Over moment: ik heb opnieuw moeten leren afremmen

De remmende kracht van een landing kort onder het lichaam met kort grondcontact is veel minder dan wanneer voor het lichaam wordt geland (bij 'standaard' haklanding) met een lang contact (afrollen). Ik kan zo gauw geen cijfers vinden, ik zal morgen even verder zoeken.
Ik
zet mijn voet trouwens niet neer, hij valt automatisch naar beneden richting mijn zwaartepunt. Bij BK heb je een actieve pawback, bij Pose wordt dat niet geleerd.
Voor mijn gevoel trek ik mijn voet recht onder mijn heup, door momentum, inertia, coriolis en weet ik wat allemaal gebeurt er en zie je iets anders maar het effect is dat mijn voet daarna kort voor mijn zwaartepunt neervalt (recht eronder is onmogelijk en leidt tot een epische faceplant).
Door de hogere pasfrequentie (>=180) wordt het elastische effect van de spieren beter gebruikt waardoor het optillen minder kracht kost. Denk maar aan touwtje springen waar je relatief eenvoudig op en neer springt doordat je voeten en benen als een soort veer werken.
Tevens til ik mijn voeten (voor mijn gevoel) maar een paar centimeter op. Door momentum schiet hij verder omhoog voor hij weer naar beneden valt. Span je biceps maar heel kort en fel aan en ontspan je daarna: je onderarm vliegt eerst nog verder naar boven zonder dat het moeite kost.
Verder, wat DeeBee zegt. Net als met vegetarisch eten. Is het nou echt gezonder of is dat omdat vegetariërs gedwongen meer op hun voeding letten