Heb een paar jaar geleden een ritje meegereden in een volledig gerestaureerde oldtimer Range Rover.. Geweldige autoquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel![]()
M'n pa heeft een lelijke Opel astra uit '96 en m'n broer een Ford Fiësta, in het paars, voor een jongen, I mean..Ik zou weleens in een Range Rover willen rijden. Of in een BMW X5
Gewoon, lekker hoog boven de weg. Of een Audi, gewoon voor de leuk
Wauw, lijkt me heel gaafquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb een paar jaar geleden een ritje meegereden in een volledig gerestaureerde oldtimer Range Rover.. Geweldige auto
Werkse! En wel thuisquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:38 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ga weer even een stukje rijden, werken en dan midden in de nacht weer naar huis. Jeej.
Krappe straatjes rijden met grote auto's is leuk, vooral als je dan met 50 erdoorheen knalt met links en rechts enkele centimeters ruimte.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:33 schreef Catch_me het volgende:
Audi q7 lijkt me ook wel leuk, gewoon, omdat het een nutteloze wagen is
En in de nieuwste range rover zitten 5 camera's voor 360 zicht om je autohandig tijdens krappe straatjes
![]()
Waarom zouden SUV's nutteloze wagens zijn?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:33 schreef Catch_me het volgende:
Audi q7 lijkt me ook wel leuk, gewoon, omdat het een nutteloze wagen is![]()
Ik rij zelf in een auto uit de bovengenoemde categorie, maar ben nog helemaal single.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:46 schreef Catch_me het volgende:
Ja zou er wel een willen hebben hoorMaar vind hem verder niet echt praktisch, tenzij je een gezin met 6 kinderen heb ofzo, als ik alle reviews mag geloven.
Gelukkig heb ik als man niet zo'n last van zulk soort dingenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:05 schreef Purdey het volgende:
Ik zou dan ook geen klap uitvoeren
Even een kopje thee, heee er is iets op tv! En dan weer serieus werken, en gaan zitten, en dan ineens 'Hé, ik heb een haakje aan m'n nagel! Ik lak ze meteen even'
Zo ging het wel tijdens mijn studie in elk geval
Was super ja! Gister heb ik nog een laatste ritje gemaakt, richting de winterstalling. Hoe meer je er mee rijdt, hoe beter hij gaat rijden!quote:@L0we: Wat fijn dat het een mooie dag was! Lekker weer is al een hele zegening hier. En lekker de hele dag in je karretje kunnen rijden. Heerlijk![]()
Kan allemaal! Maar dan kan je beter een ander motorblok installeren, maar als je daar eenmaal mee aan de slag gaat ben je wel aardig wat centen kwijtquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
hele uitlaat vervangen + spaghetti stuk?
weet niet of het bij citroens ook zo werkt, maar ik kan bij mn polo er een andere nokkenas in doen van een andere polo (ander type motor) met meer graden en dan gaat tie ook weer wat sneller.
Of een andere auto kopen
850 T5quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja aan de ene kant is het zonde om er prijzig spul tegenaan te gooien.. Omdat ik uiteindelijk toch een 850 T-5 of aanverwante uitvoering wil.
Goed bezigquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo lekker bezig geweest dit weekend, gister avond alle interieur panelen vervangen en de achterklep vervangen
Vandaag, achterbank vervangen en ''nieuwe'' achterklep met commandant behandeld en hele auto weer gepoetst !
[ link | afbeelding ]
Ik heb een weekje lang rond mogen rijden in een Land Rover uit de jaren '70, precies lang genoeg om verliefd erop te wordenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb een paar jaar geleden een ritje meegereden in een volledig gerestaureerde oldtimer Range Rover.. Geweldige auto
Ben er al een tijd helemaal verliefd opquote:Op zondag 17 oktober 2010 09:03 schreef L0we het volgende:
[..]
850 T5. Goeie smaak heb je, dat zijn hele mooie machines
.
Rot klus die tank vervangen zkr?quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:03 schreef L0we het volgende:
Goed bezig. Hij blinkt weer lekker. Ik ben zaterdag bijna de hele dag bezig geweest om bij de auto van mn zusje de benzinetank te vervangen, daarna heb ik bij mn eigen auto de dynamo nog even vervangen, die deed het niet zo best meer. Mn kilometervreter kan dr weer ff tegenaan
.
Heb je ook in Engeland leren rijden? Dan zou ik het ook niet snel durven denk ik, als ik net een week mn rijbewijs zou hebbenquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb nu net sinds een week mijn rijbewijs, vind autorijden echt fantastisch.
Klein probleempje echter, ik heb een Engels rijbewijs en volgend weekend ben ik in NL. Beide ouders willen graag met mij autorijden. Ik vind het nu al niks, vooral omdat mijn vader zo'n grote Chrysler mpv heeft
.
Gewoon op een zondag op niet drukke wegen eerst proberen. Ik denk dat je het gauw gewend bent hoorquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:53 schreef RabbitHeart het volgende:
Ja, heb dus leren rijden op Engelse wegen. Ik weet niet zo goed of ik het durf... mijn vader zegt eerst proberen op zondagochtend, dat vind ik wel een goed idee.
En dan ben je gewend, en dan moet je weer terug naar Engelandquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gewoon op een zondag op niet drukke wegen eerst proberen. Ik denk dat je het gauw gewend bent hoor
Daar heb ik geen beschikking tot een autoquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:58 schreef Piles het volgende:
[..]
En dan ben je gewend, en dan moet je weer terug naar Engeland
Dan gewoon gaan rijden, als je net je rijbewijs hebt moet je zoveel mogelijk kilometers makenquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:11 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Daar heb ik geen beschikking tot een auto
Ik vond links rijden eigenlijk makkelijker in het drukke verkeer van bijv. Londen en Manchester dan op rustige achterafweggetjes zonder ander verkeer.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:56 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon op een zondag op niet drukke wegen eerst proberen. Ik denk dat je het gauw gewend bent hoor
Ik werd al misselijk als ik doordeweeks rondliep op Oxford Street van al dat verkeer. London is niet gemaakt voor auto's.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik vond links rijden eigenlijk makkelijker in het drukke verkeer van bijv. Londen en Manchester dan op rustige achterafweggetjes zonder ander verkeer.
Je moet geen haast hebben, maar 't is best te doen hoorquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik werd al misselijk als ik doordeweeks rondliep op Oxford Street van al dat verkeer. London is niet gemaakt voor auto's.
Herkenbaar.quote:Op maandag 18 oktober 2010 02:39 schreef twiFight het volgende:
Vrijdag in kutweer met kutspits naar schoonfamilie gegaan. Man, wat een rit. Duurt normaal 30 minuten, nu een uur. Dat extra half uur is precies de tijd die ik nodig had om de stad uit te komen (+/- 1 km). Gaan een aantal malloten met dat weer varen, waardoor de brug een eeuwigheid open stond. Verder een perfect ritje. Een auto hebben is fijn.
Ik merk wel dat ik veel op geheugen rij, ipv naar de borden te kijken. Dat moet ik mezelf toch eens aanleren, want de vorige keer had ik 2 keer een afslag gemist als mijn vriendin niet had gezegd dat ik af moest slaan
Had m gisteren maar ff binnen gezet, had geen zin in krabben enzoquote:
Super chill!quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:42 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Had m gisteren maar ff binnen gezet, had geen zin in krabben enzo![]()
Was om 10 uur 's avonds al bevroren
Klopt, er kan vocht in de kabelleiding zitten, wat bevriest: daardoor zit je handrem vastgevroren. Alleen in de versnelling zetten dusquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:48 schreef monsterd. het volgende:
Trouwens, in de winter is het niet verstandig om je handrem te gebruiken toch? Wat moet je dan doen? In de 1 zetten ofzo, en hoe werkt dat dan? Ben er niet helemaal gerust op namelijk
Heb de auto afgelopen winter ook op de handrem gehad.. Niks aan de handquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt, er kan vocht in de kabelleiding zitten, wat bevriest: daardoor zit je handrem vastgevroren. Alleen in de versnelling zetten dus
Zet hem eens in zn 1 zonder handrem, en probeer hem dan eens weg te duwenquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:48 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Trouwens, in de winter is het niet verstandig om je handrem te gebruiken toch? Wat moet je dan doen? In de 1 zetten ofzo, en hoe werkt dat dan? Ben er niet helemaal gerust op namelijk
Gewoon meteen met je CBR papiertje naar het gemeentehuis toch? Meteen meenemen kan tegenwoordig helaas niet meer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:49 schreef FerdiV het volgende:
Ik vraag me af of ik vandaag al langs gemeentehuis kan om hem aan te vragen? Hij zei dat het soms kan. Anders bel ik wel even.
Dank uquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Gewoon meteen met je CBR papiertje naar het gemeentehuis toch? Meteen meenemen kan tegenwoordig helaas niet meer.
Gefeliciteerd trouwens!
Dan ga ik dat eens binnenkort uitproberenquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Zet hem eens in zn 1 zonder handrem, en probeer hem dan eens weg te duwen. Krijg je niet voor mekaar hoor!
.
Als je in je 1 staat en je motor staat stil dan zitten je wielen eigenlijk vast aan je motor. Als de motor niet draait staan de wielen dus vast.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dan ga ik dat eens binnenkort uitproberen
Aha, nouja ik was benieuwd hoe het werkt idd.. Maar dan blijft je auto dus ook gewoon op de helling staat? Indien je motor dus niet draait?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Als je in je 1 staat en je motor staat stil dan zitten je wielen eigenlijk vast aan je motor. Als de motor niet draait staan de wielen dus vast.
Mijn ouders parkeren de auto altijd met 1, maar ik denk dat ik gewoon de handrem gebruik omdat me dat geleerd is.
Precies, dat ook. Het is ook gevaarlijk. Daarom moet je er ook aan proberen te wennen dat je altijd de koppeling (en rem!) indrukt als je start. Als je dan ooit in een auto zit waarbij de versnelling in z'n 1 staat, gebeurt er niks.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik vind t echt strontvervelend om niet gewoon de auto te kunnen starten omdat iemand m gewoon in zn versnelling laat staan.. vind ook gevaarlijk, zet je m aan en dan schiet tie een stukkie vooruit.. je zal maar 10cm van een muur afstaan...
Afgelopen februari had een vriendin van me de auto op de oprit staan.. Omdat het haar niet zo goed lukte om hem in te parkeren had de vriend van mijn moeder dat gedaan.. Wij gingen daarna een weekend naar london en toen we terug kwamen zei ik wel dat ik wel even de auto zal starten, bleek hij dus ook in zijn 1 te staan.. Had ik dus niet gecheked omdat zij het zelf dus ook niet deed maar de vriend van mijn moeder wel. En toen zat ik nog niet eens goed op de stoel, maar half een beetje zijlings.. Moest ik ineens keer als een gek op de rem trappen..quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik vind t echt strontvervelend om niet gewoon de auto te kunnen starten omdat iemand m gewoon in zn versnelling laat staan.. vind ook gevaarlijk, zet je m aan en dan schiet tie een stukkie vooruit.. je zal maar 10cm van een muur afstaan...
Heb er inmiddels wel gewoonte van gemaakt om eerst te controleren of tie in zn vrij staat of niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |