A) In de ploegen van Bruyneel wordt absoluut geen doping gebruikt maar is de begeleiding wel super dus na het verlaten van de ploeg bereiken de renners niet hun oude niveau en grijpen die renners uit wanhoop naar doping.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Colplay het volgende:
[..]
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Bruyneel de controle van zijn renners perfect geregeld hebben en andere ploegen (veel) minder. Kopmannen die gewend zijn de bescherming van Bruyneel te hebben zijn iets minder voorzichtig en lopen tegen de lamp?
Of gaat iedereen pas gebruiken als ze bij Bruyneel weg zijn?![]()
Ik ga dan voor A, want Armstrong heeft ook bij Bruyneel gereden en hij heeft altijd gezegd geen doping te gebruiken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Vervolg van Alberto Contador test positief op clenbuterol
[..]
A) In de ploegen van Bruyneel wordt absoluut geen doping gebruikt maar is de begeleiding wel super dus na het verlaten van de ploeg bereiken de renners niet hun oude niveau en grijpen die renners uit wanhoop naar doping.
of
B) In de ploegen van Bruyneel staat het gebruik van doping onder toezicht van de beste experts die er zijn.
U mag kiezen...
Ze zeggen allemaal dat ze geen doping hebben gebruikt wat dan achteraf niet zo blijkt te zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:12 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik ga dan voor A, want Armstrong heeft ook bij Bruyneel gereden en hij heeft altijd gezegd geen doping te gebruiken.
Ja, dat snap ik ook ff niet. Is het nou een soort van doping of is het een spoor van een transfusiequote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef rubbereend het volgende:
je kan toch niet positief testen op plasticizers
Misschien wel, maar bij Armstrong geloof ik het echt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze zeggen allemaal dat ze geen doping hebben gebruikt wat dan achteraf niet zo blijkt te zijn.
En dan na 3 kwartier reclame epo koopt in een apotheek in barcelonaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Stegeman die - in een 2 uur durende uitzending op SBS6 - de Spaanse doping doofpot even gaat openen...![]()
![]()
De plasticizers (weekmiddelen) waar het hier om gaat zijn stoffen die plastic week/elastisch maken. Deze weekmakers worden in heel veel plasticproducten gebruikt, waaronder viniel, schoenen, speelgoed, voedsel verpakkingen, maar ook in medische instrumenten, waaronder bloedzakken. De plasticizer die veel in bloedzakken wordt gebruikt is Bis(2-ethylhexyl) phthalate (DEHP).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook ff niet. Is het nou een soort van doping of is het een spoor van een transfusie
Ze konden dus ten tijde van de publicatie van het artikel in Transfusion niet uitsluiten dat de DEHP-metabolieten uit een andere bron komen dan een bloedtransfusie. Hierdoor zou het dus lastig om een renner te vervolgen op alleen deze DEHP test, omdat hij niet waterdicht is. Het zou vooralsnog alleen als een soort screening kunnen worden gebruikt.quote:In our study,medical treatments with PVC devices did not increase the day-long concentrations of DEHP metabolites and,thus,they would not probably explain positive results. Nevertheless, the possibility of other sources of substantial DEHP exposure can not be completely excluded. For this reason, a close follow-up of any athlete would be needed after any suspicious result of urinary DEHP metabolites concentrations.
De DEHP en zijn metabolieten blijken wel enigszins toxisch te zijn en bijvoorbeeld geassocieerd te zijn met een verkleinde penisgroottequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 02:31 schreef SiGNe het volgende:
Ik zou er volgens mij ook positief op testen, ik heb weleens operaties ondergaan.
Na een echt zware blessure zou je dus weer wel kunnen verwachten dat de hoeveelheid metabolieten verhoogd is.
Maar, wat doen metabolieten eigenlijk voor het lichaam? ik heb er zelf echt geen flauw idee van..
Of is dient het alleen als bewijs dat er een transfusie heeft plaatsgevonden?
Dat zei Landis ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:12 schreef Colplay het volgende:
Ik ga dan voor A, want Armstrong heeft ook bij Bruyneel gereden en hij heeft altijd gezegd geen doping te gebruiken.
quote:Alberto Contador: de waarheid over clenbuterol
Het is onzin dat de in de urine van Alberto Contador aangetroffen clenbuterol per ongeluk uit een lap kalfsvlees komt. Dat bevestigt, tegenover Humo, een bron die zeer dicht bij de Astana-ploeg van de Spaanse Tourwinnaar staat: 'Hij heeft een bloedtransfusie ondergaan na de Dauphiné Libéré, en in dat bloed zat nog een klein restje clenbuterol van een net afgelopen vermageringskuur.'
Clenbuterol heeft, ondanks de relatief grote pakkans, een interessante werking: het zorgt voor een snellere vetverbranding en bevordert de spieropbouw.
Wielrenner «Je moet het gebruiken in combinatie met T3. Dat is een schildklierhormoon (triiodothyronine, red.) dat helpt bij de afbraak van vetten. Dan heb je sneller effect met een kleinere dosis clen. En: hoe kleiner de dosis, hoe kleiner ook de kans dat je betrapt wordt.»
Snel gewichtsverlies: dat is de reden waarom Contador clenbuterol gebruikte. Een insider die heel dicht bij de Astana-ploeg staat, vertelt:
Insider «In de Dauphiné Libéré (de laatste belangrijke voorbereidingskoers voor de Tour de France, red.) had Contador nog een tikje overgewicht. Gewone mensen zien dat niet, maar er mocht nog een kilo of twee af. Daar gebruiken ze dan clenbuterol voor: de laatste kilo's kwijtspelen, en er tegelijk over waken dat je geen spiermassa verliest - of, in het beste geval, nog een beetje extra spiermassa kweken.»
HUMO Dat verklaart nog niet waarom de clenbuterol pas tijdens de laatste rustdag van de Tour in een urinestaal opdook.
Insider «Maar allez! In de periode tussen de Dauphiné en de Tour heeft Contador nog bloed afgetapt - kleine zakjes, om de bloedwaarden in zijn biologisch paspoort niet te verstoren. De afname is dus gebeurd op een moment dat er nog een spoortje clenbuterol in zijn bloed zat. En dat spoortje is in dat zakje bloed blijven zitten, tot hij het later opnieuw in zijn lichaam kreeg.»
HUMO Worden er dan nog steeds bloedtransfusies uitgevoerd?
Insider «Natuurlijk. Maar in kleine dosissen van 150cc. Vroeger kregen de renners tijdens de Tour twee, drie grote zakken bloed, van 400 à 500 cc. Nu kunnen ze zich dat niet meer permitteren - precies vanwege dat biologisch paspoort, dat plotse schommelingen in de bloedwaarden bijhoudt.»
Contador en zijn entourage ontkennen in alle toonaarden dat hij een bloedtransfusie zou hebben ondergaan. 'Vries al mijn urine- en bloedstalen gerust in, en analyseer ze over vijf jaar opnieuw,' zei Contador in een interview met Reuters. Zijn broer/manager Fran reageerde emotioneler: 'Hij heeft niets illegaals gedaan. Je kan toch geen onschuldige tot de elektrische stoel veroordelen?'
Het volledige artikel leest u in Humo 3658 van dinsdag 12 oktober 2010.
Humo.be
Ik heb mijn twijfels gekregen over Armstrong, vooral de laatste 2 Tours afzettende tegenover de 7 gewonnen Tours. Echter, bij mijn weten was er niemand die zo voor de sport leefde en trainde als Armstrong. Als zijn concurrenten dat niet deden was er maar 1 manier om hem bij te houden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:07 schreef chargon het volgende:
Zo jammer dat Armstrong er wel mee wegkomt. Als er iemand is die de schijn tegen zich heeft, dan is het wel Armstrong, die zijn concurrenten vernederde tijdens de tour. Terwijl ook nog eens is gebleken dat zo'n beetje al zijn concurrenten aan de doping zaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |