mijn MASTER recept (staat ook onder risottorecepten) Gegarandeerd lekker
ingredients:
pompoen (100 a 200 gr p persoon, wat je lekker vind, ik doe veel!)
3 rode uien
suiker
balsamico-azijn
1 teentje knoflook
risotto (60 gr p persoon)
rucola
biefstuk (1 pp, niet te dikke stukken)
peper zout
boter en olijfolie
kaneel
witte wijn (of een scheut andere afblusdrank)
bouillon (ik gebruik ong 1 liter bouillion (tuinkruiden of groente)
biefstuk uit de koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen, alvast peperen en zouten.
1 ui snipperen, 2 uien in ringen snijden, pompoen in blokjes snijden (met of zonder schil, maakt niet zoveel uit)
gesnipperd uitje fruiten in lepel olijfolie (in wok of hapjespan!), pompoen in blokjes erbij. kaneel naar smaak, zorgen dat het al aardig gaar is. risotto erbij, gesnipperde knoflook toevoegen , ff kort roeren (totdat risotto glazig is), afblussen met een scheut witte wijn en daarna bouillon erbij. Dit is nu praktisch klaar - alleen af en toe roeren zodat het niet aanbakt en als het nog niet gaar is, gekookt water toevoegen.
ondertussen de uiringen in een klontje boter laten garen (glazig), schepje (1 of 2) suiker erbij... als de suiker een beetje opgelost is en de uien nog net niet bruin worden een scheut balsamico-azijn erbij en dan worden ze wel bruin en lekker zoet. Gecarameliseerde uiringen in een afgedekt bakje apart zetten.
beetje olijfolie in pan, als het goed heet is biefstukjes erin, beide kanten goed bruin laten worden en klein klontje goede boter erbij. Daarna in aluminiumfolie wegleggen totdat de risotto klaar is.
bord: bedje van rucola maken, lekker veel risotto erbovenop, biefstuk en daarop de gecaramelisseerde uiringen. voor de vega's kan je het vlees weglaten en vervangen door lekkere zachte geitenkaas (bettine) en walnoten (of beter: pecannoten)
Ja, dit is mijn allerbeste recept ever
ps
(hier op de site staat trouwens ergens een briljant recept van lasagne met pompoen en ricotta... [ Bericht 4% gewijzigd door single_queen op 10-10-2010 15:58:14 (psje toevoegen) ]
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken