Het is ook in deze tijd niet echt voor te stellen. We zijn allemaal aangeleerd om voor jezelf te vechten. Dit gaat dus indirect ten koste van anderen. Maar dat werd er niet bij verteld.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er in dit ideaalbeeld van een maatschappij die hier geschetst wordt nu juist gesproken van wat het iedereen oplevert, er wordt mensen voorgehouden dat er geen gebrek zal zijn aan wat dan ook en het wat doen voor anderen wordt op geen enkele manier aangemoedigd. Juist de mensen die heel veel willen doen voor anderen worden volkomen gelijk gezet men mensen die dat helemaal niet doen en alleen maar aan zichzelf denken.
Nee hoor, ik zeg dat ruilhandel ook mogelijk is, en wijs op de problemen daarmee, en vraag je hoe je dat ziet. Ik vraag je hoe je het probleem van het doorgeven van economische waarde wilt oplossen, maar op beide vragen en probleemstellingen ga je met poppen gooien. Zonder daar op in te gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat jij niet discussieert. Jij hebt voor jezelf bepaald dat een wereld zonder geld niet mogelijk is.
Dat is de essentie van een discussie, point, counterpoint, als je alleen maar bevestiging wilt ga je juist de discussie uit de wegquote:Ik ben daar ook niet zeker van, maar vind het interessant om daarover te filosoferen. Vervolgens doe jij je intrede en eist allerlei antwoorden van mensen die er wel de voordelen van in zien. Een buitengewoon eenvoudige en stupide manier van discussie voeren. Het vergt namelijk geen denkwerk van jouw kant. Jij hoeft alleen te zeggen: Hoe dan? Wat dan? Maar hoe zit dit dan?
Ik wuif niet weg, ik zeg precies waar het probleem ligt, wat jij vervolgens niet wilt weten, en er niet op in wil gaan.quote:Je kan natuurlijk ook meedenken in plaats van dogmatisch alles weg te wuiven. Ik bedoel; je verdiept je niet eens in het onderwerp en concludeert vervolgens dat het niet kan. Je lijkt potdomme de kerk wel.
En de producenten van het vaccin deden dat ook allemaal gratis natuurlijk, net als de boeren die de eieren leverden voor de productie, de vliegtuigmaatschappijen die het vaccin en de artsen rondvloog, de mensen van de VN deden het ook voor niets.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:28 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is ook in deze tijd niet echt voor te stellen. We zijn allemaal aangeleerd om voor jezelf te vechten. Dit gaat dus indirect ten koste van anderen. Maar dat werd er niet bij verteld.
Het voorbeeld wat ik gaf van de wetenschapper welke het medicijn tegen polio gratis ter beschikking stelde was in een tijd waarin het kapitalisme nog niet de vorm had welke het nu heeft.
Het is slechts een kwestie van tijd voor we gezamenlijk kinderen met een handicap maar afmaken omdat ze niks kunnen bijdragen aan de samenleving en enkel geld kosten.
Je citeerde Karl Marx, ik zeg daarop dat ik Groucho Marx leuker vond.quote:
Ah op die fiets. Nooit van hem gehoord, zal eens kijken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je citeerde Karl Marx, ik zeg daarop dat ik Groucho Marx leuker vond.
Ik zit het net met tranen in mijn ogen van het lachen te kijkenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Nooit van hem gehoord, zal eens kijken.
Dus kan de mens zich volledig richten op zijn eigen nieuwsgierigheid, die uiteindelijk ook de grondslag is voor alle vooruitgang aller tijden en alle te komen tijden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat jij en Koos Vogels propageren is dat het geen reet uitmaakt wat je doet op school, en dat iedereen op een wonderbaarlijke manier toch alles krijgt wat je hartje begeert, want niets is schaars en niemand hoeft er enige moeite voor te doen.
En als dat mogelijk is, wat is daar dan erg aan? Daar moet je toch juist blij van worden? Of krijg jij een harde plasser van het idee dat je langer hebt doorgeleerd dan de schilder op de hoek en dus meer geld verdient dan hem?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wat jij en Koos Vogels propageren is dat het geen reet uitmaakt wat je doet op school, en dat iedereen op een wonderbaarlijke manier toch alles krijgt wat je hartje begeert, want niets is schaars en niemand hoeft er enige moeite voor te doen.
Scholen zijn dus overbodigquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Dus kan de mens zich volledig richten op zijn eigen nieuwsgierigheid, die uiteindelijk ook de grondslag is voor alle vooruitgang aller tijden en alle te komen tijden.
In principe wel. Technologie maakt de mens dommer, kijk maar naar onze reken kwaliteiten sinds de rekenmachine.quote:
Nee hoor, ik heb daar geen problemen mee, en ook niet met mensen die meer verdienen dan ik, JIJ schijnt daar nogal problemen mee te hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als dat mogelijk is, wat is daar dan erg aan? Daar moet je toch juist blij van worden? Of krijg jij een harde plasser van het idee dat je langer hebt doorgeleerd dan de schilder op de hoek en dus meer geld verdient dan hem?
Heel veel vakken komen natuurlijk te vervallen: politicologie en economie zijn dan natuurlijk overbodig.quote:
ik denk dat hij bedoelt dat hij bang is dat er mensen van anderen gaan profiteren terwijl zij verder niks bijdragen en dus meeliften op de inspanning van een ander.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als dat mogelijk is, wat is daar dan erg aan? Daar moet je toch juist blij van worden? Of krijg jij een harde plasser van het idee dat je langer hebt doorgeleerd dan de schilder op de hoek en dus meer geld verdient dan hem?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel veel vakken komen natuurlijk te vervallen: politicologie en economie zijn dan natuurlijk overbodig.
Oh nee hoor, ik heb er geen problemen mee als mensen meer verdienen dan ik. Wel heb ik er problemen mee als mensen in krothuisjes wonen en nauwelijks rond kunnen komen terwijl een of andere topman honderd miljoen euro op zn bankrekening heeft staan. Nu valt het in Nederland nog wel mee met de inkomensverschillen, maar in een land als de VS is dat toch anders.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb daar geen problemen mee, en ook niet met mensen die meer verdienen dan ik, JIJ schijnt daar nogal problemen mee te hebben.
Waar ik een probleem mee heb zijn mensen die niets willen bijdragen maar toch onderhouden wensen te worden.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:38 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt dat hij bang is dat er mensen van anderen gaan profiteren terwijl zij verder niks willen bijdragen en dus meeliften op de inspanning van een ander.
Volgens heb jij, na twee dagen discussieren, nog steeds geen idee waar dit hele gebeuren over gaat,quote:
In een maatschappij als deze zou die angst terecht zijn, maar eens temeer blijkt dat Piet geen flauw idee heeft waar we over praten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:38 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt dat hij bang is dat er mensen van anderen gaan profiteren terwijl zij verder niks bijdragen en dus meeliften op de inspanning van een ander.
Dat ga je echt niet oplossen door het geld af te schaffen, wat je daar mee bereikt is dat iedereen in bittere armoede leeft en in krothuisjes woont, hongersnoden het land zullen treisteren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb er geen problemen mee als mensen meer verdienen dan ik. Wel heb ik er problemen mee als mensen in krothuisjes wonen en nauwelijks rond kunnen komen terwijl een of andere topman honderd miljoen euro op zn bankrekening heeft staan. Nu valt het in Nederland nog wel mee met de inkomensverschillen, maar in een land als de VS is dat toch anders.
Als je eens met argumenten zou komen maar dat wil je niet, je wil met zijn allen samen fantaseren en dromen, maar niet ingaan op waar ik je wijs dat de issues liggen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In een maatschappij als deze zou die angst terecht zijn, maar eens temeer blijkt dat Piet geen flauw idee heeft waar we over praten.
Ook dat is geen argument.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens heb jij, na twee dagen discussieren, nog steeds geen idee waar dit hele gebeuren over gaat,
En wat jij niet lijkt te snappen, is dat in die behoeften moet worden voorzien in de voorgestelde samenleving met behulp van technologie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ga je echt niet oplossen door het geld af te schaffen, wat je daar mee bereikt is dat iedereen in bittere armoede leeft en in krothuisjes woont, hongersnoden het land zullen treisteren.
Dat is wat jij niet snapt
Dat ligt er volledig aan of er draagvlak voor is. Ik vind het niet erg om te leren, ook al krijg ik er geen diploma, centen of waardering voor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |