Ik dacht nooit aan morgen, vandaag was lang genoegquote:AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herrinert U Zich Deze Nog?!.
© NU.nl/ANP
bronquote:In Nederland verwacht Oerlemans veel van de speelfilm New Kids Turbo (vanaf december in de bioscoop) die voortkomt uit de razend populaire tv-serie. Naast de vaste cast zijn daarin rollen weggelegd voor onder anderen Hans Teeuwen, Theo Maassen, Jody Bernal en Antonie Kamerling.
Stel dat je het zou weten....wat dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Griebus het volgende:
Is het heel morbide om te willen weten hoe hij heeft het gedaan?
Lul niet, jouw e-penis zou ook enorm groeien als jij de eerste zou zijn die het weet en het op internet zet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stel dat je het zou weten....wat dan?
Ik zou het niet morbide willen noemen, maar de fascinatie om dit soort details te willen weten, ontgaat me wel.
Het is denk ik voor weinigen een fascinatie, maar wanneer je hoort dat iemand zelfmoord heeft gepleegd, dan is het niet zo vreemd dat je je afvraagt hoe de persoon dat heeft gedaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stel dat je het zou weten....wat dan?
Ik zou het niet morbide willen noemen, maar de fascinatie om dit soort details te willen weten, ontgaat me wel.
pillen, fles sterke drank en een vuilniszakquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Griebus het volgende:
Is het heel morbide om te willen weten hoe hij heeft het gedaan?
Nou nee. Beetje ongepast.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Lul niet, jouw e-penis zou ook enorm groeien als jij de eerste zou zijn die het weet en het op internet zet.
Mwoah, zijn actie is voor de vinders ook niet gezellig. En het gevolg.. Dus ongepast.. Ieder z'n ding. Ik zou het op zich ook wel willen weten.quote:
Ja, dat zeg ik ook inderdaad. Je leest mijn post echt goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:42 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mwoah, zijn actie is voor de vinders ook niet gezellig.
Het zou pas ongepast zijn als ik zou beweren dat ik weet hoe hij het heeft gedaan en dan na enig aandringen aan het hele internet vertel dat hij is gestikt in de tieten van Olga, de prostituee uit Kiev die 500 kilo weegt en waar hij al enige tijd een verhouding mee had.quote:
het zal fritsie wel weer niet zijnquote:Antonie kamerling was altijd goeie gast bij barend&vdorp en villa BVD. Mooi herdacht bij Boulevard door nota bene zijn aangetrouwde zwager
Fair enough, hoewel ik zelf liever dergelijke details niet hoor, maar dat zal persoonlijk zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:39 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Het is denk ik voor weinigen een fascinatie, maar wanneer je hoort dat iemand zelfmoord heeft gepleegd, dan is het niet zo vreemd dat je je afvraagt hoe de persoon dat heeft gedaan.
Niet dat het mij verder wat uitmaakt, maar als ik lees dat Sacha de Boer is verongelukt, dan vraag ik me ook af waar en hoe dat kon gebeuren. Ondanks dat de antwoorden op die vragen me om het even zijn.
Albert Verlinde zei dat hij gisteravond een telefoontje van Isa Hoes kreeg.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind de vraag wel legitiem als je leest dat hij volgens de verklaring gistermiddag al een eind aan zijn leven heeft gemaakt, maar dat alle nieuwsberichten melden dat zijn lichaam pas in de nacht van woensdag op donderdag is gevonden.
speculeren heeft geen zin, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Als hij pas laat op de avond is gevonden. De slaapkamer lijkt me een plek waar je als vrouw wel komt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:52 schreef Mylene het volgende:
[..]
Albert Verlinde zei dat hij gisteravond een telefoontje van Isa Hoes kreeg.
Ik denk dat ie een hoop pillen heeft ingenomen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ie is gevonden in de slaapkamer.
Weet ik niet, ik weet ook niet wat de kinderen waren, maar een driejarige gaat doorgaans niet heel laat naar bed.quote:
Ik wou een soort gelijk verhaal posten maar jouw post dekt de lading voor 100%.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:33 schreef tong80 het volgende:
Tien jaar geleden was ik zo ver weg dat gelukkig mijn familie de laatste strohalm was.
Ik had de scheermesjes al klaar liggen en het touw gekocht.
De buitenkant was bij mij anders dan de binnenkant.
De dag dat mensen het inzagen had niet de dag erna moeten zijn.
Ik had alles op de regel, zoals dat heet. Goeie baan, leuk huisje, leuke vrienden en vriendinnen.
Het is zo triest dat iemand met zoveel talent het niet inzag.
De pijn die hij heeft gevoeld wil ik me niet eens voorstellen.
Hallo met Antonie, tuut tuut tuut tuut.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:01 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee zij heeft hem levensloos gevonden ..En om een uur of 8 naar Albert Verlinde gebeld.
Dat zegt mij niets. Kan ook een compleet bloedbad geweest zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:10 schreef sunny16947 het volgende:
Uit de woorden van Albert kon je wel opmaken dat hij zeer ws een overdosis aan pillen of zo heeft genomen. Zijn woorden waren, "de poltie moest komen om vast te stellen dat hij niet geholpen was". Lijkt mij voor de nabestaande ook de meest humane manier om gevonden te worden.
Het zou kunnen, maar als hij zichzelf door het hoofd heeft geschoten, zou hetzelfde gelden wat betreft politie etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:10 schreef sunny16947 het volgende:
Uit de woorden van Albert kon je wel opmaken dat hij zeer ws een overdosis aan pillen of zo heeft genomen. Zijn woorden waren, "de poltie moest komen om vast te stellen dat hij niet geholpen was". Lijkt mij voor de nabestaande ook de meest humane manier om gevonden te worden.
Ik ken iemand die zelfmoord heeft gepleegd door ophanging, daar moest ook gewoon de politie bij komen hoor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:10 schreef sunny16947 het volgende:
Kun je nagaan hoe rot hij zichzelf wel gevoeld moet hebben om zoiets te doen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:16 schreef iwanttobelieve het volgende:
Vind het nog steeds een trieste actie..... Hoe de media dit allemaal "begrijpen" zogenaamd, de realiteit is gewoon dat hij zijn verantwoordelijkheid ontloopt en wat ik nog erger vind dat hij zijn eigen "lijden" erger vond dan het lijden wat hij zou veroorzaken(minstens 3 tegen 1 simpel gezegd), je familie zo in de steek laten
Kun je nagaan hoe depressief hij was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:16 schreef iwanttobelieve het volgende:
Vind het nog steeds een trieste actie..... Hoe de media dit allemaal "begrijpen" zogenaamd, de realiteit is gewoon dat hij zijn verantwoordelijkheid ontloopt en wat ik nog erger vind dat hij zijn eigen "lijden" erger vond dan het lijden wat hij zou veroorzaken(minstens 3 tegen 1 simpel gezegd), je familie zo in de steek laten
Voor een buitenstaander kan dat misschien zo lijken, maar het is ook juist een onderdeel van zijn ziekte dat hij op het laatst nog maar 1 uitweg zag. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat hij een simpele afweging heeft gemaakt en zichzelf belangrijker vond dan zijn gezin. Misschien was hij wel zo ver heen dat hij oprecht dacht dat ze beter af zouden zijn zonder hem.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:16 schreef iwanttobelieve het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat users als jij niets begrijpen van dodelijke depressie. Dat doet zelfs pijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:16 schreef iwanttobelieve het volgende:
Juist.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:20 schreef Klaudias het volgende:
Overigens denk ik niet dat zelfmoordenaars hun eigen lijden belangrijker vinden dan dat van anderen. Ik denk eerder het tegenovergestelde.
Overleden dekt toch wel de lading?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:24 schreef HiZ het volgende:
Waarom staat overal 'Antonie Kamerling overleden'? Is het te eng om te zeggen dat hij zelfmoord heeft gepleegd of zo ?
Ja je wil dus zeggen dat ik geen verstand/ervaring heb met depressies? Ben zelf nu al 2 jaar aan de anti depressie, maar de gedachte alleen al dat mijn familie de rest van hun leven(want ik weet dat zij nooit op zouden geven) mij zou missen. dus echt. Waar heb je het over.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe rot hij zichzelf wel gevoeld moet hebben om zoiets te doen.
Wees maar gewoon blij dat jij deze ervaring kennelijk niet hebt.
Ja. De politie komt altijd, de zelfmoord vorm is om het even.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zegt mij niets. Kan ook een compleet bloedbad geweest zijn.
Het feit dat je met eenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:33 schreef tong80 het volgende:
Tien jaar geleden was ik zo ver weg dat gelukkig mijn familie de laatste strohalm was.
Ik had de scheermesjes al klaar liggen en het touw gekocht.
De buitenkant was bij mij anders dan de binnenkant.
De dag dat mensen het inzagen had niet de dag erna moeten zijn.
Ik had alles op de regel, zoals dat heet. Goeie baan, leuk huisje, leuke vrienden en vriendinnen.
Het is zo triest dat iemand met zoveel talent het niet inzag.
De pijn die hij heeft gevoeld wil ik me niet eens voorstellen.
Ah,omdat jij aan de anti depressiva zit, kan een ander er niet veel en veel naarder aantoe zijn?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:26 schreef iwanttobelieve het volgende:
[..]
Ja je wil dus zeggen dat ik geen verstand/ervaring heb met depressies? Ben zelf nu al 2 jaar aan de anti depressie, maar de gedachte alleen al dat mijn familie de rest van hun leven(want ik weet dat zij nooit op zouden geven) mij zou missen. dus echt. Waar heb je het over.
leef niet voor je familie, maar voor jezelf.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:26 schreef iwanttobelieve het volgende:
[..]
Ja je wil dus zeggen dat ik geen verstand/ervaring heb met depressies? Ben zelf nu al 2 jaar aan de anti depressie, maar de gedachte alleen al dat mijn familie de rest van hun leven(want ik weet dat zij nooit op zouden geven) mij zou missen. dus echt. Waar heb je het over.
Wees blij dat je niet in zijn schoenen staat. Het kan dus nog erger. Geloof me en alle experts: zelfmoord doe je niet zomaar.... Jij hebt godzijdank nog een houvast.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:26 schreef iwanttobelieve het volgende:
[..]
Als jij zelf ook met die problematiek hebt te maken, dan zou je - ik zou bijna zeggen als geen ander - moeten beseffen, hoe onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen reageren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:26 schreef iwanttobelieve het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het feit dat je met eeneindigd i.p.v. een
betekent dat het echt is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |