loopt mijn hoofd vast. Dat noem ik dan maar een buffer overflow.. http://en.wikipedia.org/wiki/Buffer_overflow
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')