abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92616354
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:21 schreef Gaoxing het volgende:
Is het ingewikkeld Sanne? Uk wil hier zo graag leren breien en krijgt wat wol voor haar verjaardag. Gelukkig is er hier een 'breicafe' in de buurt, waar ze het haar kunnen leren, want ik ben het totaal vergeten, en heb er bovendien altijd een hekel aan gehad. Maar volgens mij zou ze jouw sjaals ontzettend leuk vinden.
In mijn stad schijnt ook een handwerkcafe te zijn maar zo te zien aan een foto in het plaatselijke krantje ligt de gemiddelde leeftijd wel erg hoog(zo te zien allemaal dames die de 65 jaar al achter de rug hebben, niets mis mee maar zó oud ben ik nou ook weer niet. :') ) Er lijkt 1 persoon van mijn leeftijd op de foto te staan en ik betwijfel, eerlijk gezegd, of dat een lid is of een vertegenwoordiger van het goede doel waarvoor ze aan het breien waren. :')

Maar eens even Google aanslingeren of ze ook al aan het hippe internet doen. :+

Edit: ze hebben internet ontdekt. _O_ en ik heb meteen ontdekt dat er nog een winkel voor hobbyspullen is in mijn stad waarvan ik het bestaan niet wist. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door trovey op 10-02-2011 23:10:25 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92621877
mijn ipodhoesje is af! O+ *O*

De kwaliteit van de foto's zijn niet zo goed..mijn flitser is overactief en als ik die uitzet vervormen de kleuren een beetje :P
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92622573
Leuk! Multicolorwol van de Zeeman? :P
Optimist tot in de kist
pi_92627995
Leuk DjinN! :D
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:08:11 #255
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_92641377
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 02:09 schreef trovey het volgende:
Leuk! Multicolorwol van de Zeeman? :P
haha yes O-) Ik vind die echt superfijn. Hij is lekker stevig (wel zo handig voor een iPod hoesje), en de kleurtjes vind ik gewoon mooi O+ Alleen het afkanten is een beetje problematisch...heeft me bijna een half uur gekost :X :')
(zit btw even onder de account van vriendjelief :@ O+ )
Kan ik u ergens mee helpen? nee joh ik lurk even rond. :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:09:04 #256
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_92641410
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:44 schreef Maincoon het volgende:
Leuk DjinN! :D
Dankjewel! :D Ben nu met hoesje 2 bezig, moet er nog een stel maken :P Voor mams, broertje, vriendin en vriendjelief :D
pi_92647514
Leuk met die kleurtjes inderdaad O+ !

Ik heb deze laatst gemaakt n.a.v. een patroon van Ravelry :) (ik heb inmiddels echt ZO veel iPhone/iPodhoesjes, ze zijn zo snel en leuk om even tussendoor te maken... ik zou ze eigenlijk eens op Etsy moeten zetten.., als het patroon het toelaat dan!)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:05:33 #258
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_92649645
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:17 schreef NoralyZ het volgende:

Ik heb deze laatst gemaakt n.a.v. een patroon van Ravelry :) (ik heb inmiddels echt ZO veel iPhone/iPodhoesjes, ze zijn zo snel en leuk om even tussendoor te maken... ik zou ze eigenlijk eens op Etsy moeten zetten.., als het patroon het toelaat dan!)
[ afbeelding ]
Die ziet er ook leuk ! :D Dat bovenste randje he, heb je die gewoon met 2steken recht en 2 steken averechts (om en om) gemaakt ??
pi_92675086
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:05 schreef Tha_PietJuH het volgende:

[..]

Die ziet er ook leuk ! :D Dat bovenste randje he, heb je die gewoon met 2steken recht en 2 steken averechts (om en om) gemaakt ??
Jep! :)
Ik heb breien trouwens in het Engels geleerd. Dat is op zich heel handig omdat je dan veel meer patronen makkelijk kan lezen, maar in Nederlandse topics zoals deze (of laatst toen mijn oma me een oud brei- en haakboekje gaf) is het wel een beperking dat ik niks van de Nederlandse termen ken :P. Maar het begint langzaam op zijn plek te vallen, dat wel!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:15:15 #260
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_92676409
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:35 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Jep! :)
Ik heb breien trouwens in het Engels geleerd. Dat is op zich heel handig omdat je dan veel meer patronen makkelijk kan lezen, maar in Nederlandse topics zoals deze (of laatst toen mijn oma me een oud brei- en haakboekje gaf) is het wel een beperking dat ik niks van de Nederlandse termen ken :P. Maar het begint langzaam op zijn plek te vallen, dat wel!
Ja ik heb precies hetzelfde :Y Ik heb het breien van mijn moeder geleerd dus ik weet niet beter. Later toen ik een Nederlands basisbreiboek had gekocht zag ik dat het de Engelse methode was die ik me had aangeleerd :)
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 13:49:40 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_92677513
Ik heb twee naalden en wat wol gekocht bij de Lidl. Kijken of het wil lukken :) En mocht t niet lukken, dan heb ik me er geen buil aan gevallen :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:12:49 #262
294830 Tha_PietJuH
Pietje (L) Wen.
pi_92678134
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb twee naalden en wat wol gekocht bij de Lidl. Kijken of het wil lukken :) En mocht t niet lukken, dan heb ik me er geen buil aan gevallen :P
Niceee! Wat ga je maken? :D Mocht je echt met deze hobby door willen gaan: Bij de Zeeman hebben ze voor ¤4,99 een erg fijn basishandboek voor breien. Staan allemaal verschillende basistechnieken in ^O^ Ik heb er al erg veel aan gehad :Y
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 14:47:23 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_92679143
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:12 schreef Tha_PietJuH het volgende:

[..]

Niceee! Wat ga je maken? :D Mocht je echt met deze hobby door willen gaan: Bij de Zeeman hebben ze voor ¤4,99 een erg fijn basishandboek voor breien. Staan allemaal verschillende basistechnieken in ^O^ Ik heb er al erg veel aan gehad :Y
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een sjaal :D :')

Op de basisschool heb ik leren breien (ben nu 25, dus zo gek lang geleden is dat niet), misschien komt het na een beginnetje wel weer boven!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92683226
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:17 schreef NoralyZ het volgende:

Wat is Etsy dan? :)
pi_92686063
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:48 schreef Maincoon het volgende:

[..]

Wat is Etsy dan? :)
Etsy.com is een website waar mensen hun zelfgemaakte spullen, supplies en vintage items verkopen. Je kan jezelf aanmelden en een shop maken, als je een creditcard hebt.
pi_92688399
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:10 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Etsy.com is een website waar mensen hun zelfgemaakte spullen, supplies en vintage items verkopen. Je kan jezelf aanmelden en een shop maken, als je een creditcard hebt.
Dat is jammer, ik heb geen creditcard. Ik zal wel eens een kijkje nemen op de site. :)
Ik verkoop nu af en toe wat in mijn omgeving. Een aantal sjaals en de baret is ook al weg.
pi_92696992

wat het wordt maakt me niks uit, mijn oudste verwacht het eerste kleinkindje voor mij, maar kon het even niet laten..................
( gewoon een geintje hoor, maar stel stel stel >:) het wordt een jongentje moet het toch wel een warme wintertrui hebben *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92697956
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 22:31 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

wat het wordt maakt me niks uit, mijn oudste verwacht het eerste kleinkindje voor mij, maar kon het even niet laten..................
( gewoon een geintje hoor, maar stel stel stel >:) het wordt een jongentje moet het toch wel een warme wintertrui hebben *O*
Tuurlijk!!! Maar ik mis nog de rood-wit gestreepte sokkies :)
pi_92701594
Dit brei project staat de komende tijd op stapel, had dit wijde vest op marktplaats misgelopen, maar heb wel de duidelijke foto's veiliggesteld zodat ik het precies kan nabreien, de boorden en hals zijn iig al afgewerkt met de kreeftensteek.

Dit wordt het garen

Lana Grossa Giava No 3

pi_92702788
@Toverheks: Echt schattig! :D

@Fusionfreak: Ben benieuwd of het lukt! Laat je het ons weten?

Ondertussen heb ik 25 cm gebreid aan mijn achterpand. Nu nog 25 te gaan, en dan het voorpand en de mouwen nog. Ik brei jammer genoeg nog niet zo snel. :P
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 15:53:27 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_92720190
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een sjaal :D :')

Op de basisschool heb ik leren breien (ben nu 25, dus zo gek lang geleden is dat niet), misschien komt het na een beginnetje wel weer boven!
Nou, na een uur pielen :') heb ik een naald opgezet!!
  zondag 13 februari 2011 @ 17:05:52 #272
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_92723977
Kom op Gup, je kan het!
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 21:29:13 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_92738900
Ja ja, ik kan het nog :D Breien zelf is makkelijker dan opzetten, opzetten had ik ook nog nooit gedaan.
Inmiddels heb ik al enkele regels gemaakt. Alleen nog maar recht, maar hey, ik moet er ook een beetje inkomen ;)
pi_92739341
Als je eenmaal weet hoe je steken moet opzetten, is het niet zo moeilijk meer! :)
En leren breien gaat erg snel! :D
  zondag 13 februari 2011 @ 23:22:01 #275
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92748221
Go, Guppyfriend, Go! *O*

Toen ik een tijdje geleden weer ging breien moest ik dat opzetten ook opzoeken. Dat doe je ook veel te weinig omdat je 99% van de tijd aan het breien bent dus die vaardigheden blijven je vanzelf beter bij.
pi_92748454
Suc6 Guppyfriend! :D *O* Je kan het wel ;)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92754784
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou, na een uur pielen :') heb ik een naald opgezet!!
Oei ik krijg concurentie.

Dit ziet er al veelbelovend uit, zo ben ik ook begonnen.Eerst leren steken opzetten, toen rechts breien,. Mijn eerste trui was gebreid in ribbels (alle naalden rechts) gestreept in geel en rood. maar toen ik ook averechts kon breien begon ik meteen patronen te tekenen en een trui met de zg ''intarsia'' techniek te breien..
  Moderator maandag 14 februari 2011 @ 09:09:48 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_92756657
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 02:21 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Oei ik krijg concurentie.

Dit ziet er al veelbelovend uit, zo ben ik ook begonnen.Eerst leren steken opzetten, toen rechts breien,. Mijn eerste trui was gebreid in ribbels (alle naalden rechts) gestreept in geel en rood. maar toen ik ook averechts kon breien begon ik meteen patronen te tekenen en een trui met de zg ''intarsia'' techniek te breien..
Nou, zo'n vaart zal het niet lopen hoor :P

Ik heb nog geen idee van patronen en zo, dan moet allemaal nog komen. Maar ik ga eerst m'n steken eens oefenen in een sjaal. Lijkt me een mooi begin. Ik heb al een stukje van 3 cm :D
pi_92759552
ik heb mn allereerste sok gebreid!
met een zigzagpatroontje O+ ben supertrots. op 4 dp naalden, want ik vind magic loop maar niks...

Kwak
pi_92759589
oh en eindelijk toegekomen aan het blocken van mn stitch sampler shawl:

voor

na

jammer dat de kleuren op de foto zo flets zijn!
Kwak
  maandag 14 februari 2011 @ 11:49:30 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92761653
ik vind 'm mooi, kwakz0r!! en dat blocken (=opspannen/persen toch?) scheelt een boel!
in de haak.
pi_92761749
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:49 schreef trui het volgende:
ik vind 'm mooi, kwakz0r!! en dat blocken (=opspannen/persen toch?) scheelt een boel!
:Y klopt! er zit ook synthetisch garen in het mengsel, dus het is niet helemaal strak geworden, maar de opengewerkte dingen zijn veel zichtbaarder en hij is nóg zachter geworden.
Kwak
pi_92896245
Kan je ook een brei of haakarm krijgen ? :P Heb gewoon last van mijn handen en vingers van het breien en haken :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:22:30 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92896829
dat kan zeker, DjinN! pas maar een beetje op!
in de haak.
pi_92916181
zeker kan dat. je moet echt uitkijken voor RSI... ik vond t eerst onzin maar krijg tegenwoordig echt pijn als ik veel brei (rechterhand) of haak (linkerhand). ik wissel het af en dan gaat het wel
Kwak
pi_92947905
Het punniken is dus geen succes. ;( ...doet me te veel pijn met mijn RSI. }:| Nu schijnt het ook te kunnen met breinaalden en dan gaat het veel sneller ook en dat mag dan ook wel in mijn tempo. :D Daar maar eens een poging mee wagen dan. :{ Voor mensen met RSI... breien met een rondbreinaald schijnt een verademing te zijn...belast je schouders niet zo zoals het wel met normale breinaalden is(gebreide deel van het werk hangt niet meer aan de naalden(dus je schouders) maar ligt op je schoot/tafel). Een dame van een breiwinkel hier die ook RSI heeft raadde met het aan toen ik daar even langsging om een ergonomische haaknaald te kopen. Volgende keer daar dus maar een topkwaliteit rondbreinaald halen en kijken of ik het breien dan weer kan oppakken. :P
Optimist tot in de kist
pi_92956839
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:39 schreef kwakz0r het volgende:
zeker kan dat. je moet echt uitkijken voor RSI... ik vond t eerst onzin maar krijg tegenwoordig echt pijn als ik veel brei (rechterhand) of haak (linkerhand). ik wissel het af en dan gaat het wel
mja precies dat heb ik ook!

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 00:26 schreef trovey het volgende:
Het punniken is dus geen succes. ;( ...doet me te veel pijn met mijn RSI. }:| Nu schijnt het ook te kunnen met breinaalden en dan gaat het veel sneller ook en dat mag dan ook wel in mijn tempo. :D Daar maar eens een poging mee wagen dan. :{ Voor mensen met RSI... breien met een rondbreinaald schijnt een verademing te zijn...belast je schouders niet zo zoals het wel met normale breinaalden is(gebreide deel van het werk hangt niet meer aan de naalden(dus je schouders) maar ligt op je schoot/tafel). Een dame van een breiwinkel hier die ook RSI heeft raadde met het aan toen ik daar even langsging om een ergonomische haaknaald te kopen. Volgende keer daar dus maar een topkwaliteit rondbreinaald halen en kijken of ik het breien dan weer kan oppakken. :P
En dat klopt bij mij ook helemaal. Als ik met gewone breipennen ga breien krijg ik veel sneller last van mn handen, vingers, schouders etc. Als ik ga rondbreien heb ik lang niet zoveel last :)
pi_92959532
Heb gisteren al een gedeelte van het garen gekocht, zal eerst diverse proeflapjes breien om de juiste stekenvehoudingen vast te stellen. Hierna ga ik echt aan hetr vest beginnen.

Wordt vervolgd. :)
pi_92962705
Ik doe nou nooit aan proeflapjes breien/haken :@ maar dat komt ook doordat ik voornamelijk dingen maakt op zicht (dus zonder patroon) of waarbij het niet zoveel uitmaakt. :')
Optimist tot in de kist
pi_92962755
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:00 schreef DjinN het volgende:

[..]

mja precies dat heb ik ook!

[..]

En dat klopt bij mij ook helemaal. Als ik met gewone breipennen ga breien krijg ik veel sneller last van mn handen, vingers, schouders etc. Als ik ga rondbreien heb ik lang niet zoveel last :)
Ik hoop dat het voor mij gaat werken want anders is het exit breinaalden en blijft alleen haken over. ;(
Optimist tot in de kist
pi_92966702
Mooie kleur fushionfreak! Wat ging je ook weer maken? :)

Hier schiet 't niet echt op met mijn trui. Ik ben pas op 30 cm met mijn achterpand, en ik moet tot 52.. Ik brei echt niet snel, lol.

Verder ben ik begonnen aan mijn eerste sok.. Ik vind het best lastig breien op vier pennen, hmm.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:20:07 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_92969002
Ok, probleem....... uk heeft gisteren in het breicafe leren breien en is bezig met een prachtige sjaal. Bij nader inzien kon ik net zo goed meedoen (uk vroeg of de mevrouw mij ook moest helpen met opzetten, maar toen ik de wol en naalden eenmaal vast had, bleken m'n handen het zich nog wel te herinneren), dus ik ben ook begonnen, en heb nu zo'n anderhalve meter sjaal. Nog een cm of 50 en hij is lang genoeg. Maar dan het probleem: het is hier nu zo'n 34 graden overdag, en we gaan gestaag richting zomer. Ik vind het hartstikke leuk, maar moet toch echt gaan bedenken wat ik verder kan gaan maken wat ook nog enig nut heeft (zonder de bijvoeging "voor als we nog een keer naar Moskou verhuizen"). Een ipod cozy is het volgende project, heeft er iemand verder nog ideeen?
pi_92969095
Een omslagdoek van luchtig garen voor 's avonds, een tas of een kussenhoes? Ik moet hier trouwens ook nog ergens een patroon hebben voor een gebreide hordeur... :P
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58:05 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_92970936
Oh ja, een tas is een heel goed idee! En een omslagdoek vind ik inderdaad leuk, maar ik ben nogal van de grote stappen, snel thuis, en ik vrees dat ik dan juist toch op dunner garen uit kom.

Wel grappig trouwens, in die context, dat het in dat breicafe inderdaad ook ijskoud is van de airco. Als ik een tijdje thuis zonder airco zit te breien (lekker dikke wol, natuurlijk :) ), begrijp ik helemaal waarom ;)
pi_92971638
Misschien leuk voor jullie als fanatieke breiers/breisters: kaartjes voor de Handwerkbeurs Zwolle, te winnen via FOK!.

[WIN!] Vrijkaartjes voor de Handwerkbeurs
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92987350
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:28 schreef Maincoon het volgende:
Mooie kleur fushionfreak! Wat ging je ook weer maken? :)

Bekijk mijn posting in dit topic van... zondag 13 februari 2011 om 00:15 maar eens, daar staat een duidelijke foto. :)
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 09:01:45 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_93003455
Het gaat niet snel, maar leuk is het wel :D
pi_93057807
Ik had zo'n leuk haakpatroon gezien van Zoey Zebra, maar weet iemand toevallig of diezelfde ook in een breipatroon te vinden is ? :@
  zondag 20 februari 2011 @ 17:09:06 #299
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_93063984
Ik heb vandaag geoefend met breien en nu kan ik ook averechts :D die v'tjes vind ik erg mooi :D
pi_93089909
Heb net voor het slapen gaan nog snel een proeflapje gebreid voor het lime groene wijde vest, heb ik vrij los gebreid op nld 4 daardoor valt lekker los en soepel.

Proeflapjes brei ik vrijwel altijd als ik voor mij met onbekend garen wil breien, zo weet ik al hoe het eruit komt te zien en hoe het breiwerk aanvoeld, en niet onbelangrijk.. de stekenverhouding.

Het vest wordt ongeveer 90 cm wijd en ongeveer 60 tot 65 cm lang. zoals op de foto elders in dit topic..

Wordt vervolgd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')