wel als je het er vijf minuten in laatquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:25 schreef Windigo het volgende:
[..]
Is dat niet een soort smurrie dan? Lijkt me best vies..
nooit aan gedachtquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:37 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ook lekker met speculaaskruimels.
gewoon wat kleine dunne toastjes met wat makreel erop en wat dressing? Simpeler kan nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Heb zin om vanavond eens uitgebreid te koken .... dus doe ik dat!![]()
Voorgerecht: preisoepje met gerookte makreel.
Hoofdgerecht: varkenshaasje met (uiteraard zelfgemaakte) champignonsaus. Erbij verse tagliatelle en erwtjes met room en sjalot.
Nagerecht: chocoladesouffle'tje met zachte kern. Erbij een bolletje vanilleijs.
Bij het voorgerecht zou ik nog iets erbij willen doen, iets in de trant van brood of zo, een klein hapje. Heb alleen geen idee wat, en heb geen zin in crostini (te vaak gemaakt de laatste tijd). Iemand nog een leuke, lekkere tip?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:57 schreef Enfermera het volgende:
Zelf nasi gemaakt met veel ui, knoflook, wortel en prei, daarbij een mix van bruine en witte rijst, met satésaus en Java kroepoekErrrug lekker.
vaak wel jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:56 schreef Windigo het volgende:
[..]
Jullie eten echt traditionele Hollandse kost hè?
Ik zelf ben niet van de Hollandse kost, maar ik woon nog thuis, en mijn vader kookt. En die is erg van de Hollandse kost, puur omdat in de tijd dat hij leerde koken, de Hollandse kost het enige was wat er was. Nasi kwam toen nog uit blik, en macroni ookquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:56 schreef Windigo het volgende:
[..]
Jullie eten echt traditionele Hollandse kost hè?
Klinkt goed en doe ik wel vaker inderdaad, altijd een succes. Wellicht dat ik dat vanavond vooraf maak met de makreelfilet die ik over heb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:17 schreef The_Hives het volgende:
[..]
gewoon wat kleine dunne toastjes met wat makreel erop en wat dressing? Simpeler kan niet
Dat heb ik nou nog nooit gegeten, maar gesmolten kaas vind ikquote:
Ik dus ook niet. Doe wel af en toe vleesfondue (in hete olie). Wat doop je dan eigenlijk in de kaasfondue? Alleen stukjes brood of ook nog andere dingen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nog nooit gegeten, maar gesmolten kaas vind ik
oee ik had gister een klein zakje daarvan; heerlijk zoutquote:
Kippensoepquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:17 schreef MissHobje het volgende:
Kippesoep aan het maken en home made pastadie ga ik met spinazie en verschillende soorten champignons maken
ieuw, vleesfondue in olie, probeer het eens in bouillon en dan de dag erna bij de lunch een kopje nemen waar heel de avond al die stukjes vlees in hebben getrokkenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:57 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Doe wel af en toe vleesfondue (in hete olie). Wat doop je dan eigenlijk in de kaasfondue? Alleen stukjes brood of ook nog andere dingen?
Oké, klinkt goed, misschien toch maar eens proberen. Ben gek op kaas, zowel gesmolten als in kaasplankjes en zo, maar dit heb ik toch nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:21 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ieuw, vleesfondue in olie, probeer het eens in bouillon en dan de dag erna bij de lunch een kopje nemen waar heel de avond al die stukjes vlees in hebben getrokkenKaasfondue kun je verschillende dingen in dopen, denk aan broccoli, tomaat, bloemkool. Ik doe het vanavond simpel: uit een pakje met alleen maar stokbrood om te dippen en een tomatensalade ernaast. Ben toch maar alleen vanaaf
Voeg bij de fondue nog wel wat witte droge wijn
Oe, chorizo met kaas.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:34 schreef SeaOfLove het volgende:
je kunt ook nog bijv salami, chorizo en dergelijke dippen
groentequote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:57 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Doe wel af en toe vleesfondue (in hete olie). Wat doop je dan eigenlijk in de kaasfondue? Alleen stukjes brood of ook nog andere dingen?
Klinkt lekker. Ik vind het altijd zo jammer dat risotto er niet zo lekker uitziet.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:20 schreef Tezz het volgende:
[ afbeelding ]
En het was heerlijk!![]()
![]()
![]()
Paddestoelenrisotto met lenteui en seranoham on the side
aaah, hoe was de risotto? Das mijn recept namelijk :-)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:49 schreef Gripper het volgende:
Vanavond: risotto met rode ui, pompoenstukjes en gecarameliseerde uienringen (ergens in een pompoentopic hier gevonden)
met een visje uit de oven, bedekt met broodkruim&kruiden korst.
Toe: er is nog appelkaneel cake
die zijn viesquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:02 schreef SeaOfLove het volgende:
Melk nu met kikkers en muizenSinterklaassnoepgoed
Ooooh verwend kind, vind de Sint niet leuk hoorquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
die zijn vies(vind ik dan)
gelukkig lus ik van Sinterklaassnoep alleen gevuld speculaas. snoep daarom ook niet zoveel rond die tijd gelukkig
brr geef mij maar zonquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ooooh verwend kind, vind de Sint niet leuk hoor![]()
Blij zijn FF, met alle wintermaanden
Klinkt heerlijkquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:16 schreef malaugenoux het volgende:
zuurkool,appel,fondant aardappeltjes,mosterdbeurre blanc,cordon bleu
Net even teruggelezen, bedankt voor het recept!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:30 schreef single_queen het volgende:
[..]
aaah, hoe was de risotto? Das mijn recept namelijk :-)
ik heb het alleen nog nooit met vis gegeten, leek me eigenlijk niets - maar vertel vooral als het wél lekker is!
begrijp ik, lekker!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:00 schreef DarkElf het volgende:
vanavond gaan we kip in broodkruim en parmezaanse kaas bakkendat in een ovenschaal leggen met zelfgemaakte tomatensaus, gegrilde aubergine en buffelmozzarella en dan de oven in.
zin in!
Oeh, die is van Gino, toch? Superlekker is dat, wel even hannesen met die parmezaan/broodkruim en kip bakken, maar echt de moeite waardquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:00 schreef DarkElf het volgende:
vanavond gaan we kip in broodkruim en parmezaanse kaas bakkendat in een ovenschaal leggen met zelfgemaakte tomatensaus, gegrilde aubergine en buffelmozzarella en dan de oven in.
zin in!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |