Er zijn wel meer bedrijven met een langere termijnvisie. Je moet niet 1 perceel kopen als oude dag voorziening.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, als je toen 40 was wanneer je die grond kocht en ondertussen ben je 60 dan zou ik toch niet graag nog 10 jaar wachten!
Dat zei ik?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er is grond zat, alleen niet goedkoop genoeg.
Tsja, mensen zien nu steeds vaker een leuke woning (lees droomhuisjequote:Op vrijdag 5 november 2010 07:52 schreef xenobinol het volgende:
222.729 huizen te koop
Business as usual.
Zou het zo werken? Misschien hebben een hoop mensen de afgelopen 10 jaar een woning gekocht om de dikke vette overwaarde niet te missen en worden ze nu bang om de boot te missen. "Stel je voor dat we de rest van ons leven in dit huis moeten blijven wonen, schat"quote:Op vrijdag 5 november 2010 07:59 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Tsja, mensen zien nu steeds vaker een leuke woning (lees droomhuisje) te koop staan en zetten vervolgens hun eigen huis te koop, beetje dominoeffect dus maar zeker niet zorgwekkend.
Als scheefhuurder zit je in die omschreven situatie.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zou het zo werken? Misschien hebben een hoop mensen de afgelopen 10 jaar een woning gekocht om de dikke vette overwaarde niet te missen en worden ze nu bang om de boot te missen. "Stel je voor dat we de rest van ons leven in dit huis moeten blijven wonen, schat"![]()
Ik hoef niet hard te roepen dat de prijzen gaan dalen, de markt zorgt daar nl. zelf wel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen hopen gaan zeepbellen nl. altijd stuk na verloop van tijd. Dit komt door de tegenkoppeling die in elk marktsysteem zit ingebouwd. Elke onbalans word automatisch hersteld, in het huidige systeem is met name de overheid de hoofdschuldige, die heeft de banken gered, verstrekt subsidies, uitkeringen etc.. hierdoor laat men de staatsschuld oplopen en schuift de rekening rechtstreeks door naar de jeugd, een misdaad tegen de menselijkheid imoquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:34 schreef Sjabba het volgende:
Als scheefhuurder zit je in die omschreven situatie.
Tenzij de prijzne heel hard gaan dalen, dusja laten we dat maar heel hard roepen dan toch?
Je spreekt voor jezelf, dat weet je wel he?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik hoef niet hard te roepen dat de prijzen gaan dalen, de markt zorgt daar nl. zelf wel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen hopen gaan zeepbellen nl. altijd stuk na verloop van tijd. Dit komt door de tegenkoppeling die in elk marktsysteem zit ingebouwd. Elke onbalans word automatisch hersteld, in het huidige systeem is met name de overheid de hoofdschuldige, die heeft de banken gered, verstrekt subsidies, uitkeringen etc.. hierdoor laat men de staatsschuld oplopen en schuift de rekening rechtstreeks door naar de jeugd, een misdaad tegen de menselijkheid imo![]()
Maar goed.... alle mensen die nu huilie huilie doen over waardedaling zullen in de toekomst geconfronteerd worden met een generatie die echt niet meer van plan is om de parasieten van de maatschappij langer te helpen, voornamelijk omdat ze het al moeilijk genoeg hebben om zelf het hoofd boven water te houden.
Ik doe ook aan bangmakerijquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:57 schreef Sjabba het volgende:
Je spreekt voor jezelf, dat weet je wel he?
zolang er steeds meer te koop komt ??quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik doe ook aan bangmakerij![]()
Hup.... koop snel een woning want ze worden alsmaar duurder
correctie: voornamelijk omdat ze verwende ego trippers zijn. Maar da's vast ook de schuld van iemand anders. En zo kun je alles wel een negatieve draai geven. Hoe oud ben je eigenlijk, Xeno?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik hoef niet hard te roepen dat de prijzen gaan dalen, de markt zorgt daar nl. zelf wel voor. In tegenstelling tot wat veel mensen hopen gaan zeepbellen nl. altijd stuk na verloop van tijd. Dit komt door de tegenkoppeling die in elk marktsysteem zit ingebouwd. Elke onbalans word automatisch hersteld, in het huidige systeem is met name de overheid de hoofdschuldige, die heeft de banken gered, verstrekt subsidies, uitkeringen etc.. hierdoor laat men de staatsschuld oplopen en schuift de rekening rechtstreeks door naar de jeugd, een misdaad tegen de menselijkheid imo![]()
Maar goed.... alle mensen die nu huilie huilie doen over waardedaling zullen in de toekomst geconfronteerd worden met een generatie die echt niet meer van plan is om de parasieten van de maatschappij langer te helpen, voornamelijk omdat ze het al moeilijk genoeg hebben om zelf het hoofd boven water te houden.
Jong genoeg om tot mijn 70e te moeten werken voor de welvaart van de BB'ersquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk, Xeno?
Maar dat geld dan ook voor de markt naar een meltdown tochquote:Ik weet niet of en wat een zeepbel is, ik kan je alleen meegeven dat markten langer irrationeel blijven dan jij kunt volhouden. Tenzij je natuurlijk een inmens ego hebt, natuurlijk![]()
Goeie film, gelukkig huur ik dus ik kan zo af en toe ook achter een walnoot aanjagen ipv altijd maar zo'n saaie eikelquote:Maar weest getroost, binnen nu en dertig jaar krijg je vast gelijk. Ken je trouwens de openingsscene van Ice Age II? Op een of ander manier doe je me daar erg aan denken
In een markt zonder allerlei subsidies (zoals jij die wilt) is huren nooit goedkoper.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jong genoeg om tot mijn 70e te moeten werken voor de welvaart van de BB'ers![]()
[..]
Maar dat geld dan ook voor de markt naar een meltdown toch![]()
[..]
Goeie film, gelukkig huur ik dus ik kan zo af en toe ook achter een walnoot aanjagen ipv altijd maar zo'n saaie eikel![]()
Als over 30 jaar huizen zo goedkoop zijn dat kopen niet meer loont, waarom zou je uberhaupt dan nog kopen
Je wilt uberhaubt kopen, omdat je dan iets hebt om af te lossen en je dus over 30 jaar zonder kosten zit wellicht?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jong genoeg om tot mijn 70e te moeten werken voor de welvaart van de BB'ers![]()
[..]
Maar dat geld dan ook voor de markt naar een meltdown toch![]()
[..]
Goeie film, gelukkig huur ik dus ik kan zo af en toe ook achter een walnoot aanjagen ipv altijd maar zo'n saaie eikel![]()
Als over 30 jaar huizen zo goedkoop zijn dat kopen niet meer loont, waarom zou je uberhaupt dan nog kopen
en situaties (inclusief wetgeving) kunnen veranderen, maar van een huis kom je niet zo makkelijk af.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en anderen wonen minder prima, of voor anderen zijn de omstandigheden zo dat kopen op dit moment wel 'sense' maakt, en of ze er nog een paar knaken meer verdienen door te wachten weegt niet op tegen de hassle.
Kan ook toch, is erg persoons- en situatieafhankelijk?
Je zou maar in een echtscheiding zitten en je druk maken om je HRA....quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
Je zou maar in een echtscheiding zitten en een koopwoning hebben, dan wordt per 1 januari a.s. jouw HRA afgeschaft: http://www.fd.nl/artikel/(...)-extra-fiscale-dreun
Vaak blijft één partner in de woning zitten en betaalt de andere partner de helft van de hypotheek. Deze partner blijft dan ook eigenaar van de woning en krijgt bij verkoop de helft van het geld. Maar deze partner kan zijn helft dan plots niet meer van zijn belasting aftrekken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zou maar in een echtscheiding zitten en je druk maken om je HRA....
Vaak moet op korte termijn de woning verkocht worden met regelmatig een restschuld tot gevolg. De vertrekkende partner zit sowieso ineens zonder huis. Voor de vertrekkende partner staat derhalve de wereld nog meer op zijn kop als voor degene die blijft zitten. Denk je werkelijk dat die zijn 'HRA' nog iets interresseerd?quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:03 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Vaak blijft één partner in de woning zitten en betaalt de andere partner de helft van de hypotheek. Deze partner blijft dan ook eigenaar van de woning en krijgt bij verkoop de helft van het geld. Maar deze partner kan zijn helft dan plots niet meer van zijn belasting aftrekken.
ik heb dus een collega die in een echtscheiding zit. Mijn god wat is die een bak geld kwijt aan zijn ex. Enfin, hij doet wat alle woningverkopers doen: Fors meer vragen dan de marktprijs. Het gevolg laat zich raden: Die ex van hem woont nu al 2 jaar in die woning die maar niet verkocht raakt (Gek heh?) En hij maar de helft van die hypotheek betalen in de hoop dat het geldschip een keer binnen komt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vaak moet op korte termijn de woning verkocht worden met regelmatig een restschuld tot gevolg. De vertrekkende partner zit sowieso ineens zonder huis. Voor de vertrekkende partner staat derhalve de wereld nog meer op zijn kop als voor degene die blijft zitten. Denk je werkelijk dat die zijn 'HRA' nog iets interresseerd?
En als het uit elkaar gaan in goed overleg kan, is het slechts een kwestie van de hypotheek door de achterblijvende partner laten betalen, en het netto verschil samen delen. Sim-pel.
Dat bestaat slechts in jouw perceptie. Iemand die graag snel wil verkopen daalt echt wel. Iemand die de tijd heeft daalt nimmer.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:19 schreef droom_econoom8 het volgende:
ik heb dus een collega die in een echtscheiding zit. Mijn god wat is die een bak geld kwijt aan zijn ex. Enfin, hij doet wat alle woningverkopers doen: Fors meer vragen dan de marktprijs.
Dan is het gewoon een dombo. Ik zou per direct stoppen met betalen, laat dan de bank maar verkopen. De NHG is er goed voor.quote:Het gevolg laat zich raden: Die ex van hem woont nu al 2 jaar in die woning die maar niet verkocht raakt (Gek heh?) En hij maar de helft van die hypotheek betalen in de hoop dat het geldschip een keer binnen komt.
Ik denk dat hij net verstand genoeg heeft om te kunnen blijven ademhalen.quote:Ik denk dat hij snel van gedachten over die vraagprijs verandert als hij geen HRA meer krijgt.
Veel verkopers dromen van gouden bergen... Wijd verbreide, onrealistische verwachtingen zijn de reden dat het zo lang duurt voordat de markt haar dieptepunt bereikt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
...
Dan is het gewoon een dombo.
...
Onzin natuurlijk. Elke verkoper weet wat het kost om iets gelijkwaardigs terug te huren. Als je moet verkopen dan zul je moeten zakken onder de gangbare vraagprijs, maar als je niet perse weg hoeft is er geen enkele noodzaak om te zakken met de vraagprijs. Take it or rent it.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:39 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Veel verkopers dromen van gouden bergen... Wijd verbreide, onrealistische verwachtingen zijn de reden dat het zo lang duurt voordat de markt haar dieptepunt bereikt.
Zo simpel zal het vast niet gaan, stel je voor dat de enen partner b.v. alimentatie moet betalen, dan gaat dit echt wel een rol spelen. "Natuurlijk.... schat, ik betaal en de alimentatie en dat deel HRA waar jij geen recht meer op hebt". Als je dat gelooft is het inderdaad heel simpelquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En als het uit elkaar gaan in goed overleg kan, is het slechts een kwestie van de hypotheek door de achterblijvende partner laten betalen, en het netto verschil samen delen. Sim-pel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |