abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87661976
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:17 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Een rollator heb je pas nodig als je tachtig bent.
Van de babyboomers die Vut hebben zijn er genoeg die harder lopen dan jij :W
En de babyboom generatie die 65 jaar wordt die gaat net beginnen

Mijn zwager loopt ieder jaar naar Rome met zijn vrouw :W (71 jaar)
Mijn overbuurman heeft de slaapkamer naar beneden gehaald en in de aanbouw gezet, zo zijn er tal van oplossingen om thuis te kunnen blijven wonen :)
Inderdaad, mijn pa loopt elk jaar samen met zijn boomerbroertjes en zusjes de vierdaagse en hier en daar een marathon.

En dat terwijl mijn grootvaders credo "Hardlopers zijn doodlopers" was. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Prutzenberg op 18-10-2010 09:56:22 ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_87662060
Ach ja zo kan ik het examplarisch voorbeeld van mijn pa wel hier neerzetten die wel nu bewust voor een duur huur appartement gekozen heeft.

Wie er dan gelijk heeft durf ik niet te zeggen.
pi_87662248
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:30 schreef Basp1 het volgende:
Ach ja zo kan ik het examplarisch voorbeeld van mijn pa wel hier neerzetten die wel nu bewust voor een duur huur appartement gekozen heeft.

Wie er dan gelijk heeft durf ik niet te zeggen.
Als men alleen is kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat geld ook voor jongeren.
Gemakzucht , snel klaar willen zijn.

Maar de stelling, babyboomers gaan naar een flat, dat is volslagen onzin en onjuist

IK denk dat jongeren eerder naar een flat gaan dan babyboomers

[ Bericht 5% gewijzigd door Foksnor op 18-10-2010 10:08:49 ]
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_87662968
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:42 schreef Foksnor het volgende:

Als men alleen is kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat geld ook voor jongeren.
Gemakzucht , snel klaar willen zijn.

Maar de stelling, babyboomers gaan naar een flat, dat is volslagen onzin en onjuist
Ik denk dat je je toch te veel doorslaat. Er zal heus wel een kern van waarheid in die stelling zitten.

Maaar dan zouden we statistieken moeten hebben voordat we een gefundeerde uitspraak hier over zouden kunnen doen. Ik woon zelf in een flat en zie hier toch opvallend veel oudjes wonen.
pi_87663477
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:12 schreef Basp1 het volgende:

Ik woon zelf in een flat en zie hier toch opvallend veel oudjes wonen.
Die er al twintig jaar wonen
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_87663637
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:30 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Die er al twintig jaar wonen
Sommige wel, sommige niet.

Het is zo'n mooi voorbeeld van een WBV die appartement vanuit huur in de verkoop gooit en als ik een VVE vergadering bezoek zitten er toch 50% oudjes bij, die dus wel de afgelopen 3 jaar dit gekocht hebben. Mar de opkomst bij VVE's vergardingen is natuurlijk ook geen 100% en de vraag is of oudjes stiekum dan met meer komen naar de VVE vergadring.
pi_87664073
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sommige wel, sommige niet.

Het is zo'n mooi voorbeeld van een WBV die appartement vanuit huur in de verkoop gooit en als ik een VVE vergadering bezoek zitten er toch 50% oudjes bij, die dus wel de afgelopen 3 jaar dit gekocht hebben. Mar de opkomst bij VVE's vergardingen is natuurlijk ook geen 100% en de vraag is of oudjes stiekum dan met meer komen naar de VVE vergadring.
Ouderen willen graag naar luxe ouderen appartementen, die willen niet in tochtige ex-corp. flats wonen. Ik vermoed dat het met name oudjes zijn die niets beters te doen hebben en dan naar de VVE vergaderingen komen in de hoop daar wat aanspraak te hebben :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87664207
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:36 schreef Basp1 het volgende:

en de vraag is of oudjes stiekum dan met meer komen naar de VVE vergadring.
Gratis koffie en lekker samen schelden op de huishulp _O-

Men moet gewoon meer bejaardenhuizen bouwen, mijn moeder vindt het er reuze gezellig
pi_87664228
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ouderen willen graag naar luxe ouderen appartementen, die willen niet in tochtige ex-corp. flats wonen. Ik vermoed dat het met name oudjes zijn die niets beters te doen hebben en dan naar de VVE vergaderingen komen in de hoop daar wat aanspraak te hebben :)
Dan ben ik blij dat ze de appartementen luxe gemaakt hebben en alles van nieuwe isolatie voorzien hebben dus het vooroordeel van jou over die tochtige niet luxe appartement van de wbv klopt in ieder geval bij mij niet.

De aanspraak zoeken de oudjes wel al in de lift daarvoor hebben ze de 1* per jaar VVE vergadering niet nodig. :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:55:24 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87666148
In mijn omgeving merk ik toch wel degelijk dat veel 60+-ers overwegen om hun eengezinswoning te verruilen voor een appartement. Alvast voor over 5 of 10 jaar.
Het gaat dan met name over het gemak van onderhoud en/of de tuin bijhouden.
The End Times are wild
pi_87666507
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:55 schreef LXIV het volgende:
In mijn omgeving merk ik toch wel degelijk dat veel 60+-ers overwegen om hun eengezinswoning te verruilen voor een appartement. Alvast voor over 5 of 10 jaar.
overwegen, mar niet doen.
In het achterhoofd dat het veel goedkoper is, echter vaak is het niet goedkoper echt niet
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:44:50 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87667937
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:05 schreef Foksnor het volgende:

[..]

overwegen, mar niet doen.
In het achterhoofd dat het veel goedkoper is, echter vaak is het niet goedkoper echt niet
Het gaat niet zozeer om geld, meestal zijn er luxe-appartementen op het oog die net zo duur zijn. Het gaat meer om gemak en weinig onderhoudslasten op de oude dag.
The End Times are wild
pi_87677899
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:55 schreef LXIV het volgende:
Niet overwegen, maar gewoon doen! Genoeg keuze: Enorm overschot aan appartementen
veni...bibi...vomui
pi_87678302
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:53 schreef Johan25m het volgende:

[..]

Niet overwegen, maar gewoon doen! Genoeg keuze: Enorm overschot aan appartementen
Ja er is lekker gebouwd naar de wens van de consument de laatste jaren.... not!
Het credo was zet zoveel mogelijk hokken op een vierkante meter, het verkoopt toch wel.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:11:40 #90
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87678794
Die ouwetjes blijven nog lekker zitten waar ze zitten. Die stop je niet zomaar in een appartement met uitzicht op de hemel zodat ze er alvast aan kunnen wennen. En gelijk hebben ze.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_87680087
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:11 schreef Bayswater het volgende:
Die ouwetjes blijven nog lekker zitten waar ze zitten. Die stop je niet zomaar in een appartement met uitzicht op de hemel zodat ze er alvast aan kunnen wennen. En gelijk hebben ze.
Dat denk ik ook.

Die hebben nooit op een appartement gewoond en men denkt dat die nu vanzelf daar gaan zitten Ha. _O-
Ga er zelf maar zitten :{
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87681838
Als ze nou een normale VVE rekenen ipv 180 euro per maand, dan had het nog een kans... :{
pi_87697524
quote:
222.007 huizen te koop
Sweet :7
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:07:26 #94
43642 Bayswater
pi_87702626
221.967 De daling is ingezet. O-)

[ Bericht 63% gewijzigd door Bayswater op 19-10-2010 09:12:40 ]
Life lies a slow suicide
pi_87741198
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:07 schreef Bayswater het volgende:
221.967 De daling is ingezet. O-)
221.892 huizen te koop
Ben er niet bij gebaat, maar omdat het ook wel eens leuk is om een "daling" hier te posten :P
pi_87741662
Ja het lijkt erop dat de open dag nu effect heeft
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:30:33 #97
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_87742641
Koop een huis, dan komt het geld vanzelf naar je toe.. 8)7
pi_87742948
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:30 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Koop een huis, dan komt het geld vanzelf naar je toe.. 8)7
Er is niets mis met het kopen van een woning, er is wel wat mis met het kopen van een woning tegen belachelijk hoge prijzen. "Maar het gaat om de maandlasten", tuurlijk.... zo zit de wereld van leentokkies in elkaar, nou.... het gaat dus ook om de schuldenlast die je op je neemt, zet dat eens af tegen je inkomen en besef dan eens hoe lang je daar voor moet werken. Houd ook even de HRA buiten beschouwing, reken eens uit wat je aan de bank moet betalen, dan kom je tot de conclusie dat jij feitelijk 3 woningen koopt, 1 voor jezelf en 2 voor de bank. En wat doet de bank daarvoor? Nou helemaal NIETS :X
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:50:52 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_87743071
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:45 schreef xenobinol het volgende:
Nou helemaal NIETS :X
Jawel, bonussen uitbetalen w/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_87743211
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En wat doet de bank daarvoor? Nou helemaal NIETS :X
Risico lopen? Als jij geld uitleent aan iemand loop je toch ook risico, maar kun je (mits je rente vraagt) zonder iets te doen rijker worden. Welkom in de kapitalistische wereld :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:58:47 #101
38496 Perrin
pi_87743269
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:56 schreef antfukker het volgende:

[..]

Risico lopen? Als jij geld uitleent aan iemand loop je toch ook risico, maar kun je (mits je rente vraagt) zonder iets te doen rijker worden. Welkom in de kapitalistische wereld :)
Als we niet in een bailout-wereld leefden, zou je gelijk hebben. Voor banken gelden deze regels niet.
pi_87743285
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Behalve in Flevoland hebben gemeentes niet zoveel op de balans staan. De grond is in bezit van speculanten/bouwbedrijven, en die leveren aan gemeenten in ruil voor bouwquotum. Meeste van die spculanten/bouwbedrijven hebben aardig diepe zakken en hebben bovendien heel wat slechtere tijden meegemaakt en aardig wat relativeringsvermogen.

Niet je adem inhouden, dat kan slecht uitvallen, imho.
Nee hoor, die grond is grotendeels in handen van het grondbedrijf (al dan niet gekocht van een speculant). Juist daarom maken die nu ook zulke enorme verliezen. Hier moest het grondbedrijf even 52 miljoen verlies nemen. Dat zit hem voor een groot deel in de rentelasten op grond die al is aangekocht.
Overigens wordt er juist gewerkt met een grondbedrijf om die bedragen en risico's van de balans van de gemeente te krijgen.
pi_87743663
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als we niet in een bailout-wereld leefden, zou je gelijk hebben. Voor banken gelden deze regels niet.
Precies... en gezien de belachelijk hoge salarissen, bonussen en bankgebouwen is de prijs die je moet betalen voor het risico dat de bank zogenaamd loopt wel aan de erg hoge kant :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_87744794
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er zijn banken die gewoon failliet gaan hoor :). Maar goed we wijken een beetje van het topic af :P
pi_87745084
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:52 schreef antfukker het volgende:

[..]

Er zijn banken die gewoon failliet gaan hoor :). Maar goed we wijken een beetje van het topic af :P
Dat is juist nog erger, de 'too big to fail' banken laat men leven en de kleintjes mogen wel sterven. Hierdoor word de situatie alleen maar erger. Ingrijpen en de banken opdelen is kleinere bedrijven die mogen falen is een goede optie. Net als het terugtrekken van de garantiestelling door overheden. Obligatiehouders moeten gedwongen worden hun tegoeden om te zetten in aandelen. Dat zal ze dwingen om goed te kijken naar het handelen van de banken, want waardeloos bezit daar zit niemand op te wachten.
I'll sing you a lullaby.
pi_87780692
222.006 huizen te koop
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87820564
222.185 huizen te koop

het vlakt nu duidelijk af, stabilisatie zelfs
pi_87821231
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:36 schreef Foksnor het volgende:
222.185 huizen te koop

Ik wacht nog even af met het trekken van die conclusie :)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:49:27 #109
38496 Perrin
pi_87822019
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik wacht nog even af met het trekken van die conclusie :)
Goh, verrassend oO<

Maar goed, 179 per dag is toch 60.000 per jaar erbij.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:05:17 #110
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_87824122
Die van jaap.nl zit nog duidelijk in de lift:

304.480
pi_87825320
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

221.248 huizen te koop

Ooh noes, herstel van de markt :')
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:36 schreef Foksnor het volgende:
222.185 huizen te koop

Ik vind het nogal wat. 937 huizen erbij in 9 dagen.
pi_87825377
Veel interessanter dan alleen maar "zoveel huizen erbij" is de gemiddelde doorlooptijd van een huis. Duurt het nu langer om een huis te verkopen, of is er sprake van veel handel? Ik denk het eerste :P
pi_87825850
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:42 schreef iamredleader het volgende:
Veel interessanter dan alleen maar "zoveel huizen erbij" is de gemiddelde doorlooptijd van een huis. Duurt het nu langer om een huis te verkopen, of is er sprake van veel handel? Ik denk het eerste :P
De verkoop van particuliere woningen is nagenoeg gestopt, alleen woningcoporaties verkopen nog, omdat die een terugkoopgarantie binnen 5 jaar kunnen meegeven en dat waarderen de banken enorm
pi_87827645
Dus in feite is de toename echt een toevoeging aan het bestaande aanbod? De doorlooptijd loopt steeds verder op?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:24:30 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87829014
Inderdaad. Als je ziet hoezeer de markt teruggelopen is (stond grafiekje in vorige topic) en je kijkt ook nog hoeveel huizen er aan de bestaande woningvoorraad zijn toegevoegd, dan moeten er maar bijzonder weinig particuliere huizen nog verkocht worden.
Deel het totale aantal huizen dan op die doorlooptijd en je kunt zien hoe lang een particulier huis gemiddeld te koop staan voordat het verkocht wordt. Dat is dus een hele tijd geworden.
The End Times are wild
pi_87837992
Het moet toch een keer gebeuren dat mensen echt snappen dat ze niet meer de beoogde woekerwinsten kunnen maken. Als iedereen nou gewoon hun prijs bijstelt naar beneden, ipv. hun woning een jaar te koop te laten staan zou het vanzelf goedkomen.
pi_87840666
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:27 schreef inXs het volgende:
Het moet toch een keer gebeuren dat mensen echt snappen dat ze niet meer de beoogde woekerwinsten kunnen maken. Als iedereen nou gewoon hun prijs bijstelt naar beneden, ipv. hun woning een jaar te koop te laten staan zou het vanzelf goedkomen.
Precies, maar dat proces gaat heel moeizaam. Men heeft ooit eens onderzocht waarom mensen gokverslaafd raken en dat heeft te maken met het onvermogen om verlies te accepteren. Het bleek dat mensen bereid zijn hun hele hebben en houden op het spel te zetten zolang ze daarmee maar de hoop houden dat ze hun verliezen ongedaan kunnen maken. Deze alles of niets strategie pakt voor de meeste mensen slecht uit, het is moeilijk om naar het gezonde rationele verstand te luisteren.
I'll sing you a lullaby.
pi_87842575
Tsja, daar wacht ik als koper al een tijdje op :P
pi_87859041
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:27 schreef inXs het volgende:
Als iedereen nou gewoon hun prijs bijstelt naar beneden, ipv. hun woning een jaar te koop te laten staan zou het vanzelf goedkomen.
De prijs naar beneden bijstellen doe je alleen als je echt van je huis af MOET. Bv. na een scheiding of iets dergelijks.

De mensen die gewoon willen doorstromen wachten gewoon op hun gemak af. Het merendeel van die verkopers heeft geen enkele haast, dus verwachten dat die groep de prijs naar beneden bijstelt is wishfull thinking. En meer ook niet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_87903123
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 03:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De prijs naar beneden bijstellen doe je alleen als je echt van je huis af MOET. Bv. na een scheiding of iets dergelijks.

De mensen die gewoon willen doorstromen wachten gewoon op hun gemak af. Het merendeel van die verkopers heeft geen enkele haast, dus verwachten dat die groep de prijs naar beneden bijstelt is wishfull thinking. En meer ook niet.
maar dan is er natuurlijk nog wel inflatie waardoor de relatieve waarde van de woning toch nog daalt
eten!!!
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:38:02 #121
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87904010
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 03:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
De mensen die gewoon willen doorstromen wachten gewoon op hun gemak af.
Het mooie is dat ze dan ook lekker meedalen terwijl ze wachten :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:45:27 #122
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87904305
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:59 schreef en_door_slecht het volgende:

Overigens wordt er juist gewerkt met een grondbedrijf om die bedragen en risico's van de balans van de gemeente te krijgen.
Allemaal leuk en aardig maar het grondbedrijf is wel eigendom van de gemeente, en het grondbedrijf zal heel snel weer winst moeten maken, anders gaat het mis
pi_87906114
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:16 schreef janatwork het volgende:
maar dan is er natuurlijk nog wel inflatie waardoor de relatieve waarde van de woning toch nog daalt
En? Jij denkt toch niet serieus dat de gemiddelde funda-verkoper daar ook maar een microseconde bij stilstaat? Mensen die niet perse weg moeten gaan echt niet verkopen tegen een restschuld hoor. Dream on.
pi_87906158
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:38 schreef Verburg_K het volgende:
Het mooie is dat ze dan ook lekker meedalen terwijl ze wachten :)
Dat valt nog te bezien. Nu 15K verlies pakken, of gewoon even 3 jaar wachten....
pi_87906676
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:45 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar het grondbedrijf is wel eigendom van de gemeente, en het grondbedrijf zal heel snel weer winst moeten maken, anders gaat het mis
Nee hoor, waarom denk je dat al die gemeentes gaan bezuinigen.. Juist omdat de grondwaarde uit de boekhouding moet. In veel landen maken gemeentes prima winst zonder al die grondbedrijven, in NL kan dit uiteraard ook. Het is alleen even 'wennen' en omschakelen en dat is precies wat er nu gebeurd, er hoeft niet gelijk iets 'mis' te gaan. Bovendien wordt het eens tijd dat een gemeente gaat voorzien in basisbehoefte en gewoon structuren en mogelijkheden aanbied ipv. winst te maken.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:24:48 #126
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87907201
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:02 schreef inXs het volgende:

[..]

Nee hoor, waarom denk je dat al die gemeentes gaan bezuinigen.. Juist omdat de grondwaarde uit de boekhouding moet. In veel landen maken gemeentes prima winst zonder al die grondbedrijven,
Het grondbedrijf is een wezenlijk onderdeel van de gemeente, ze doen niet alleen grond, maar alle onroerendgoedtransacties

Een gemeente kan niet zonder grondbedrijf
Maar verlies maken, dat is niet de opdracht uiteraard :)

Als ik een strookje grond koop, dan gaat dat via het grondbedrijf en dat is 100% boekwinst :{
Als je een 300 m2 kavel koop voor 300 euro per M2 dan is dat dikke winst voor de gemeente, met een inkoop van 50 euro per m2 bouwrijp
pi_88001561
Een vermeldenswaardige tussenstand:

222.222 huizen te koop
pi_88002727
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

222.222 huizen te koop
Stilstand van de markt is achteruitgang :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88012298
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

222.222 huizen te koop
heel bijzonder, dit is opzet lijkt me
  woensdag 27 oktober 2010 @ 08:56:26 #130
43642 Bayswater
pi_88012488
Er is na afgelopen weekend geen huis meer op Funda gezet. Staking van de makelaars?
Life lies a slow suicide
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:18:16 #131
38496 Perrin
pi_88012836
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 08:56 schreef Bayswater het volgende:
Er is na afgelopen weekend geen huis meer op Funda gezet. Staking van de makelaars?
Ik denk eerder een issue met verversen bij Funda. Lijkt me sterk dat honderden makelaars niks nieuws hebben ingediend de afgelopen dagen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:36:00 #132
43642 Bayswater
pi_88013221
Heb ze even gebeld, probleem is opgelost. Nieuwe huizen worden er vandaag opgegooid.
Life lies a slow suicide
pi_88013353
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:36 schreef Bayswater het volgende:
Heb ze even gebeld, probleem is opgelost. Nieuwe huizen worden er vandaag opgegooid.
Problemen lijken inderdaad verholpen:

222.343 huizen te koop
I'll sing you a lullaby.
pi_88018813
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:36 schreef Bayswater het volgende:
Wanneer halen ze de oude eraf dan ??
pi_88021412
quote:
Wanneer halen ze de oude eraf dan ??
als er eentje verkocht word ;)
pi_88040522
Je zou haast denken dat ze vorige week weer op vakantie zijn geweest
pi_88057330
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Problemen lijken inderdaad verholpen:

222.343 huizen te koop
222.331 huizen te koop

DE DALING IS INGEZET!!! ALLEMAAL NU HUIZEN KOPEN!!!

:')
pi_88061892
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:06 schreef antfukker het volgende:

[..]

222.331 huizen te koop

DE DALING IS INGEZET!!! ALLEMAAL NU HUIZEN KOPEN!!!

:')
:)
Wacht nog maar even. Er was een storing (niet bij funda zelf overigens), en zodra makelaars weer kunnen invoeren dan corrigeert de boel zich weer omhoog.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:22:42 #139
43642 Bayswater
pi_88094346
222.328, volgens mij is alles hersteld
Life lies a slow suicide
pi_88133468
Even mijzelf quoten uit het vorige deel:
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2010 09:54 schreef Resistor het volgende:

[..]

Maar _ik_ denk niet dat we eind oktober de 225.000 halen, ik denk dat de piek op 223.000 blijft steken, vorig jaar was na oktober ook de groei er uit, vlak voor de feestdagen wil je geen verkoopstress hebben. Maar als de economie niet op gang wil komen (0-groei of Double Dip) verwacht ik dat het in februari weer los gaat.
In het verleden gedane uitspraken bieden geen garantie voor de toekomst :P

(en nu weer lekker meelezen, en niet vergeten in februari opnieuw te kijken :) )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_88133520
In mijn directe omgeving zijn deze maand een aantal huizen (eindelijk) verkocht. Dat kan toeval zijn, maar ook een voorbode van een (iets) betere markt.
pi_88133708
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 08:27 schreef Blandigan het volgende:
In mijn directe omgeving zijn deze maand een aantal huizen (eindelijk) verkocht. Dat kan toeval zijn, maar ook een voorbode van een (iets) betere markt.
Ligt aan de condities die aan de verkoop zijn gerelateerd, bijvoorbeeld verkoopprijs. Dat een huis alleen maar verkocht zegt niet veel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 07:22 schreef Bayswater het volgende:
222.328, volgens mij is alles hersteld
222.365 huizen te koop
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:00:56 #143
43642 Bayswater
pi_88134114
Zolang ze huizen erop laten staan die al een maand geleden zijn overgedragen bij de notaris zal het op blijven lopen.
Life lies a slow suicide
pi_88134698
Sowieso merk ik dat makelaars/verkopers het bordje 'verkocht' ook langer laten staan! Net als op funda willen ze aan iedereen duidelijk maken dat ze zelfs nu nog objecten verkocht krijgen. Dit vertekend nogal.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:58:07 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88134984
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:36 schreef Istrilyin het volgende:
Wacht nog maar even. Er was een storing (niet bij funda zelf overigens), en zodra makelaars weer kunnen invoeren dan corrigeert de boel zich weer omhoog.
Er was inderdaad iets mis, maar dat lijkt nu gefixt. Ik heb een zoekquery met mail openstaan bij Funda, en ik heb een hele week geen "Nieuwe woningen" gekregen en gisteren opeens vijf.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88166358
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:42 schreef inXs het volgende:
Sowieso merk ik dat makelaars/verkopers het bordje 'verkocht' ook langer laten staan! Net als op funda willen ze aan iedereen duidelijk maken dat ze zelfs nu nog objecten verkocht krijgen. Dit vertekend nogal.
hier verderop in de straat stond een huis te koop voor 459000 anderhalf jaar geleden ( mensen wonen er 2.5 jaar, de manl is ontslagen, afgelopen week stond ie te koop voor 349.000 maar sinds dien is het van internet af en van de makelaarsite. Ook staat er geen bordje in de tuin met verkocht.............executie veiling?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:38:28 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88166416
222.458 huizen te koop

Hoe dan ook, we blijven ATH's neerzetten.
The End Times are wild
pi_88166445
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:34 schreef edwinh het volgende:

[..]

hier verderop in de straat stond een huis te koop voor 459000 anderhalf jaar geleden ( mensen wonen er 2.5 jaar, de manl is ontslagen, afgelopen week stond ie te koop voor 349.000 maar sinds dien is het van internet af en van de makelaarsite. Ook staat er geen bordje in de tuin met verkocht.............executie veiling?
De loterij gewonnen? Zelfmoord? Who knows.
pi_88166468
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:34 schreef edwinh het volgende:

[..]

Wellicht weer gewoon werk gevonden?
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:41:07 #150
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88166478
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:34 schreef edwinh het volgende:
Kan vele redenen hebben. Of gewoon even eraf gehaald. Misschien hebben ze besloten eerst nog wat te renoveren om het beter verkoopklaar te maken. Als je echt geïnteresseerd bent moet je binnenkort ff op kadaster.nl kijken of er een transactie is geweest :P
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')