abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91262917
Cool, das nog goedkoper ook dan in de winkel ( nieuw dan he...)
pi_91263058
is dat oud-bakeliet wel net zo veilig als het nieuw-bakeliet
pi_91274189
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:28 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Even een stomme vraag misschien hoor, maar wij zijn ook bezig in ons jaren '30 huisje en ook wij zijn verliefd geworden op dit schakelmateriaal... Waar heb jij het vandaan?
Wij hebben het online gekocht, scheelde een heleboel geld namelijk. Bij klusspullen.nl vandaan,

En inderdaad,... ik had meer vertrouwen in nieuw schakelmateriaal dan origineel bakkeliet
met een koekje
pi_93005423
Tijd voor een update van casa Koffielepel.

Ondertussen staat de nieuwe keuken en werkt alles. Op een klein afdekplaatje na, die ik uit mijn handen heb laten vallen, is dat gedeelte compleet. We zijn erg blij dat we toch een stomoven hebben gekozen en we gebruiken deze bijna dagelijks. De 2e oven, met magnetron functie hebben we geloof ik 1x gebruikt om water in te koken :)

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met de vloer leggen. We hebben een eiken duo-plank gekozen, verouderd en getrommeld. Detail:

Tijdens het leggen kwam ik bij de overgang naar de gang, toen ik de dorpel weghaalde zag ik daar een rand van, wat ik hoop, een mooie granito-vloer. Ik ben er nog niet helemaal zeker van en ondertussen hebben we er al met 3 man naar staan kijken en we hebben toch sterk het vermoeden dat er inderdaad een granito vloer ligt. Voor de experts, dit is de overgang woonkamer/gang:

En dit is een detail aan de gangzijde:

Wat is jullie mening hierover?

Al met al loopt het dus best aardig hier :)
met een koekje
pi_93005508
ohja,... sfeer foto, excuus voor de kwaliteit maar het gaat om het idee :P

met een koekje
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:47:01 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_93008576
Nog steeds hetzelfde c_/ apparaat _O-
En dat in zo een mooie keuken :|W
pi_93011043
Overigens hebben we ook een kelder, daar bevindt zich een vierkante bak met een gat erin. Wij hebben geen idee wat het is en er wordt van alles geroepen. De ene zegt waterput, de ander heeft het over een oud onderdeel van een stookinstallatie. Dus,... wie weet het?

Momenteel dus volledig dichtgestort met puin.
met een koekje
pi_93015894
Hele oude wc?

Of n reuzebak waar vroeger kolen in werden bewaard?
pi_93037259
Ik gok dat er misschien een stookolievat op stond. Zie je soms ook in belgische huizen, waar gas nog niet zo gebruikelijk is.

[ Bericht 31% gewijzigd door aloe_vera op 20-02-2011 00:35:00 ]
pi_93056213
of een geheime gang. Ik heb vroeger nog in een huis gewoond, dat in de kelder een gat had naar een geheime gang die naar de kazerne zou lopen die dichtbij was. Hele hoop van de huizen was daar op aangesloten, die waren gebouwd voor en door hogere officieren. Maar bij een verbouwing enkele huizen verder hebben ze die volledig dichtgestort
pi_93171460
Een geheime gang lijkt me niet. Ik woon in een boeren gehucht waar sowieso de oorlog minimaal werd beleefd.

Volgens de buurman heeft er vroeger warme lucht verwarming in het huis gezeten en stond de ketel hiervan in de kelder. Desalniettemin, vreemd om het gat dicht te gooien met puin.
met een koekje
pi_93176789
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 21:24 schreef koffielepel het volgende:
Een geheime gang lijkt me niet. Ik woon in een boeren gehucht waar sowieso de oorlog minimaal werd beleefd.
Dat denk jij ja ;-)

Gelukkig dat mysterie ook weer opgelost!
pi_93187723
Weet je zeker dat het niet gewoon het oude toilet is? ;)

Mooie keuken ook. Die barkrukken... zijn dat lectuurvakjes die eronder zitten?
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:20:33 #114
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_93188209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:
En oh ja, niet te vergeten;

ik plaats overal Berker 1930 schakelmateriaal O+

[ afbeelding ]
Dit spul is gááf!! Maar waarom kies je voor wit? Zwart is 'authentieker'??
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_93208984
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:20 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Dit spul is gááf!! Maar waarom kies je voor wit? Zwart is 'authentieker'??
't was er vroeger ook al in twee smaken maar wij hebben bewust gekozen voor wit. Ik ben het wel met je eens dat zwart dat extra ouderwetse gevoel geeft maar 't is wel een heleboel zwart wat je dan hebt,

Overigens voor iedereen die ook dit spul gaat bestellen: Houd er rekening mee dat de stukadoor strak om de inbouwdozen heen moet stucen, de afdekplaatjes dekken namelijk echt minimaal af.

Moeilijkheden die ik tegenkwam hierbij:
Ik wilde groepen van drie wcd naast elkaar, omdat de afdekraampjes in elkaar haken moeten de dozen echt superstrak op één lijn liggen. Daarnaast dus het stucen, mijn inbouwdozen zaten dieper dan de voorkant van de muur. Na het stucen zijn de kunststof plaatjes stukgeslagen en bleef er een ruw gat over. Voor een standaard wcd is dat geen probleem maar deze stopcontacten moeten nagenoeg vlak met de muur en strak afgestuct. Ik heb opvulringen geplaatst om gelijk te komen met de muur (zit wel iets tolerantie in) en daarna met roodband de gaten strak afgesmeerd. Werkelijk waar, een kloteklus.

Maar goed, ze zitten ondertussen bijna allemaal, maar weet waar je aan begint zeg maar :P
met een koekje
pi_93209090
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:
Weet je zeker dat het niet gewoon het oude toilet is? ;)

Mooie keuken ook. Die barkrukken... zijn dat lectuurvakjes die eronder zitten?
Je zou er lectuur in kunnen doen. Maar net zo goed een blikje bier of een handje kattenvoer. Dus nee, ik denk niet dat ze specifiek voor lectuur zijn. :)
met een koekje
pi_93228027
Hoe komt de kat er dan bij?

Met dat berkermateriaal klopt, bij ons pastte het ook maar net :-)
pi_93229182
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:38 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe komt de kat er dan bij?

Met dat berkermateriaal klopt, bij ons pastte het ook maar net :-)
Ik vermoed met een touwladder, maar goed, dat is speculeren hoor.
met een koekje
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 10:23:15 #119
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96220747
Inderdaad, tijd voor een update. Ondertussen is de afbouwfase bereikt voor de woonkamer en keuken, oftwel, fase 1 :)

Na het stucen zagen de meeste kozijnen er zo uit:

Je kijk naar vuil werk, bij sommige kon je nog de spouw inkijken dus daar moesten vensterbanken op komen. Zelfbouw, en dat ging er zo uit zien:

En in de erker:

Let op het vals verstek van de vensterbank, best lastig voor een amateur :P

Ook ben ik bezig om een inbouwkast te maken. Onderin heb ik een bodem gemaakt van oude vloerdelen en van een oude bruynzeel kast heb ik de staaanders verbouwd:

De planken maak ik straks ook van vloerdelen met een duivenjager op de kop. De keuze voor vloerdelen met mes en groef heb ik voornamelijk gedaan voor de authentieke uitstraling.

Deze week gaat mevrouw Koffielepel met haar vader de muren in de latex zetten dus alle schakelmateriaal is er nu af. Na de voorstrijk en 2x latex ga ik een begin maken met de plinten en overig lijstwerk.
met een koekje
pi_96220856
Overigens klus ik graag maar wat een kl*te klus met schuren/plamuren/schuren/plamuren enz, enz. :(

Maar goed, er is niemand die het gaat doen behalve ik, en dat motiveert toch weer iets
met een koekje
  zondag 1 mei 2011 @ 20:52:16 #122
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96221118
Wow mooie keuken zeg!
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:47 schreef koffielepel het volgende:
Overigens klus ik graag maar wat een kl*te klus met schuren/plamuren/schuren/plamuren enz, enz. :(

Maar goed, er is niemand die het gaat doen behalve ik, en dat motiveert toch weer iets
Dat mag dan wel een kl*te klus zijn maar je krijgt dan wel een top resultaat als je het zo aanpakt!
pi_96269790
Dank je, het begint alweer heel gewoon te worden allemaal.

Ondertussen gaat het weer verder hier, vandaag heb ik de planken voor in de kast gemaakt, met een sjieke duivenjager op de kop :)
met een koekje
pi_96467233
Na wat lokaal speurwerk hebben we een foto gevonden van ons huis van vroeger. Ik vermoed dat hij ergens rond 1930 is genomen:

Het huis is gebouwd eind jaren dertig, het was toen een woning die redelijk op stand was. Toen de eerste bewoners eruit gingen is het door hun kinderen overgekocht, later is het nog 2/3 keer doorverkocht. De zoon van de eerste bewoner woont hier nog op het dorp en daar hebben we laatst aangebeld om verhalen over het huis los te krijgen en vragen te kunnen stellen. Zo blijken we in de achtertuin een grote ondergrondse waterput te hebben en blijkt er inderdaad graniet te liggen in de gang. Was echt heel leuk om te horen hoe het vroeger was.
met een koekje
pi_96945540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:36 schreef koffielepel het volgende:
Na wat lokaal speurwerk hebben we een foto gevonden van ons huis van vroeger. Ik vermoed dat hij ergens rond 1930 is genomen:

[ afbeelding ]

Het huis is gebouwd eind jaren dertig, het was toen een woning die redelijk op stand was. Toen de eerste bewoners eruit gingen is het door hun kinderen overgekocht, later is het nog 2/3 keer doorverkocht. De zoon van de eerste bewoner woont hier nog op het dorp en daar hebben we laatst aangebeld om verhalen over het huis los te krijgen en vragen te kunnen stellen. Zo blijken we in de achtertuin een grote ondergrondse waterput te hebben en blijkt er inderdaad graniet te liggen in de gang. Was echt heel leuk om te horen hoe het vroeger was.
Psssst, je verhaal klopt niet! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')