abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:36:38 #201
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87665480
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef FerdiV het volgende:

[..]

Als je in je 1 staat en je motor staat stil dan zitten je wielen eigenlijk vast aan je motor. Als de motor niet draait staan de wielen dus vast.

Mijn ouders parkeren de auto altijd met 1, maar ik denk dat ik gewoon de handrem gebruik omdat me dat geleerd is.
Aha, nouja ik was benieuwd hoe het werkt idd.. Maar dan blijft je auto dus ook gewoon op de helling staat? Indien je motor dus niet draait?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_87665633
Ik vind t echt strontvervelend om niet gewoon de auto te kunnen starten omdat iemand m gewoon in zn versnelling laat staan.. vind ook gevaarlijk, zet je m aan en dan schiet tie een stukkie vooruit.. je zal maar 10cm van een muur afstaan...

Heb er inmiddels wel gewoonte van gemaakt om eerst te controleren of tie in zn vrij staat of niet :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_87665698
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik vind t echt strontvervelend om niet gewoon de auto te kunnen starten omdat iemand m gewoon in zn versnelling laat staan.. vind ook gevaarlijk, zet je m aan en dan schiet tie een stukkie vooruit.. je zal maar 10cm van een muur afstaan...
Precies, dat ook. Het is ook gevaarlijk. Daarom moet je er ook aan proberen te wennen dat je altijd de koppeling (en rem!) indrukt als je start. Als je dan ooit in een auto zit waarbij de versnelling in z'n 1 staat, gebeurt er niks.

@monsterd.: Uhm, nou de motor staat niet helemaal 'vast' zoals ik net zei, maar hij beweegt niet en kan lastig iets doen. Op een helling is het verstandig wel je handrem te gebruiken.

Als het kei hard vriest het is handig eventueel je handrem niet te gebruiken, maar veel mensen schijnen nooit last te hebben van een vastgevroren rem.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:50:49 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87665995
quote:

Heb er inmiddels wel gewoonte van gemaakt om eerst te controleren of tie in zn vrij staat of niet :P
Afgelopen februari had een vriendin van me de auto op de oprit staan.. Omdat het haar niet zo goed lukte om hem in te parkeren had de vriend van mijn moeder dat gedaan.. Wij gingen daarna een weekend naar london en toen we terug kwamen zei ik wel dat ik wel even de auto zal starten, bleek hij dus ook in zijn 1 te staan.. Had ik dus niet gecheked omdat zij het zelf dus ook niet deed maar de vriend van mijn moeder wel. En toen zat ik nog niet eens goed op de stoel, maar half een beetje zijlings.. Moest ik ineens keer als een gek op de rem trappen.. 8)7
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:51:57 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666031
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:43 schreef FerdiV het volgende:

[..]

Precies, dat ook. Het is ook gevaarlijk. Daarom moet je er ook aan proberen te wennen dat je altijd de koppeling (en rem!) indrukt als je start. Als je dan ooit in een auto zit waarbij de versnelling in z'n 1 staat, gebeurt er niks.

@monsterd.: Uhm, nou de motor staat niet helemaal 'vast' zoals ik net zei, maar hij beweegt niet en kan lastig iets doen. Op een helling is het verstandig wel je handrem te gebruiken.

Als het kei hard vriest het is handig eventueel je handrem niet te gebruiken, maar veel mensen schijnen nooit last te hebben van een vastgevroren rem.
Ik zit momenteel in Polen, dus de weersomstandigheden zullen hier waarschijnlijk in de winter iets erger zijn dan in NL.. Maargoed dus dan is handrem los laten wel vereist.. :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87666068
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:51 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zit momenteel in Polen, dus de weersomstandigheden zullen hier waarschijnlijk in de winter iets erger zijn dan in NL.. Maargoed dus dan is handrem los laten wel vereist.. :{
Mmm tja, de meningen zijn erg verdeeld. Ik denk ook dat je naar je eigen ervaring moet luisteren.
pi_87666221
Ik heb hem bij parkeren altijd in Vrij en de handrem erop, pas bij -10 ofzo in z'n 1...

Ooh, en die tip van iemand anders werkt bij ons op het werk helaas niet altijd(voetrem intrappen) omdat je s'winters bij de bussen vaak wat extra gas moet geven om de motor te kunnen laten starten..
Had net een bus mee die er nu al moeite mee had om gewoon te starten...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_87666418
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Ik heb hem bij parkeren altijd in Vrij en de handrem erop, pas bij -10 ofzo in z'n 1...

Ooh, en die tip van iemand anders werkt bij ons op het werk helaas niet altijd(voetrem intrappen) omdat je s'winters bij de bussen vaak wat extra gas moet geven om de motor te kunnen laten starten..
Had net een bus mee die er nu al moeite mee had om gewoon te starten...
Ah okee, goede correctie.

Of heel-toe toepassen :D
pi_87666502
@de reacties hierboven: ik vind het best dom om een auto te starten zonder de koppeling in te trappen :X :@
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:08:17 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666599
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:05 schreef Piles het volgende:
@de reacties hierboven: ik vind het best dom om een auto te starten zonder de koppeling in te trappen :X :@
Ik start de auto soms ook zonder de koppeling in gedrukt te hebben.. Hij staat dan toch in zijn vrij en de handrem staat erop :9
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87666611
Heb hem alleen in de handrem staan als ik op een helling oid sta. Voor de rest is het onzin.
pi_87666673
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik start de auto soms ook zonder de koppeling in gedrukt te hebben.. Hij staat dan toch in zijn vrij en de handrem staat erop :9
Dan nog.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:13:16 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666782
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan nog.
Ik snap je punt wel, maar dan had het gewoon niet mogelijk moeten zijn om de auto te starten zonder de koppeling in te drukken ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87666878
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar dan had het gewoon niet mogelijk moeten zijn om de auto te starten zonder de koppeling in te drukken ;)
:')
Jij hebt toch een rijbewijs... Dat houdt in dat je een auto onder controle kan houden, ook bij het starten.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:19:07 #215
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87666988
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Jij hebt toch een rijbewijs... Dat houdt in dat je een auto onder controle kan houden, ook bij het starten.
De auto is toch gewoon onder controle als ik hem start zonder de koppeling in te drukken, mits hij in zn vrij staat en de handrem is aangetrokken? :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87667109
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:19 schreef monsterd. het volgende:

[..]

De auto is toch gewoon onder controle als ik hem start zonder de koppeling in te drukken, mits hij in zn vrij staat en de handrem is aangetrokken? :D
Tot je een keer in een andere auto stapt waar dat niet vanzelfsprekend is ;)
Of wil je zeggen dat je dan de koppeling intrapt, in z'n vrij zet, start, koppeling intrapt en weer in de versnelling zet :+
pi_87667135
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:16 schreef Piles het volgende:

[..]

lekker achtelijke opmerking, tuurlijk kan iedereen dat, het is gewoon een verschil tussen gewoontes van mensen, dus als je in een ''vreemde'' auto stapt is t even checken of tie in een versnelling staat of niet enzo..
pi_87667432
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:23 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

lekker achtelijke opmerking, tuurlijk kan iedereen dat, het is gewoon een verschil tussen gewoontes van mensen, dus als je in een ''vreemde'' auto stapt is t even checken of tie in een versnelling staat of niet enzo..
Moet je dat wel doen... ;)
Daarom kun je je ook gewoon beter aanleren om gelijk de koppeling in te trappen. Na het starten moet je het sowieso, dus waarom niet ervoor :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:41:33 #219
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87667828
Ik trap altijd de koppeling in met starten, weet eigenlijk niet eens of me dat door mijn instructeur of vader is geleerd :')

Net even naar een winkelcentrum geweest met de auto, had ik keurig midden in een vak geparkeerd, had er een of andere trut háár auto haast tegen mijn auto aan gezet }:| Moest ik via de bestuurderskant achter m'n stuur kruipen }:|
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:47:29 #220
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87668037
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:41 schreef Purdey het volgende:
Moest ik via de bestuurderskant achter m'n stuur kruipen }:|
Dat doe ik eigenlijk altijd :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:47:55 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87668047
quote:
Moest ik via de bestuurderskant achter m'n stuur kruipen }:|
Nounou... :P Stap je dan normaal in aan de bijrijderskant? :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:15:51 #222
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87669139
Zie je, was ik zo boos ga ik nog maffe dingen typen ook :')
Via de bijrijderskant dus :')

Vorige keer zei ik nog dat ik het eng zou vinden om rechts te rijden, ik begin oud te worden ;(
pi_87669266
quote:

Ik vind het gevaarlijk om te starten terwijl je niet zeker weet of hij in zijn vrij staat ;). Ik start altijd met mn voeten op de rem en de koppeling. Mocht ik een auto starten door het open raampje zet ik hem altijd om te checken eerst in zn 1, en dan in zn vrij. Klinkt lekker overdreven allemaal, maar voor mij geld: safety first.
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:21:46 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87669405
Toen m'n pa in mijn auto reed, en hij de auto startte zonder koppeling schoot ie een stukje naar voor, en sloeg af. Vond ik persoonlijk een heel mooi moment aangezien hij beweert nooooooit een auto af laat slaan >:) Hij staat bij mij altijd in z'n 1, en de handrem erop. Maar aangezien ik geen heuvelachtige gebied heb voor de deur denk ik dat ik 'm dadelijk in de winter eraf laat, de handrem :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:46:57 #225
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87677579
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Tot je een keer in een andere auto stapt waar dat niet vanzelfsprekend is ;)
Of wil je zeggen dat je dan de koppeling intrapt, in z'n vrij zet, start, koppeling intrapt en weer in de versnelling zet :+
Ik wil ook niet zeggen dat het een gewoonte is.. Maar wel aangeven dat die mogelijkheid bestaat om het te doen, en dat het goed gaat mits zoals ik nu al 3x heb gezegd: de auto in zijn vrij staat en de handrem aangetrokken. ;)

Het is idd een goede zaak om dat soort dingen eigenlijk altijd te checken. :)

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:15 schreef Purdey het volgende:
Zie je, was ik zo boos ga ik nog maffe dingen typen ook :')
Via de bijrijderskant dus :')

Vorige keer zei ik nog dat ik het eng zou vinden om rechts te rijden, ik begin oud te worden ;(
aaah lekker irritant :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87678170
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:46 schreef monsterd. het volgende:
aaah lekker irritant :o
Laatst in parkeergarage in Amsterdam geparkeerd, mensen dat was smal :o Toen ik terugkwam stond er iemand naast me, toen heb ik de handrem er ff afgehaald en m ff uit het vak geduwd :')
pi_87681636
quote:
Ik trap altijd de koppeling in met starten, weet eigenlijk niet eens of me dat door mijn instructeur of vader is geleerd :')
Bijna iedere (ex)lesser die ik ken leert rem+koppeling intrappen bij starten, gewoon voor de zekerheid dus. En sommige auto's starten zelfs niet zonder koppeling intrappen (veiligheidinbouwsel). En zelf heb 'k dat ook zo geleerd, een jaartje geleden.
Killing as few patients as possible.
pi_87681820
Ik start ook altijd met koppeling in. Auto van m'n pa waar ik meestal in rij heeft een startknop en die werkt alleen als je de koppeling intrapt. Doe het automatisch ook in elke andere auto waar ik instap :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:35:42 #229
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87681922
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:57 schreef Piles het volgende:

[..]

Laatst in parkeergarage in Amsterdam geparkeerd, mensen dat was smal :o Toen ik terugkwam stond er iemand naast me, toen heb ik de handrem er ff afgehaald en m ff uit het vak geduwd :')
Haha _O-
Parkeren blijft een fijn ding ;) Stoepje hier, iets te smal daar :P
pi_87681988
Parkeren in de Mondeo van m'n pa gaat me - ondanks parkeersensoren voor EN achter - ook niet zo heel goed af (en ik ben nog wel een man :@ ) :')
In de Swift van m'n ma daarentegen gaat het gewoon zonder steken ^O^
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:39:54 #231
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_87682095
Altijd koppeling intrappen met starten, kost het starten ook minder moeite voor de startmotor.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:41:06 #232
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87682139
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Parkeren in de Mondeo van m'n pa gaat me - ondanks parkeersensoren voor EN achter - ook niet zo heel goed af (en ik ben nog wel een man :@ ) :')
In de Swift van m'n ma daarentegen gaat het gewoon zonder steken ^O^
En dat verklaart een hoop omdat?!
Monsterd, we pakken 'm!
pi_87682279
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

En dat verklaart een hoop omdat?!
Monsterd, we pakken 'm!
Dat verklaart juist niks, ik zou het WEL goed moeten kunnen :P
pi_87682514
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:39 schreef Goddelijker het volgende:
Altijd koppeling intrappen met starten, kost het starten ook minder moeite voor de startmotor.
Valt heel erg mee hoor! Theoretisch scheelt het heel iets, maar de spie die uit de versnellingsbak steekt, waar dus de koppelingsplaat aan zit, kan je op de as met de hand ronddraaien :). Het heet niet voor niets de "vrijloop" ;).
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:44 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

We organiseren gewoon een autorij-inparkeer-meet, gegarandeerd een hele middag lol! :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:51:43 #235
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87682608
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:44 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Omdat je een man bent kun je beter parkeren? Tuurlijk, dat vrouwen überhaupt nog auto mogen rijden. Dat kun je je toch niet voorstellen?

Mannen :|W
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:52:49 #236
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87682653
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:49 schreef L0we het volgende:

[..]

Valt heel erg mee hoor! Theoretisch scheelt het heel iets, maar de spie die uit de versnellingsbak steekt, waar dus de koppelingsplaat aan zit, kan je op de as met de hand ronddraaien :). Het heet niet voor niets de "vrijloop" ;).
[..]

We organiseren gewoon een autorij-inparkeer-meet, gegarandeerd een hele middag lol! :D
Jaaaaaa *O*
Daar zat ik net aan te denken :') Gaan we gewoon even goed oefenen allemaal, en dan stopwatchen maar ;)
pi_87683184
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

Omdat je een man bent kun je beter parkeren? Tuurlijk, dat vrouwen überhaupt nog auto mogen rijden. Dat kun je je toch niet voorstellen?

Nee, dat kan ik me inderdaad niet voorstellen, ik hou altijd m'n hart vast als ik bij vrouwen instap :{w

Het was maar een grapje hoor ::P
pi_87683307
Word leuke wedstrijd.. AX heeft vrij kleine draaicirkel :9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_87684526
quote:
Das wel een briljant idee _O-
Ik ga niet winnen denk ik :@
pi_87685795
Ik heb de A6 weer in moeten leveren helaas -O- Wel even weer wennen om van 2000km in een superluxe wagen weer naar een ordinaire Golf te moeten haha.

Moest _echt_ wennen vanmiddag. Gelukkig ziet de nieuwe voorbumper er weer prachtig uit *O*
pi_87687142
quote:

En dát lijkt mij een heel leuk idee!!! *O*
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:23:40 #242
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87690110
quote:

[..]

Het is anders allang wetenschappelijk bewezen dat het deel van je hersenen dat ruimtelijk inzicht aanstuurt bij de man gemiddeld gezien (voordat je weer flipt) beter ontwikkeld is. En om nog maar eens te zorgen dat je niet door het lint gaat: bij vrouwen zijn andere dingen weer beter ontwikkeld, zoals het sociale vermogen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_87690595
En dat was m'n eerste flits. Of het was de vrachtwagen maar daar ga ik niet van uit -O- 60km/h waar 50 mag, in Zwolle. Valt wel mee hoop ik?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_87691009
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En dat was m'n eerste flits. Of het was de vrachtwagen maar daar ga ik niet van uit -O- 60km/h waar 50 mag, in Zwolle. Valt wel mee hoop ik?
33 euro :) Plus administratiekosten waarschijnlijk :P
pi_87691487
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat hoort erbij *O*

Ik sta nog op 0 euro dit jaar, na 80.000km waarbij ik altijd boven de maximumsnelheid rij... Radardetector is het antwoord *O*
pi_87691581
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat hoort erbij *O*

Ik sta nog op 0 euro dit jaar, na 80.000km waarbij ik altijd boven de maximumsnelheid rij... Radardetector is het antwoord *O*
T is dat de juten er op kunnen controleren..
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_87692059
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:50 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

T is dat de juten er op kunnen controleren..
Nee hoor *O*
Ondetecteerbaar met de radardetectordetector *O*
pi_87692139
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee hoor *O*
Ondetecteerbaar met de radardetectordetector *O*
Is dat die hele dure? :')
pi_87692473
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:00 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Is dat die hele dure? :')
Stinger DSI? Nope, die is me te duur.

http://www.2invent.nl/index.html
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:48:04 #250
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87694721
quote:

[..]

JA mannen. Mannen; de stoere kerel voor het stoplicht die met gierende banden wegrijdt - of de kerel die om de 10 meter van baan wisselt en langs iedereen heen zigzagd, bijna mensen raakt enzo. ;(

Ik bedoel hier natuurlijk helemaal niets mee hoor :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87696962
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:40 schreef Piles het volgende:

[..]

33 euro :) Plus administratiekosten waarschijnlijk :P
Geef ik net een gigantisch bedrag uit aan een laptop met een appeltje er op denkt CJIB zeker van " ooh, kan die wel erbij op hebben" natuurlijk.

Ergste is dat ik nog wist dat daar een flitspaal stond :')
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:36:26 #252
314372 Goddelijker
pi_87699246
quote:

[..]

[..]

Ssst, ik probeer juist een goed excuus te vinden om iedereen te laten starten met de koppeling ingetrapt, voor de veiligheid. :+
pi_87700586
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:36 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ssst, ik probeer juist een goed excuus te vinden om iedereen te laten starten met de koppeling ingetrapt, voor de veiligheid. :+
Als iedereen zich nou nog zou kunnen herinneren wat tijdens de rijlessen geleerd is was heel deze discussie niet nodig.
Altijd koppeling intrappen als je gaat starten. Klaar.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:09:40 #254
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87701921
De tering wat een regen. Het was maar ongeveer gokken waar de rijstroken liggen op de A16.
pi_87702070
Idd was echt niet normaal :o
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:30:55 #256
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87702093
Overigens nog wel filevrij aangekomen. Dat is op veel wegen wel anders vandaag.
pi_87702159
pleures weer.. is het niet ijskoud dan giet het wel...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:48:49 #258
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87706852
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Geef ik net een gigantisch bedrag uit aan een laptop met een appeltje er op denkt CJIB zeker van " ooh, kan die wel erbij op hebben" natuurlijk.

Ergste is dat ik nog wist dat daar een flitspaal stond :')
Je wist het gewoon, House toch! Wat een stuiterend enthousiasme heb je dan toch gehad _O-

Ik ben ook een beetje bang voor flitspalen, vooral omdat ik, netals jij nu, chronisch 10 km te hard rij :X
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:49:41 #259
314372 Goddelijker
pi_87706881
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als iedereen zich nou nog zou kunnen herinneren wat tijdens de rijlessen geleerd is was heel deze discussie niet nodig.
Precies.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:50:22 #260
314372 Goddelijker
pi_87706908
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:48 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je wist het gewoon, House toch! Wat een stuiterend enthousiasme heb je dan toch gehad _O-

Ik ben ook een beetje bang voor flitspalen, vooral omdat ik, netals jij nu, chronisch 10 km te hard rij :X
Met 10 km/u te hard op je kilometerteller krijg je in 9 van de 10 auto's geen boete. ;)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:51:37 #261
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87706952
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik denk dat het vanwege bepaalde acties mijnerzijds, zij het van de kant van instructeur-lief beter is dat ik bepaalde dingen niet meer weet :') Dat heet selectief onthouden.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:52:31 #262
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87706978
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:50 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Met 10 km/u te hard op je kilometerteller krijg je in 9 van de 10 auto's geen boete. ;)
Km telling van auto's staan standaard lager afgesteld toch? Als je 50 rijdt, rij je in werkelijk 40 toch?
Teminste, dat probeer ik mezelf wijs te maken..
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:53:52 #263
314372 Goddelijker
pi_87707012
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:52 schreef Purdey het volgende:

[..]

Km telling van auto's staan standaard lager afgesteld toch? Als je 50 rijdt, rij je in werkelijk 40 toch?
Teminste, dat probeer ik mezelf wijs te maken..
Nou, 50 > 40 is wel een heel groot verschil.
Maar als je 130 rijdt rij je in werkelijkheid ergens rond de 125 en sowieso gaat er 3/4 km/u correctie vanaf en dan hou je dus 1/2 km/u over die ze kunnen bekeuren en laten ze dat nou net niet doen. :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:54:23 #264
314372 Goddelijker
pi_87707028
Al klopt mijn auto nogal in vergelijking met bijvoorbeeld TomTom, bij 120/130 km/u zit er echt maar 1/2/3 km/u verschil in. :X
pi_87707084
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:54 schreef Goddelijker het volgende:
Al klopt mijn auto nogal in vergelijking met bijvoorbeeld TomTom, bij 120/130 km/u zit er echt maar 1/2/3 km/u verschil in. :X
Bij mij ook.
120 = 120 bij mij. Daarboven begint het verschil toe te nemen. 150 = 145 op de tomtom ongeveer.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:56:17 #266
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87707100
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:53 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Nou, 50 > 40 is wel een heel groot verschil.
Maar als je 130 rijdt rij je in werkelijkheid ergens rond de 125 en sowieso gaat er 3/4 km/u correctie vanaf en dan hou je dus 1/2 km/u over die ze kunnen bekeuren en laten ze dat nou net niet doen. :)
Ooooooh, dus chronisch iets harder rijden maakt niet veel uit ;)
Toch blijf ik een flits angst houden, nazi manier om de staatskas te spekken :N
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:57:04 #267
314372 Goddelijker
pi_87707125
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:55 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Bij mij ook.
120 = 120 bij mij. Daarboven begint het verschil toe te nemen. 150 = 145 op de tomtom ongeveer.
Best gevaarlijk, je hebt al snel een boete te pakken :Y
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:58:11 #268
314372 Goddelijker
pi_87707171
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:56 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ooooooh, dus chronisch iets harder rijden maakt niet veel uit ;)
Toch blijf ik een flits angst houden, nazi manier om de staatskas te spekken :N
Ik had er zondag bijna één te pakken. :')
pi_87707181
quote:
Ik reed een keer voor m'n werk in een Aygo ( :') ), daar was 145 op de teller 120 op de TomTom :')
Maar ja, die dingen zijn sowieso niet echt fijne auto's. En ik moest van Rotterdam naar Breda :(
pi_87707297
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:50 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En daarom zit ik daar standaard nog 10km/u boven. :')
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:02:38 #271
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87707307
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik reed een keer voor m'n werk in een Aygo ( :') ), daar was 145 op de teller 120 op de TomTom :')
Maar ja, die dingen zijn sowieso niet echt fijne auto's. En ik moest van Rotterdam naar Breda :(
Ach joh, dat zijn beste leuke karretjes :) Maar niet echt mannelijk, dat geef ik direct toe ;)
Gister was er een reportage in Editie NL, over wat voor mensen in welke auto rijden, dat zoiets van te voren te raden is. Reed er een Opel Astra/Vectra voorbij 'Dat moet een oudere man zijn'. Bingo. Reed er een Nissan Micra voorbij: 'Een vrouw van rond de 70'. Ook bingo :') Had wel fijn geweest als ik erin had gezeten, ging zo hun voorspelling naar de klote :')
pi_87707457
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ach joh, dat zijn beste leuke karretjes :) Maar niet echt mannelijk, dat geef ik direct toe ;)
Gister was er een reportage in Editie NL, over wat voor mensen in welke auto rijden, dat zoiets van te voren te raden is. Reed er een Opel Astra/Vectra voorbij 'Dat moet een oudere man zijn'. Bingo. Reed er een Nissan Micra voorbij: 'Een vrouw van rond de 70'. Ook bingo :') Had wel fijn geweest als ik erin had gezeten, ging zo hun voorspelling naar de klote :')
Mwoah, als 2e auto lijkt het me inderdaad niet verkeerd. Maar ik deed Rotterdam - Breda in dat ding en dat was dus voor 95% snelweg. En dan wordt het al gauw minder prettig :D
Overigens lijkt mij iets als een Twingo RS best een leuk bakkie :Y
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:30:03 #273
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87708315
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wij halen het gemiddelde wel flink omlaag.. Micraatjes zijn helemaal niet van die bejaarden auto's

Ps. ik rijd hier chronisch 20-30 km/h te hard..(soms zelfs bijna het dubbele van wat er eigenlijk mag :o ) Anders word ik aan alle kanten ingehaald en rij ik niet met het verkeer mee ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87708656
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Aygo _O_
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:42:37 #275
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87708733
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Aygo _O_
Donder op met je kut Aygo :D
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87710114
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:42 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Donder op met je kut Aygo :D
B-)
pi_87712800
levensgevaarlijk die kleine autotjes.. ik ga nooit meer inhalen met die Alto... ja als ik dood wil misschien, maar omg wat trekken die dingen sloom op zeg.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:14:57 #278
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87715251
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:30 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wij halen het gemiddelde wel flink omlaag.. Micraatjes zijn helemaal niet van die bejaarden auto's

Ps. ik rijd hier chronisch 20-30 km/h te hard..(soms zelfs bijna het dubbele van wat er eigenlijk mag :o ) Anders word ik aan alle kanten ingehaald en rij ik niet met het verkeer mee ;(
In wat voor 30km/u-zone dorp woon jij?

Ik rij echt zelden te hard, alleen in 30-zones maar dat komt voornamelijk omdat deze niet altijd passen bij het wegbeeld. En natuurlijk wegwerkzaamheden op 80km/u-wegen waar men een 30km/u beperking oplegt zonder dat er zichtbare wegwerkers zijn. Natuurlijk hou ik wel even in, als ze me daar op de snelheid pakken wil ik niet direct mijn rijbewijs kwijt zijn. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87715406
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:14 schreef Eix het volgende:
Ze zit in Polen ;)
pi_87715610
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:40 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Aygo _O_
Ik heb een houten bankje in de voortuin staan, die zit nog comfortabeler dan zo'n Aygo :')
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:41:49 #281
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_87716340
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik rij echt zelden te hard, alleen in 30-zones maar dat komt voornamelijk omdat deze niet altijd passen bij het wegbeeld. En natuurlijk wegwerkzaamheden op 80km/u-wegen waar men een 30km/u beperking oplegt zonder dat er zichtbare wegwerkers zijn. Natuurlijk hou ik wel even in, als ze me daar op de snelheid pakken wil ik niet direct mijn rijbewijs kwijt zijn. :')
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ze zit in Polen ;)
Dat dus ;)

Woonwijken ed. zijn hier best veilig, je hebt om de 10 meter een drempel en je mag officieel maar 20. Opzich gaat dat prima. Totdat je die woonwijk uitkomt en eingelijk op een 50 km weg uitkomt, waar minstens 60-65 verreist wordt om met de rest van het verkeer mee te komen c_/
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_87716944
quote:
Onzae chevrolet: 130 is 120 echte km's, bij de 206 ook maar weinig afwijking..
Ibiza nog niet getest, Mercedes sprinters van't werk geen tot amper afwijking..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_87722839
Die flitspaal van gister staat de acndere kant op :@ :D. Verder vandaag weer eens genoeg mensen geirriteerd in het verkeer, totaal buiten m'n macht om ^O^. Het licht was groen bij een groot kruispunt dus ik rij gewoon achter de hele bende aan maar die bende komt tot stilstand en ik midden op het kruispunt ook. Van beide kanten komen nu auto's op me af en stuk voor stuk allemaal toeteren en wijzen etc. Ik zat er maar met een blik van "mijn schuld niet :D :')".
pi_87722936
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Die flitspaal van gister staat de acndere kant op :@ :D.
Juich niet te vroeg. Flitspalen kunnen opkomend en afgaand flitsen.
pi_87723082
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Juich niet te vroeg. Flitspalen kunnen opkomend en afgaand flitsen.
Maar dan zou ik de flits toch al voor me moeten zien en niet pas naast me/in de spiegel?
pi_87723198
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Maar dan zou ik de flits toch al voor me moeten zien en niet pas naast me/in de spiegel?
Infrarood, veel palen flitsen niet meer.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:30:27 #287
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87725300
Ik reed een keer met een vriendin in haar auto. Toen had ik m'n rijbewijs nog niet. Zij reed veel te hard, en ik zag een flitspaal. Ik zei dat, waarop zij zei: 'Ja, maar die is niet echt ;)' En daarna *FLITS*
En toen: 'Oh nee, dat was ietsje verderop.. ;( ' _O-
pi_87726728
Volgende week tijd om wat dingen aan de auto te doen O+.. Ga denk ik op zoek naar een tellerhuis met toerenteller :9
pi_87727394
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:30 schreef Purdey het volgende:
Ik reed een keer met een vriendin in haar auto. Toen had ik m'n rijbewijs nog niet. Zij reed veel te hard, en ik zag een flitspaal. Ik zei dat, waarop zij zei: 'Ja, maar die is niet echt ;)' En daarna *FLITS*
En toen: 'Oh nee, dat was ietsje verderop.. ;( ' _O-
Mijn vriendin reed samen met een vriendin van haar in Frankrijk (dat was sowieso al een succes, zie dit topic: Spoed: Vriendin staat met autoschade in het buitenland :') ) toen haar vriendin zei: "Kijk, zo zien flitspalen in Frankrijk eruit!" *FLITS*

woensdag 20 oktober 2010 @ 19:08:28 #290
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87763871
Waarom is het hier zo stil vandaag? Niemand geen deuken? Geflitst? House nog in een camera gekeken?
Kikoooo z'n golf weer in elkaar gerost? L0we, niks aan je oldtimers gedaan?

Ik had een autoloze dag vandaag, ben keurig door paps afgeleverd op m'n werk. Onderweg vergistte hij zich in rijstrook, en gooide in de spits van Rotterdam zo z'n auto een rijbaan op. Waarbij hij bijna een BMW ramde :X Ik was wel meteen wakker, moet ik eerlijk zeggen. Rijdt de man levensgevaarlijk? Já! Ga ik voortaan met de metro? Já!
pi_87763925
Zo vader, zo dochter :+
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:10:12 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87763955
Ik dacht even dat ik jullie was tegengekomen, ware het niet dat ik geen BMW heb.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:11:56 #293
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87764023
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:09 schreef Piles het volgende:
Zo vader, zo dochter :+
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik slecht reed, maar sinds m'n moeder, broer en schoonzus hebben gezegd dat ze 100 keer liever bij mij in de auto zitten dan bij hem, ben ik gerust. Geen idee wat het is, hij reed altijd perfect. Maar het laatste halfjaar is het een drama. In een ritje waar hij 6 keer afslaat/van rijstrook veranderd geeft hij geen, of een enkele keer richting aan :{ Hij kijkt niet eens of hij wel op kan schuiven, echt bizar :|W
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:12:22 #294
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87764042
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:10 schreef JDude het volgende:
Ik dacht even dat ik jullie was tegengekomen, ware het niet dat ik geen BMW heb.
Haha, een blauw/paarse Opel astra?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:13:25 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87764074
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:12 schreef Purdey het volgende:

Haha, een blauw/paarse Opel astra?
Nee, dan waren jullie het echt niet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:14:09 #296
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87764107
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:13 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, dan waren jullie het echt niet.
Gelukkig! w/
Had wel hilarisch geweest overigens _O-
pi_87764137
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gelukkig! w/
Had wel hilarisch geweest overigens _O-
En dan allebei een KLB-topic openen, en iedereen in de war wat nou de lemming is :')
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:15:52 #298
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87764178
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:14 schreef Piles het volgende:

[..]

En dan allebei een KLB-topic openen, en iedereen in de war wat nou de lemming is :')
Haha. Klacht: Mijn vader kan niet autorijden. Klacht: Bijna van de weg gedrukt door een Astra }:|

Al ideeën voor een nieuwe TT overigens?
pi_87764284
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
Al ideeën voor een nieuwe TT overigens?
"Moddercrossen op de weg" is hier in de buurt wel van toepassing de laatste week :') Ik blijf mn auto wassen :P
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat is alleen in jou Zeeuwse dorp :')
Ik post lekker geen nieuwe reactie, bedenk nou zelf maar wat :6

[ Bericht 32% gewijzigd door Piles op 20-10-2010 19:23:44 ]
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:22:49 #300
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87764462
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:18 schreef Piles het volgende:

[..]

"Moddercrossen op de weg" is hier in de buurt wel van toepassing de laatste week :') Ik blijf mn auto wassen :P
Dat is alleen in jou Zeeuwse dorp :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')