quote:Dat wil ik niet weten!Op donderdag 21 oktober 2010 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Ach, Ger Hukker geeft er wel weer een slinger aan
quote:Vind jouw bod dan best royaal, zou zelf op -30% beginnen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:38 schreef trekker25 het volgende:
vandaag een bod van -13.5% gedaan op een huis wat +/- 10 maanden te koop staat.
600+ m2 grond, vrijstaand, in segment 450-500k; benieuwd of er wat uitkomt
quote:niet als je geen 2-3 jaar meer wil wachten op verdere "meltdown"...Op donderdag 21 oktober 2010 18:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vind jouw bod dan best royaal, zou zelf op -30% beginnen.
quote:Ik denk dat we met jou erbij wel compleet zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 18:52 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hi-jack dit topic effe
Hoeveel kolder krijg je in één topic bij elkaar.....
quote:Dat hangt ervan af hoe realistisch de vraagprijs is. In de meeste gevallen in -15% niet zo veel omdat de vraagprijs fictief is. Als de Kosten Koper althans nog echt voor de koper zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 18:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
quote:Origineel op http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)0/2010-10-21-m11.htmOp donderdag 21 oktober 2010 11:00 schreef Foksnor het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)dkoper__.html?p=21,1
[..]
quote:Het geld van de NVM zou toch een keer op moeten raken nu de huizenmarkt op slot zit? De schaal waarop de NVM de media beïnvloeden is niet goedkoop!Op donderdag 21 oktober 2010 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Ach, Ger Hukker geeft er wel weer een slinger aan en legt dit nieuws positief uit.
quote:Schiet wel op 0.6 procent daling in een jaar tijd.... Lijkt me niets om van wakker te liggen dus er hoeft geen positieve slinger aan gegeven te worden toch?Op donderdag 21 oktober 2010 12:05 schreef Bayswater het volgende:
Ach, Ger Hukker geeft er wel weer een slinger aan en legt dit nieuws positief uit.
quote:Hoe kan je dat nou weten? Wat een onzin zeg....Op donderdag 21 oktober 2010 18:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
quote:Ach... het gejuich is voorlopig weer even uitgesteldOp donderdag 21 oktober 2010 22:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Schiet wel op 0.6 procent daling in een jaar tijd.... Lijkt me niets om van wakker te liggen dus er hoeft geen positieve slinger aan gegeven te worden toch?
quote:Dat jij nu juicht om een 0,6% daling.....Op vrijdag 22 oktober 2010 00:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach... het gejuich is voorlopig weer even uitgesteld
quote:0.6% t.o.v. het voorgaande jaar, dat betekend dat prijzen sinds de top toch al zo'n 6% gedaald zijn. De laatste maanden vlakte de daling wat af, maar ik voorzie verdere daling van de prijzen. Ik vermoed dat de mensen met de wens om te verkopen voorlopig vastgeroest zijn aan hun huidige woningen. Die verkopen dus niet en doen niet mee aan de prijsvorming. Maar mensen met meerdere woningen en dubbele woonlasten zullen ooit moeten verkopen om niet bankroet te gaan, de vraag is.... hoe gaat de overheid ze verder helpen, want de huizenprijs mag kosten wat het kost niet dalenOp vrijdag 22 oktober 2010 07:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat jij nu juicht om een 0,6% daling.....
Waar hebben we het over. Zoals ik al zei zit de markt op sot en wordt er voorlopig heel weinig water bij de wijn gedaan.
quote:maar hoe kan het dan dat de woningbouwverenigingen gewoon door kunnen gaan met het afstoten van vastgoedOp vrijdag 22 oktober 2010 09:42 schreef Istrilyin het volgende:
Dit is het relevante CBS tabelletje...
Tuurlijk gaan we dalen. Lage volumes en toenemende voorraad zijn de voorbode van prijscorrecties.
quote:Nou... dat loopt hier anders niet bepaald door. Misschien dat er in andere gebieden nog met succes gezocht word naar grotere sukkels?Op vrijdag 22 oktober 2010 09:56 schreef Foksnor het volgende:
[..]
maar hoe kan het dan dat de woningbouwverenigingen gewoon door kunnen gaan met het afstoten van vastgoed
quote:Ik zou liever een nieuwbouw huisje kopen dan een krot van 20 jaar voor dezelfde prijs. Dus ik zie nog wel de nieuwbouwhuizenmarkt een klein beetje aantrekken maar de bestaande bouw zakt nu echt door de grond heen.Ballast Nedam CEO: kabinet leidt tot meer interesse woningen
AMSTERDAM (Dow Jones)--Ballast Nedam merkt een toenemende interesse van klanten in koopwoningen door het beleid van het nieuwe kabinet, maar dat leidt nog niet direct tot meer verkopen.
"Het is gewoon positief dat er duidelijkheid is en dat de hypotheekrenteaftrek ongemoeid blijft", zegt bestuursvoorzitter Theo Bruijninckx van Ballast Nedam over het nieuwe kabinet.
"De ingredienten die nodig zijn voor herstel lijken er aan te komen. Maar het vertrouwen komt te voet en gaat te paard", aldus de CEO vrijdag tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.
Ballast Nedam publiceerde voorbeurs een trading update over het derde kwartaal, waarin de marktomstandigheden van het eerste halfjaar bevestigd werden. Het bedrijf spreekt nog steeds van een onveranderd marktbeeld van toegenomen concurrentie en prijsdruk voor zowel vastgoed als infrastructuur.
"We waren na het eerste halfjaar niet al te vrolijk en dat zijn we nog steeds niet" zegt Bruijninckx.
rtlz.nl
quote:Ook helpt het mee dat verkopers 'mee' moeten in de daling. Als er 3 huizen in een bepaalde straat te kop staan, en de een gaat 10 mille onder de ander zitten, dan raakt degene met de hoogste vraagprijs hem niet kwijt. Ik heb in mijn directe omgeving meerdere mensen gehoord die boos zijn op de buren, want die hebben hun huis voor 180.000 euro verkocht, terwijl alle andere op 200.000 beginnen.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:42 schreef Istrilyin het volgende:
Dit is het relevante CBS tabelletje...
Tuurlijk gaan we dalen. Lage volumes en toenemende voorraad zijn de voorbode van prijscorrecties.
quote:Ik snap dit soort grafiekjes nooitOp donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef xenobinol het volgende:
Dubbel dip in de prijsdaling zit er aan te komen![]()
[ afbeelding ]
quote:Dat is eigenlijk te zielig voor woordenOp vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ook helpt het mee dat verkopers 'mee' moeten in de daling. Als er 3 huizen in een bepaalde straat te kop staan, en de een gaat 10 mille onder de ander zitten, dan raakt degene met de hoogste vraagprijs hem niet kwijt. Ik heb in mijn directe omgeving meerdere mensen gehoord die boos zijn op de buren, want die hebben hun huis voor 180.000 euro verkocht, terwijl alle andere op 200.000 beginnen.
quote:Ik geniet van dalende prijzen en geniet daarom ook van mensen die wegens betalingsproblemen uit hun huis moeten, want dat helpt om de daling te versterkenOp vrijdag 22 oktober 2010 11:28 schreef antfukker het volgende:
Dat is eigenlijk te zielig voor woorden. Boos worden vanwege de marktwerking. Zijn volgens mij ook dezelfde mensen die zullen genieten als de buren hun huis uit moeten vanwege betalingsproblemen. Rare mensen tegenwoordig op de wereld..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |