abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87461386
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:48 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Onzin, de S-bahn rond Kopenhagen, vergelijkbaar met de Nederlandse stoptrein heeft ook geen toiletten.
Moeilijk om dat te vergelijken....persoonlijk vind ik een Regionalzug meer vergelijkbaar met onze stoptreinen....een S-Bahn is meer een stadstrein, die ook veel vaker stopt.
Neemt niet weg dat je in een S-Bahn idd ook zomaar 3 kwartier kunt zitten, zonder sanitair, dus in die zin gaat de vergelijking wel op, alleen heb ik geen idee hoe het zit met de toiletten op de stations waar die stopt.....die ontbreken hier dus op een stuk of 100 stations.
pi_87471423
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl ze het vb van Engeland hebben, waar de spoorwegen dramatisch zijn na de privatisatie
Hoelang is het geleden dat je in Engeland bent geweest? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de treinen in Engeland. Redelijk schoon, overal toiletten en vaak komt er iemand met een karretje langs waar je eten en drinken kunt kopen. Ik heb nog niet zovaak vetraging meegemaakt.

Toegegeven, zo ontzettend vaak ga ik niet met de trein maar wel genoeg keer geweest, incl lange afstanden om er wat over te kunnen zeggen :Y .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_87472460
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:53 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Hoelang is het geleden dat je in Engeland bent geweest? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de treinen in Engeland. Redelijk schoon, overal toiletten en vaak komt er iemand met een karretje langs waar je eten en drinken kunt kopen. Ik heb nog niet zovaak vetraging meegemaakt.

Toegegeven, zo ontzettend vaak ga ik niet met de trein maar wel genoeg keer geweest, incl lange afstanden om er wat over te kunnen zeggen :Y .
laatste keer van vrijdag tot en met maandag, continu wisselstoringen die al een maand duren volgens een vriendin die daar woont

Bijna half uur vertraging gehad traject Three Bridges-St Pancras afgelopen maandag

maar wat ik al zei, wel toiletten ja en schoon
pi_94096824
quote:
Toch geen wc's in Sprinter-treinen
In de nieuwe stoptreinen van de NS komen toch geen toiletten. Minister Schultz van Haegen legt een wens van de Tweede Kamer naast zich neer.

Veel reizigers hebben geklaagd over het ontbreken van toiletten in de nieuwe Sprinters, maar volgens Schultz is het te duur om ze alsnog in te bouwen. De kosten bedragen volgens de NS ruim 90 miljoen euro. In een tijd dat de NS moet bezuinigen is zo'n uitgave maatschappelijk niet verantwoord, schrijft Schultz in een brief aan de Tweede Kamer. Als alternatief wil ze extra toiletten laten bouwen op veertig stations.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:52:49 #130
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94099879
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:53 schreef Aether het volgende:

[..]

Lekker. :')
pi_94100356
Extra toiletten waar je 2 euro voor mag betalen.
En als je geen muntgeld hebt moet je het maar ophouden.
Cool story, Hansel.
  maandag 14 maart 2011 @ 17:05:40 #132
141482 Q.
JurassiQ
pi_94100534
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Extra toiletten waar je 2 euro voor mag betalen.
En als je geen muntgeld hebt moet je het maar ophouden.
Als je het geluk hebt dat je op één van de stations bent waar ze die dingen neer gaan zetten.
For great justice!
  maandag 14 maart 2011 @ 17:16:13 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_94100958
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:05 schreef Q. het volgende:

[..]

Als je het geluk hebt dat je op één van de stations bent waar ze die dingen neer gaan zetten.
En het is natuurlijk gratis om die toiletten daar te bouwen, ben benieuwd hoeveel miljoen de NS daar voor zal lappen :')

Sowieso, 90 miljoen :') Zijn die toiletten van goud ofzo :')

Even gekeken; er rijden 131 van die treinen rond, men neme 1 toilet per trein dan kom je uit op ¤687022,90 per toilet!
pi_94104857
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En het is natuurlijk gratis om die toiletten daar te bouwen, ben benieuwd hoeveel miljoen de NS daar voor zal lappen :')

Even gekeken; er rijden 131 van die treinen rond, men neme 1 toilet per trein dan kom je uit op ¤687022,90 per toilet!
Idd, voor dat geld kun je een klein station aanleggen dus hoe kan een wc zo duur zijn, voor mijn part schuiven ze een dixie in die trein. :')

En vaak zijn de wc's op stations (wanneer ze er al zijn) om te janken, hoe moeilijk is het om gewoon schone (gratis) toiletten te realiseren op een station.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_94112187
650.000 euro per trein voor toiletvoorzieningen.
Die aannemer kan zich in de handjes wrijven _O-

Als de overheid echt wil bezuinigen schoppen ze per direct één tot twee derde van hun ambternaren op straat.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:28:50 #136
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_94115575
Beetje dramatiseren dit. Ik ga op mijn werk bijna nooit naar de wc en al helemaal niet voor de grote boodschap. Ik vertrek rond half acht 's ochtends en kom tegen vijven pas weer thuis. Als je binnen een half uur al moet urineren vertoon je de eerste kenmerken van prostaatkanker en is een gang naar de dokter sterk aan te raden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_94116222
Belachelijk dat er geen eens toiletten in de treinen meer worden ingebouwd om te bezuinigen. In plaats van vooruitgang een steeds verdere achteruitgang in service, maar wel met steeds hogere prijzen. Het is jammer dat we hier in Nederland dat we zoiets in Nederland zo gemakkelijk accepteren.

Asociaal tegenover mensen die moeilijk hun urine kunnen ophouden, zoals veel ouderen, zwangeren en kinderen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 14 maart 2011 @ 22:25:01 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94120105
Kan iemand me uitleggen waarom een WC in een trein schroeven net zoveel moet kosten als het bouwen van 5 huizen (excl. de belachelijk hoge grondprjis)? Dat gaat toch helemaal nergens over?
Gouden fonteintjes heb ik nooit gezien in een trein...
censuur :O
  maandag 14 maart 2011 @ 22:30:31 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94120546
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:27 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet zo, je maak een gat in de trein, bouwt er een pot op en 4 muren omheen....f
Plus 2 ton bonus per WC voor de NS-directeur, zit je nog steeds niet op driekwart miljoen euro voor een pispot...

Ik gok eigenlijk dat de NS zo rekent:
1 WC kost 4 zitplaatsen. Dat zijn 4 betalende reizigers, die de NS zo'n 10 euro per uur afzet met een bezetting van zeg 50%. Dat is 20 euro per uur, 16 uur per dag, 365 dagen per jaar. En zo kost een WC opeens wel een miljoen euro.
Ware het niet dat de reizigers allang betalen voor de WC, en treinen zonder WC niet goedkoper zijn...
pi_94120652
Proberen ze het echt zo te verkopen?
Moet ineens weer denken aan die schroef van 61 euro _O-
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:35:05 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94120864
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:32 schreef truepositive het volgende:
Maar serieus, dit is een gigantisch probleem in Nederland: de overheid verspilt gruwelijk veel geld, en er lijkt niemand nog maar enige realiteitszin te hebben. WC's van 700.000 euro, maar ook snelwegen van 100.000+ euro per strekkende meter, en hetzelfde voor tramlijntjes Amsterdam-Almere.
Blijkbaar is er niet een ambtenaar die nadenkt over de bedragen, terwijl-ie dat ongetwijfeld wel zou doen als-ie thuis een nieuwe deksel op z'n WCpot laat monteren...
pi_94121234
Helemaal met je eens, maar wat doen we er aan?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94125007
Staanplaatsen in vliegtuigen. In Uzbekistan, ik heb het gezien jongens. In Duitsland, waar ik woon heb je een bar in de trein (standaard in intercities, ICE). Ff peuk roken? Zetten we de trein stil, ff samen met de machinist peukie roken op het perron, wat nou rookpaal en een prent krijgen als je 'r meer dan 2 meter vanaf staat (ook meegemaakt).
pi_94125401
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:32 schreef truepositive het volgende:
Speciaal ingevlogen :P
pi_94125717
Krantje laten brengen op een produktieplatform Noordzee of gebak laten rondvliegen. Die dingen gebeuren. Met eigen ogen gezien. Douchen met Spa blauw ook. Voorrijkosten voor een wasmachinemonteur EURO50. Stap maar in de heli heheh.

[ Bericht 15% gewijzigd door niels0 op 14-03-2011 23:57:02 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 23:57:30 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94126018
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:51 schreef niels0 het volgende:
Krantje laten brengen op een produktieplatform Noordzee of gebak laten rondvliegen. Die dingen gebeuren. Met eigen ogen gezien. Douchen met Spa blauw ook.
Amateurs!
pi_94126096
Watjes, geef mij maar een bad met champagne en 2 leuke meiden.
pi_94126444
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef Erasmo het volgende:

Zo gek is het natuurlijk niet. Allereerst heeft de minister er als aandeelhouder van NS belang bij dat het dividend zo hoog mogelijk is. Door de kosten erg hoog voor te spiegelen is de kans groot dat er geen WC's komen en aandeelhouder dus een hoger dividend kan krijgen omdat er kosten bespaard worden. Het bedrag kan wat aangedikt zijn, zonder direct onjuist te worden.

Daarnaast is het altijd zo dat naderhand iets inbouwen in een ontwerp gewoon heel erg duur is. Er moet een installatie in de trein gebouwd worden om het toiletwater en andere zaken op te vangen. Er moet plek gevonden worden/gemaakt worden in het interieur voor een toilethokje (er gaat dus stoelcapaciteit verloren, en dat levert potentieel een grote kostenpost op). En er komt onderhouden. Het hele ontwerp moet omgegooid worden omdat dit een zeer open type stoptreinen betreft. Ze hebben erg veel ruimte en alle ruimte wordt functioneel gebruikt.

Het grootste punt is natuurlijk gewoon dat de Kamer heeft zitten slapen toen het ontwerp van de treinen werd vastgesteld. Maar daar hoor je de stoere Kamerleden van bijvoorbeeld SP natuurlijk niet over. Ik ben in ieder geval blij dat de minister niet aan die onzin mee doet.
pi_94127200
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[quote]
Het grootste punt is natuurlijk gewoon dat de Kamer heeft zitten slapen toen het ontwerp van de treinen werd vastgesteld. Maar daar hoor je de stoere Kamerleden van bijvoorbeeld SP natuurlijk niet over. Ik ben in ieder geval blij dat de minister niet aan die onzin mee doet.
Je hoort helemaal niemand over het feit dat ze hebben liggen slapen. Kan daar niet iemand op het matje voor worden geroepen? Kan me niet voorstellen dat elke ambtenaar daar heeft liggen slapen.

Ze zien de plannen .. en dat dan niet dat de gedachte naar boven komt; "En de wc's dan?".

Ik baal er een beetje van dat ze accepteren dat ze een fout hebben gemaakt maar omdat het nu blijkbaar te duur is het maar niet meer rechtzetten. Dat slaat nergens op want dit is in wezen gewoon discriminatie. Mensen die vaak naar de wc moeten vanwege ziekte, crohn bijvoorbeeld. Moeten nu eenmaal vaak naar de WC... daar kunnen zij verder niks aan doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94127299
In de streekbus zit toch ook geen toilet? Zolang ze die sprinters inzetten op korte trajecten (max. 40 min.) is er toch niets aan de hand?

Ps. ik vind het ook een kutbedrijf maar dit is wel het laatste waar ik me druk over maak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')