Moeilijk om dat te vergelijken....persoonlijk vind ik een Regionalzug meer vergelijkbaar met onze stoptreinen....een S-Bahn is meer een stadstrein, die ook veel vaker stopt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:48 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Onzin, de S-bahn rond Kopenhagen, vergelijkbaar met de Nederlandse stoptrein heeft ook geen toiletten.
Hoelang is het geleden dat je in Engeland bent geweest? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de treinen in Engeland. Redelijk schoon, overal toiletten en vaak komt er iemand met een karretje langs waar je eten en drinken kunt kopen. Ik heb nog niet zovaak vetraging meegemaakt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl ze het vb van Engeland hebben, waar de spoorwegen dramatisch zijn na de privatisatie
laatste keer van vrijdag tot en met maandag, continu wisselstoringen die al een maand duren volgens een vriendin die daar woontquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:53 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Hoelang is het geleden dat je in Engeland bent geweest? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de treinen in Engeland. Redelijk schoon, overal toiletten en vaak komt er iemand met een karretje langs waar je eten en drinken kunt kopen. Ik heb nog niet zovaak vetraging meegemaakt.
Toegegeven, zo ontzettend vaak ga ik niet met de trein maar wel genoeg keer geweest, incl lange afstanden om er wat over te kunnen zeggen.
quote:Toch geen wc's in Sprinter-treinen
In de nieuwe stoptreinen van de NS komen toch geen toiletten. Minister Schultz van Haegen legt een wens van de Tweede Kamer naast zich neer.
Veel reizigers hebben geklaagd over het ontbreken van toiletten in de nieuwe Sprinters, maar volgens Schultz is het te duur om ze alsnog in te bouwen. De kosten bedragen volgens de NS ruim 90 miljoen euro. In een tijd dat de NS moet bezuinigen is zo'n uitgave maatschappelijk niet verantwoord, schrijft Schultz in een brief aan de Tweede Kamer. Als alternatief wil ze extra toiletten laten bouwen op veertig stations.
Als je het geluk hebt dat je op één van de stations bent waar ze die dingen neer gaan zetten.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Extra toiletten waar je 2 euro voor mag betalen.
En als je geen muntgeld hebt moet je het maar ophouden.
En het is natuurlijk gratis om die toiletten daar te bouwen, ben benieuwd hoeveel miljoen de NS daar voor zal lappenquote:Op maandag 14 maart 2011 17:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je het geluk hebt dat je op één van de stations bent waar ze die dingen neer gaan zetten.
Idd, voor dat geld kun je een klein station aanleggen dus hoe kan een wc zo duur zijn, voor mijn part schuiven ze een dixie in die trein.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En het is natuurlijk gratis om die toiletten daar te bouwen, ben benieuwd hoeveel miljoen de NS daar voor zal lappen
Sowieso, 90 miljoenZijn die toiletten van goud ofzo
Even gekeken; er rijden 131 van die treinen rond, men neme 1 toilet per trein dan kom je uit op ¤687022,90 per toilet!
Plus 2 ton bonus per WC voor de NS-directeur, zit je nog steeds niet op driekwart miljoen euro voor een pispot...quote:Op maandag 14 maart 2011 22:27 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet zo, je maak een gat in de trein, bouwt er een pot op en 4 muren omheen....f
Maar serieus, dit is een gigantisch probleem in Nederland: de overheid verspilt gruwelijk veel geld, en er lijkt niemand nog maar enige realiteitszin te hebben. WC's van 700.000 euro, maar ook snelwegen van 100.000+ euro per strekkende meter, en hetzelfde voor tramlijntjes Amsterdam-Almere.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:32 schreef truepositive het volgende:
Proberen ze het echt zo te verkopen?
Moet ineens weer denken aan die schroef van 61 euro
Speciaal ingevlogenquote:Op maandag 14 maart 2011 22:32 schreef truepositive het volgende:
Proberen ze het echt zo te verkopen?
Moet ineens weer denken aan die schroef van 61 euro
Amateurs!quote:Op maandag 14 maart 2011 23:51 schreef niels0 het volgende:
Krantje laten brengen op een produktieplatform Noordzee of gebak laten rondvliegen. Die dingen gebeuren. Met eigen ogen gezien. Douchen met Spa blauw ook.
Zo gek is het natuurlijk niet. Allereerst heeft de minister er als aandeelhouder van NS belang bij dat het dividend zo hoog mogelijk is. Door de kosten erg hoog voor te spiegelen is de kans groot dat er geen WC's komen en aandeelhouder dus een hoger dividend kan krijgen omdat er kosten bespaard worden. Het bedrag kan wat aangedikt zijn, zonder direct onjuist te worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Sowieso, 90 miljoenZijn die toiletten van goud ofzo
Even gekeken; er rijden 131 van die treinen rond, men neme 1 toilet per trein dan kom je uit op ¤687022,90 per toilet!
Je hoort helemaal niemand over het feit dat ze hebben liggen slapen. Kan daar niet iemand op het matje voor worden geroepen? Kan me niet voorstellen dat elke ambtenaar daar heeft liggen slapen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[quote]
Het grootste punt is natuurlijk gewoon dat de Kamer heeft zitten slapen toen het ontwerp van de treinen werd vastgesteld. Maar daar hoor je de stoere Kamerleden van bijvoorbeeld SP natuurlijk niet over. Ik ben in ieder geval blij dat de minister niet aan die onzin mee doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |