Dat begrijp ik, maar ik doel eigenlijk meer op dienstverlenende beroepen (ZZP) die iedereen mag uitvoeren. Voorbeeld uit de openingspost: voedingsadvies geven.quote:
Goed voorbeeld!quote:
Makelaar, kunstenaar, journalist!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Even puur hypothetisch.
Wat kun je -op asperges steken na- worden / doen zonder in het bezit te zijn van een diploma? Dan doel ik vooral op beroepen waarbij er geen specifieke opleiding nodig is, maar het vooral draait om ervaring en kennis van zaken.
Iedereen mag bijvoorbeeld aan de slag gaan als voedingsdeskundige zonder officiële diploma's.
Welke titels zijn nog meer onbeschermd?
Professioneel uitkeringstrekkende klagende fokker wordenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Even puur hypothetisch.
Wat kun je -op asperges steken na- worden / doen zonder in het bezit te zijn van een diploma? Dan doel ik vooral op beroepen waarbij er geen specifieke opleiding nodig is, maar het vooral draait om ervaring en kennis van zaken.
Iedereen mag bijvoorbeeld aan de slag gaan als voedingsdeskundige zonder officiële diploma's.
Een Basone dus?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Professioneel uitkeringstrekkende klagende fokker worden
Niet beschermd dus je kan zo 'worden' wil je een NVM Makelaar worden dan moet je wel cursussen daarvoor volgen.quote:
Bedoel je niet eens een mavo diploma?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Even puur hypothetisch.
Ben je daar erg lang mee bezig, met zo'n opleiding?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:38 schreef Hiya het volgende:
[..]
Niet beschermd dus je kan zo 'worden' wil je een NVM Makelaar worden dan moet je wel cursussen daarvoor volgen.
Journalist dacht ik. Er zijn wel opleidingen voor maar je hoeft er niet een speciaal diploma voor te hebben. ALS je een baan krijgt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Een goed punt snijd je hier aan. Zonder lef en babbel komt het inderdaad niet goed. De echt succesvolle mensen onderscheiden zich door hun persoonlijkheid en niet zozeer door het papiertje waarvoor ze hebben gestudeerd.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:07 schreef marcosta het volgende:
idem hier...
ben verantwoordelijk geweest voor het laden en lossen van boeings 747 zonder papieren en ben nu systeembeheerder met alleen een vapro-a papiertje..
mavo ben ik in de 3e klas mee genokt.
sinds dien wel allerlei cursussen gedaan maar toch.
zonder lef en babbel was het niet goedgekomen.
Ja, inderdaad ik heb best veel diploma's maar ben tot nu toe overal waar ik solliciteer afgewezen. Blijkbaar heb ik geen vlotte babbel en lef ofzo. Gesprekken gaan meestal op zich wel goed, maar toch niet goed genoeg als ik zo de reacties lees.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:20 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Een goed punt snijd je hier aan. Zonder lef en babbel komt het inderdaad niet goed. De echt succesvolle mensen onderscheiden zich door hun persoonlijkheid en niet zozeer door het papiertje waarvoor ze hebben gestudeerd.
Je diploma is slechts een sleutel tot een bedrijf of een functie.
Gedragstherapeut voor dieren, nagelstylist, uitgever, programmeur, binnenhuisarchitect.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:06 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Even puur hypothetisch.
Nee hoor, beide titels zijn niet beschermd. Je mag je dus ook zo noemen zonder diploma.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:24 schreef Sessy het volgende:
[..]
Master / bachelor of arts in psychologie of rechten nodig.
Maar wie neemt je dan aan? Wel ff realistisch blijven he.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:14 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Nee hoor, beide titels zijn niet beschermd. Je mag je dus ook zo noemen zonder diploma.
in de trend van emiel ratelbandquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:10 schreef Sessy het volgende:
[..]
Maar wie neemt je dan aan? Wel ff realistisch blijven he.
Ja misschien dat je zelf een zaak zou kunnen opzetten als psycholoog, iets van life coaching of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |