abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:33:37 #151
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87800416
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:31 schreef Yreal het volgende:
Even terug op de discussie om de 25kw,

De ninja zx-6r heeft origineel 94 kw en 128 hp op de papieren staan, maar daar kan je zo een kitje instoppen en hem 25kw op kenteken krijgen. :Y

Evenals de R6 en de gsx-r 600 welke geliefde 25kw motoren zijn , maar daar moet je het doen met een uitdraai :)
Dat is onzin, want >60KW wordt niet in behandeling genomen door de RDW. Zie hieronder een deel uit het RDW aanvraag formulier:

 Dit formulier is tevens opdrachtformulier (dit formulier bestaat uit twee bladen en moet zo volledig mogelijk worden ingevuld).
 Met de ondertekening van dit formulier verzoekt de aanvrager de in behandelingname van een keuring wijziging motorfietsvermogen voor de op dit formulier vermelde motorfiets tegen het daarvoor geldende uurtarief à ¤ 118,- (gemiddeld tussen 1 en 1,5 uur benodigd)
 Indien aanvullend een herkeuring of een nieuwe vermogenstest benodigd is, zullen deze apart in rekening worden gebracht.
 Het ingevulde en ondertekende formulier samen met de bijlagen sturen naar: RDW, afdeling IKS, Postbus 777, 2700 AT Zoetermeer
 Adres aanvrager is factuuradres.
 Aankruisen wat van toepassing is.

Voor aanvraag van de keuring in verband met de wijziging van het motorvermogen dient u, naast het ingevulde aanvraagformulier, ook een bijlage toe te voegen waarin duidelijk is aangegeven hoe de vermogenswijziging tot stand is gebracht.

Vermogensreductie in verband met rijbewijs A-beperkt.
Het motorvermogen moet op een solide wijze worden gereduceerd en mag niet even snel kunnen worden verwijderd. In de praktijk wordt veelal een verkleining van de doorlaat van de inlaat en/of uitlaat toegepast of een beperking van de vollast van de motor door begrenzing van de vollaststand van de smoorklep ter plaatse van de carburateur/ de inlaat. Vermogensreductie door aanpassing van de ontsteking is niet toegestaan. Een aanvraag voor terugkeuring naar maximaal 25 kW van een motorfiets met een oorspronkelijk vermogen van meer dan
60 kW wordt niet in behandeling genomen.

Houdt u er rekening mee dat met het rijbewijs A-beperkt de motorfiets maximaal 25 kW vermogen mag hebben en dat tevens de eis geldt van maximaal 0,16 kW per kg ledige massa. De ledige massa bij een motorfiets met maximaal 25 kW motorvermogen moet dus minimaal 25 : 0,16 = 156,25 kg bedragen.
pi_87800764
ik zie toch echt tientalle gastjes van 20- rijden op een r6, zx-6r, gsx-600. Ik ken zelfs een z750 die 25kw heeft.

Hell ik ben gister zelf nog bij een dealer geweest en die had een ninja 600 staan met 25kw op de papieren :6
pi_87801558
Vul op https://ovi.rdw.nl/ maar eens in :

MNFZ41

Daar heb je een zx-6r op 25 kw kenteken.

MNGS95 : Cbr-600 op 25kw
MLSR23 : Gsx-600 op 25kw
MT62VJ : Monster 600 op 24kw

En wat bijvoorbeeld ook nog kan is de bmw gs 650 en er zijn nog wel wat andere voorbeelden van motoren die legaal op 25kw kunnen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:19:39 #154
283395 HeetBoven
pi_87804637
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:08 schreef Yreal het volgende:
Vul op https://ovi.rdw.nl/ maar eens in :

MNFZ41

Daar heb je een zx-6r op 25 kw kenteken.

MNGS95 : Cbr-600 op 25kw
MLSR23 : Gsx-600 op 25kw
MT62VJ : Monster 600 op 24kw

En wat bijvoorbeeld ook nog kan is de bmw gs 650 en er zijn nog wel wat andere voorbeelden van motoren die legaal op 25kw kunnen.
Ok right, dit zijn dus modellen met een 2e type goedkeuring. Ik had het over motoren die dat niet hebben.
pi_87805780
zeg dat dan. Ik zeg zx-6r op 25kw, zeg jij dat kan niet want 60kw+ ... :')
pi_87860393
Ik heb me er niet in verdiept want ik ben al ruim 40+ dus ik les op een zware motor maar ik zou zeggen;
overleg met je verzekeringsmaatschappij over jouw specifieke situatie. Als je van hen zwart op wit krijgt dat je bent verzekerd mét daarop de specificaties van de modificatie die je hebt gedaan én jouw rijbewijs, lijkt me toch dat je daarmee safe zit. Maar je kunt beter overleggen over terugkeuren. Als je dingen verzwijgt voor de verzekering ga je toch nat.

Das het zelfde verhaal als bijv. die vermeldingen op de Eigen Verklaring van het RDW. Ik zie bijv. met 1 oog niet zo goed. Op zich geen enkel probleem. Wel een enorm gedonder met je rijbewijs: moet je je laten keuren en moet je bij elke verlenging (ja, want mijn rijbewijs verloopt dus echt) weer laten keuren.
Ik had bijv. net ruim een jaar mijn rijbewijs verlengd, moet ik opnieuw weer een keuring omdat ik een nieuwe medische verklaring nodig ben voor mijn motorrijbewijs. Als je heel veel pech hebt, kan zo'n procedure tot 4 maanden lopen. Jippie... -O-
Gelukkig heb ik 'm binnen.
Nu had ik met mijn 1e rijbewijs kunnen zeggen; ik vermeld niets op mijn roze Eigen Verklaring want met 1 perfect oog voldoe ik ruimschoots aan de wettelijke norm (wat ook zo is). Maar als je een ongeluk krijgt en je medische aantekeningen worden opgevraagd, krijg je geen cent!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:40:08 #157
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87860852
mn eerste les eergisteren gehad! :D ging voor mn gevoel wel oke :)
ben maar 1x gevallen (met de instructeur achterop, wat ook een prestatie was volgens hem)

Zo leer ik het iig wel af om de rem in te drukken ipv de koppeling :+ (koppeling en rem zit bij mij aan dezelfde kant ivm geen vingers aan rechterhand) maar heb nu al weer zin in de volgende keer *O*
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:56:30 #158
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87861115
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:40 schreef BaggerUser het volgende:
mn eerste les eergisteren gehad! :D ging voor mn gevoel wel oke :)
ben maar 1x gevallen (met de instructeur achterop, wat ook een prestatie was volgens hem)
^O^

Ik heb m'n eerste les vandaag... ben aan de ene kant enorm benieuwd en kijk ernaar uit, maar ik vind het ook spannend :)
pi_87863697
Ik heb m'n AVB ingepland staan. 2 december mag ik :Y.

Vandaag de uitwijkoefening gedaan, die ging goed. En de vertragingsoefening, die ging iets minder goed. Dan rem ik weer te zacht, dan weer (bijna) te hard. Alleen de laatste keer ging redelijk goed.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:08:03 #160
283395 HeetBoven
pi_87865411
dadelijk ff mijn ex instructeur opzoeken en de oefeningetjes proberen op mijn eigen fiets :)
pi_87865418
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Anne het volgende:

Vandaag de uitwijkoefening gedaan, die ging goed. En de vertragingsoefening, die ging iets minder goed. Dan rem ik weer te zacht, dan weer (bijna) te hard. Alleen de laatste keer ging redelijk goed.
Wat ik altijd makkelijk vond is om niet naar de snelheidsmeter te kijken, maar gewoon een inschatting te maken hoe hard je gaat dmv het geluid/toerental wat ie draait.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_87865468
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Wat ik altijd makkelijk vond is om niet naar de snelheidsmeter te kijken, maar gewoon een inschatting te maken hoe hard je gaat dmv het geluid/toerental wat ie draait.
Ow, maar ik rij wel op de juiste snelheid :P. Dat voel/hoor ik inderdaad wel.
Het gaat om het stukkie daarna, het remmen dus :Y.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:31:45 #163
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87865962
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Anne het volgende:

net gebeld door rijschool, ik heb mn AVB al 23 november :o en heb net 1x 3 uur gehad :') dat worden flink wat lesjes inplannen nog snel..
Riemen
fiets kopen
pi_87866042
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

net gebeld door rijschool, ik heb mn AVB al 23 november :o en heb net 1x 3 uur gehad :') dat worden flink wat lesjes inplannen nog snel..
3 uur les gehad achter elkaar?! Da's best lang toch? Ik les hooguit 2 x 1 uur in de week.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:45:20 #165
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87866361
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:34 schreef Anne het volgende:

[..]

3 uur les gehad achter elkaar?! Da's best lang toch? Ik les hooguit 2 x 1 uur in de week.
Ik moet zeggen het viel me nog mee, maar langer moet het idd niet duren. Komt omdat mijn motor aangepast moet worden als ik les, kost 25 euro per keer oid. Als ik elke keer 1 uur les neemt wordt het anders een duur grapje (wat het sowieso al is natuurlijk).

Anders had ik liever 1,5 of 2 uur gelest denk ik. 1 uur lijkt me net wat te kort, dan zit je er net lekker in.
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:30:12 #166
283395 HeetBoven
pi_87867597
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:45 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Ik moet zeggen het viel me nog mee, maar langer moet het idd niet duren. Komt omdat mijn motor aangepast moet worden als ik les, kost 25 euro per keer oid. Als ik elke keer 1 uur les neemt wordt het anders een duur grapje (wat het sowieso al is natuurlijk).

Anders had ik liever 1,5 of 2 uur gelest denk ik. 1 uur lijkt me net wat te kort, dan zit je er net lekker in.
Hoe doen ze die aanpassing ? Zetten ze de remhandel om iedere keer?
pi_87869712
Klinkt heeel apart . Ik wil wel pics van een koppeling en rem aan dezelfde kant :D

Net ook weer gereden in de stromende regen, maar draaien, 8tjes, slalommen ging perfect. Instructeur kon er verder niks van maken :) . Vertragen ging waardeloos, remmen en wegrijden uit het parkeer vak ook aaridg lekker.

Daarna nog wat op de weg geweest, effe lekker op het gas. Ging ook toppie op wat gemiep na dat ik teveel zebrapaden pakte.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:45:09 #168
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87869778
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:30 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Hoe doen ze die aanpassing ? Zetten ze de remhandel om iedere keer?
Rem, koppeling en gas worden alledrie omgezet. (rem bestuur ik met mn 4 vingers, koppeling met m'n duim en gas ook met links. Ze hebben speciale motoren waar ze het vrij snel mee kunnen omzetten (ook allerlei andere aanpassingen kunnen ze vrij vlot op die motoren omzetten). Heb niet gezien hoe ze het precies deden, was al klaar toen ik er was.
Riemen
fiets kopen
pi_87870707
Heb je al een medische verklaring van geschiktheid van het CBR binnen? Kan als je pech hebt, zo 4 maand duren!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:35:38 #170
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87871485
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:15 schreef beantsje het volgende:
Heb je al een medische verklaring van geschiktheid van het CBR binnen? Kan als je pech hebt, zo 4 maand duren!
Moet m'n eigen verklaring nog even naar ze opsturen, maar in november heb ik een test of ik zo de weg op mag. Ik les bij een zaak waar ze dit dus regelmatig hebben en direct contact hebben over dit soort zaken, dus komt wel goed denk ik :)
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:59:20 #171
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87872294
Zonet eerste rijles gehad, ohh wat vet 8-) zal wel even duren voordat ik al die automatismen heb aangeleerd als volslagen broekie zijnde (duurde ook wel een tijdje op de simulator :D ) maar ik vond het erg gaaf. Niet gevallen, maar 'm wel voor een stoplicht af laten staan _O- toeterende auto meteen achter me enzo, ohoh...

1 November weer w/
pi_87876314
ben je dan meteen al je 1e les 't verkeer ingeweest? da's wel heel snel! Maar het is wel gaaf he?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:35:58 #173
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87876692
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:21 schreef beantsje het volgende:
ben je dan meteen al je 1e les 't verkeer ingeweest? da's wel heel snel! Maar het is wel gaaf he?
Yes, m'n instructeur wilde me het gevoel even laten beleven van het motorrijden. Ben ik 'm ook erg dankbaar voor, want nu weet ik hoe het is ;) en het is inderdaad erg vet!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:40:00 #174
283395 HeetBoven
pi_87880184
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:45 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Rem, koppeling en gas worden alledrie omgezet. (rem bestuur ik met mn 4 vingers, koppeling met m'n duim en gas ook met links. Ze hebben speciale motoren waar ze het vrij snel mee kunnen omzetten (ook allerlei andere aanpassingen kunnen ze vrij vlot op die motoren omzetten). Heb niet gezien hoe ze het precies deden, was al klaar toen ik er was.
Dat vereist wel zeer speciale skills met links lijkt me. Continue koppelen alleen met je duim lijkt me zwaar, of? Heb je wel voldoende grip met rechts op je rechter handvat?
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:42:04 #175
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_87934503
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 20:21 schreef beantsje het volgende:
Mij lieten ze bij de intest al in het verkeer rond jagen :D

Blijkbaar was het genoeg dat ik zei dat ik er wel op weg kan rijden.

Afgelopen vrijdag de eerste 2 uurtjes les gehad. Dus we rijden naar de parkeerplaats waar ze les geven.
Het zet een paar poinnetjes neer onder het motto precicie stop. Dat was even 2 keer uitproberen hoe hard je rem hapt. Dat was dus zo gedaan. Door naar de noodstop, blijkbaar stond ik volgens zijn mening niet snel genoeg stil maar wel binnen de norm. Dus hij ging maar in de weg staan bij de volgende poging :D

De instructeur had er blijkbaar ook wel lol aan om mij een beetje te pushen.

Maar ik moet toegeven het remmen voelt als vals spelen op die motor. Der zit ABS op :X en vooral op de achterrem voel je dat de ABS vrij snel hapt.... Onder het motto zo hard trap ik die rem toch niet in. De volgende keer maar eens kijken of ze een motor hebben zonder ABS. Want volgens mij hapt die ABS wel erg vroeg.

Daarna de snelle slalom gedaan, daar kan ik de humor wel van inzien. Een beetje gooien en smijten met die brommer. Na de eerste keer kreeg ik als commentaar netjes maar kan het ook vlotter? Gevalletje ik had toch echt 30 op de teller staan. Dus de tweede keer maar wat fanatieker gas geven in de tussentijd :D
Dat was dan ook weer niet goed :D

Hij ruimt de poinnetjes op en ik tokkel rustig naast hem blijkbaar is dat ook een oefening.

Blijkbaar verleer je het toch niet ook al is het jaren geleden dat ik op een schakelbrommer heb gezeten :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_87940446
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:42 schreef CocaColaLight het volgende:

[..]
Der zit ABS op :X en vooral op de achterrem voel je dat de ABS vrij snel hapt.... Onder het motto zo hard trap ik die rem toch niet in. De volgende keer maar eens kijken of ze een motor hebben zonder ABS. Want volgens mij hapt die ABS wel erg vroeg.
Vooral de achterrem? Ik denk dat je alleen op de achterrem de ABS hebt gevoeld! ;)
Je achterrem is puur voor het kort draaien en 't stabiel houden.

Om 'm voor te blokkeren (met fatsoenlijke remtechniek :X ) moet je flink remmen.
Ik heb dat nog nooit gedurfd, ben geen ABS gewend.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_87945562
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:56 schreef Anne het volgende:
-knip- En de vertragingsoefening, die ging iets minder goed. Dan rem ik weer te zacht, dan weer (bijna) te hard. Alleen de laatste keer ging redelijk goed.
Vandaag ging ie pas goed. Not :'). Resultaat:

Shirt stuk, mijn linkerduim is stuk, mijn helm is beschadigd. *snif*

Ik kreeg deze keer elke keer te horen "je remt te zacht", dus op een gegeven moment was ik het zat en kneep ik hem in één keer dicht zonder na te denken. Niet zo slim dus.
Ik vind het echt een ruk-oefening waarbij je teveel moet nadenken :').

Instructeur wilde daarna iets anders gaan doen, maar ik heb toch even verzocht me nog wat remoefeningen te laten doen, want anders durf ik dadelijk misschien niet meer. Dus hebben we de precisiestop gedaan :Y.
pi_87946485
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:13 schreef Anne het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Ik kreeg deze keer elke keer te horen "je remt te zacht", dus op een gegeven moment was ik het zat en kneep ik hem in één keer dicht zonder na te denken. Niet zo slim dus.

Instructeur wilde daarna iets anders gaan doen, maar ik heb toch even verzocht me nog wat remoefeningen te laten doen, want anders durf ik dadelijk misschien niet meer. Dus hebben we de precisiestop gedaan :Y.
De fuck? is dat door je motorjas heen? ?? :o
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:41:44 #179
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87946583
quote:

Beterschap ;( ziet er pijnlijk uit.
quote:
_O- ik zie het ook helemaal voor me. 'Godverdomme, flikker toch op... HIERRRR met je te zacht'

Ik zal de volgende keer ook wel op me plaat gaan als ik zulke dingen moet doen ;)
pi_87946636
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

De fuck? is dat door je motorjas heen? ?? :o
Nee :o. Mijn jas is omhoog gekropen tijdens het vallen, denk ik.
Aan mijn jas is volgens mij niks te zien :').
pi_87947871
quote:

[..]

Ooh dat gaat lekker bijten :D
Helm erg beschadigd of alleen geschuurd? Je kunt 'm laten testen of de schaal nog intact is, ik zou iig geen nieuwe halen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_87948387
Net eerste 2 uurtjes rijles gehad :D
Erg leuk. Eerst uitleg uiteraard, ff wat heen en weer rijden en remmen, daarna meteen 40 minuten over dijkjes gereden etc. Daarna langzame slalom geoefend, en via omweg weer terug.

Nu al verslavend :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:47:11 #183
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87949523
quote:
8s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Helm erg beschadigd of alleen geschuurd? Je kunt 'm laten testen of de schaal nog intact is, ik zou iig geen nieuwe halen.
:')

Wel dus. een helm die goed gestuiterd is kun/moet/wil je gewoon weggooien.. ook een voelbare kras in de schaal is een zwakke plek, laat staan meerdere krassen naast elkaar..
Ik heb mijn vorige Shoei van 589¤ ook maar een maandje gebruikt; toen stuiterde ik van mijn motor af .. ook alleen maar een paar krasjes aan de buitenkant, maar aan de binnenzijde was het absorbtieschuim vervormd, daar wil je niet nóg een keer gebruik van willen maken; ik niet in ieder geval :N
Je kunt hem laten nakijken bij een motorzaak, maar die gaan je meestal hetzelfde vertellen als wat ik nu doe; niet mee gokken, je hoofd is best een belangrijk lichaamsdeel ;)

Een weetje voor de nieuwe motorrijders voor later trouwens; ALS je ooit mocht vallen of een aanrijding krijgen; is niet meer als normaal om je helm en/of kleding te claimen als die hun werk hebben gedaan. Leren laarzen en kleding met een schaafwond zullen in de meeste gevallen niet meer goed waterdicht zijn; handschoenen moeten ook 100% goed zijn; beschadigd ?? weg ermee, het is veiligheid, geen modeartikel..
Let ook op bij het afsluiten van de verzekering dat dat GOED meeverzekerd is, vaak is er standaard 500¤ meeverzekerd, maar iedereen weet dat met alleen een beetje sjieke helm dat bedrag al op is; je kunt dat bedrag verhogen (meerprijs(je) uiteraard) dat kan je een hoop ellende en geld schelen als het onverhoopt een keertje mis gaat..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87949616
quote:
8s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Dat doet het al :') :( !

Alleen een beetje geschuurd op het vizier, aan de zijkant gelukkig :Y.
Ik heb ook geen klap ofzo op mijn hoofd gevoeld oid. Ik zag in de auto, terug naar huis, pas de beschadiging.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:55:23 #185
283395 HeetBoven
pi_87953341
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:22 schreef Klaphark het volgende:
Net eerste 2 uurtjes rijles gehad :D
Erg leuk. Eerst uitleg uiteraard, ff wat heen en weer rijden en remmen, daarna meteen 40 minuten over dijkjes gereden etc. Daarna langzame slalom geoefend, en via omweg weer terug.

Nu al verslavend :')
Het is net als roken, de eerste is vies en moeilijk, de rest is lekker en verslavend :p
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:13:20 #186
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87954250
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:40 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Dat vereist wel zeer speciale skills met links lijkt me. Continue koppelen alleen met je duim lijkt me zwaar, of? Heb je wel voldoende grip met rechts op je rechter handvat?
ik hou er wel een getrainde duim aan over denk ik ja :') Voor grip op m'n rechter handvat heb ik een soort van haak die ik met m'n pols kan bedienen. Dat is ook nog flink wennen want dat ben ik ook niet gewend. Ach zie het als een uitdaging :+
Riemen
fiets kopen
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:13:53 #187
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_87954289
quote:

[..]

auw! als het hier maar bij blijft :)
Riemen
fiets kopen
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:14:48 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87957466
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat doet het al :') :( !

Alleen een beetje geschuurd op het vizier, aan de zijkant gelukkig :Y.
Ik heb ook geen klap ofzo op mijn hoofd gevoeld oid. Ik zag in de auto, terug naar huis, pas de beschadiging.
Dan valt 'ie wel mee :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_87957508
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan valt 'ie wel mee :Y
Jah, denk het ook wel :Y :P.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:18:45 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_87957696
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Jah, denk het ook wel :Y :P.
Kun je zaterdag meteen meenemen als je je broek gaat kopen , of zit het helemaal buiten het zicht ?
pi_87957728
Zit helemaal buiten het zicht, dus is de moeite niet :P.
pi_87958032
Net weer gelest, opzich lekker en niet zoveel bijzonders. Wel een rotonde die ik iets te enthousiast nam en bijna knee down moest om hem door te komen :')

Maar het is lekker *O* *O*
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:59:47 #193
283395 HeetBoven
pi_87959717
Heb vanaaf instructeur 2 opgezocht, mr. Ferry in Amsterdam. Zou mijn nieuwe brommert komen showen, dus zo gezegd, zo gedaan. Toevallig reed hij net weg met 2 leerlingen en erachter aan dus :). Even het bekende rondje gedaan, want hij doet altijd hetzelfde en dus meekijken hoe het ook alweer hoort :@ Was erg leuk om het nu eens van een afstand te bekijken. Op een gegeven moment die 2 leerlingen laten zien hoe je in moet voegen door plankgas te geven en de hele invoegstrook gebruiken :D even rechts ingehaald met de snelheid van het licht. Voor de rest heb ik me wel gedragen, tenslotte waren ze serieus bezig en wil ze ook niet afleiden... Het was weer een leuk dagje toeren in ieder geval. Zo nu ben ik echt op vakantie de komende 2 weken. Eens kijken of ik een off road kan scoren in Alanya 8-).
pi_87968559
Die noodstop...ik les op een motor met ABS en heb de heilige overtuiging dat me dan niets kan overkomen (ingefluisterd door de instructeur, die ik blindelings vertrouw :Y ). Ik gebruik bij de noodstop helemaal geen achterrem. Overigens is het me in de lessen, ook bij nat weer, nog nooit gelukt om in de ABS te duiken, alleen bij mijn AVB examen wel dus (ook flink regen). Maar ach, voelt een beetje apart maar verder geen probleem.
Maar mss blonde vraag; kan je dan toch vallen met een noodstop met ABS?
pi_87968728
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:40 schreef beantsje het volgende:
Maar mss blonde vraag; kan je dan toch vallen met een noodstop met ABS?
Ja, in een scherpere bocht, of op extreem lage snelheid, dan werkt ABS niet.

Vergeet ook niet dat als je geen grip hebt, je met dezelfde snelheid doorrijdt met ABS.
Als je in zo'n geval extreem gaat sturen gaat ABS ook niet werken.

Samengevat, je instructeur vertelt de halve waarheid. >:)
Maareh, op een industrieterrein, rechtuit, noodstop, dan werkt het perfect.

edit: In de ABS bij AVB, ben je dan geslaagd? :X

[ Bericht 11% gewijzigd door BertV op 26-10-2010 10:01:49 ]
pi_87971511
Pas 1 les gehad, maar ik ga heel snel mijn eigen kleding kopen. Behoorlijk vervelend om die stinkende kleding van de rijschool te gebruiken :D

Kost alleen weer eng veel geld natuurlijk. Iemand nog een goede webshop waar ik eens rond kan neuzen?
pi_87972888
http://www.motorgoedkoop.nl

Al koop ik liever bij m'n onderhoudsdealer. Ik mats 'm door daar (iets duurder) te shoppen, ik hoop dat dat vervolgens doorwerkt in de rekeningen voor onderhoud. (en dat lijkt aardig te kloppen)
pi_87986159
Ik zie net dat een een motorrijlestopic is. Aangezien ik ook bezig ben kom ik hier maar eens posten.

Ik heb vandaag onder koude omstandigheden (-2) mijn AVB gehaald. Het valt echt mee en erg streng zijn ze niet. Bij de noodstop blokkeerde mijn achterwiel en ik heb die oefening toch in 1x gehaald.
Op de terugweg kregen we een cadeautje van de instructeur en hebben we over de posbank gereden. Wat prachtig is dat!

Nu op naar de AVD lessen. Ik ben benieuwd wat voor een mooie routes er worden uitgezocht.
pi_87987181
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:07 schreef kucuk het volgende:
Ik zie net dat een een motorrijlestopic is. Aangezien ik ook bezig ben kom ik hier maar eens posten.

Ik heb vandaag onder koude omstandigheden (-2) mijn AVB gehaald. Het valt echt mee en erg streng zijn ze niet. Bij de noodstop blokkeerde mijn achterwiel en ik heb die oefening toch in 1x gehaald.
Op de terugweg kregen we een cadeautje van de instructeur en hebben we over de posbank gereden. Wat prachtig is dat!

Nu op naar de AVD lessen. Ik ben benieuwd wat voor een mooie routes er worden uitgezocht.
Gefeliciteerd met je AVB!

ik zelf mag 24november...
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:20:19 #200
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87989366
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:07 schreef kucuk het volgende:

Gefeliciteerd ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')