abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87303685
Vervolg van Alberto Contador test positief op clenbuterol

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Colplay het volgende:

[..]

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Bruyneel de controle van zijn renners perfect geregeld hebben en andere ploegen (veel) minder. Kopmannen die gewend zijn de bescherming van Bruyneel te hebben zijn iets minder voorzichtig en lopen tegen de lamp?

Of gaat iedereen pas gebruiken als ze bij Bruyneel weg zijn? ;)
A) In de ploegen van Bruyneel wordt absoluut geen doping gebruikt maar is de begeleiding wel super dus na het verlaten van de ploeg bereiken de renners niet hun oude niveau en grijpen die renners uit wanhoop naar doping.
of
B) In de ploegen van Bruyneel staat het gebruik van doping onder toezicht van de beste experts die er zijn.

U mag kiezen...
pi_87304277
Ik dacht Alberto Stegeman :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_87304365
Stegeman die - in een 2 uur durende uitzending op SBS6 - de Spaanse doping doofpot even gaat openen... :') :') :')
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:12:51 #4
67205 Colplay
How you doin??
pi_87304606
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Vervolg van Alberto Contador test positief op clenbuterol
[..]

A) In de ploegen van Bruyneel wordt absoluut geen doping gebruikt maar is de begeleiding wel super dus na het verlaten van de ploeg bereiken de renners niet hun oude niveau en grijpen die renners uit wanhoop naar doping.
of
B) In de ploegen van Bruyneel staat het gebruik van doping onder toezicht van de beste experts die er zijn.

U mag kiezen...
Ik ga dan voor A, want Armstrong heeft ook bij Bruyneel gereden en hij heeft altijd gezegd geen doping te gebruiken.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:27:06 #5
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87305349
Toch benieuwd hoe deze zaak zal uitdraaien ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 oktober 2010 @ 22:32:50 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87305682
je kan toch niet positief testen op plasticizers :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:38:50 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_87306040
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:12 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik ga dan voor A, want Armstrong heeft ook bij Bruyneel gereden en hij heeft altijd gezegd geen doping te gebruiken.
Ze zeggen allemaal dat ze geen doping hebben gebruikt wat dan achteraf niet zo blijkt te zijn.
pi_87306301
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef rubbereend het volgende:
je kan toch niet positief testen op plasticizers :P
Ja, dat snap ik ook ff niet. Is het nou een soort van doping of is het een spoor van een transfusie :?
Where facts are few, experts are many.
pi_87306532
Het is een spoor van een transfusie, maar dat kunnen ze toch testen en dan kan die test dus positief of negatief zijn, ik zie het probleem niet? :?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:51:27 #10
67205 Colplay
How you doin??
pi_87306615
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ze zeggen allemaal dat ze geen doping hebben gebruikt wat dan achteraf niet zo blijkt te zijn.
Misschien wel, maar bij Armstrong geloof ik het echt. ;)
Net als bij Boogerd.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87309061
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Stegeman die - in een 2 uur durende uitzending op SBS6 - de Spaanse doping doofpot even gaat openen... :') :') :')
En dan na 3 kwartier reclame epo koopt in een apotheek in barcelona :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:36:54 #12
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87311332
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:43 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook ff niet. Is het nou een soort van doping of is het een spoor van een transfusie :?
De plasticizers (weekmiddelen) waar het hier om gaat zijn stoffen die plastic week/elastisch maken. Deze weekmakers worden in heel veel plasticproducten gebruikt, waaronder viniel, schoenen, speelgoed, voedsel verpakkingen, maar ook in medische instrumenten, waaronder bloedzakken. De plasticizer die veel in bloedzakken wordt gebruikt is Bis(2-ethylhexyl) phthalate (DEHP).
Dit DEHP zit niet geheel vast in het plastic. Het kan als het ware in het bloed lekken dat in de zakken zit. Er komen dus deeltjes DEHP los van het plastic en terecht in het bloed en bij een transfusie komt dit dus ook in het bloed van de persoon die een transfusie ondergaat.

Een lab in Barcelona is met financiële steun van de WADA gaan onderzoeken of er in de urine sporen kunnen zijn van de bloeddoping. Het is al heel lang bekend dat DEHP in het lichaam wordt omgezet in andere stofjes (metabolieten), (mono-(2-ethylhexyl)phthalate,mono-(2-ethyl-5-hydroxyhexyl)phthalate(MEHHP) en mono-(2-ethyl-5-oxohexyl)phthalate(MEOHP) voor de liefhebber) en dat deze in de urine komen. De hoeveelheid metaobileten die in de urine komen kunnen ze meten. Dit lab heeft vorig jaar een artikel gepubliceerd in Transfusion, waarin ze tot de conclusie komen dat na een transfusie deze waarden van de metabolieten veel hoger zijn dan bij controle personen welke geen transfusies hebben gehad. Omdat DEHP in veel meer producten zit dan alleen bloedzakken kan het dus ook gevonden worden bij personen die geen transfusie hebben gehad, maar bij personen die een bloedtransfusie hebben gehad waren deze waardes veel hoger. artikel in Transfusion, Fulltext vrij toegankelijk

Bij Contador zouden er volgens de ARD en later de L'Equipe en de New York Times, hoge waardes van deze metabolieten gevonden, wat dus zou kunnen betekenen dat Contardor een bloedtransfusie heeft gehad. Exacte cijfers heb ik nergens gelezen (ook niet de minimale waarde die op doping zou wijzen) maar er zou sprake zijn van 8-10 maal de hoeveelheid die op doping zou wijzen.
Deze test op DEHP metabolieten in de urine is nog niet geldig verklaard door de WADA, een anti-dopingsinstituut.
Een quote uit het artikel:
quote:
In our study,medical treatments with PVC devices did not increase the day-long concentrations of DEHP metabolites and,thus,they would not probably explain positive results. Nevertheless, the possibility of other sources of substantial DEHP exposure can not be completely excluded. For this reason, a close follow-up of any athlete would be needed after any suspicious result of urinary DEHP metabolites concentrations.
Ze konden dus ten tijde van de publicatie van het artikel in Transfusion niet uitsluiten dat de DEHP-metabolieten uit een andere bron komen dan een bloedtransfusie. Hierdoor zou het dus lastig om een renner te vervolgen op alleen deze DEHP test, omdat hij niet waterdicht is. Het zou vooralsnog alleen als een soort screening kunnen worden gebruikt.
In de tijd nadat het artikel is verschenen kan er natuurlijk wel veel onderzoek zijn gedaan waardoor men het echt als een test zou kunnen gebruiken of iemand bloeddoping heeft gebruikt of niet. Volgens een artikel van Cyclingnews zou de test nu nog niet gevalideerd zijn maar zou het binnenkort wel juridisch gebruikt kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 08-10-2010 01:49:53 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:31:10 #13
45 SiGNe
pi_87311680
Ik zou er volgens mij ook positief op testen, ik heb weleens operaties ondergaan.
Na een echt zware blessure zou je dus weer wel kunnen verwachten dat de hoeveelheid metabolieten verhoogd is.
Maar, wat doen metabolieten eigenlijk voor het lichaam? ik heb er zelf echt geen flauw idee van..
Of is dient het alleen als bewijs dat er een transfusie heeft plaatsgevonden?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:03:05 #14
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87311807
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 02:31 schreef SiGNe het volgende:
Ik zou er volgens mij ook positief op testen, ik heb weleens operaties ondergaan.
Na een echt zware blessure zou je dus weer wel kunnen verwachten dat de hoeveelheid metabolieten verhoogd is.
Maar, wat doen metabolieten eigenlijk voor het lichaam? ik heb er zelf echt geen flauw idee van..
Of is dient het alleen als bewijs dat er een transfusie heeft plaatsgevonden?
De DEHP en zijn metabolieten blijken wel enigszins toxisch te zijn en bijvoorbeeld geassocieerd te zijn met een verkleinde penisgrootte :P van de pasgeborene van moeders die veel in contact zijn geweest met de stofjes. Maar in principe hoef je er geen zorgen om te maken, ook niet als je veel operaties hebt ondergaan. De hoeveelheid DEHP dat is je lichaam komt is bij transfusies vele malen hoger dan bij medische ingrepen waarbij geen transfusies hebben plaatsgevonden.
De stofjes worden ook snel uit je lichaam verwijderd. Na 2 dagen kunnen ze al niet meer aantonen dat er eventueel een transfusie heeft plaatsgevonden. Positief zul je dus niet testen, alleen als je hooguit 2 dagen ervoor een bloedtransfusie hebt ondergaan of misschien als je je hele vinielvloer hebt schoongelikt.

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 08-10-2010 03:10:07 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:46:16 #15
45 SiGNe
pi_87311918
Zo'n wielrenzadel verkloot ( ;) ) ook al je prostaat, wat dat betreft zou een kleine penis ook kunnen komen door veel te fietsen, net als impotentie en onvruchtbaarheid
Ik fiets niet veel en ook nog op een simpele stadsfiets dus wat dat betreft ook geen problemen :)
Enige "sport" die ik soms doe is karten, merk je alleen in je armen.
pi_87313188
Thanks voor duidelijke uitleg No-P :)
Where facts are few, experts are many.
pi_87314491
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:12 schreef Colplay het volgende:

Dat zei Landis ook.
pi_87317055
Plasticizers zijn gevonden in het bloed en zijn een aanwijzing dat er misschien transfusies hebben plaatsgevonden daarom heb ik voor deze topictitel gekozen (bovendien kon ik zo snel niks anders bedenken ;) )
pi_87317209
ex Astanarenner + ex-Libertyrenner + ex-Discovery-renner+ ex Saizrenner + wazig verhaal over Spaans vlees + sporen plasticizers + AC op Fuenteslijst + sporen Clen duidelijk aangetoond + doofpot UCI + dopingkip Rasmussen bergop kunnen bijhouden in 2007.

Nu zal het niet allemaal direct een bewijs zijn dat Contador een dopinggebruiker is maar hij heeft de schijn toch wel erg tegen.
pi_87324134
Zo jammer dat Armstrong er wel mee wegkomt. Als er iemand is die de schijn tegen zich heeft, dan is het wel Armstrong, die zijn concurrenten vernederde tijdens de tour. Terwijl ook nog eens is gebleken dat zo'n beetje al zijn concurrenten aan de doping zaten.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:37:06 #21
67205 Colplay
How you doin??
pi_87325257
Wat ik een beetje mis in het verhaal is hoeveel voordeel je nu haalt met het gebruik van dit soort doping. Heeft Contador zonder doping het niveau Gesink of Van Hummel? Is daar iets over bekend?
pi_87329612
http://www.sporza.be/cm/s(...)ontador_bron_getuigt

Het weekblad Humo heeft een bron dicht bij de Astana-ploeg gesproken die bevestigt dat Alberto Contador extra bloed nam tijdens de Tour. "Dat bloed was afgetapt tussen de Dauphiné en de Tour, maar de afname is gebeurd op een moment dat er nog clenbuterol in zijn bloed zat."

Humo publiceert het volledige dossier over Alberto Contador pas in zijn volgende editie, komende dinsdag. Maar vrijdag pakt het op zijn website al uit met enkele cassante passages.

Contador zou volgens de insider bij de Astana-ploeg clenbuterol gebruikt hebben om snel gewicht te verliezen. Het middel zorgt immers voor een snellere vetverbranding en het bevordert de spieropbouw.

"In de Dauphiné had Contador nog een tikje overgewicht. Daar gebruiken ze clenbuterol voor: de laatste kilo's kwijtspelen en er ook over waken dat je geen spiermassa verliest."

"In de periode tussen de Dauphiné Libéré en de Tour heeft Contador nog bloed afgetapt om de bloedwaarden in zijn biologisch paspoort niet te verstoren. Op dat moment zat er nog een spoortje clenbuterol in zijn bloed. Dat spoortje is in dat zakje bloed blijven zitten, tot hij het later opnieuw in zijn lichaam kreeg."

Contador testte tijdens de tweede rustdag van de Tour positief op clenbuterol. De Spaanse eindwinnaar ontkent dat hij een bloedtransfusie onderging. Hij steekt de positieve test op vervuild vlees.
pi_87329741
Oh verrek, ik had het originele bericht in het dopingtopic geplakt.

quote:
Alberto Contador: de waarheid over clenbuterol

Het is onzin dat de in de urine van Alberto Contador aangetroffen clenbuterol per ongeluk uit een lap kalfsvlees komt. Dat bevestigt, tegenover Humo, een bron die zeer dicht bij de Astana-ploeg van de Spaanse Tourwinnaar staat: 'Hij heeft een bloedtransfusie ondergaan na de Dauphiné Libéré, en in dat bloed zat nog een klein restje clenbuterol van een net afgelopen vermageringskuur.'

Clenbuterol heeft, ondanks de relatief grote pakkans, een interessante werking: het zorgt voor een snellere vetverbranding en bevordert de spieropbouw.

Wielrenner «Je moet het gebruiken in combinatie met T3. Dat is een schildklierhormoon (triiodothyronine, red.) dat helpt bij de afbraak van vetten. Dan heb je sneller effect met een kleinere dosis clen. En: hoe kleiner de dosis, hoe kleiner ook de kans dat je betrapt wordt.»

Snel gewichtsverlies: dat is de reden waarom Contador clenbuterol gebruikte. Een insider die heel dicht bij de Astana-ploeg staat, vertelt:

Insider «In de Dauphiné Libéré (de laatste belangrijke voorbereidingskoers voor de Tour de France, red.) had Contador nog een tikje overgewicht. Gewone mensen zien dat niet, maar er mocht nog een kilo of twee af. Daar gebruiken ze dan clenbuterol voor: de laatste kilo's kwijtspelen, en er tegelijk over waken dat je geen spiermassa verliest - of, in het beste geval, nog een beetje extra spiermassa kweken.»

HUMO Dat verklaart nog niet waarom de clenbuterol pas tijdens de laatste rustdag van de Tour in een urinestaal opdook.

Insider «Maar allez! In de periode tussen de Dauphiné en de Tour heeft Contador nog bloed afgetapt - kleine zakjes, om de bloedwaarden in zijn biologisch paspoort niet te verstoren. De afname is dus gebeurd op een moment dat er nog een spoortje clenbuterol in zijn bloed zat. En dat spoortje is in dat zakje bloed blijven zitten, tot hij het later opnieuw in zijn lichaam kreeg.»

HUMO Worden er dan nog steeds bloedtransfusies uitgevoerd?

Insider «Natuurlijk. Maar in kleine dosissen van 150cc. Vroeger kregen de renners tijdens de Tour twee, drie grote zakken bloed, van 400 à 500 cc. Nu kunnen ze zich dat niet meer permitteren - precies vanwege dat biologisch paspoort, dat plotse schommelingen in de bloedwaarden bijhoudt.»

Contador en zijn entourage ontkennen in alle toonaarden dat hij een bloedtransfusie zou hebben ondergaan. 'Vries al mijn urine- en bloedstalen gerust in, en analyseer ze over vijf jaar opnieuw,' zei Contador in een interview met Reuters. Zijn broer/manager Fran reageerde emotioneler: 'Hij heeft niets illegaals gedaan. Je kan toch geen onschuldige tot de elektrische stoel veroordelen?'

Het volledige artikel leest u in Humo 3658 van dinsdag 12 oktober 2010.

Humo.be
pi_87336025
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:07 schreef chargon het volgende:
Zo jammer dat Armstrong er wel mee wegkomt. Als er iemand is die de schijn tegen zich heeft, dan is het wel Armstrong, die zijn concurrenten vernederde tijdens de tour. Terwijl ook nog eens is gebleken dat zo'n beetje al zijn concurrenten aan de doping zaten.
Ik heb mijn twijfels gekregen over Armstrong, vooral de laatste 2 Tours afzettende tegenover de 7 gewonnen Tours. Echter, bij mijn weten was er niemand die zo voor de sport leefde en trainde als Armstrong. Als zijn concurrenten dat niet deden was er maar 1 manier om hem bij te houden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_87336477
Door hard te trainen ga je echt niet sneller fietsen, dan raak je alleen maar overbelast. Zijn er echt nog mensen die in al die belachelijk verhalen geloven dat Armstrong de enige was die voor zijn vak leefde, terwijl Basso en Ullrich zeker op het strand lagen. Armstrong gebruikte gewoon doping, iedereen deed het toen, je kon toen echt niet op een schone manier in een grote wedstrijd voorin eindigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')