quote:Dat is onzin, want >60KW wordt niet in behandeling genomen door de RDW. Zie hieronder een deel uit het RDW aanvraag formulier:Op donderdag 21 oktober 2010 11:31 schreef Yreal het volgende:
Even terug op de discussie om de 25kw,
De ninja zx-6r heeft origineel 94 kw en 128 hp op de papieren staan, maar daar kan je zo een kitje instoppen en hem 25kw op kenteken krijgen.![]()
Evenals de R6 en de gsx-r 600 welke geliefde 25kw motoren zijn , maar daar moet je het doen met een uitdraai
quote:Ok right, dit zijn dus modellen met een 2e type goedkeuring. Ik had het over motoren die dat niet hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 18:08 schreef Yreal het volgende:
Vul op https://ovi.rdw.nl/ maar eens in :
MNFZ41
Daar heb je een zx-6r op 25 kw kenteken.
MNGS95 : Cbr-600 op 25kw
MLSR23 : Gsx-600 op 25kw
MT62VJ : Monster 600 op 24kw
En wat bijvoorbeeld ook nog kan is de bmw gs 650 en er zijn nog wel wat andere voorbeelden van motoren die legaal op 25kw kunnen.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 10:40 schreef BaggerUser het volgende:
mn eerste les eergisteren gehad!ging voor mn gevoel wel oke
ben maar 1x gevallen (met de instructeur achterop, wat ook een prestatie was volgens hem)
quote:Wat ik altijd makkelijk vond is om niet naar de snelheidsmeter te kijken, maar gewoon een inschatting te maken hoe hard je gaat dmv het geluid/toerental wat ie draait.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Anne het volgende:
Ik heb m'n AVB ingepland staan. 2 december mag ik.
Vandaag de uitwijkoefening gedaan, die ging goed. En de vertragingsoefening, die ging iets minder goed. Dan rem ik weer te zacht, dan weer (bijna) te hard. Alleen de laatste keer ging redelijk goed.
quote:Ow, maar ik rij wel op de juiste snelheidOp zaterdag 23 oktober 2010 14:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Wat ik altijd makkelijk vond is om niet naar de snelheidsmeter te kijken, maar gewoon een inschatting te maken hoe hard je gaat dmv het geluid/toerental wat ie draait.
quote:net gebeld door rijschool, ik heb mn AVB al 23 novemberOp zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Anne het volgende:
Ik heb m'n AVB ingepland staan. 2 december mag ik.
Vandaag de uitwijkoefening gedaan, die ging goed. En de vertragingsoefening, die ging iets minder goed. Dan rem ik weer te zacht, dan weer (bijna) te hard. Alleen de laatste keer ging redelijk goed.
quote:3 uur les gehad achter elkaar?! Da's best lang toch? Ik les hooguit 2 x 1 uur in de week.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
net gebeld door rijschool, ik heb mn AVB al 23 novemberen heb net 1x 3 uur gehad
dat worden flink wat lesjes inplannen nog snel..
quote:Ik moet zeggen het viel me nog mee, maar langer moet het idd niet duren. Komt omdat mijn motor aangepast moet worden als ik les, kost 25 euro per keer oid. Als ik elke keer 1 uur les neemt wordt het anders een duur grapje (wat het sowieso al is natuurlijk).Op zaterdag 23 oktober 2010 14:34 schreef Anne het volgende:
[..]
3 uur les gehad achter elkaar?! Da's best lang toch? Ik les hooguit 2 x 1 uur in de week.
quote:Hoe doen ze die aanpassing ? Zetten ze de remhandel om iedere keer?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:45 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Ik moet zeggen het viel me nog mee, maar langer moet het idd niet duren. Komt omdat mijn motor aangepast moet worden als ik les, kost 25 euro per keer oid. Als ik elke keer 1 uur les neemt wordt het anders een duur grapje (wat het sowieso al is natuurlijk).
Anders had ik liever 1,5 of 2 uur gelest denk ik. 1 uur lijkt me net wat te kort, dan zit je er net lekker in.
quote:Rem, koppeling en gas worden alledrie omgezet. (rem bestuur ik met mn 4 vingers, koppeling met m'n duim en gas ook met links. Ze hebben speciale motoren waar ze het vrij snel mee kunnen omzetten (ook allerlei andere aanpassingen kunnen ze vrij vlot op die motoren omzetten). Heb niet gezien hoe ze het precies deden, was al klaar toen ik er was.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hoe doen ze die aanpassing ? Zetten ze de remhandel om iedere keer?
quote:Moet m'n eigen verklaring nog even naar ze opsturen, maar in november heb ik een test of ik zo de weg op mag. Ik les bij een zaak waar ze dit dus regelmatig hebben en direct contact hebben over dit soort zaken, dus komt wel goed denk ikOp zaterdag 23 oktober 2010 17:15 schreef beantsje het volgende:
Heb je al een medische verklaring van geschiktheid van het CBR binnen? Kan als je pech hebt, zo 4 maand duren!
quote:Yes, m'n instructeur wilde me het gevoel even laten beleven van het motorrijden. Ben ik 'm ook erg dankbaar voor, want nu weet ik hoe het isOp zaterdag 23 oktober 2010 20:21 schreef beantsje het volgende:
ben je dan meteen al je 1e les 't verkeer ingeweest? da's wel heel snel! Maar het is wel gaaf he?
quote:Dat vereist wel zeer speciale skills met links lijkt me. Continue koppelen alleen met je duim lijkt me zwaar, of? Heb je wel voldoende grip met rechts op je rechter handvat?Op zaterdag 23 oktober 2010 16:45 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Rem, koppeling en gas worden alledrie omgezet. (rem bestuur ik met mn 4 vingers, koppeling met m'n duim en gas ook met links. Ze hebben speciale motoren waar ze het vrij snel mee kunnen omzetten (ook allerlei andere aanpassingen kunnen ze vrij vlot op die motoren omzetten). Heb niet gezien hoe ze het precies deden, was al klaar toen ik er was.
quote:Mij lieten ze bij de intest al in het verkeer rond jagenOp zaterdag 23 oktober 2010 20:21 schreef beantsje het volgende:
ben je dan meteen al je 1e les 't verkeer ingeweest? da's wel heel snel! Maar het is wel gaaf he?
quote:Vooral de achterrem? Ik denk dat je alleen op de achterrem de ABS hebt gevoeld!Op maandag 25 oktober 2010 13:42 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Der zit ABS open vooral op de achterrem voel je dat de ABS vrij snel hapt.... Onder het motto zo hard trap ik die rem toch niet in. De volgende keer maar eens kijken of ze een motor hebben zonder ABS. Want volgens mij hapt die ABS wel erg vroeg.
quote:Vandaag ging ie pas goed. NotOp zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Anne het volgende:
-knip- En de vertragingsoefening, die ging iets minder goed. Dan rem ik weer te zacht, dan weer (bijna) te hard. Alleen de laatste keer ging redelijk goed.
quote:De fuck? is dat door je motorjas heen? ??Op maandag 25 oktober 2010 18:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Vandaag ging ie pas goed. Not. Resultaat:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Shirt stuk, mijn linkerduim is stuk, mijn helm is beschadigd. *snif*
Ik kreeg deze keer elke keer te horen "je remt te zacht", dus op een gegeven moment was ik het zat en kneep ik hem in één keer dicht zonder na te denken. Niet zo slim dus.
Ik vind het echt een ruk-oefening waarbij je teveel moet nadenken.
Instructeur wilde daarna iets anders gaan doen, maar ik heb toch even verzocht me nog wat remoefeningen te laten doen, want anders durf ik dadelijk misschien niet meer. Dus hebben we de precisiestop gedaan.
quote:BeterschapOp maandag 25 oktober 2010 18:13 schreef Anne het volgende:
quote:Ik kreeg deze keer elke keer te horen "je remt te zacht", dus op een gegeven moment was ik het zat en kneep ik hem in één keer dicht zonder na te denken. Niet zo slim dus.
quote:NeeOp maandag 25 oktober 2010 18:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
De fuck? is dat door je motorjas heen? ??
quote:Ooh dat gaat lekker bijtenOp maandag 25 oktober 2010 18:13 schreef Anne het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 oktober 2010 19:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ooh dat gaat lekker bijten![]()
Helm erg beschadigd of alleen geschuurd? Je kunt 'm laten testen of de schaal nog intact is, ik zou iig geen nieuwe halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Dat doet het alOp maandag 25 oktober 2010 19:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ooh dat gaat lekker bijten![]()
Helm erg beschadigd of alleen geschuurd? Je kunt 'm laten testen of de schaal nog intact is, ik zou iig geen nieuwe halen.
quote:Het is net als roken, de eerste is vies en moeilijk, de rest is lekker en verslavend :pOp maandag 25 oktober 2010 19:22 schreef Klaphark het volgende:
Net eerste 2 uurtjes rijles gehad
Erg leuk. Eerst uitleg uiteraard, ff wat heen en weer rijden en remmen, daarna meteen 40 minuten over dijkjes gereden etc. Daarna langzame slalom geoefend, en via omweg weer terug.
Nu al verslavend
quote:ik hou er wel een getrainde duim aan over denk ik jaOp zaterdag 23 oktober 2010 22:40 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Dat vereist wel zeer speciale skills met links lijkt me. Continue koppelen alleen met je duim lijkt me zwaar, of? Heb je wel voldoende grip met rechts op je rechter handvat?
quote:auw! als het hier maar bij blijftOp maandag 25 oktober 2010 18:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kreeg deze keer elke keer te horen "je remt te zacht", dus op een gegeven moment was ik het zat en kneep ik hem in één keer dicht zonder na te denken. Niet zo slim dus.
Ik vind het echt een ruk-oefening waarbij je teveel moet nadenken.
Instructeur wilde daarna iets anders gaan doen, maar ik heb toch even verzocht me nog wat remoefeningen te laten doen, want anders durf ik dadelijk misschien niet meer. Dus hebben we de precisiestop gedaan.
quote:Dan valt 'ie wel meeOp maandag 25 oktober 2010 19:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat doet het al![]()
!
Alleen een beetje geschuurd op het vizier, aan de zijkant gelukkig.
Ik heb ook geen klap ofzo op mijn hoofd gevoeld oid. Ik zag in de auto, terug naar huis, pas de beschadiging.
quote:Kun je zaterdag meteen meenemen als je je broek gaat kopen , of zit het helemaal buiten het zicht ?
quote:Ja, in een scherpere bocht, of op extreem lage snelheid, dan werkt ABS niet.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:40 schreef beantsje het volgende:
Maar mss blonde vraag; kan je dan toch vallen met een noodstop met ABS?
quote:Gefeliciteerd met je AVB!Op dinsdag 26 oktober 2010 17:07 schreef kucuk het volgende:
Ik zie net dat een een motorrijlestopic is. Aangezien ik ook bezig ben kom ik hier maar eens posten.
Ik heb vandaag onder koude omstandigheden (-2) mijn AVB gehaald. Het valt echt mee en erg streng zijn ze niet. Bij de noodstop blokkeerde mijn achterwiel en ik heb die oefening toch in 1x gehaald.
Op de terugweg kregen we een cadeautje van de instructeur en hebben we over de posbank gereden. Wat prachtig is dat!
Nu op naar de AVD lessen. Ik ben benieuwd wat voor een mooie routes er worden uitgezocht.
quote:GefeliciteerdOp dinsdag 26 oktober 2010 17:07 schreef kucuk het volgende:
Ik zie net dat een een motorrijlestopic is. Aangezien ik ook bezig ben kom ik hier maar eens posten.
Ik heb vandaag onder koude omstandigheden (-2) mijn AVB gehaald. Het valt echt mee en erg streng zijn ze niet. Bij de noodstop blokkeerde mijn achterwiel en ik heb die oefening toch in 1x gehaald.
Op de terugweg kregen we een cadeautje van de instructeur en hebben we over de posbank gereden. Wat prachtig is dat!
Nu op naar de AVD lessen. Ik ben benieuwd wat voor een mooie routes er worden uitgezocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |