Maar een Bossche Bol heb ik ook nog nooit op, die staat toch wel bovenaan het lijstje.quote:
Nee gek, dat is net als die troep van de Multivlaai betitelen als 'vlaai'.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:07 schreef wonderer het volgende:
Bossche bol is toch gewoon een moorkop?
Onderweg naar Limburg even in Den Bosch uitstappen. De Groot is in een half uurtje wel op en neer te doen vanaf het stationquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:08 schreef Bakfiets. het volgende:
Ik vind trouwens ook dat de enige echte Bossche Bol die van Jan de Groot is. Al is de rest ook wel te kanen.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:07 schreef wonderer het volgende:
Bossche bol is toch gewoon een moorkop?
quote:Wikipedia schreef:
Het misverstand bestaat dat het vergroten van een moorkop zou resulteren in een Bossche bol. Het verschil zit hem erin dat de binnenkant van een soesje, de basis van een moorkop, een luchtig gebakje is met grote luchtruimtes. Het gehele volume van het soesje bestaat uit zeer luchtig deegwaar, dit in tegenstelling tot de Bossche Bol waar alleen de omtrek bestaat uit een laagje deegwaar. Het deeg van de Bossche Bol fungeert bij de productie als ballon, deze wordt bij de vervaardiging van binnenuit opgeblazen door hem met slagroom te vullen. De Bossche Bol en de Moorkop verschillen ook in de soort chocolade die ervoor gebruikt wordt.
Bovenin Gelderland. Misschien verklaart dat meteen ook mijn gebrek aan kennis op het gebied van Zuid Nederlandse eetgewoonten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:08 schreef Vanyel het volgende:
Nee daar schijnt een verschil te zijn, maar wat het precies is weet ik niet.
Ik weet alleen dat een bakker ze niet hoort door te snijden om te vullen maar dat via een gaatje onderin horen te doen.
Chowi, waar woon jij?
Heks!quote:
Je zou het bijna denken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:10 schreef Chowi het volgende:
[..]
Bovenin Gelderland. Misschien verklaart dat meteen ook mijn gebrek aan kennis op het gebied van Zuid Nederlandse eetgewoonten.
Boer'n kost! Hutspot met worst.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken.
Wat hebben ze bij jullie voor specifieke eetgewoonten?
Wij hebben balkenbrij. Weet niet of je dat kent.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken.
Wat hebben ze bij jullie voor specifieke eetgewoonten?
Ze zijn toch gestopt in Oerle? Vanwege gezondheidsklachten ofzo?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:14 schreef lezzer het volgende:
Op zich hoor ik Brabanders wel zeggen dat je echt Bossche bollen bij De Groot moet halen.
Net zoals dat je appelflappen in Oers moest halen.
Iedereen in Zuid-Oost Brabant weet wat je bedoelt met "stoeptegels uit Oers".
Oh, Appel linzen vlaai is niet met linzen. Het gaat om het deeg. Dat is anders, zoeter en vaster.
quote:
Hmm. Doe mij dan maar een fikse emmer zuurvlees.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Chowi het volgende:
[..]
Wij hebben balkenbrij. Weet niet of je dat kent.
Ja, jullie hebben vlaai, wij hebben gemalen varkensorganen als specialiteit..
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm. Doe mij dan maar een fikse emmer zuurvlees.
Ja, al een aantal jaren helaasquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:15 schreef Bakfiets. het volgende:
[..]
Ze zijn toch gestopt in Oerle? Vanwege gezondheidsklachten ofzo?
Heb ik ook nog nooit op.quote:
Lekker, maar als ik mag kiezen liever gecombineerd met puree en rode kool.quote:
Daar vind ik het te zoet voor. Het zoute van de patat is juist zo lekker als contrast.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lekker, maar als ik mag kiezen liever gecombineerd met puree en rode kool.
Goudse stroopwafelsquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:22 schreef wonderer het volgende:
Ik zit maar wat te stangen hoorIk weet niks. Zelfs niks van suikerbrood of Goudse stroopwafels of Arnhemse meisjes
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:24 schreef Bakfiets. het volgende:
Arnhemse meisjes weet ik trouwens genoeg van.![]()
Ik maak altijd hele zoete rode kool, dus dan is het alsnog niet te merken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:22 schreef Vanyel het volgende:
Jamaar goed zuurvlees is zuurder dan zoet!
En je kunt je pu zouten..
Mijn vader neemt wel eens wat mee (die werkt er). Ik vind de echte te suikerig, heb ze liever van de markt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:24 schreef Bakfiets. het volgende:
[..]
Goudse stroopwafelsLaatst ook in Gouda geweest, gelijk ingeslagen.
Arnhemse meisjes weet ik trouwens genoeg van.![]()
Braafzoquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:28 schreef Bakfiets. het volgende:
[..]
Sorry, ik vergeet nog wel eens dat ik 14 ben.
Hoe kwam jij nou in het gendertopic? Door mijn AT zitten gluren of zo?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:28 schreef Bakfiets. het volgende:
[..]
Sorry, ik vergeet nog wel eens dat ik 14 ben.
Nein, ik volg het topic zelf.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe kwam jij nou in het gendertopic? Door mijn AT zitten gluren of zo?
Het ziet er wel goed uit hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe kwam jij nou in het gendertopic? Door mijn AT zitten gluren of zo?
Mijn kaken zijn wat scherper, geloof ik. Ik weet niet. Ik vind het wel leuk, ik ga er steeds meer uitzien zoals ik er in mijn hoofd allang uitzag, alleen niet in de spiegel.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het ziet er wel goed uit hoor![]()
Ik weet niet goed waar het 'm in zit met die voor en na shot, maar je ziet het echt
Gek he?quote:
Ik ook niet, niet op mezelf. Maar bij sommige mannen past het (en bij sommige niet).quote:
Ik ga mezelf in zo'n pakkie heisenquote:
Hmm, ben ik het niet mee eens. Haar is heel natuurlijk. Als iemand (specifiek een vrouw) dat wil laten staan is dat haar goed recht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:43 schreef Addictionnz het volgende:
Sowieso haar op zulke plekken borst/oksels/armen/benen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |