quote:Ingrijpende gevolgen bevolkingskrimp
De Nederlandse bevolking zal de komende jaren ingrijpend veranderen. Sommige regio's in het land zullen daardoor krimpen, of doen dat nu al.
Ha laat me niet lachenquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:44 schreef ShadyLane het volgende:
Prima. Onze bevolkingsdichtheid is nl. nogal hoog.
nee realiteit , ontkennen heeft geen zinquote:
Honderdduizenden jongeren zelfsquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat heeft natuurlijk niets te maken met de honderdduizenden jongeren die over de grens zijn gaan wonen, omdat het hier onmogelijk is als starter een huis te kopen zonder krom te liggen of in een kippehok te wonen...
Je duim moet echt gigantisch zijn...quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat heeft natuurlijk niets te maken met de honderdduizenden jongeren die over de grens zijn gaan wonen, omdat het hier onmogelijk is als starter een huis te kopen zonder krom te liggen of in een kippehok te wonen...
Nou, ik ken er in ieder geval heel wat. Hoeveel het er precies zijn weet ik niet, en ook niet of ze allemaal jong zijn. Maar dorpen als Kranenburg etc, zijn tegenwoordig eerder Nederlands dan Duits te noemen. En dat is pas iets van de laatste jaren.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Honderdduizenden jongeren zelfs? Daar heb je dan vast een goede bron van?
Dat klopt wel maar het gaat niet om echt grote aantallenquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik ken er in ieder geval heel wat. Hoeveel het er precies zijn weet ik niet, en ook niet of ze allemaal jong zijn. Maar dorpen als Kranenburg etc, zijn tegenwoordig eerder Nederlands dan Duits te noemen. En dat is pas iets van de laatste jaren.
Voor de prijs van het goedkoopste afbraakrijtjeshuis uit de jaren 70 koop je daar een vrijstaand huis met een mooie tuin.
Als je toch daar woont (grensstreek) is voor velen de keuze zo gemaakt. Die 10 minuten de andere kant op rijden stelt niks voor.
Ze vallen in het niet bij de aantallen immigranten die Nederland binnenkomen. Maar het komt toch best veel voor hoor, zeker in de grensgebieden.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt wel maar het gaat niet om echt grote aantallen
Het grote verschil is dat degenen die vertrekken niet degenen zijn die de Staat geld kosten...quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze vallen in het niet bij de aantallen immigranten die Nederland binnenkomen. Maar het komt toch best veel voor hoor, zeker in de grensgebieden.
Nog een bron beschikbaar voor die honderdduizenden?quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat degenen die vertrekken niet degenen zijn die de Staat geld kosten...
Al jaren lees ik regelmatig dat er zo'n 100.000 per jaar vertrekken. Tel maar opquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nog een bron beschikbaar voor die honderdduizenden?
Aha en je bent je er van bewust dat ook de mensen die in het buitenland stage lopen tussen zitten?quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Al jaren lees ik regelmatig dat er zo'n 100.000 per jaar vertrekken. Tel maar op
Gerekend naar de bewoonbare oppervlakte is Nederland niet uitzonderlijk dicht bevolkt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Vergeleken met Monaco valt het inderdaad erg mee.
En van hen keert het overgrote deel ook weer terug naar Nederland ben jij je daarvan bewust?quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Ben jij je er van bewust dat 25% van de studenten na een stage in het buitenland ook naar het buitenland vertrekken?
Sinds 2000 zijn er gemiddeld jaarlijks meer mensen uit Nederland vertrokken dan er naar Nederland toegekomen zijn, die tsunami van immigranten bestaat alleen in de fantasie van de PVV.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:
Ze vallen in het niet bij de aantallen immigranten die Nederland binnenkomen. Maar het komt toch best veel voor hoor, zeker in de grensgebieden.
Ik werk bij een multinational in Centraal Europa, en daar stikt het van de nederlanders die na hun stage blijven plakken zijn ; en geen enkele heeft plannen om terug te keren. Hebben het daar helemaal naar hun zin. En gelijk hebben zequote:Op zaterdag 6 november 2010 20:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
En van hen keert het overgrote deel ook weer terug naar Nederland ben jij je daarvan bewust?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |