abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87349516
Begin eens met mailen naar de webshop en kijk of zij een voorstel doen...
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:20:49 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87354601
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 07:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

In principe niet. Je mag toch zoals LL al zegt, verwachten dat het niet de rest van je foon wel verneukt.

Vegelijkheid weer eens met autopoets. Als je je auto (kan niet, maar terzijde) opeens geel wil poetsen, en je krijgt vet krassen of doffe lelijke plekken... dan is het product ook niet deugdelijk IMHO, afgezien van dat je auto geel is.
Vergelijk het met kleren. Algemeen bekend dat je ze eerst apart moet wassen want ze geven af. Staat niet altijd op het labeltje ;). Ga je de kledingfabrikant aanklagen dat de was verneukt is of let je zelf op?
Zelfde met gekleurd (nep)leer en nat worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87354748
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vergelijk het met kleren. Algemeen bekend dat je ze eerst apart moet wassen want ze geven af. Staat niet altijd op het labeltje ;). Ga je de kledingfabrikant aanklagen dat de was verneukt is of let je zelf op?
Zelfde met gekleurd (nep)leer en nat worden.
Jij was je telefoonhoesjes voor je het gebruikt? :') Tis gewoon een af-product wat je meteen zo hoort te kunnen gebruiken. Op kleding staat het vaak bij de wasvoorschriften. En verder staat hier trouwens nergens iets over dat X het wel of niet nat heeft laten worden. Het lijkt mij van niet...
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:36:11 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87354959
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jij was je telefoonhoesjes voor je het gebruikt? :') Tis gewoon een af-product wat je meteen zo hoort te kunnen gebruiken. Op kleding staat het vaak bij de wasvoorschriften. En verder staat hier trouwens nergens iets over dat X het wel of niet nat heeft laten worden. Het lijkt mij van niet...
het lijkt me duidelijk dat het nat is geworden, gezien de vlekken ;). dit is typisch een nat leer afgeef situatie :D.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87356294
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het lijkt me duidelijk dat het nat is geworden, gezien de vlekken ;). dit is typisch een nat leer afgeef situatie :D.
Vind ik niet, de plekken zitten juist op hoeken en achterop het toestel. Dus waar het wrijving heeft met het hoesje. Als het nat was geworden had je wel meer plekken op minder logische plaatsen
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:41:10 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87356377
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vind ik niet, de plekken zitten juist op hoeken en achterop het toestel. Dus waar het wrijving heeft met het hoesje. Als het nat was geworden had je wel meer plekken op minder logische plaatsen
Waar wrijving optreedt wordt het warm en waar het warm en vochtig is geeft het af. Dit is inherent aan het productieproces van gekleurd leer. Het is niet mogelijk om zo'n hoesje te produceren dat niet afgeeft als het nat wordt.
Een gedicht over Maanvis
pi_87356492
Kerel, het is NIET nat geworden :')

Hoe kom je daar toch bij _O-

Het is gewoon een product wat je telefoon moet beschermen, en dat doet het niet want geeft af. Klaar.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:57:33 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87356682
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:47 schreef Loveless85 het volgende:
Kerel, het is NIET nat geworden :')

Hoe kom je daar toch bij _O-
Euh wat dacht je van in een zwetende broekzak gezeten?
Als het niet nat was geworden had het ook niet afgegeven, geloof mij maar :).
Een gedicht over Maanvis
pi_87357478
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh wat dacht je van in een zwetende broekzak gezeten?
Als het niet nat was geworden had het ook niet afgegeven, geloof mij maar :).
'een zwetende broekzak'? Ik weet niet wat jij voor broeken draagt _O-

En het is ook bij mijn vriendin zie ik. Zelfde toestel, ander hoesje, en zeker niet vochtig geworden in een broekzak :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:44:44 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87357595
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

'een zwetende broekzak'? Ik weet niet wat jij voor broeken draagt _O-
Warme broeken :D

quote:
En het is ook bij mijn vriendin zie ik. Zelfde toestel, ander hoesje, en zeker niet vochtig geworden in een broekzak :')
Leren hoesje?
Een gedicht over Maanvis
pi_87357603
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Warme broeken :D
[..]

Leren hoesje?
Niet aan de binnenkant
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:53:41 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87357760
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet aan de binnenkant
het komt door de binnenvoering heen.
Tip: Neem geen leren hoesje tenzij een natuurlijke kleur. Anders geeft het altijd af :).
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:34:13 #43
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87358497
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het komt door de binnenvoering heen.
Tip: Neem geen leren hoesje tenzij een natuurlijke kleur. Anders geeft het altijd af :).
Dus eigenlijk zeg jij. Als je een leren hoesje koopt voor je telefoon dan kun je weten dat dat leren hoesje je telefoon verneukt? Ondanks dat de winkel zegt dat dat hoesje ervoor is om je telefoon te beschermen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88858914
Ja, dit is misschien een kutkick, maar ik wil graag weten of TS nog stappen heeft ondernomen.
Aangezien ik vandaag mijn Wildfire krijg en ook een hoesje wil kopen :+

(Maar goed dat ik dit topic heb gezien! :{ )
Noot noot.
  donderdag 18 november 2010 @ 13:08:28 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_88859100
Ik heb het neergelegd bij thuiswinkel.org. Aangezien zijn een waarborg keurmerk hebben (de webshop). De verkoper bleef bij zijn standpunt en de juriste van thuiswinkel.org is er nu mee bezig.

Als ik aan kan tonen dat het door het hoesje is ontstaan en dat ik schade hiervan heb dan heb ik recht op schadevergoeding.

Ik wacht nog op de conclusie.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_88859112
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:03 schreef Jojoortje het volgende:
Ja, dit is misschien een kutkick, maar ik wil graag weten of TS nog stappen heeft ondernomen.
Aangezien ik vandaag mijn Wildfire krijg en ook een hoesje wil kopen :+

(Maar goed dat ik dit topic heb gezien! :{ )
Geen dank :+
pi_88859247
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:08 schreef Qwea het volgende:
Ik heb het neergelegd bij thuiswinkel.org. Aangezien zijn een waarborg keurmerk hebben (de webshop). De verkoper bleef bij zijn standpunt en de juriste van thuiswinkel.org is er nu mee bezig.

Als ik aan kan tonen dat het door het hoesje is ontstaan en dat ik schade hiervan heb dan heb ik recht op schadevergoeding.

Ik wacht nog op de conclusie.
Ah, bedankt voor de snelle reactie. :)

Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, lijkt me toch wel dat je het kunt bewijzen dat die vlekken door het hoesje zijn ontstaan?
Noot noot.
  donderdag 18 november 2010 @ 13:15:13 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88859328
Een goeie telefoon heeft geen hoesje nodig.
Een gedicht over Maanvis
pi_88870666
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:08 schreef Qwea het volgende:
Je hoeft niks aan te tonen, de eerste 6 maanden ligt de bewijslast (dat de schade niet van het hoesje komt en/of dat je geen schade hiervan hebt) bij de verkoper.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 18 november 2010 @ 18:13:08 #50
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88871119
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Je hoeft niks aan te tonen, de eerste 6 maanden ligt de bewijslast (dat de schade niet van het hoesje komt en/of dat je geen schade hiervan hebt) bij de verkoper.
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af (ik twijfel er echt over hoe het nu zit). Als het hoesje zelf gescheurd of anderszins kapot zou zijn, dan zou het sowieso kloppen: eerste 6 maanden bewijslast bij de verkoper.

Maar nu is er geen zichtbare schade aan het hoesje zelf, maar aan een ander product, waarvan TS zegt dat dat komt door een gebrekkig hoesje. In dat geval moet TS toch nog steeds bewijzen dat (a) het hoesje gebrekkig is, omdat (b) de schade aan de telefoon veroorzaakt is door het gebrekkige hoesje?

Gaat die omgekeerde bewijslast in het eerste half jaar niet alleen over de vraag of het gebrek door productiefout of door externe oorzaak is veroorzaakt (met dus bewijsvermoeden dat het een productiefout is)?
pi_88873634
quote:
5s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af (ik twijfel er echt over hoe het nu zit). Als het hoesje zelf gescheurd of anderszins kapot zou zijn, dan zou het sowieso kloppen: eerste 6 maanden bewijslast bij de verkoper.

Maar nu is er geen zichtbare schade aan het hoesje zelf, maar aan een ander product, waarvan TS zegt dat dat komt door een gebrekkig hoesje. In dat geval moet TS toch nog steeds bewijzen dat (a) het hoesje gebrekkig is, omdat (b) de schade aan de telefoon veroorzaakt is door het gebrekkige hoesje?

Gaat die omgekeerde bewijslast in het eerste half jaar niet alleen over de vraag of het gebrek door productiefout of door externe oorzaak is veroorzaakt (met dus bewijsvermoeden dat het een productiefout is)?
Een producteigenschap van een beschermingshoesje is dat het de inhoud beschermt. Dat doet dit hoesje niet, integendeel, het ruïneert de inhoud juist. Ook zonder dat het beschermhoesje zelf zichtbare schade heeft, kan het gebrekkig zijn. Het voldoet eenvoudig niet aan de eigenschappen die je er van mag verwachten (i.c. beschermen) en is alleen daarom al niet conform.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:53:59 #52
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88880891
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Een producteigenschap van een beschermingshoesje is dat het de inhoud beschermt. Dat doet dit hoesje niet, integendeel, het ruïneert de inhoud juist. Ook zonder dat het beschermhoesje zelf zichtbare schade heeft, kan het gebrekkig zijn. Het voldoet eenvoudig niet aan de eigenschappen die je er van mag verwachten (i.c. beschermen) en is alleen daarom al niet conform.
Die vetgedrukte stelling lijkt inderdaad waar te zijn, maar dat is niet de vraag die ik hardop stelde. Het gaat om de vraag of TS die vetgedrukte stelling moet bewijzen of de verkoper. Ik twijfel, maar ik denk TS.
pi_88881370
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Die vetgedrukte stelling lijkt inderdaad waar te zijn, maar dat is niet de vraag die ik hardop stelde. Het gaat om de vraag of TS die vetgedrukte stelling moet bewijzen of de verkoper. Ik twijfel, maar ik denk TS.
Ik denk de verkoper. Dat volgt uit de non-conformiteit van het product.

Niet dat de verkoper moet bewijzen dat het hoesje de telefoon ruïneert (het vette) maar juist anderson: dat het níet het hoesje is geweest dat de telefoon heeft beschadigd. Lijkt mij sterk dat de verkoper hierin slaagt.
.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:19:12 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88882060
Ik heb even verder zitten kijken aan de hand van de wet, maar volgens mij is het zo:

-TS moet bewijzen dat het hoesje non-conform/gebrekkig is
-TS moet bewijzen dat ze schade aan haar telefoon heeft
-TS moet bewijzen dat het gebrek de schade aan de telefoon heeft veroorzaakt

Als TS daarin slaagt, dan:
-Moet verkoper bewijs leveren van het tegendeel van het vermoeden dat het gebrek al bestond tijdens de verkoop (dat is de 6-maandentermijn die jij noemt, zie art. 7:18 lid 2 BW)

Als de verkoper daar niet in slaagt, dan geldt art. 7:24 lid 1 en lid 2 onder c (het schadebedrag ligt waarschijnlijk onder de franchise van 500 euro bij productaansprakelijkheid, zie art. 7:190 lid 1 onder a BW) en is hij aansprakelijk voor de schade van TS.
pi_88883024
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:19 schreef Pool het volgende:
Ik heb even verder zitten kijken aan de hand van de wet, maar volgens mij is het zo:

-TS moet bewijzen dat het hoesje non-conform/gebrekkig is
-TS moet bewijzen dat ze schade aan haar telefoon heeft
-TS moet bewijzen dat het gebrek de schade aan de telefoon heeft veroorzaakt
Waarom moet TS dat, waar in de wet is dat bepaald? Volgens mij is het gedurende de eerste 6 maanden na verkoop aan de verkoper om te bewijzen dat het hoesje niet gebrekkig / wel conform is of dat de schade aan de telefoon te wijten is aan TS' ondeskundig handelen.

Maar goed, soit, in iets andere volgorde:
- Dat TS schade aan haar telefoon heeft, is evident
- Dat de schade het directe gevolg is van de omstandigheid dat ze de telefoon in het hoesje heeft bewaard, evenzo
- Daarmee is m.i. de non-conformiteit van het hoesje al aangetoond
.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:50:27 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88883550
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom moet TS dat, waar in de wet is dat bepaald?
Gewoon op basis van de hoofdregel van art. 150 Rv. TS stelt dat het hoesje afwijkt van wat zij bij normaal gebruik aan eigenschappen mocht verwachten. Zij beroept zich op het rechtsgevolg van die stelling en moet die dus ook bewijzen.

quote:
Volgens mij is het gedurende de eerste 6 maanden na verkoop aan de verkoper om te bewijzen dat het hoesje niet gebrekkig / wel conform is of dat de schade aan de telefoon te wijten is aan TS' ondeskundig handelen.
Die omgekeerde bewijslast gaat over het tijdstip van ontstaan van de afwijking. Dus TS moet bewijzen dat het product afwijkt van de overeenkomst, maar als ze daarin slaagt, dan kan de winkelier niet zomaar roepen dat TS het gebrek aan het hoesje zelf heeft veroorzaakt ná de levering. Dat zal de winkelier in de eerste zes maanden zelf moeten bewijzen.

quote:
Art. 7:18 lid 2 Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
quote:
Maar goed, soit, in iets andere volgorde:
- Dat TS schade aan haar telefoon heeft, is evident
- Dat de schade het directe gevolg is van de omstandigheid dat ze de telefoon in het hoesje heeft bewaard, evenzo
- Daarmee is m.i. de non-conformiteit van het hoesje al aangetoond
Daar zijn we het over eens en dat is inderdaad het belangrijkste. :)
pi_88885063
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:50 schreef Pool het volgende:
Dus TS moet bewijzen dat het product afwijkt van de overeenkomst
Daar is TS dus heel gauw klaar mee, zie hieronder :P
quote:
[..]

[..]

Daar zijn we het over eens en dat is inderdaad het belangrijkste. :)
:s)
.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:09:54 #58
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88901244
Met thuiswinkel.org heb ik trouwens wel goede ervaringen in een conflict met de kijkshop, hopelijk helpen ze jou evengoed.
Vampire Romance O+
  donderdag 2 december 2010 @ 09:42:08 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_89419098
Mogguh!

Nou, hartstikke kek... er is uitsluitsel... De telefoon wordt vervangen en het geld van het hoesje wordt ook vergoedt :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 02-12-2010 10:02:10 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_89419389
Goede service! Duurt even, maar dan toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')