abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:36:38 #201
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87665480
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef FerdiV het volgende:

[..]

Als je in je 1 staat en je motor staat stil dan zitten je wielen eigenlijk vast aan je motor. Als de motor niet draait staan de wielen dus vast.

Mijn ouders parkeren de auto altijd met 1, maar ik denk dat ik gewoon de handrem gebruik omdat me dat geleerd is.
Aha, nouja ik was benieuwd hoe het werkt idd.. Maar dan blijft je auto dus ook gewoon op de helling staat? Indien je motor dus niet draait?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_87665633
Ik vind t echt strontvervelend om niet gewoon de auto te kunnen starten omdat iemand m gewoon in zn versnelling laat staan.. vind ook gevaarlijk, zet je m aan en dan schiet tie een stukkie vooruit.. je zal maar 10cm van een muur afstaan...

Heb er inmiddels wel gewoonte van gemaakt om eerst te controleren of tie in zn vrij staat of niet :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_87665698
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik vind t echt strontvervelend om niet gewoon de auto te kunnen starten omdat iemand m gewoon in zn versnelling laat staan.. vind ook gevaarlijk, zet je m aan en dan schiet tie een stukkie vooruit.. je zal maar 10cm van een muur afstaan...
Precies, dat ook. Het is ook gevaarlijk. Daarom moet je er ook aan proberen te wennen dat je altijd de koppeling (en rem!) indrukt als je start. Als je dan ooit in een auto zit waarbij de versnelling in z'n 1 staat, gebeurt er niks.

@monsterd.: Uhm, nou de motor staat niet helemaal 'vast' zoals ik net zei, maar hij beweegt niet en kan lastig iets doen. Op een helling is het verstandig wel je handrem te gebruiken.

Als het kei hard vriest het is handig eventueel je handrem niet te gebruiken, maar veel mensen schijnen nooit last te hebben van een vastgevroren rem.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:50:49 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87665995
quote:

Heb er inmiddels wel gewoonte van gemaakt om eerst te controleren of tie in zn vrij staat of niet :P
Afgelopen februari had een vriendin van me de auto op de oprit staan.. Omdat het haar niet zo goed lukte om hem in te parkeren had de vriend van mijn moeder dat gedaan.. Wij gingen daarna een weekend naar london en toen we terug kwamen zei ik wel dat ik wel even de auto zal starten, bleek hij dus ook in zijn 1 te staan.. Had ik dus niet gecheked omdat zij het zelf dus ook niet deed maar de vriend van mijn moeder wel. En toen zat ik nog niet eens goed op de stoel, maar half een beetje zijlings.. Moest ik ineens keer als een gek op de rem trappen.. 8)7
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:51:57 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666031
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:43 schreef FerdiV het volgende:

[..]

Precies, dat ook. Het is ook gevaarlijk. Daarom moet je er ook aan proberen te wennen dat je altijd de koppeling (en rem!) indrukt als je start. Als je dan ooit in een auto zit waarbij de versnelling in z'n 1 staat, gebeurt er niks.

@monsterd.: Uhm, nou de motor staat niet helemaal 'vast' zoals ik net zei, maar hij beweegt niet en kan lastig iets doen. Op een helling is het verstandig wel je handrem te gebruiken.

Als het kei hard vriest het is handig eventueel je handrem niet te gebruiken, maar veel mensen schijnen nooit last te hebben van een vastgevroren rem.
Ik zit momenteel in Polen, dus de weersomstandigheden zullen hier waarschijnlijk in de winter iets erger zijn dan in NL.. Maargoed dus dan is handrem los laten wel vereist.. :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87666068
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:51 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zit momenteel in Polen, dus de weersomstandigheden zullen hier waarschijnlijk in de winter iets erger zijn dan in NL.. Maargoed dus dan is handrem los laten wel vereist.. :{
Mmm tja, de meningen zijn erg verdeeld. Ik denk ook dat je naar je eigen ervaring moet luisteren.
pi_87666221
Ik heb hem bij parkeren altijd in Vrij en de handrem erop, pas bij -10 ofzo in z'n 1...

Ooh, en die tip van iemand anders werkt bij ons op het werk helaas niet altijd(voetrem intrappen) omdat je s'winters bij de bussen vaak wat extra gas moet geven om de motor te kunnen laten starten..
Had net een bus mee die er nu al moeite mee had om gewoon te starten...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_87666418
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Ik heb hem bij parkeren altijd in Vrij en de handrem erop, pas bij -10 ofzo in z'n 1...

Ooh, en die tip van iemand anders werkt bij ons op het werk helaas niet altijd(voetrem intrappen) omdat je s'winters bij de bussen vaak wat extra gas moet geven om de motor te kunnen laten starten..
Had net een bus mee die er nu al moeite mee had om gewoon te starten...
Ah okee, goede correctie.

Of heel-toe toepassen :D
pi_87666502
@de reacties hierboven: ik vind het best dom om een auto te starten zonder de koppeling in te trappen :X :@
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:08:17 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666599
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:05 schreef Piles het volgende:
@de reacties hierboven: ik vind het best dom om een auto te starten zonder de koppeling in te trappen :X :@
Ik start de auto soms ook zonder de koppeling in gedrukt te hebben.. Hij staat dan toch in zijn vrij en de handrem staat erop :9
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87666611
Heb hem alleen in de handrem staan als ik op een helling oid sta. Voor de rest is het onzin.
pi_87666673
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik start de auto soms ook zonder de koppeling in gedrukt te hebben.. Hij staat dan toch in zijn vrij en de handrem staat erop :9
Dan nog.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:13:16 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666782
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan nog.
Ik snap je punt wel, maar dan had het gewoon niet mogelijk moeten zijn om de auto te starten zonder de koppeling in te drukken ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87666878
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar dan had het gewoon niet mogelijk moeten zijn om de auto te starten zonder de koppeling in te drukken ;)
:')
Jij hebt toch een rijbewijs... Dat houdt in dat je een auto onder controle kan houden, ook bij het starten.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:19:07 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666988
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Jij hebt toch een rijbewijs... Dat houdt in dat je een auto onder controle kan houden, ook bij het starten.
De auto is toch gewoon onder controle als ik hem start zonder de koppeling in te drukken, mits hij in zn vrij staat en de handrem is aangetrokken? :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87667109
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:19 schreef monsterd. het volgende:

[..]

De auto is toch gewoon onder controle als ik hem start zonder de koppeling in te drukken, mits hij in zn vrij staat en de handrem is aangetrokken? :D
Tot je een keer in een andere auto stapt waar dat niet vanzelfsprekend is ;)
Of wil je zeggen dat je dan de koppeling intrapt, in z'n vrij zet, start, koppeling intrapt en weer in de versnelling zet :+
pi_87667135
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:16 schreef Piles het volgende:

[..]

lekker achtelijke opmerking, tuurlijk kan iedereen dat, het is gewoon een verschil tussen gewoontes van mensen, dus als je in een ''vreemde'' auto stapt is t even checken of tie in een versnelling staat of niet enzo..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_87667432
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:23 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

lekker achtelijke opmerking, tuurlijk kan iedereen dat, het is gewoon een verschil tussen gewoontes van mensen, dus als je in een ''vreemde'' auto stapt is t even checken of tie in een versnelling staat of niet enzo..
Moet je dat wel doen... ;)
Daarom kun je je ook gewoon beter aanleren om gelijk de koppeling in te trappen. Na het starten moet je het sowieso, dus waarom niet ervoor :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:41:33 #219
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87667828
Ik trap altijd de koppeling in met starten, weet eigenlijk niet eens of me dat door mijn instructeur of vader is geleerd :')

Net even naar een winkelcentrum geweest met de auto, had ik keurig midden in een vak geparkeerd, had er een of andere trut háár auto haast tegen mijn auto aan gezet }:| Moest ik via de bestuurderskant achter m'n stuur kruipen }:|
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:47:29 #220
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87668037
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:41 schreef Purdey het volgende:
Moest ik via de bestuurderskant achter m'n stuur kruipen }:|
Dat doe ik eigenlijk altijd :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:47:55 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87668047
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:41 schreef Purdey het volgende:
Moest ik via de bestuurderskant achter m'n stuur kruipen }:|
Nounou... :P Stap je dan normaal in aan de bijrijderskant? :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:15:51 #222
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87669139
Zie je, was ik zo boos ga ik nog maffe dingen typen ook :')
Via de bijrijderskant dus :')

Vorige keer zei ik nog dat ik het eng zou vinden om rechts te rijden, ik begin oud te worden ;(
pi_87669266
quote:

Ik vind het gevaarlijk om te starten terwijl je niet zeker weet of hij in zijn vrij staat ;). Ik start altijd met mn voeten op de rem en de koppeling. Mocht ik een auto starten door het open raampje zet ik hem altijd om te checken eerst in zn 1, en dan in zn vrij. Klinkt lekker overdreven allemaal, maar voor mij geld: safety first.
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:21:46 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87669405
Toen m'n pa in mijn auto reed, en hij de auto startte zonder koppeling schoot ie een stukje naar voor, en sloeg af. Vond ik persoonlijk een heel mooi moment aangezien hij beweert nooooooit een auto af laat slaan >:) Hij staat bij mij altijd in z'n 1, en de handrem erop. Maar aangezien ik geen heuvelachtige gebied heb voor de deur denk ik dat ik 'm dadelijk in de winter eraf laat, de handrem :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:46:57 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87677579
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Tot je een keer in een andere auto stapt waar dat niet vanzelfsprekend is ;)
Of wil je zeggen dat je dan de koppeling intrapt, in z'n vrij zet, start, koppeling intrapt en weer in de versnelling zet :+
Ik wil ook niet zeggen dat het een gewoonte is.. Maar wel aangeven dat die mogelijkheid bestaat om het te doen, en dat het goed gaat mits zoals ik nu al 3x heb gezegd: de auto in zijn vrij staat en de handrem aangetrokken. ;)

Het is idd een goede zaak om dat soort dingen eigenlijk altijd te checken. :)

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:15 schreef Purdey het volgende:
Zie je, was ik zo boos ga ik nog maffe dingen typen ook :')
Via de bijrijderskant dus :')

Vorige keer zei ik nog dat ik het eng zou vinden om rechts te rijden, ik begin oud te worden ;(
aaah lekker irritant :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')