Dat wil uiteindelijk natuurlijk iedereen. Als jij niet kunt bouwen omdat de grond te duur is om nog rendabel en verkoopbaar iets neer te zetten dan houdt het op.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Uit de kavelgids???
Jansen Bouwontwikkeling wil graag goedkoper grond kopen om toch marge te kunnen maken.
Lekker gekleurd stukje...
Nou ja, als je toen 40 was wanneer je die grond kocht en ondertussen ben je 60 dan zou ik toch niet graag nog 10 jaar wachten!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
fiscale regels maakt dat vaak wordt afgesproken dat die grond zelfs de eerste 6 jaar niet bebouwd [b]mocht/b] worden, op een boete van verdubbeling van de prijs.
Hun hele business model is erop ingericht dat het lang kan duren. Heel simpel, die grond ide 20 jaar geledengekocht werd, werd inderdaad gekocht met het oog op een plan wat pas in de komende jaren tot stand zou komen. Wordt nu wellicht een paar jaar later. Ken gebeure. Meer is dat niet voor die partijen hoor.
of het geloof in de dalende prijzen in samenhang met de factor geduld, nietwaar?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wil uiteindelijk natuurlijk iedereen. Als jij niet kunt bouwen omdat de grond te duur is om nog rendabel en verkoopbaar iets neer te zetten dan houdt het op.
Vaak wordt gehoopt op het tekort aan woningen dat dan ontstaat, waardoor de prijs moet stijgen. Maar in mijn visie is dat tekort er al lang, en of het nog groter wordt maakt niet zo veel meer uit. Het gaat in de eerste plaats om de mogelijkheid het te kunnen financieren en op de tweede plaats om het geloof in de eeuwig stijgende prijzen.
Dat is de 'verbeten bitterheid' van grondspeculanten, werkelijk onbegrijpelijk dat het niet kopers regent die de grond voor het 50 voudige van de aankoopprijs komen kopenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:
Maar wat ik niet helemaal snap is dat ze zoiets dan zo lang op de plank kunnen leggen.
Er is grond zat, alleen niet goedkoop genoeg.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Uit de kavelgids???
Jansen Bouwontwikkeling wil graag goedkoper grond kopen om toch marge te kunnen maken.
Lekker gekleurd stukje...
Nee hoor die hebben wel meer prijsfluctuaties gezien, they was not born yesterdayquote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is de 'verbeten bitterheid' van grondspeculanten, werkelijk onbegrijpelijk dat het niet kopers regent die de grond voor het 50 voudige van de aankoopprijs komen kopen
dit zijn gewoon regionale familiebedrijven, dat maakt echt niet uit. Die doen dit al lang niet meer omdat ze een boterham moeten verdienen hoor, dat zijn net boerkes, die hangen liever aan hun grond dan dat ze er verlies op leiden (of minder winst op maken)quote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, als je toen 40 was wanneer je die grond kocht en ondertussen ben je 60 dan zou ik toch niet graag nog 10 jaar wachten!
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)000/2000-0627-wm.htmquote:Op donderdag 4 november 2010 22:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dit zijn gewoon regionale familiebedrijven, dat maakt echt niet uit. Die doen dit al lang niet meer omdat ze een boterham moeten verdienen hoor, dat zijn net boerkes, die hangen liever aan hun grond dan dat ze er verlies op leiden (of minder winst op maken)
volgens mij is Siberie wel iets voor je: goedkope huizen en qua mentaliteit pas je er ook wel, en ze hebben er al leuke werkkampen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:24 schreef xenobinol het volgende:
Ach.... laten we wachten... omdat we niemand niets meer iets gunnen![]()
Grondspeculanten moeten voor het vuurpeloton gebracht worden wegens landverraad![]()
al ooit eens geprobeerd een m2 grond van zo'n boereke te kopen. Kennelijk nietquote:Op donderdag 4 november 2010 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)000/2000-0627-wm.htm
Per dag elf boeren minder
Op het moment dat ik denk dat de markt draait verander ik in één tel 180 graden van mening. Heb ik helemaal geen moeite mee. Vooralsnog is het herstel zeker niet op gang gekomen en zijn mijn verwachtingen zoals uitgesproken begin dit jaar precies uitgekomen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
of het geloof in de dalende prijzen in samenhang met de factor geduld, nietwaar?
Ik ga vandaag nog als ze alle bankiers en verzekeraars met mij meesturen, dat offer wil ik wel brengen voor Nederlandquote:Op donderdag 4 november 2010 22:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij is Siberie wel iets voor je: goedkope huizen en qua mentaliteit pas je er ook wel, en ze hebben er al leuke werkkampen.
jawel hoor , de marktprijs geven hequote:Op donderdag 4 november 2010 22:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
al ooit eens geprobeerd een m2 grond van zo'n boereke te kopen. Kennelijk niet
Dat geloof ik vast wel. Vanuit puur rationeel oogpunt kan dat 'verlies leiden' dan minder zijn dan het verlies leiden dat ze hebben bij vasthouden. Maar dat er zo gedacht wordt geloof ik wel. Als ze tenminste die grond niet met geleend geld gekocht hebben.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dit zijn gewoon regionale familiebedrijven, dat maakt echt niet uit. Die doen dit al lang niet meer omdat ze een boterham moeten verdienen hoor, dat zijn net boerkes, die hangen liever aan hun grond dan dat ze er verlies op leiden (of minder winst op maken)
deal, zorg ik voor, ga jij alvast kwartiermaken?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ga vandaag nog als ze alle bankiers en verzekeraars met mij meesturen, dat offer wil ik wel brengen voor Nederland
dat is niet iets psychologisch hoor, da's ervaring. Die heel wat slechtere tijden meegemaakt, die raken niet zo snel onder de indruk. En die hebben inderdaad geen bank nodig.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geloof ik vast wel. Vanuit puur rationeel oogpunt kan dat 'verlies leiden' dan minder zijn dan het verlies leiden dat ze hebben bij vasthouden. Maar dat er zo gedacht wordt geloof ik wel. Als ze tenminste die grond niet met geleend geld gekocht hebben.
De club van Gerda Verburg was de grootste grondopkoper van failliete boeren, dat is wel over nuquote:Op donderdag 4 november 2010 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geloof ik vast wel. Vanuit puur rationeel oogpunt kan dat 'verlies leiden' dan minder zijn dan het verlies leiden dat ze hebben bij vasthouden. Maar dat er zo gedacht wordt geloof ik wel. Als ze tenminste die grond niet met geleend geld gekocht hebben.
Ik geloof best wel dat die mensen zo redeneren. In die wereld ben ik niet zo thuis, maar hetzelfde zie ik bij mensen die een huis liever een jaar lang te koop aanhouden dan 10.000 inleveren op de vraagprijs. Terwijl het aanhouden van dat huis ze 12.000 euro kost en ze geen zekerheid hebben het na een jaar te verkopen. Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is niet iets psychologisch hoor, da's ervaring. Die heel wat slechtere tijden meegemaakt, die raken niet zo snel onder de indruk. En die hebben inderdaad geen bank nodig.
dit zijn geen particulieren, dit zijn handelaren, die zo'n investering voor de hele lange termijn zijn aangegaan, en wiens business gewoon is het goede moment af te wachten. Geen nagelbijtende particulier wiens leven ervan af hangt. Dit jaar is het kut, volgend jaar misschien beter, of anders het jaar erop. Het trekt vanzelf ook wel weer een keer bij, dat weten zij ook wel.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat die mensen zo redeneren. In die wereld ben ik niet zo thuis, maar hetzelfde zie ik bij mensen die een huis liever een jaar lang te koop aanhouden dan 10.000 inleveren op de vraagprijs. Terwijl het aanhouden van dat huis ze 12.000 euro kost en ze geen zekerheid hebben het na een jaar te verkopen. Zo werkt het nu eenmaal.
Ook zonder bank (dus rentebetalingen) loop je natuurlijk wel gederfde rente mis. Maar die rente is op dit moment toch nauwelijks de moeite waard.
Verder is het aanbod niet zo heel relevant in mijn ogen, want het probleem zit hem in de financiering. Schaarste is er ook nu nog steeds en zal er in Nederland ook altijd wel blijven (op wat krimregio's na)
Doe er dan ook maar een paar vastgoedboeven bijquote:Op donderdag 4 november 2010 22:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deal, zorg ik voor, ga jij alvast kwartiermaken?
die lokken we gewoon met bouwrijpe grond voor een duppie per meter. Vertellen we er niet bij dat de vorst 3 meter diep de grond in zitquote:Op donderdag 4 november 2010 22:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Doe er dan ook maar een paar vastgoedboeven bij
en anderen wonen minder prima, of voor anderen zijn de omstandigheden zo dat kopen op dit moment wel 'sense' maakt, en of ze er nog een paar knaken meer verdienen door te wachten weegt niet op tegen de hassle.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:52 schreef LXIV het volgende:
Enfin, wat er ook gaat gebeuren en of dit nu rechtvaardig is of niet en of vastgoedhandelaren boeven zijn en hoe diep de prijs nog gaat zakken, het is allemaal ter discussie te stellen.
Maar voor mij is het koopmoment in ieder geval nog niet gekomen. Ik woon verder prima en denk dat even wachten nog wat geld oplevert.
Er zijn wel meer bedrijven met een langere termijnvisie. Je moet niet 1 perceel kopen als oude dag voorziening.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, als je toen 40 was wanneer je die grond kocht en ondertussen ben je 60 dan zou ik toch niet graag nog 10 jaar wachten!
Dat zei ik?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er is grond zat, alleen niet goedkoop genoeg.
Tsja, mensen zien nu steeds vaker een leuke woning (lees droomhuisjequote:Op vrijdag 5 november 2010 07:52 schreef xenobinol het volgende:
222.729 huizen te koop
Business as usual.
Zou het zo werken? Misschien hebben een hoop mensen de afgelopen 10 jaar een woning gekocht om de dikke vette overwaarde niet te missen en worden ze nu bang om de boot te missen. "Stel je voor dat we de rest van ons leven in dit huis moeten blijven wonen, schat"quote:Op vrijdag 5 november 2010 07:59 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Tsja, mensen zien nu steeds vaker een leuke woning (lees droomhuisje) te koop staan en zetten vervolgens hun eigen huis te koop, beetje dominoeffect dus maar zeker niet zorgwekkend.
Als scheefhuurder zit je in die omschreven situatie.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zou het zo werken? Misschien hebben een hoop mensen de afgelopen 10 jaar een woning gekocht om de dikke vette overwaarde niet te missen en worden ze nu bang om de boot te missen. "Stel je voor dat we de rest van ons leven in dit huis moeten blijven wonen, schat"![]()
Ik hoef niet hard te roepen dat de prijzen gaan dalen, de markt zorgt daar nl. zelf wel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen hopen gaan zeepbellen nl. altijd stuk na verloop van tijd. Dit komt door de tegenkoppeling die in elk marktsysteem zit ingebouwd. Elke onbalans word automatisch hersteld, in het huidige systeem is met name de overheid de hoofdschuldige, die heeft de banken gered, verstrekt subsidies, uitkeringen etc.. hierdoor laat men de staatsschuld oplopen en schuift de rekening rechtstreeks door naar de jeugd, een misdaad tegen de menselijkheid imoquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:34 schreef Sjabba het volgende:
Als scheefhuurder zit je in die omschreven situatie.
Tenzij de prijzne heel hard gaan dalen, dusja laten we dat maar heel hard roepen dan toch?
Je spreekt voor jezelf, dat weet je wel he?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik hoef niet hard te roepen dat de prijzen gaan dalen, de markt zorgt daar nl. zelf wel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen hopen gaan zeepbellen nl. altijd stuk na verloop van tijd. Dit komt door de tegenkoppeling die in elk marktsysteem zit ingebouwd. Elke onbalans word automatisch hersteld, in het huidige systeem is met name de overheid de hoofdschuldige, die heeft de banken gered, verstrekt subsidies, uitkeringen etc.. hierdoor laat men de staatsschuld oplopen en schuift de rekening rechtstreeks door naar de jeugd, een misdaad tegen de menselijkheid imo![]()
Maar goed.... alle mensen die nu huilie huilie doen over waardedaling zullen in de toekomst geconfronteerd worden met een generatie die echt niet meer van plan is om de parasieten van de maatschappij langer te helpen, voornamelijk omdat ze het al moeilijk genoeg hebben om zelf het hoofd boven water te houden.
Ik doe ook aan bangmakerijquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:57 schreef Sjabba het volgende:
Je spreekt voor jezelf, dat weet je wel he?
zolang er steeds meer te koop komt ??quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik doe ook aan bangmakerij![]()
Hup.... koop snel een woning want ze worden alsmaar duurder
correctie: voornamelijk omdat ze verwende ego trippers zijn. Maar da's vast ook de schuld van iemand anders. En zo kun je alles wel een negatieve draai geven. Hoe oud ben je eigenlijk, Xeno?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik hoef niet hard te roepen dat de prijzen gaan dalen, de markt zorgt daar nl. zelf wel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen hopen gaan zeepbellen nl. altijd stuk na verloop van tijd. Dit komt door de tegenkoppeling die in elk marktsysteem zit ingebouwd. Elke onbalans word automatisch hersteld, in het huidige systeem is met name de overheid de hoofdschuldige, die heeft de banken gered, verstrekt subsidies, uitkeringen etc.. hierdoor laat men de staatsschuld oplopen en schuift de rekening rechtstreeks door naar de jeugd, een misdaad tegen de menselijkheid imo![]()
Maar goed.... alle mensen die nu huilie huilie doen over waardedaling zullen in de toekomst geconfronteerd worden met een generatie die echt niet meer van plan is om de parasieten van de maatschappij langer te helpen, voornamelijk omdat ze het al moeilijk genoeg hebben om zelf het hoofd boven water te houden.
Jong genoeg om tot mijn 70e te moeten werken voor de welvaart van de BB'ersquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk, Xeno?
Maar dat geld dan ook voor de markt naar een meltdown tochquote:Ik weet niet of en wat een zeepbel is, ik kan je alleen meegeven dat markten langer irrationeel blijven dan jij kunt volhouden. Tenzij je natuurlijk een inmens ego hebt, natuurlijk![]()
Goeie film, gelukkig huur ik dus ik kan zo af en toe ook achter een walnoot aanjagen ipv altijd maar zo'n saaie eikelquote:Maar weest getroost, binnen nu en dertig jaar krijg je vast gelijk. Ken je trouwens de openingsscene van Ice Age II? Op een of ander manier doe je me daar erg aan denken
In een markt zonder allerlei subsidies (zoals jij die wilt) is huren nooit goedkoper.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jong genoeg om tot mijn 70e te moeten werken voor de welvaart van de BB'ers![]()
[..]
Maar dat geld dan ook voor de markt naar een meltdown toch![]()
[..]
Goeie film, gelukkig huur ik dus ik kan zo af en toe ook achter een walnoot aanjagen ipv altijd maar zo'n saaie eikel![]()
Als over 30 jaar huizen zo goedkoop zijn dat kopen niet meer loont, waarom zou je uberhaupt dan nog kopen
Je wilt uberhaubt kopen, omdat je dan iets hebt om af te lossen en je dus over 30 jaar zonder kosten zit wellicht?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jong genoeg om tot mijn 70e te moeten werken voor de welvaart van de BB'ers![]()
[..]
Maar dat geld dan ook voor de markt naar een meltdown toch![]()
[..]
Goeie film, gelukkig huur ik dus ik kan zo af en toe ook achter een walnoot aanjagen ipv altijd maar zo'n saaie eikel![]()
Als over 30 jaar huizen zo goedkoop zijn dat kopen niet meer loont, waarom zou je uberhaupt dan nog kopen
en situaties (inclusief wetgeving) kunnen veranderen, maar van een huis kom je niet zo makkelijk af.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en anderen wonen minder prima, of voor anderen zijn de omstandigheden zo dat kopen op dit moment wel 'sense' maakt, en of ze er nog een paar knaken meer verdienen door te wachten weegt niet op tegen de hassle.
Kan ook toch, is erg persoons- en situatieafhankelijk?
Je zou maar in een echtscheiding zitten en je druk maken om je HRA....quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Je zou maar in een echtscheiding zitten en een koopwoning hebben, dan wordt per 1 januari a.s. jouw HRA afgeschaft: http://www.fd.nl/artikel/(...)-extra-fiscale-dreun
Vaak blijft één partner in de woning zitten en betaalt de andere partner de helft van de hypotheek. Deze partner blijft dan ook eigenaar van de woning en krijgt bij verkoop de helft van het geld. Maar deze partner kan zijn helft dan plots niet meer van zijn belasting aftrekken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zou maar in een echtscheiding zitten en je druk maken om je HRA....
Vaak moet op korte termijn de woning verkocht worden met regelmatig een restschuld tot gevolg. De vertrekkende partner zit sowieso ineens zonder huis. Voor de vertrekkende partner staat derhalve de wereld nog meer op zijn kop als voor degene die blijft zitten. Denk je werkelijk dat die zijn 'HRA' nog iets interresseerd?quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:03 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Vaak blijft één partner in de woning zitten en betaalt de andere partner de helft van de hypotheek. Deze partner blijft dan ook eigenaar van de woning en krijgt bij verkoop de helft van het geld. Maar deze partner kan zijn helft dan plots niet meer van zijn belasting aftrekken.
ik heb dus een collega die in een echtscheiding zit. Mijn god wat is die een bak geld kwijt aan zijn ex. Enfin, hij doet wat alle woningverkopers doen: Fors meer vragen dan de marktprijs. Het gevolg laat zich raden: Die ex van hem woont nu al 2 jaar in die woning die maar niet verkocht raakt (Gek heh?) En hij maar de helft van die hypotheek betalen in de hoop dat het geldschip een keer binnen komt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vaak moet op korte termijn de woning verkocht worden met regelmatig een restschuld tot gevolg. De vertrekkende partner zit sowieso ineens zonder huis. Voor de vertrekkende partner staat derhalve de wereld nog meer op zijn kop als voor degene die blijft zitten. Denk je werkelijk dat die zijn 'HRA' nog iets interresseerd?
En als het uit elkaar gaan in goed overleg kan, is het slechts een kwestie van de hypotheek door de achterblijvende partner laten betalen, en het netto verschil samen delen. Sim-pel.
Dat bestaat slechts in jouw perceptie. Iemand die graag snel wil verkopen daalt echt wel. Iemand die de tijd heeft daalt nimmer.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:19 schreef droom_econoom8 het volgende:
ik heb dus een collega die in een echtscheiding zit. Mijn god wat is die een bak geld kwijt aan zijn ex. Enfin, hij doet wat alle woningverkopers doen: Fors meer vragen dan de marktprijs.
Dan is het gewoon een dombo. Ik zou per direct stoppen met betalen, laat dan de bank maar verkopen. De NHG is er goed voor.quote:Het gevolg laat zich raden: Die ex van hem woont nu al 2 jaar in die woning die maar niet verkocht raakt (Gek heh?) En hij maar de helft van die hypotheek betalen in de hoop dat het geldschip een keer binnen komt.
Ik denk dat hij net verstand genoeg heeft om te kunnen blijven ademhalen.quote:Ik denk dat hij snel van gedachten over die vraagprijs verandert als hij geen HRA meer krijgt.
Veel verkopers dromen van gouden bergen... Wijd verbreide, onrealistische verwachtingen zijn de reden dat het zo lang duurt voordat de markt haar dieptepunt bereikt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
...
Dan is het gewoon een dombo.
...
Onzin natuurlijk. Elke verkoper weet wat het kost om iets gelijkwaardigs terug te huren. Als je moet verkopen dan zul je moeten zakken onder de gangbare vraagprijs, maar als je niet perse weg hoeft is er geen enkele noodzaak om te zakken met de vraagprijs. Take it or rent it.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:39 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Veel verkopers dromen van gouden bergen... Wijd verbreide, onrealistische verwachtingen zijn de reden dat het zo lang duurt voordat de markt haar dieptepunt bereikt.
Zo simpel zal het vast niet gaan, stel je voor dat de enen partner b.v. alimentatie moet betalen, dan gaat dit echt wel een rol spelen. "Natuurlijk.... schat, ik betaal en de alimentatie en dat deel HRA waar jij geen recht meer op hebt". Als je dat gelooft is het inderdaad heel simpelquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En als het uit elkaar gaan in goed overleg kan, is het slechts een kwestie van de hypotheek door de achterblijvende partner laten betalen, en het netto verschil samen delen. Sim-pel.
De alimentatie is pas NA de scheiding......quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo simpel zal het vast niet gaan, stel je voor dat de enen partner b.v. alimentatie moet betalen, dan gaat dit echt wel een rol spelen. "Natuurlijk.... schat, ik betaal en de alimentatie en dat deel HRA waar jij geen recht meer op hebt". Als je dat gelooft is het inderdaad heel simpel
Het verlies van die HRA voor de ex-partner ook, want vanaf dat moment zijn ze geen fiscaal partner meer.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De alimentatie is pas NA de scheiding......
Lees nog eens..... Het gaat juist om de situatie VOOR de scheiding. Na de scheiding heeft 1 van de 2 sowieso dat koophuis niet meer, dus boeit de desbetreffende HRA diegene nog minder dan jou als huurder.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het verlies van die HRA voor de ex-partner ook, want vanaf dat moment zijn ze geen fiscaal partner meer.
Sure.... als ze hun fantasieprijs er voor kunnen krijgen niet. Maar tegenwoordig staan mensen niet meer tegen elkaar op te bieden om dat huis tegen de hoogst mogelijk prijs te mogen kopen. Dus..... hoe lossen ze dat dan op? Veel huizen zijn gekocht op 2 salarissen, dus het is niet zo dat de ene partner het huis van zijn ene salaris kan betalen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lees nog eens..... Het gaat juist om de situatie VOOR de scheiding. Na de scheiding heeft 1 van de 2 sowieso dat koophuis niet meer, dus boeit de desbetreffende HRA diegene nog minder dan jou als huurder.
Ehmmmm... Tijdens een scheiding worden de bezittingen verdeelt. Er wordt gewoon een waarde aan de woning toegekend tijdens de scheiding hoor. Of hij verkocht is of niet maakt niets uit. Er wordt OF een papieren winst verdeelt, OF een papieren verlies.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure.... als ze hun fantasieprijs er voor kunnen krijgen niet. Maar tegenwoordig staan mensen niet meer tegen elkaar op te bieden om dat huis tegen de hoogst mogelijk prijs te mogen kopen. Dus..... hoe lossen ze dat dan op? Veel huizen zijn gekocht op 2 salarissen, dus het is niet zo dat de ene partner het huis van zijn ene salaris kan betalen.
En hoe wil je dat dan gaan doen? Als de één de ander niet kan uitkopen? Hoe ga je dat dan doen?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmmm... Tijdens een scheiding worden de bezittingen verdeelt. Er wordt gewoon een waarde aan de woning toegekend tijdens de scheiding hoor. Of hij verkocht is of niet maakt niets uit. Er wordt OF een papieren winst verdeelt, OF een papieren verlies.
Dus sowieso is NA de scheiding 1 van beide GEEN eigenaar meer.
Je argument raakt kant noch wal.
Zoals het al jaren gaat? Dan wordt de woning gewoon getaxeerd, en kan diegene die wil blijven wonen kiezen: Of blijven wonen tegen de getaxeerde waarde (verlies of winst worden dan gedeeld) of desnoods executoriale verkoop. (Lang leve de NHG)quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En hoe wil je dat dan gaan doen? Als de één de ander niet kan uitkopen? Hoe ga je dat dan doen?
Dus..... als de woning verkocht moet worden is de kans zeer reeel dat dit gaat gebeuren ver onder de prijs die de eigenaren er voor wilden hebben in gelukkiger tijden. Goed voor de markt toch?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zoals het al jaren gaat? Dan wordt de woning gewoon getaxeerd, en kan diegene die wil blijven wonen kiezen: Of blijven wonen tegen de getaxeerde waarde (verlies of winst worden dan gedeeld) of desnoods executoriale verkoop. (Lang leve de NHG)
Niets vreemds aan hoor, zo gaat het al 50 jaar.
Nee, dat is niet goed voor de markt Xeno. Sorry. Die gaan weg op veilingen waar jij (en ik) door gebrek aan liquide middelen volstrekt kansloos zijn. Die worden opgekocht door handelaren, beetje opgeknapt en gaan gewoon weer tegen de gangbare marktprijzen in de verkoop.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus..... als de woning verkocht moet worden is de kans zeer reeel dat dit gaat gebeuren ver onder de prijs die de eigenaren er voor wilden hebben in gelukkiger tijden. Goed voor de markt toch?
Sure.... iedereen weet dat de markt voor het opkopen als een trein looptquote:Op zaterdag 6 november 2010 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, dat is niet goed voor de markt Xeno. Sorry. Die gaan weg op veilingen waar jij (en ik) door gebrek aan liquide middelen volstrekt kansloos zijn. Die worden opgekocht door handelaren, beetje opgeknapt en gaan gewoon weer tegen de gangbare marktprijzen in de verkoop.
Tuurlijk zijn ze dat wel. Ze betalen alleen minder. En dat is alleen maar slim. Zou ik ook doen als ik genoeg contanten zou hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure.... iedereen weet dat de markt voor het opkopen als een trein loopt![]()
Die vastgoed mannetjes zijn niet meer zo happig op dit soort objecten in deze onzekere tijden.
Wat je hiermee wilt zeggen is me niet echt duidelijk.quote:Daarnaast zijn er scheefhuurders die met gemak een hypotheek kunnen krijgen omdat ze zelf lekker veel geld inbrengen. Laag risico voor de bank. Zijn ze blij mee omdat dit object dan in ieder geval al goed gesaneerd is, nu de rest nog
Als je geen tophypotheek hebt en zelf de nodige centen in de woning gestoken hebt, ben je niet bepaald een risico voor de bank, zelfs in een dalende markt. Dat scheelt ze dus weer een paar peentjes zweet.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Wat je hiermee wilt zeggen is me niet echt duidelijk.
Als je een tophypotheek hebt, heb je geen NHG en betaal je dus sowieso circa 0,5% rente meer. Dat risico voor de banken is dus (ruimschoots!) ingecalculeerd.quote:Op zondag 7 november 2010 00:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je geen tophypotheek hebt en zelf de nodige centen in de woning gestoken hebt, ben je niet bepaald een risico voor de bank, zelfs in een dalende markt. Dat scheelt ze dus weer een paar peentjes zweet.
Sure.... daarom willen de banken kosten wat het kost de waarde op pijl houden. Omdat ze zich allemaal zo prima hebben ingedektquote:Op zondag 7 november 2010 00:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je een tophypotheek hebt, heb je geen NHG en betaal je dus sowieso circa 0,5% rente meer. Dat risico voor de banken is dus (ruimschoots!) ingecalculeerd.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat de mensen met een tophypotheek sowieso elke maand al een (flinke!) extra 'premie' betalen voor het risico dat ze vertegenwoordigen. Simpeler kan ik het niet uitleggen. Sorry.quote:Op zondag 7 november 2010 00:13 schreef xenobinol het volgende:
Sure.... daarom willen de banken kosten wat het kost de waarde op pijl houden. Omdat ze zich allemaal zo prima hebben ingedekt
ik kom wel eens op een veiling, jij ook?quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure.... iedereen weet dat de markt voor het opkopen als een trein loopt![]()
Die vastgoed mannetjes zijn niet meer zo happig op dit soort objecten in deze onzekere tijden. Daarnaast zijn er scheefhuurders die met gemak een hypotheek kunnen krijgen omdat ze zelf lekker veel geld inbrengen. Laag risico voor de bank. Zijn ze blij mee omdat dit object dan in ieder geval al goed gesaneerd is, nu de rest nog
en daarom is een hpotheek krijgen dus nog steeds geen punt, als je maar een paar knaken geld inbrengt. Banken weten dat je dan ook niet zomaar van je pand wegloopt....quote:Op zondag 7 november 2010 00:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je geen tophypotheek hebt en zelf de nodige centen in de woning gestoken hebt, ben je niet bepaald een risico voor de bank, zelfs in een dalende markt. Dat scheelt ze dus weer een paar peentjes zweet.
Kan je mij eens PMen hoe dit precies gaat dan. Ik ken iemand in die situatie met NHG Blijven wonen tegen getaxeerde waarde voor beide geen optie. Maar welke stappen moet je dan maken tot executieverkoop. Woning staat nu al lang te koop namelijk.quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zoals het al jaren gaat? Dan wordt de woning gewoon getaxeerd, en kan diegene die wil blijven wonen kiezen: Of blijven wonen tegen de getaxeerde waarde (verlies of winst worden dan gedeeld) of desnoods executoriale verkoop. (Lang leve de NHG)
Niets vreemds aan hoor, zo gaat het al 50 jaar.
Denk heel veel zakken in prijs en verlies nemen, executieverkoop wil je echt niet. Particulieren komen daar amper omdat je bijvoorbeeld binnen een week bijvoorbeeld de kosten koper al betaald moet hebben en de veilingskosten (ook al snel zo'n 5000-10000 euro). Met als gevolg een hele lage prijs.quote:Op zondag 7 november 2010 09:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Kan je mij eens PMen hoe dit precies gaat dan. Ik ken iemand in die situatie met NHG Blijven wonen tegen getaxeerde waarde voor beide geen optie. Maar welke stappen moet je dan maken tot executieverkoop. Woning staat nu al lang te koop namelijk.
223.053 huizen te koopquote:Op zondag 7 november 2010 13:23 schreef xenobinol het volgende:
De 223k barrière is geslecht
223.038 huizen te koop
Logisch, als ze nu ook al na 1 dag verkochte woningen op Funda zetten.quote:Op maandag 8 november 2010 10:25 schreef antfukker het volgende:
[..]
223.053 huizen te koop
And rising
Logisch..... want verkocht onder voorbehoudt. Dat kan dus nog steeds op van alles afketsen, wat ook regelmatig gebeurt.quote:Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Logisch, als ze nu ook al na 1 dag verkochte woningen op Funda zetten.
http://www.funda.nl/koop/voorburg/sorteer-datum-af/
Maar koopwoningen staan toch enkel in straten met nette mensenquote:Op maandag 8 november 2010 11:45 schreef eleusis het volgende:
Komt echt niks nieuws bij de laatste weken hier.
Mja één op zich wel-aardig pandje voor ¤475k. Helaas wel in een pauperstraat
Dat match'ed niet echt in mijn gedachten.. 475k én een pauperstraat???? Hoeveel moet je dan dokken om in in jouw buurt in een normale straat te wonnen?quote:Op maandag 8 november 2010 11:45 schreef eleusis het volgende:
Komt echt niks nieuws bij de laatste weken hier.
Mja één op zich wel-aardig pandje voor ¤475k. Helaas wel in een pauperstraat
Waarschijnlijk huurwoningen aan de overkant.quote:Op maandag 8 november 2010 12:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar koopwoningen staan toch enkel in straten met nette mensen![]()
Als zo'n woning in een pauperstraat staat is ze nog geen eens de helft van de helft waard toch?
Nou ja, ik overdrijf een beetje. Ik bedoel niet een complete onfatsoenlijke achterbuurtwijk, maar wel een straat met voornamelijk woningen van rond de ¤200k en dan één hoekhuis voor meer. Geen Tarkan klinkend uit de ramen, maar André Hazes dus.quote:Op maandag 8 november 2010 12:30 schreef antfukker het volgende:
Dat match'ed niet echt in mijn gedachten.. 475k én een pauperstraat???? Hoeveel moet je dan dokken om in in jouw buurt in een normale straat te wonnen?
Geen wonder dus dat mijn overburen hun huis niet verkocht krijgenquote:Op maandag 8 november 2010 12:42 schreef Bayswater het volgende:
Waarschijnlijk huurwoningen aan de overkant.
223.001quote:Op maandag 8 november 2010 10:25 schreef antfukker het volgende:
[..]
223.053 huizen te koop
And rising
Wauw... 50 huizen op een dag, dat zijn nog geen 20.000 huizen per jaarquote:
Ik vermoed dat de rabobank alvast wat huizen heeft laten slopenquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Manipulatie! Vierendelen die schavuiten!
Het valt op dat huurwoningen met een goede zonligging wel verkocht worden, de corporatie blijft zitten met de matige plekkenquote:Op maandag 8 november 2010 12:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Waarschijnlijk huurwoningen aan de overkant.
Je bedoelt de huurders blijven met de matige plekken zitten...quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het valt op dat huurwoningen met een goede zonligging wel verkocht worden, de corporatie blijft zitten met de matige plekken
quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:06 schreef Sjabba het volgende:
Je bedoelt de huurders blijven met de matige plekken zitten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
222.826 huizen te koopquote:
Ooh noesquote:
O nee, wat gebeurd er!?!?!?!? Naja simpel het kan 2 dingen betekenen, of woningen worden weer verkocht, of mensen halen de woning uit de verkoop, omdat ze de moed opgegeven hebbenquote:
Haha, okquote:Op donderdag 11 november 2010 08:33 schreef Bayswater het volgende:
Toch vlakt het af, waar we eerst er 300 per dag omhoog gingen is het nu al een tijdje 222-223
En net als in het echt zijn het de ouwetjes die de file weer opnieuw veroorzaken door niets terug te kopen.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Meneer B wil woning meneer A kopen maar moet zijn woning eerst verkopen van de bank om hypotheek voor A te krijgen. Gevolg meneer B zet zijn woning te koop en dan verschijnt er ook meneer C om de hoek die interesse heeft in woning B, maar enz. Gevolg is, 3 of meer woningen te koop. Er wordt in principe niets kunstmatig hoog gehouden, vergelijk het meer met het ontstaan van een file. Nummer 1 op zijn rem met als gevolg de volgende 100 staan ook stil, maar het gaat vanzelf weer rijden.
Echt een beroerde vergelijking, op de woningmarkt is geen file, die was er... waardoor er massaal mensen over de vluchtstrook gingen rijden en daar een vette boete voor kregen nl. een heel duur prijskaartje voor de aangeschafte woning (ikke eerst... ik sla je de oogballen uit je lijf met een dikke zak geleend geldquote:Op donderdag 11 november 2010 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Meneer B wil woning meneer A kopen maar moet zijn woning eerst verkopen van de bank om hypotheek voor A te krijgen. Gevolg meneer B zet zijn woning te koop en dan verschijnt er ook meneer C om de hoek die interesse heeft in woning B, maar enz. Gevolg is, 3 of meer woningen te koop. Er wordt in principe niets kunstmatig hoog gehouden, vergelijk het meer met het ontstaan van een file. Nummer 1 op zijn rem met als gevolg de volgende 100 staan ook stil, maar het gaat vanzelf weer rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |