Ik vind dit best een mooi lijstje!quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje:
O: 2 boterhammen, 1x appelstroop, 1x vruchtenhagel
T: Liga milkbreak (jaja ik weet het)
L: 3 boterhammen, sandwichspread/appelstroop/pindakas
T: appel
S: RPM
D: aardappelpuree, ikea-balletjes, potgroente (denk ik)
Tevens FIPO! En nog ontopic ook.
Ik ben bij mijn ouders alleen maar aan het wassen, stofzuigen, ramen lappenquote:
Ja dat is nieuw!quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:23 schreef loveli het volgende:
XM weer met d'r fipo...
Kreeg deze melding toen ik een linkje in de lapo wilde zetten:
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat het topic gesloten is. (edit_message::topic_locked)
Is dat nieuw? Ik vind het een beetje onzin.
Echtquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:25 schreef neen het volgende:
Lidl wasmiddel was in de consumentengids getest als beste keus.
quote:
Soms is minder wasmiddel beter. Of zo nu en dan je wasmachine een kookwas laten draaien met soda of azijn om zooi eruit te krijgen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
EchtMijn was ruikt muf en niet naar bloemetjes
Ik vind die met die beer het lekkerstC1000 huismerk is ook maar zo zo..
Mijn was wel, met LIdl wasmiddel. Misschien is de wasmachine vies of had je het er te lang in laten zitten? Mijn was wordtmuf als mn wasmachine viezig is of ik te lui ben om t meteen op te hangen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
EchtMijn was ruikt muf en niet naar bloemetjes
Ik vind die met die beer het lekkerstC1000 huismerk is ook maar zo zo..
quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:25 schreef neen het volgende:
Lidl wasmiddel was in de consumentengids getest als beste keus.
Wat voor auto? Spannend! Ik vind het maar lastig, een auto kopen. Pfff.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, autootje op het oog, waarschijnlijk vanmiddag nog een 2e proefritje maken.
Lijf houdt het verrassend goed!Denk echt dat mn beenspieren meer kunnen hebben dankzij de RPM. Ik voel mn lijf wel, maar echt veel minder dan dat ik 2 jr geleden zou hebben gehad na zo'n wandeling. Hell, dan zou ik 18 km niet eens redden
.
O misschien moet ik dat ook doen,want mijn was rook ook wat muffig..quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Soms is minder wasmiddel beter. Of zo nu en dan je wasmachine een kookwas laten draaien met soda of azijn om zooi eruit te krijgen.
Ja ik doe mee! En mn vriendje ook!quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:38 schreef LadyBlack het volgende:
Hey Kwak, lang niet gezien hier
Krijg net een uitnodiging voor het NSKK, Brahms' deutsches Requiem!!Ga jij meedoen?
Vind het zo jammer dat het met pianobegeleiding is, dat deden wij ook 3 jaar geleden maar ik vind met orkest echt veel mooier
Eens in de zoveel tijd zeepresten uit het manchet verwijderen, dat gaat anders schimmelen/stinken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:39 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
O misschien moet ik dat ook doen,want mijn was rook ook wat muffig..
Moet je nog meer schoonmaken aan een wasmachine? (behalve dan het zeepbakje dat eruit kan)?
Ziet er tof uit! De mazda MX5 die ik wilde zit er waarschijnlijk niet in, volgens de kenners is er weinig goeds te krijgen voor mijn budget. En als de kap niet helemaal meer goed is (kleine scheurtjes/sluit niet goed af), is dat lastig te beoordelen en vervanging kost al snel 2000 euro. Niet echt een fijn risicoquote:
De rubber ring: die kun je schoonmaken met HSG-schimmelreiniger (of de goedkope variant van de Action) en dan een kookwas laten draaien.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:39 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
O misschien moet ik dat ook doen,want mijn was rook ook wat muffig..
Moet je nog meer schoonmaken aan een wasmachine? (behalve dan het zeepbakje dat eruit kan)?
Hoe schoon krijg je die ermee? Ik sta nl op het punt om mijn manchet te vervangen omdat ik geen zin had om schoon te maken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
De rubber ring: die kun je schoonmaken met HSG-schimmelreiniger (of de goedkope variant van de Action) en dan een kookwas laten draaien.
En altijd de deur een stukje open laten staan zodat de ring kan drogen.
Die met vrouw en vers kind?quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:54 schreef Syrena het volgende:
Nieuwe auto is![]()
En ik ga vanavond uit eten met mijn ex
Nee, die wat 18 jaar ouder is een vrouw uit Ethiopië heeft geimporteerdquote:
Als er echt al schimmel inzit: redelijk.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe schoon krijg je die ermee? Ik sta nl op het punt om mijn manchet te vervangen omdat ik geen zin had om schoon te maken.
Oh, met redelijk bedoel ik dat het makkelijk gaat.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Als er echt al schimmel inzit: redelijk.
Het is iig de moeite waard.![]()
Ik wil eigenlijk mijn manchet verwisselen (manlief wist niet dat het deurtje open moet blijven en heeft het op de harde manier geleerd), maar ik weet niet hoe.![]()
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat ding los moet.
Hangt af van type machine. Bij de mijne: spanring aan de ene kant, veerring aan de andere kant. Bij sopmmige machines moet de trommel los, bij de mijne niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:05 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Als er echt al schimmel inzit: redelijk.
Het is iig de moeite waard.![]()
Ik wil eigenlijk mijn manchet verwisselen (manlief wist niet dat het deurtje open moet blijven en heeft het op de harde manier geleerd), maar ik weet niet hoe.![]()
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat ding los moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen een beetje jammer van m'n lekke band. Ik ben op Marks fiets naar school gegaan.
@ Phaidra: niet ziekjes, gewoon geen trek. Heb net 3 koekjes gegeten en straks in de pauze maar wat boterhammen, want er moet ook hardgelopen worden.Niet meer actief op Fok!
Je ruikt het nog wel een beetje als je de wasmachine leeghaalt, maar aan de was zelf ruik je niets meer.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Hangt af van type machine. Bij de mijne: spanring aan de ene kant, veerring aan de andere kant. Bij sopmmige machines moet de trommel los, bij de mijne niet.
Mijn tweedehands el cheapo machine had voor ik 'em kocht te lang stilgestaan waardoor ik onaangenaam verrast werd toen ik de machine opendeed. Was goedkoop genoeg om er een manchet voor te bestellen, maar als schimmeldinges ook werkt, is dat weer makkelijker.
Hier vind je mogelijk iets nuttigs, type nummer van je wasmachine + manchet in de search zetten:quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:28 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je ruikt het nog wel een beetje als je de wasmachine leeghaalt, maar aan de was zelf ruik je niets meer.![]()
Goed genoeg voor mij, maar ik wil op termijn wel een nieuwe ring.
Maar eerst eens de gebruiksaanwijzing downloaden.
De deur staat idd altijd open, dat wist ik gelukkig welquote:Op maandag 11 oktober 2010 11:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
De rubber ring: die kun je schoonmaken met HSG-schimmelreiniger (of de goedkope variant van de Action) en dan een kookwas laten draaien.
En altijd de deur een stukje open laten staan zodat de ring kan drogen.
En zelf de zeepdispenser werd hier niet schoongemaaktquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:41 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
De deur staat idd altijd open, dat wist ik gelukkig welIk heb deze wasmachine ook al jaren hoor, maar er nooit aan gedacht dat je meer moet schoonmaken dan de zeepdispenser
![]()
Thanks voor de tips dus!
Dank je!quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier vind je mogelijk iets nuttigs, type nummer van je wasmachine + manchet in de search zetten:
www.klusidee.nl/Forum/search.php
Altijd even in de trommel voelen voordat je de was erin doet, gelijk het waspoeder erin en deurtje dicht.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:46 schreef Viking84 het volgende:
Die van deurtje open wist ik ook niet. Doe hem altijd dicht, want ben bang dat er nog een katje in zit als ik hem aan zet.
Dat doe ik ook altijdquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:18 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Even katten tellen voor de zekerheid en dan pas aanzetten.
Nee hij ruikt meteen al muf.. Misschien is het wel niet van de lidl hoor, het zijn 2 enorme flessen, een groene en een rode. Ik denk wel van 4 liter!quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn was wel, met LIdl wasmiddel. Misschien is de wasmachine vies of had je het er te lang in laten zitten? Mijn was wordtmuf als mn wasmachine viezig is of ik te lui ben om t meteen op te hangen.
Lidl wasmiddel ruikt juist heel lekker zoet
oh en hoidrukke concertweek achter de rug. leef nu weer een beetje maar loop achter met studie en krijg deze week lesbezoek...
Ik heb net gekeken, er zaten helemaal geen zeepresten in!quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd zeepresten uit het manchet verwijderen, dat gaat anders schimmelen/stinken.
O ik doe in alle vakjes vloeibare zeep en in de bol, maar een klein beetje maar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:53 schreef loveli het volgende:
Vloeibare zeep doe je beter in en wasbol dan in het bakje. Hoef je ook niet schoon te maken.
Ehhh kweenie, ze hadden wel een soort Iers brood, volgens mij was dat sodabrood. Al weet ik wel dat ik een keer in NL zuurdesembrood heb gegeten en dat vond ik niet zo lekkerquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:43 schreef Perruche het volgende:
Maria, weet ik niet, hebben ze daar geen zuurdesembrood? Dat at ik in ierland vaak (of nee, sodabread heet het!) dat proefde gezond en was erg lekker
quote:courgette tosti
- courgette in repen snijden, met zout bestrooien, uurtje laten liggen, beetje uitpersen, afspoelen, droogdeppen
- kwark mengen met knoflook, kruiden naar keuze
- tomaat in plakken snijden
- tosti maken van courgette, kwark, tomaat, kwark, courgette, kwark en evt. nog kaas
- in de oven doen.
- bakken
- uit de oven halen en opeten.
Klinkt lekkerquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:12 schreef Chicolate het volgende:
Tink! Ik wil vandaag je courgette tosties gaan maken, maar hoe warm/lang in de oven, hoeveel kwark? (ik verdrink ze vast als ik er een halve liter kwark bij gooi) enzo?![]()
[..]
Eh... op gevoel? Een paar eetlepels kwark en als dat te weinig is nog een paar. Is ook een lekkere dipsaus. En volgens mij deed ik ze een minuut of 20 in de oven. IIg tot ze bruin waren.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:12 schreef Chicolate het volgende:
Tink! Ik wil vandaag je courgette tosties gaan maken, maar hoe warm/lang in de oven, hoeveel kwark? (ik verdrink ze vast als ik er een halve liter kwark bij gooi) enzo?![]()
[..]
He mo, je wordt genoemd in een topic over mensen die na het afvallen zo positief veranderd zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
lijst:
O: 2 crackers paardenrookvlees
T: 2 boterhammen paardenrookvlees
L: idem
T: restje couscoussalade
D: stoofpotje met aardappelen met groente
Dat gevoel onbreekt nog een beetje bij mijquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eh... op gevoel? Een paar eetlepels kwark en als dat te weinig is nog een paar. Is ook een lekkere dipsaus. En volgens mij deed ik ze een minuut of 20 in de oven. IIg tot ze bruin waren.
Ik at het als tussendoortje. Het is inderdaad te weinig als avondeten, maar het vult wel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:33 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat gevoel onbreekt nog een beetje bij mij. Maar ga het proberen! Want het klinkt lekker
(en dan doe ik er wel nog een stukje vlees bij want het klinkt wat weinig als avondeten?).
Een minivriezertje is een van de dingen die ik als student absoluut zou willen hebben...quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:52 schreef Chicolate het volgende:
Die kende ik nog niet Co. Misschien ook maar die pizza's halen, alleen waar ga ik ze laten (aangezien ik ze zaterdag op zn vroegst mag eten, en dan ook maar 1 stuk per keer) ...
Mn vriezer zit volquote:Op maandag 11 oktober 2010 15:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Een minivriezertje is een van de dingen die ik als student absoluut zou willen hebben...
Nou jij wordt ook niet echt beter hè?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:51 schreef ihatefastcars het volgende:
(slecht) lijstje:
o 2 boterhammen met pindakaas
t liga fruitkick
l 2 boterhammen met kipfilet
t 1 boterham met kipfilet
d kippensoep met 1 italiaanse bol
t bakje magere vruchtenmousse
Ziek thuis, want naar huis gestuurd. Morgen weer een poging wagen.
Recept?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe lekker hoor Uniekje![]()
Ik ben helemaal blij met mijn herontdekking van het linzen-met-rijst-prutjeSupergoedkoop goed vullend voer, en linzen zijn nog gezond ook!
Geen idee! Maar het is easy-peasy!quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:54 schreef Syrena het volgende:
[..]
Recept?Of had je dat al eens gepost?
Het voorkomt niet alle soorten griep, maar wel de 3/4 soorten die het grootst zijn/zullen worden, dus als die massaal uitbreken ontspring je de dans. Er zitten geen actieve virussen in, kwaad kan het eigenlijk niet als je een prima weerstand hebt. Sommige mensen worden er wel ziek/niet lekker van, omdat lijf iets te enthousiast antistoffen gaat maken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik krijg een uitnodiging voor een griepprikDoen of niet doen
? [risico groep en zo]
Het lijkt mij op de een of andere manier niet goed om zo maar een griepprik te halen [is nergens op gebaseerd]quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:17 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het voorkomt niet alle soorten griep, maar wel de 3/4 soorten die het grootst zijn/zullen worden, dus als die massaal uitbreken ontspring je de dans. Er zitten geen actieve virussen in, kwaad kan het eigenlijk niet als je een prima weerstand hebt. Sommige mensen worden er wel ziek/niet lekker van, omdat lijf iets te enthousiast antistoffen gaat maken.
Ik zou hem wel willen, ben ieder jaar ziek/verkouden, maar ik hoor dan weer niet tot een risicogroep dus zou moeten betalen (dacht ik).
Helemaal niet uitgeziekt eigenlijk. Net weekje beter van ene virus, nu weer ander virusje blijkbaar. Het mooie van werken met heel veel kinderen blijkbaar. Ben 't wel zat moet ik zeggen, het ziek zijn, niet het werken met kinderen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou jij wordt ook niet echt beter hè?. Hoe komt dat? Niet goed uitgeziekt?
quote:Is de griepprik alleen bedoeld voor 'oude mensen'?
Nee, de griepprik wordt gratis aangeboden aan iedereen die extra risico loopt om ernstig ziek te worden door griep. Dat kunnen ook kinderen en jong-volwassenen zijn met bijvoorbeeld een chronische ziekte.
Ik voel me nu gezond, moet ik dan toch de griepprik halen?
Ja, als u tot de doelgroep van de gratis griepprik behoort, kunnen de gevolgen van griep zeer ernstig zijn. Daarom is het raadzaam om ieder jaar de griepprik te halen, ook als u zich gezond voelt.
Ik ben nooit ziek, moet ik dan toch de griepprik halen?
Ja, als u tot de doelgroep van de gratis griepprik behoort, kunnen de gevolgen van griep zeer ernstig zijn. Daarom is het raadzaam om ieder jaar de griepprik te halen, ook als u nooit ziek bent. Iedere winter krijgt gemiddeld één op de tien mensen griep. Dus negen van de tien mensen krijgen in een winter geen griep. Het kan zijn dat u tot nu toe steeds geluk heeft gehad, maar mogelijk komt u dit jaar wél met het griepvirus in aanraking.
Whehe, wij hebben hier een vriezer in de keuken maar 2 gasten gebruiken hem niet dus ik heb lekker 2 lade'squote:Op maandag 11 oktober 2010 15:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Een minivriezertje is een van de dingen die ik als student absoluut zou willen hebben...
Ik vind practica echt verschrikkelijkquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:05 schreef Chicolate het volgende:
Practica die sneller gaan dan verwacht. Was om half 1 klaar ipv 5 uur.
Inderdaad, verhuizen is leuk. Ik wil ook wel weer, morgen maar even bellen om te vragen hoe het zit met mijn account en inschrijftijd want ik kan niet inloggen. Aan de ene kant wil ik naar iets voor mezelf en maar aan de andere kant moet ik volgend studiejaar als ik m'n P nog weet te halen en over mag 2x 3 maand op stage en die doe ik toch liever elders dus mischien nog beter een/anderhalf jaar uitzingen en daarna wat chills zoeken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
Heb het ook gemist maar ik gok kamerbezichtiging?
Wat veel verhuisplannen toch overal! Ik word er haast jaloers van
Puik! Succes! Ik denk dat ik in de war raakte door het idee dat je er netjes uit moet zienquote:Op maandag 11 oktober 2010 16:59 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb het maar iets van 10 x gezegd ofzo
Maar kamerbezichtiging ja
grote kamer, in A'dam-west vlakbij m'n ouders (dus vlakbij de stad) en gewoon verder best cool. Ik geloof dat er verder alleen morgen nog iemand komt kijken. Ben echt benieuwd..
Kan zijn dat je verkouden wordt, bij mij doen mijn tanden altijd zeer als mijn holtes dichtzitten. Zo'n gevoel alsof je een beugel hebt die te strak is aangedraaid. Brrr.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef j.t het volgende:
Middag!
Ik dacht, ik ga eens op tijd naar huis. Ben toch nooit klaar met werk, dus, waarom niet?
Dus nu zit ik zomaar een uur eerder thuis dan normaal. Meneer is er niet en hij neemt zn telefoon op met: ik bel je zo terug tuut tuut tuut ... 15 min geleden. Najah, het zal wel, vast bij zn ouders
Mn hele rechter boven rij met kiezen doet alweer pijn. Ik snap er niks van. 2e keer in korte tijd.
Lijstje so far:
O: broodje pindakaas, drinkyoghurt
T: appel, karnemelk
L: kiwi, kwark met Special K, broodje kipfilet, bouillon
T: broodje kipfilet, 5 winegums
D: waarschijnlijk shoarma, met wat groentjes er doorheen
Nee, wordt niet verkouden (tenminste geen enkel signaal) Had dit 2 weken terug ook, gewoon een constante (nog niet heel erge) pijn. En als ik mn tanden op elkaar zet, wordt het erger, het zit echt van binnen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
Kan zijn dat je verkouden wordt, bij mij doen mijn tanden altijd zeer als mijn holtes dichtzitten. Zo'n gevoel alsof je een beugel hebt die te strak is aangedraaid. Brrr.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |