Je blijft gewoon hardleers (Islam & moslims, de leer en haar volgers) dezelfde fout maken hè ....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
En daarom denken jij en Wilders dat elke gematigde moslim zijn vrouw zachtjes slaat als ze niet wil neuken?
Nee, maar hoe kan je stellen dat er geen gematigde islam bestaat als er wel gematigde moslims zijn? Dragen die tegen wil en dank dan toch de hardcore versie van de islam uit?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Je blijft gewoon hardleers (Islam & moslims, de leer en haar volgers) dezelfde fout maken hè ....
Da's een gematigde moslim dus, dat hoef je overigens in SA niet te flikken, gematigd zijn, hier mag dat gerustquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey Ahmed hier op de hoek verkoopt gewoon bier hoor. Ook aan mijn turkse vrienden
In deze thread werd er vandaag wat anders beweert:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit D_K, ik weet wel dat terrorisme/geweld/intimidatie uit verschillende hoeken komt, maar 911 komt toch echt uit de hoek van de Islam, de onlusten in Indonesië, Pakistan, Kenia, etc. Islam-gerelateerd. De bedreigingen de fatwa's richting schrijvers, columnisten, cartoonisten, de moord op van Gogh, moet ik nog even doorgaan
Succes Lies!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Snel even eten en dan weer naar het werk.
Hoop dat de ouderavond leuk wordt, is toch een schoolopdracht enzo.
Succes met je filmpjequote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Is het nog gelukt met je film? Succes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Is het trouwens nog gelukt met het filmpje?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Zo'n kut datingsite.quote:
Daar komt het wel op neer! Het recht op gebruik van het lichaam!quote:
Cijfers! Dat is het beeld dat wij hier krijgen ja, maar in hoeverre is dat beeld conform de beschikbare data?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit D_K, ik weet wel dat terrorisme/geweld/intimidatie uit verschillende hoeken komt, maar 911 komt toch echt uit de hoek van de Islam, de onlusten in Indonesië, Pakistan, Kenia, etc. Islam-gerelateerd. De bedreigingen de fatwa's richting schrijvers, columnisten, cartoonisten, de moord op van Gogh, moet ik nog even doorgaan
Inademen en uitademen, denken dat je Bea bent en gaan. Het helpt!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Dank jullie wel, filmpje komt wel goed, maak me meer zenuwachtig over het openen van de avond en toespreken van die 100 mensen
Succesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Dank jullie wel, filmpje komt wel goed, maak me meer zenuwachtig over het openen van de avond en toespreken van die 100 mensen
Ieeeeks, ik moet er niet aan denken. Good luck, je kannut.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Je kan ut!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Nu moet ik keihard lachen straks, wedden?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Inademen en uitademen, denken dat je Bea bent en gaan. Het helpt!
Alleen geen landgenoten zeggen, dat is een beetje raar. Succes!
Mijn zus heeft daar een paar keer gescoord, maar dat liep ook op niks uit.quote:
Doe je de camera aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nu moet ik keihard lachen straks, wedden?
Dan zeg ik ik wil u allen bedanken voor uw komst en denk ik er "landgenoten" achteraan en schiet ik in de lach.
Ja leuk stukje in ken 't. 294 terroristische aanslagen in europa vorig jaar. wat noem je dan een terroristische aanslag. Een overval op en postkantoor door een neger die na het jatten van de kas en het neerschieten van de eigenaar, roept vuile kutblanken. Want dat doet deze organisatie namelijk wel. Zij willen het tegendeel bewijzen hè. 293 aanslagen met 7 doden, Die erkende Moslimaanslag was goed voro 191 doden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef pullup het volgende:
[..]
In deze thread werd er vandaag wat anders beweert:
99% van terrorisme is niet islamitisch
Ik zou zeggen sla eens een boek open van een islamoloog.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar hoe kan je stellen dat er geen gematigde islam bestaat als er wel gematigde moslims zijn? Dragen die tegen wil en dank dan toch de hardcore versie van de islam uit?
Ik spreek liever met moslims. Mag dat ook of is dat onrein?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:52 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zou zeggen sla eens een boek open van een islamoloog.
Ik doe allebei, mag dat ook?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik spreek liever met moslims. Mag dat ook of is dat onrein?
Alleen als je daarna jezelf wast met varkensbloedquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik spreek liever met moslims. Mag dat ook of is dat onrein?
Blij dat je zus nog leeft. Straks eindig je in iemands kofferbak met je hoofd naast je voeten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:50 schreef beequeen het volgende:
Mijn zus heeft daar een paar keer gescoord, maar dat liep ook op niks uit.
Ik moet er werkelijk niet aan denken.
Ninja edit: zie je wel.![]()
En die mensen kijk je aan op de "verderfelijkheid" van de islam? Dat is pas triest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:55 schreef Dementor het volgende:
Oh en een gemiddelde islamoloog weet meer van de Islam dan de gemiddelde moslim.
Sterker nog de gemiddelde moslim komt van een koude kermis thuis zodra ze islamologie gaan studeren omdat ze denken alles te weten.
Objectiviteit is wel het laatste dat ik claim voor dat stukje maar de grap is wel dat het laat zien dat je bij het verwerken van de nieuwsfeiten blijkbaar op allerlei manieren gaat filteren wat je zelf wil zien.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja leuk stukje in ken 't. 294 terroristische aanslagen in europa vorig jaar. wat noem je dan een terroristische aanslag. Een overval op en postkantoor door een neger die na het jatten van de kas en het neerschieten van de eigenaar, roept vuile kutblanken. Want dat doet deze organisatie namelijk wel. Zij willen het tegendeel bewijzen hè. 293 aanslagen met 7 doden, Die erkende Moslimaanslag was goed voro 191 doden.
En vergeten we niet de bedreigingen, de fatwa's, de afgekondigde Jihads, m.a.w. het zaaien van angst en ontregelen van de maatschappij, of hoort dat niet bij Terrorisme.
Dat was vanmiddag ook nog even aan de orde, veel moslims hebben de Koran nooit gelezen, maar gaan blindelings af op hetgeen hen wordt ingegeven door Imam's etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:55 schreef Dementor het volgende:
Oh en een gemiddelde islamoloog weet meer van de Islam dan de gemiddelde moslim.
Sterker nog de gemiddelde moslim komt van een koude kermis thuis zodra ze islamologie gaan studeren omdat ze denken alles te weten.
Dat doe ik helemaal niet maar om te stellen dat je liever met moslims praat om een beeld te krijgen van de islam dan dat je een boeken leest geschreven door een islamoloog, dat is pas betreurenswaardig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En die mensen kijk je aan op de "verderfelijkheid" van de islam? Dat is pas triest.
Een fatwa is een juridisch advies en is niet bindend! Terrorisme is overigs gewoon onderdeel van welke manier van (koude) oorlogsvoering ook. Nieuwe term, oud gebruik! In hoeverre zijn dergelijk uitspraken niet gewoon het resultaat van geopolitieke spanningen en machtsverhoudingen verzien van een religieus sausje?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja leuk stukje in ken 't. 294 terroristische aanslagen in europa vorig jaar. wat noem je dan een terroristische aanslag. Een overval op en postkantoor door een neger die na het jatten van de kas en het neerschieten van de eigenaar, roept vuile kutblanken. Want dat doet deze organisatie namelijk wel. Zij willen het tegendeel bewijzen hè. 293 aanslagen met 7 doden, Die erkende Moslimaanslag was goed voro 191 doden.
En vergeten we niet de bedreigingen, de fatwa's, de afgekondigde Jihads, m.a.w. het zaaien van angst en ontregelen van de maatschappij, of hoort dat niet bij Terrorisme.
zo is het vaak ook, daar heb je volkomen gelijk in. Echter niet iedereen wil maar jumpen naar bepaalde conclusies.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:59 schreef pullup het volgende:
[..]
Objectiviteit is wel het laatste dat ik claim voor dat stukje maar de grap is wel dat het laat zien dat je bij het verwerken van de nieuwsfeiten blijkbaar op allerlei manieren gaat filteren wat je zelf wil zien.
Het is leuk dat je weet dat een fatwa niet bindend is D_K, maar dat wil nog niet zeggen dat er niet altijd zat volgelingen zijn, die bereid zijn gevolg te geven aan een fatwa.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een fatwa is een juridisch advies en is niet bindend! Terrorisme is overigs gewoon onderdeel van welke manier van (koude) oorlogsvoering ook. Nieuwe term, oud gebruik! In hoeverre zijn dergelijk uitspraken niet gewoon het resultaat van geopolitieke spanningen en machtsverhoudingen verzien van een religieus sausje?
In hoeverre mag de Joods-Christelijke traditie zich überhaupt beroepen op een vorm van tolerantie gezien de geschiedenis?
En dan gaan we nog voorbij aan de juridische positie van hen die niet-moslim zijn of behoren tot de 'mensen van het Boek' volgens de Islam, hoe kan een extremist dat koppelen aan de jihad? Je kan immers niet beide respecteren!
Vandaar dat ik ook geen enkele poging onderneem op dat vlak.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:57 schreef Noek het volgende:
Blij dat je zus nog leeft. Straks eindig je in iemands kofferbak met je hoofd naast je voeten.![]()
Dit is wel een fijn Mera-argument.![]()
Nee, want de islam is voor mij zoals ik ermee geconfronteerd wordt. Wat boeit mij het wat een wetenschapper (of een ondemocratische haatzaaier) meent dat er echt mee bedoeld wordt?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet maar om te stellen dat je liever met moslims praat om een beeld te krijgen van de islam dan dat je een boeken leest geschreven door een islamoloog, dat is pas betreurenswaardig.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef beequeen het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook geen enkele poging onderneem op dat vlak.![]()
Ik vind D_K echt eng of ligt dat aan mij?
Nee joh...zo spannend was het nu ook weer nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is 't nog ergens terug te kijken?
Aan de discussie te zien welquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:23 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee joh...zo spannend was het nu ook weer niet
Ik mag 'm juist steeds meerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef beequeen het volgende:
sorry Lays.
nee de discussie hier is wel leuk om te volgen das heel wat andersquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Aan de discussie te zien wel. Kutwerk ook altijd.
Ik vond het wel interessant om te horen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:23 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee joh...zo spannend was het nu ook weer niet
Ja ja jij bent net ''jantje huilt, jantje lacht''.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik mag 'm juist steeds meer
Sorry Lays.
Ja interessant...niet spannend....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef hondjes het volgende:
[..]
Ik vond het wel interessant om te horen.![]()
Zal best wel ergens terug te kijken zijn.
Straks in Nieuwsuur laten ze de paar highlights wel zien.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Aan de discussie te zien wel. Kutwerk ook altijd.
Misschien moet hij zijn soepje dan iets lauwer eten of presenteren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Laysa het volgende:
waarom dan? je weet toch dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat ie opgeschept wordt
Moslims in het algemeen worden er echter weer door Remmie bijgesleept, de discussie ging over het prediken van en aanzetten tot geweld en intolerantie jegens niet moslims in de Koran, de Hadith, de Sharia en eventueel de soenna's. Voeg daar aan toe, "Het is mensen niet gegeven de teksten van de Koran, zijnde de woorden van Allah, naar eigen inzicht te interpreteren" Als toetje op de taart voeg je daar aan toe fanatieke, slaafse volgers en je hebt een gevaarlijke situatie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
En daarnaast wil ik nog steeds cijfers zien van een gedegen onderzoek naar het totaal aantal aanslagen in het kader van terrorisme, totaal aantal slachtoffers en de mogelijke motieven van de daders en waar de slachtoffers op geselecteerd zijn et cetera!
Ga vooral een ander beschuldigingen van het zaaien van angst en het vervolgens zelf wel doen!
Met winden mee waaien is ook makkelijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
![]()
![]()
waarom dan? je weet toch dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat ie opgeschept wordt
In het echt is hij de gematigde van ons 2en...ik ben de meer uitgesprokenenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef beequeen het volgende:
[..]
Misschien moet hij zijn soepje dan iets lauwer eten of presenteren.
Dat heb je altijd, maar is dat een per definitie een fout die aan een religie te wijten is? Zo kan je je ook opofferen voor je land, omdat iemand dat zegt, koning, keizer, paus enzovoorts?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is leuk dat je weet dat een fatwa niet bindend is D_K, maar dat wil nog niet zeggen dat er niet altijd zat volgelingen zijn, die bereid zijn gevolg te geven aan een fatwa.
En de Joods-Christelijke traditie in geschiedenis kent zijn "miskleunen" "in te name of the cross", maar dat is nu toch geen issue meer, die tolerantie is er nu toch wel, althans in het algemeen.
Dat laatste moet je aan een extremist vragen
Welnee, D_K is gewoon een zeer gematigde moslim, die houdt van een broodje frikandel en sex voor het huwelijk en een lekkere discussiequote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef beequeen het volgende:
[..]
sorry Lays.
Ik denk dat hetzelfde geld voor de Bijbel of het kerkrecht.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef hondjes het volgende:
Vandaag zijn enkele teksten en verzen uit de koran, door een Arabist uitgelegd, tijdens het verhoor Wilders.
Daar zijn een groot aantal mensen van geschrokken.
Vooral omdat dit een onbekend terrein is voor velen van ons, en dit nauwelijks verteld wordt op t.v. of media.
Niks meer, niks minder, en dat was de dicussie.
Het is niet altijd het aantal , wat een gebeurtenis belangrijk maakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat heb je altijd, maar is dat een per definitie een fout die aan een religie te wijten is? Zo kan je je ook opofferen voor je land, omdat iemand dat zegt, koning, keizer, paus enzovoorts?
Die tolerantie is geen issue meer? Geef een orthodoxe strenge Jood en een strenge Protestant een Bijbel en zie eens hoe weinig tolerantie er is. Het verschil is echter dat deze twee doorgaans geen buren zijn, in tegenstelling tot de Christenen, de Islamieten en de Joden. Volgens mij is er bij extremisme sowieso geen sprake van tolerantie, anders zouden zij geen extremisten zijn neem ik aan?
Je vergeet nog steeds de cijfers qua terrorisme! Plaats het is in een globaal relatief kader.
Dat zeg je nuquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Welnee, D_K is gewoon een zeer gematigde moslim, die houdt van een broodje frikandel en sex voor het huwelijk en een lekkere discussie
Geert.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Moslims in het algemeen worden er echter weer door Remmie bijgesleept
Ik heb niet gezegd dat terrorisme is voorbehouden aan religieuze mensen hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat heb je altijd, maar is dat een per definitie een fout die aan een religie te wijten is? Zo kan je je ook opofferen voor je land, omdat iemand dat zegt, koning, keizer, paus enzovoorts?
Die tolerantie is geen issue meer? Geef een orthodoxe strenge Jood en een strenge Protestant een Bijbel en zie eens hoe weinig tolerantie er is. Het verschil is echter dat deze twee doorgaans geen buren zijn, in tegenstelling tot de Christenen, de Islamieten en de Joden. Volgens mij is er bij extremisme sowieso geen sprake van tolerantie, anders zouden zij geen extremisten zijn neem ik aan?
Je vergeet nog steeds de cijfers qua terrorisme! Plaats het is in een globaal relatief kader.
Je hebt gelijk! Fixed.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Detlev het volgende:
Moet dit trouwens niet nummer 942 zijn?
En hier ga je niet aanstaan hè D_K. Wat klopt hier niet of is dit gewoon gevaarlijk ?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Moslims in het algemeen worden er echter weer door Remmie bijgesleept, de discussie ging over het prediken van en aanzetten tot geweld en intolerantie jegens niet moslims in de Koran, de Hadith, de Sharia en eventueel de soenna's. Voeg daar aan toe, "Het is mensen niet gegeven de teksten van de Koran, zijnde de woorden van Allah, naar eigen inzicht te interpreteren" Als toetje op de taart voeg je daar aan toe fanatieke, slaafse volgers en je hebt een gevaarlijke situatie.
Ga daar maar eens aanstaan
Ik stopte bij lezen na het woord 'Remmie'. Maar dergelijke opvattingen kent men ook bij christelijke stromingen conform de 'uitspraken van Jezus'. De katholieke kerk kent menig terrorist, maar die noemen ze dan weer martelaar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:46 schreef Jian het volgende:
[..]
En hier ga je niet aanstaan hè D_K. Wat klopt hier niet of is dit gewoon gevaarlijk ?
Ik weet niet waar in de Bible belt jij de vrouwen met een hoedje in de tas ziet maar ik woon er toch redelijk middenin (met 52% SGP stemmen in mijn dorp) en ik zie ze op zondag gewoon met een hoedje op naar de kerk gaan, lopend, op de fiets of met de auto.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:18 schreef spuitje het volgende:
[..]
En doen dus iedere zondag de vrouwen op de Bible belt hun hoed in een plastic tasje en zetten hem vlak voor het binnen gaan van de kerk op. Doordeweeks lopen ze gewoon blootshoofds. Dus zelfs de zeer streng gereformeerden nemen de bijbel niet al te letterlijk.
En met een hoofddoekje is niets mis wat mij betreft.
Dus zelfs dát hebben de moslims van ons gejat!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik stopte bij lezen na het woord 'Remmie'. Maar dergelijke opvattingen kent men ook bij christelijke stromingen conform de 'uitspraken van Jezus'. De katholieke kerk kent menig terrorist, maar die noemen ze dan weer martelaar.
O ja, sorry, dat heb ik ook somsquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik stopte bij lezen na het woord 'Remmie'.
Mij ontgaat de relevantie tussen het wel of niet bedekken van het hoofd door een vrouw buiten het kerk gebouw een beetje eigenlijk met de discussie?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in de Bible belt jij de vrouwen met een hoedje in de tas ziet maar ik woon er toch redelijk middenin (met 52% SGP stemmen in mijn dorp) en ik zie ze op zondag gewoon met een hoedje op naar de kerk gaan, lopend, op de fiets of met de auto.
Is dat wellicht omdat er nog een enorme groep analfabeten is die, net als zo'n goeie 150 jaar geleden in NL, toen het woord van de dominee nog wet was, eigenlijk niet anders kunnen dan het verhaal van de imam als de juiste interpretatie aannemen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat was vanmiddag ook nog even aan de orde, veel moslims hebben de Koran nooit gelezen, maar gaan blindelings af op hetgeen hen wordt ingegeven door Imam's etc.
Het ging van hoofddoekje naar pruik voor Joodse vrouwen, en Spuitje claimde vervolgens dat een hoop grefo's hier ook al niet meer braaf een hoedje dragen onderweg naar de kerk, en dat weerlegde ik in mijn post.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mij ontgaat de relevantie tussen het wel of niet bedekken van het hoofd door een vrouw buiten het kerk gebouw een beetje eigenlijk met de discussie?
Maar wat doet het er toe of ze het onderweg op heeft of dat pas doet voordat ze de kerk binnengaat? Dat ontgaat me compleet. Dat doet er namelijk helemaal niet toe. Het wel of niet opdoen binnen een kerk daar kan je wel kanttekeningen bij plaatsen gezien de Bijbel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging van hoofddoekje naar pruik voor Joodse vrouwen, en Spuitje claimde vervolgens dat een hoop grefo's hier ook al niet meer braaf een hoedje dragen onderweg naar de kerk, en dat weerlegde ik in mijn post.
das dan ook voldoendequote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, maar daarmee is meteen alles gezegd wat betreft DWDD vandaag.
Oeps, Spuitje reageerde met haar post niet op mij maar op jou.... in het bijzonder op deze post van jou, en dit gedeelte daarvan:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mij ontgaat de relevantie tussen het wel of niet bedekken van het hoofd door een vrouw buiten het kerk gebouw een beetje eigenlijk met de discussie?
Overigens zitten daar ook nogal wat haken en ogen aan, vooral omdat vrouwen die verdacht werden van prostitutie kaalgeschoren werden, en dat kaalgeschoren hoofd weer bedekten met een hoed....quote:1 1 Korintiërs 11:6
Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
Ik weerlegde alleen de bewering van Spuitje dat ze dat zouden doen...... en gezien ik in een 52% SGP dorp woon, mag ik aannemen dat ik toch redelijk weet wat ik op zondag langs zie lopen, en als zij beweert dat die vrouwen hun hoed niet ophebben, terwijl ik simpelweg zittend op de bank kan zien dat ze hun hoed wel ophebben dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ik dat misverstand uit de wereld help, men weet hier immers dat ik midden in het zeer gereformeerde Schubbekutteveen woon.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar wat doet het er toe of ze het onderweg op heeft of dat pas doet voordat ze de kerk binnengaat? Dat ontgaat me compleet. Dat doet er namelijk helemaal niet toe. Het wel of niet opdoen binnen een kerk daar kan je wel kanttekeningen bij plaatsen gezien de Bijbel.
Ik zou d'r gevenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:06 schreef Laysa het volgende:
Wat ziet Katja Schuurman dr toch goed uit
Intuïtie!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Inademen en uitademen, denken dat je Bea bent en gaan. Het helpt!
heuyquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:20 schreef Toverheks het volgende:
het eerste van de TT snap ik niet, het laatste wat er staat wel![]()
goedenavond
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oeps, Spuitje reageerde met haar post niet op mij maar op jou.... in het bijzonder op deze post van jou, en dit gedeelte daarvan:
[..]
Overigens zitten daar ook nogal wat haken en ogen aan, vooral omdat vrouwen die verdacht werden van prostitutie kaalgeschoren werden, en dat kaalgeschoren hoofd weer bedekten met een hoed....
Daar ligt de crux(!), het gaat om het bidden. In de kerk bidt men dus daarom bedekt men daar het hoofd. Bij de katholieken dienden vrouwen tot het Tweede Vaticaans concilie het hoofd te bedekken voor zij een kerk binnen gingen (vandaar ook dat nonnekes altijd het hoofd bedekte). Of men daarbuiten het hoofd bedekt doet er niet echt toe.quote:13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt?
Zelfde brief van Paulus
Ja, dan moet je laten zien dat jij wel juist in de leer bent!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:25 schreef Leandra het volgende:
Voor de goegemeente wel hoor..... zeker in een dorp als Schubbekutteveen, en de grefo's lopen met hoed op naar de kerk, dan weet "men" tenminste waar je naar onderweg bent
Maar mannen moeten toch juist hun hoed afnemen in de kerk? Behalve als je een mijter hebt dan. Hoe zit dat?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Daar ligt de crux(!), het gaat om het bidden. In de kerk bidt men dus daarom bedekt men daar het hoofd. Bij de katholieken dienden vrouwen tot het Tweede Vaticaans concilie het hoofd te bedekken voor zij een kerk binnen gingen (vandaar ook dat nonnekes altijd het hoofd bedekte). Of men daarbuiten het hoofd bedekt doet er niet echt toe.
En net twee nieuwe.... zelfs bij de nieuwe (gereformeerde) kerk in Gouda hadden ze het er over dat die in Barneveld nog groter zou wordenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, dan moet je laten zien dat jij wel juist in de leer bent!![]()
Ik ben wel eens zondag in Barneveld geweest, daar hebben ze meer kerken als kiepen zouden we in Brabant zeggen!
* ook aanzetquote:
Het afnemen van het hoofddeksel gepaard gaand met een kniebuiging is al sinds eeuwen een hommage aan je/de heer. Een man was niet gebonden aan dezelfde richtlijnen/voorschriften als de vrouw.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar mannen moeten toch juist hun hoed afnemen in de kerk? Behalve als je een mijter hebt dan. Hoe zit dat?
Yep, ze is de opvolgster van Willeke Alberti.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is Arlette van Søren???![]()
Dat zal vast geen toeval zijn.....
De vrouw vanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is Arlette van Søren???![]()
Dat zal vast geen toeval zijn.....
Ius in Corpus: recht op gebruik van het lichaam. Dat is een oude benaming uit het katholieke recht. Dat wil zeggen dat je recht hebt op het lichaam van je partner en dat het dus de vraag was of die partner dat kon en zo ja, wanneer dat recht geweigerd mocht worden. Eigenlijk kwam het er op neer in hoeverre je dat mocht afdwingen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:28 schreef Toverheks het volgende:
jullie hebben het weer over Relegie en dergelijken lees ik??? nou vraag maar raak hoor, ik babbel wel mee, maar asjeblieft geen dure woorden gebruiken.
D-K wat staat er in de TT als eerste??? wat betekent het???
Dank je, Heksquote:
Ja, ik zag het inmiddels ook in zijn wikipedia.....de manager van Wesley is dus gewoon mevr. Lerby.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Yep, ze is de opvolgster van Willeke Alberti.
Wat een kruisbestuiving in dat wereldje.... het 2de huwelijk van een voetballer wordt geweddingplanned door de 2de vrouw van een ex-voetballer en als er ruzie over de centjes is dan wordt het management van het huwelijkspaar geacht daar in de media op te reageren en dat is dan weer de 2de vrouw van een andere ex-voetballer....quote:Lerby was getrouwd met Willeke Alberti (1981-1996). Samen kregen zij een zoon: Kaj. Hij is later hertrouwd met Arlette van der Meulen en met haar kreeg hij nog een zoon en een dochter.
Momenteel heeft hij een sportmanagementbureau dat de belangen behartigt voor o.a. Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, John Heitinga, maar ook voor Sylvie van der Vaart.
Simpel gezegt, Nee, want dan valt het onder verkrachting/aanranding.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ius in Corpus: recht op gebruik van het lichaam. Dat is een oude benaming uit het katholieke recht. Dat wil zeggen dat je recht hebt op het lichaam van je partner en dat het dus de vraag was of die partner dat kon en zo ja, wanneer dat recht geweigerd mocht worden. Eigenlijk kwam het er op neer in hoeverre je dat mocht afdwingen.
Simpel gezegd: Mag je de ander dwingen tot seks?
Meneer Lerby is de managerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik zag het inmiddels ook in zijn wikipedia.....de manager van Wesley is dus gewoon mevr. Lerby.
[..]
Wat een kruisbestuiving in dat wereldje.... het 2de huwelijk van een voetballer wordt geweddingplanned door de 2de vrouw van een ex-voetballer en als er ruzie over de centjes zijn dan wordt het management van het huwelijkspaar geacht daar in de media op te reageren en dat is dan weer de 2de vrouw van een andere ex-voetballer....
Conclusie: bij tweede (voetbal)huwelijken maken de vrouwen meer ruzie over geld??
oh leuk, zal mooi staan, maar vind het hele hoekje bij jou gaaf, je behang en die lamp ernaast, je hebt smaakquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:41 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Dank je, Heks(En de rest
)
Komen wat meer kussens op, en ik wil nog een mooie quilt. Ik had er eentje maar die heeft de Mijnese onder het zwembad gelegd van de zomer. Dus die is totaal vergaan![]()
Dat was een hele mooie grote, wit met lichtblauw.
Dus ik zoek er eentje op zijn kosten uit. Heb ook al een mooie gezien.
(Van 150 euro![]()
)
En er komt geen cam, Leandra![]()
Mijn klok staat 5 minuten voor.
Zodat de kinders 's morgens wat meer opschieten. Tot nog toe werkt het.
En de verf was droog Deissy, ik moest alleen de achterkant nog.
Meneer Lerby is zaakwaarnemer voor sommige topvoetballers, welke weet ik ff niet weet Pietje welquote:
Mevrouw heeft dus de broek van meneer aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar mevr. Lerby deed in Shownieuws wel het woord als zijnde "het management".
Dank je. Ben nu een beetje aan het veranderen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh leuk, zal mooi staan, maar vind het hele hoekje bij jou gaaf, je behang en die lamp ernaast, je hebt smaak![]()
Tegenwoordig is dat geschrapt hoor, maar vroeger waren de woorden van meneer pastoor en de huwelijksmoraal sowieso heel anders. Binnen een huwelijk kneep men vaker een oogje toe!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Simpel gezegt, Nee, want dan valt het onder verkrachting/aanranding.
( denk ik hoor) maar mag gewoon niet, je mag niemand dwingen tot iets wat hij/zij niet wilt, dat staat toch in onze grondwet.
lekker he, ja dat gevoel ken ik, ben ook aan het sparen wil bankstel ( die van ikea met bloemen of spierwit geld heb ik al liggen) maar wil er mooie tafel bij en een nieuw dressoir, heb al verf en witsel enzo in huis maar wil mooie gordijnen ook dus ik ga nog ff verder sparenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:48 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Dank je. Ben nu een beetje aan het veranderen.
Vorige week een salontafel, die had ik nog niet. Bij het verhuizen de oude weggedaan want ik wilde (kapot) een andere. Maar steeds geen mooie kunnen vinden. En vorige week liep ik er zo tegenaan.
Ik had er steeds van die Ikea tafeltjes staan van 5 euro. Als ze vies of kapot waren kocht ik een nieuwe![]()
Maar nu ben ik wel heel blij met mn echte tafel
Nu aan het sparen voor een nieuwe kast
wat ik wel merk, hier in Amsterdam dus, er zit hier een kerk verderop, en er komen steeds meer kerkgangers bij, vooral jongere dus denk dat geloven weer helemaal hip wordt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat geschrapt hoor, maar vroeger waren de woorden van meneer pastoor en de huwelijksmoraal sowieso heel anders. Binnen een huwelijk kneep men vaker een oogje toe!
Niet dat nu de huwelijksmoraal van de kerk niet gewoon wat muffig ruikt hoor!
wel bankhoesen die niet passenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zo doe maar duur Heks!![]()
Geld zet je op de bank, daar koop je geen bank van!
Ik koop ook nooit dure dingen, maar dat komt omdat ik arm ben!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:58 schreef Toverheks het volgende:
[..]
wel bankhoesen die niet passen
en je weet koop nooit dure dingen, want hou van verandering![]()
ik ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik koop ook nooit dure dingen, maar dat komt omdat ik arm ben!
Dat laatste heb ik nooit gekend eigenlijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik ooken daarom duurt het sparen lang bij mij
en je weet arm maar gelukkig is beter als rijk en ongelukkig.
Ohhh leukquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:54 schreef Toverheks het volgende:
[..]
lekker he, ja dat gevoel ken ik, ben ook aan het sparen wil bankstel ( die van ikea met bloemen of spierwit geld heb ik al liggen) maar wil er mooie tafel bij en een nieuw dressoir, heb al verf en witsel enzo in huis maar wil mooie gordijnen ook dus ik ga nog ff verder sparen
maar je behang vind ik mooi, gedurft ook met die klok erop.
Ik ben liever rijk en gelukkigquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik ooken daarom duurt het sparen lang bij mij
en je weet arm maar gelukkig is beter als rijk en ongelukkig.
Dus dat. Onenigheid over de kosten van de veranderingen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:32 schreef Gert het volgende:
Wilma heeft ook mee zitten typen met Shownieuws:
Wesley en Yolanthe: 'Kluivert en Smulders verantwoordelijk'
van onze redactie
AMSTERDAM - Wesley en Yolanthe Sneijder hebben via hun manager hard uitgehaald naar weddingplanners Rossana Kluivert en Anouk Smulders. "Die extra kosten zijn hun verantwoordelijkheid."
Manager Arlette Lerby in Shownieuws: "Ik weet dat Wesley het afgesproken bedrag heeft overgemaakt. Er was een budget afgesproken en dat zijn ze overeengekomen. Ik doe geen uitspraken over het bedrag. Als je met extra kosten aankomt die niet zijn afgesproken en geen toestemming vraagt, gaat dat erg ver."
Ze vervolgt: "Waar is het misgegaan? In de communicatie. Ik zou wekelijks op de hoogte worden gehouden van facturen en heb niets gezien. Ik heb dat steeds gevraagd en ik kreeg nul op rekest. Er is nooit expliciet afgesproken dat extra wensen geld zouden kosten bovenop het afgesproken bedrag. Het vuurwerk en de duiven zaten in de voorspiegeling voorafgaand aan het huwelijk. Ik kreeg een maand later de eindfactuur: Die liegt er niet om."
Arlette besluit: "Yolanthe en Wesley hebben de Class Company zelfs nog een schappelijk aanbod gedaan. Dat hebben ze geweigerd en vervolgens een advocaat in de hand genomen. Dit gaat nog jaren duren."
quote:Er is nooit expliciet afgesproken dat extra wensen geld zouden kosten bovenop het afgesproken bedrag.
Verspreid je de liefde Pietje?quote:
whut?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Verspreid je de liefde Pietje?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het leek wel veul op 't teken van de duivel.
quote:
Nunspeet, Elspeet, Vierhouten, Lunteren, Maartensdijk en een plaats in Friesland waarvan ik de naam even kwijt ben. Als ze komen lopen hebben ze het hoedje vaak op, komen ze op de fiets dan zit het ding in een tasje en zetten ze het bij de kerk op. Heb er ook redelijk middenin gewoondquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in de Bible belt jij de vrouwen met een hoedje in de tas ziet maar ik woon er toch redelijk middenin (met 52% SGP stemmen in mijn dorp) en ik zie ze op zondag gewoon met een hoedje op naar de kerk gaan, lopend, op de fiets of met de auto.
Omdat ze bang zijn dat het afwaait natuurlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nunspeet, Elspeet, Vierhouten, Lunteren, Maartensdijk en een plaats in Friesland waarvan ik de naam even kwijt ben. Als ze komen lopen hebben ze het hoedje vaak op, komen ze op de fiets dan zit het ding in een tasje en zetten ze het bij de kerk op. Heb er ook redelijk middenin gewoond
Het maakt me geen moer uit of ze dat hoedje onderweg wel of niet dragen, het ging me erom aan te geven dat ze dat ding alleen enkele uurtjes dragen op de "dag des Heren" en als ik die bijbeltekst zo lees was dat toch niet helemaal de bedoeling! En daarom zei ik dus ook dat zelfs de zeer streng gereformeerden zich wat hadden aangepast.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging van hoofddoekje naar pruik voor Joodse vrouwen, en Spuitje claimde vervolgens dat een hoop grefo's hier ook al niet meer braaf een hoedje dragen onderweg naar de kerk, en dat weerlegde ik in mijn post.
geloof de ektrop, wit is hij 299 en met bloemen 419 dacht ik uit mijn hoofd, de hoesen kan je verwisselen, en ja al heb ik geen kleine kids enzo maar twijvel nog, ja ik heb alles wit de meubels nu grote rode stoel ( 50 cm kleiner als een 2 zitssbank) en een zelfde beige stoel, rood kleed onder de salon tafel en veel rode dingentjes en ook zo een rood IKEA tafeltje van 5 euro.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:07 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ohhh leuk![]()
Welke van Ikea wil je dan? Wij hebben de Ektorp geloof ik. Met zwarte hoezen. We hadden wit, maar dat was met een hond en 3 kinders en geen tuin maar alleen zwart zand niet echt een succes![]()
Die was er ook binnen 3 maand af.
Ik hou echt van wit, heeeeeeel erg![]()
De tafel die ik heb is van Karwei, echt heel mooi en kost geen drol! Ja, 120 euro maar ik vond hem echt heel erg mooi. Weet je al wat voor dressoir? Hout? Of wat moderners?
En welke kleuren ga je gebruiken? Alles wit? Ik heb nu alles wit, behalve dan die ene muur.
Maar die ene muur, daar komt zilvergrijs Pip behang op. De rest van de muren worden licht grijs. Het behang is hier na 2 jaar niet mooi meer. Mijn schilderij is nattig opgehangen en daarna verplaatst, dus dat zie je, en de dames hebben wekenlang de handstand geoefend. Ze kunnen het nu inderdaad heel goed![]()
Het ging om de bijbeltekst die werd aangehaald, maar la ma.........is ook niet belangrijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar wat doet het er toe of ze het onderweg op heeft of dat pas doet voordat ze de kerk binnengaat? Dat ontgaat me compleet. Dat doet er namelijk helemaal niet toe. Het wel of niet opdoen binnen een kerk daar kan je wel kanttekeningen bij plaatsen gezien de Bijbel.
Moet je eens op Urk gaan kijken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, dan moet je laten zien dat jij wel juist in de leer bent!![]()
Ik ben wel eens zondag in Barneveld geweest, daar hebben ze meer kerken als kiepen zouden we in Brabant zeggen!
Ja, die heb ik ook, Ektorp, ideaal. Vlek: even in de wasmachine en weer zo goed als nieuw.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:36 schreef Toverheks het volgende:
[..]
geloof de ektrop, wit is hij 299 en met bloemen 419 dacht ik uit mijn hoofd, de hoesen kan je verwisselen, en ja al heb ik geen kleine kids enzo maar twijvel nog, ja ik heb alles wit de meubels nu grote rode stoel ( 50 cm kleiner als een 2 zitssbank) en een zelfde beige stoel, rood kleed onder de salon tafel en veel rode dingentjes en ook zo een rood IKEA tafeltje van 5 euro.
heb al rode muurverf, wil de ene muur rood en de rest wit, want ja ik hou ook van wit.
heb spi9jt dat ik eikenlaminaat heb genomen verleden jaar, want naast me hebben ze nu wit laminaat met beetje grijs erin en dat staat mooi.
Zal blij zijn als wij hier volgend jaar ook een Ikea hebben, nu moet ik er nog anderhalf uur voor tijden. Heb er toch al vaak leuke dingen gescoord, net als onze kinderen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:36 schreef Toverheks het volgende:
[..]
geloof de ektrop, wit is hij 299 en met bloemen 419 dacht ik uit mijn hoofd, de hoesen kan je verwisselen, en ja al heb ik geen kleine kids enzo maar twijvel nog, ja ik heb alles wit de meubels nu grote rode stoel ( 50 cm kleiner als een 2 zitssbank) en een zelfde beige stoel, rood kleed onder de salon tafel en veel rode dingentjes en ook zo een rood IKEA tafeltje van 5 euro.
heb al rode muurverf, wil de ene muur rood en de rest wit, want ja ik hou ook van wit.
heb spi9jt dat ik eikenlaminaat heb genomen verleden jaar, want naast me hebben ze nu wit laminaat met beetje grijs erin en dat staat mooi.
Snap ik het nu goed? Ze wilden wel extra dingen maar begrepen niet dat ze daar voor moesten betalen omdat daar niet over gepraat was? Dus als de Tros met Yo 5 optredens afspreekt en ze willen er nog twee extra hoeven ze er ook niet voor betalen omdat daar niet over gesproken is?? Maffe mensen lopen er rond, echt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dat. Onenigheid over de kosten van de veranderingen.
[..]
![]()
Yo haar kamptrekken komen even boven
doe ik, als het af is oke, denk voor de kerst, moet gewoon even me schouders eronder zetten dan ben ik binnen 3 dagen klaar met witten en vervenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:42 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook, Ektorp, ideaal. Vlek: even in de wasmachine en weer zo goed als nieuw.
Leuk, klinkt goed, rood met wit. Toch geen Ajax poster aan de muur?![]()
Ja, dat laminaat ken ik, dat vind ik ook heel mooi. Ik heb iets van grenen geloof ik, weet ik niet precies maar wel mooi. Maar dat grijze is net wat mooier inderdaad.
Ben ook nog wel blij met mijn laminaat nu.
Doe maar een keer een foto van je kamer, ben wel benieuwd
Ikea ben ik dol op, al mijn meubels komen van Ikea behalve de stoelenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zal blij zijn als wij hier volgend jaar ook een Ikea hebben, nu moet ik er nog anderhalf uur voor tijden. Heb er toch al vaak leuke dingen gescoord, net als onze kinderen.
Wij kijken wel altijd eerst even waar het het goedkoopste is, Nederland of Frankrijk, scheelt soms een aardig bedragje.
Kerst.............hier in het tuincentrum is de kerstmarkt alweer open en het wordt de komende dagen boven de 20 graden!! Zie me al lopen tussen de nepsneeuw en de kunstkerstbomen. Die overigens bij de Cora ook alweer in de schappen lagen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:55 schreef Toverheks het volgende:
[..]
doe ik, als het af is oke, denk voor de kerst, moet gewoon even me schouders eronder zetten dan ben ik binnen 3 dagen klaar met witten en verven
Even denken hoor:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Ikea ben ik dol op, al mijn meubels komen van Ikea behalve de stoelen
Ik zag 't, tofquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:56 schreef Toverheks het volgende:
Voor Pietje, morgen keuringsdienst van waarde, over vrije uitloopeieren en wat er in de calve mayonaise zit.
Geen idee, het is ook morgen pasquote:
Tja, Verhagen had dit kunnen verwachten denk ik?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Maxime Verhagen woedend over uitspraken Koppejan
O, ik dacht hier aan.........quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:08 schreef Laysa het volgende:
Dat zijn eieren van kippen die gewoon vrij buiten mogen lopen
Verwachten misschien wel, maar dat neemt niet weg dat deze mensen wel hele rare wegen bewandelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, Verhagen had dit kunnen verwachten denk ik?
Tof!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:58 schreef liesje1979 het volgende:
Het ging prima!
Ouders waren erg tevreden.
Ja, en waarschijnlijk ga je ze nog wel een paar keer lezenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:25 schreef liesje1979 het volgende:
Erg opgelucht.
Ik heb nu al 2x de evaluatieformulieren doorgelezen omdat ze zo positief waren.
Heb je goed gedaan dus!!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:58 schreef liesje1979 het volgende:
Het ging prima!
Ouders waren erg tevreden.
Een heleboele veren op een plek waar de zon nooit schijnt?? Mag best eens hoor, soms heb je even een schouderklopje nodig!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:25 schreef liesje1979 het volgende:
Erg opgelucht.
Ik heb nu al 2x de evaluatieformulieren doorgelezen omdat ze zo positief waren.
Voor een soortgelijke opmerking, in ieder geval iets in die strekking, gaf je mij ooit een banquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:15 schreef remlof het volgende:
Eigenlijk is judaïsme veel meer een politieke ideologie dan de islam is. Maar dat mag je niet zeggen, want de joden zijn al aan de beurt geweest.
Gewoon doen! Schoenen uit, voetjes op tafel en even van een lekker wijntje genieten! Je hebt "het" gedaan en "het" ging goed!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:44 schreef liesje1979 het volgende:
Dank jullie wel!
En nu neem ik een wijntje, die zal er wel inhakken na vandaag, maar jeej!
Ja, eh, als we iedereen gelijk gaan behandelen is het einde zoek hèquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Voor een soortgelijke opmerking, in ieder geval iets in die strekking, gaf je mij ooit een ban
Da's ook weer waar!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, eh, als we iedereen gelijk gaan behandelen is het einde zoek hè
Nee, bier en tieten zijn sfeerquote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Duh, context is altijd bier, veel bier
zo is dat !quote:
daar ben ik het mee eensquote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik geloof ook niet dat de islam de ware reden is voor het voeren van strijd of het plegen van terroristische daden. Het is een voor de hand liggend vehikel. Als er geen geloof was geweest dan was er heel simpel een ander vehikel gekozen om de strijd aan te gaan. 't Zit simpelweg in de mensen om oorlog te voeren, redenen zoekt men er simpelweg bij.
Thanx!quote:
Ik niet. Te simpel. Oorlog is voor de mens geen doel, maar een middel om iets te bereiken. De stelling "de mens wil nu eenmaal oorlog voeren" onderschrijf ik dan ook niet.quote:
Ja hallo, 't gaat om macht hè, dat lijkt mij wel duidelijk. Natuurlijk is oorlog geen doelquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik niet. Te simpel. Oorlog is voor de mens geen doel, maar een middel om iets te bereiken. De stelling "de mens wil nu eenmaal oorlog voeren" onderschrijf ik dan ook niet.
Is het doel: meer welvaart, of simpelweg: eten, dan is het van alle tijden en misschien wel onuitroeibaar. Echter, er zijn ook kwalijke ideologiëen zoals bijvoorbeeld vermeende rassensuperioriteit of religieuze grootheidswaan. Het heeft m.i. wel degelijk zin om je daartegen teweer te stellen en daarmee wellicht (burger)oorlogen te voorkomen.
Jij bent gewoon jaloers omdat jij geen positieve evaluatieformulieren krijgt na het verwijderen van wat cookies op een puberpc.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
Jezus Christus, gaan we nu hier elkaar ook al om de nek vallen en de hemel inprijzen als er een paar evaluatieformulieren goed uitzien? Gatverdamme zeg![]()
Mogguh!
Ja natuurlijk ben jij het daar mee eensquote:
We hebben Dalai nog.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:01 schreef anufri het volgende:
er waren ook mensen als Gandhi, toch?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi
ook dood trouwens
Ik had allang in je richting zitten kwijlen in deze SC, of de vorige.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:01 schreef Gert het volgende:
Ian, éindelijk!![]()
Ouwe twitterkikker, hoe is 't beneeje de riviere? Mis je Deutschland schon?
Ga koken mensquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:01 schreef anufri het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben jij het daar mee eens![]()
Net als Teun vindt jij geweld gewoon ''leuk''
gewoon jeweetwel als tijdverdrijf ofzo...
ook dood trouwens
ow... ja.. is ie nog niet afgeslacht dan?quote:
Lukt dat een beetje met die werkcoaches? Hier lees ik altijd heel veel gemopper over ze maar ik had ooit een hele toffe werkcoach. Dus ze bestaan wel!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:03 schreef Ian_Nick het volgende:
Hier is 't gesjallug, ik heb heul afspraken met werkcoaches enzeaux, dus nou lijkt het net alsof ik echt volwassen en verantwoordelijk ben enzoTof hè? Ja ja.
En bij u? De smog al van de longetjes gehoest?
Pas op hoor, anders roep ik WJquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:02 schreef Noek het volgende:
Wat is die weer stoer hè? Nou, iedereen weer huilen of die weer terugkomt en daar is die weer om trots de wb's in te ontvangst te nemen. Gadverjezuskutzeg!
Gaat ik ook doen vandaagquote:
Is dat zo? Ik zou er bijna Twitter voor nemen. Bijna!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Die volg ik op twitter, elke dag een nieuwe wijsheid
Nou, ze is begonnen met het verzetten van onze afspraakquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Lukt dat een beetje met die werkcoaches? Hier lees ik altijd heel veel gemopper over ze maar ik had ooit een hele toffe werkcoach. Dus ze bestaan wel!
Ik zeg juist dat het niét altijd alleen om macht gaat dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:00 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja hallo, 't gaat om macht hè, dat lijkt mij wel duidelijk. Natuurlijk is oorlog geen doel
doe jij eens even normaal zegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:01 schreef anufri het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben jij het daar mee eens![]()
Net als Teun vindt jij geweld gewoon ''leuk''
gewoon jeweetwel als tijdverdrijf ofzo...
Het valt mij op dat Teun er goed in is een stelling te poneren, maar dan de discussie uit de weg gaat. En het lijkt er op dat hij dat nu ook een beetje doet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat het niét alleen om macht gaat dus.
En jij poneert de stelling "'t Zit simpelweg in de mens om oorlogen te voeren, redenen zoekt men er simpelweg bij".
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Want anders ga je weer vechten? Met je agressieve gedrag de hele tijd.
ik doe toch normaal?quote:
Man, wie leest nou waar overheen! Ik heb je SC dingetjes beantwoord én je twee keer een tweet gestuurd. Lees ik later dat "ik wel over je tweet zal hebben heengelezen". Wij zijn geboren voor een intense onderlinge communicatie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:03 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik had allang in je richting zitten kwijlen in deze SC, of de vorige.
Maar ik kan me voorstellen dat je daar overheen leest tussen al dat gekut hier![]()
![]()
Hier is 't gesjallug, ik heb heul afspraken met werkcoaches enzeaux, dus nou lijkt het net alsof ik echt volwassen en verantwoordelijk ben enzoTof hè? Ja ja.
En bij u? De smog al van de longetjes gehoest?
Jij denkt dat hij een Geertje doet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het valt mij op dat Teun er goed in is een stelling te poneren, maar dan de discussie uit de weg gaat. En het lijkt er op dat hij dat nu ook een beetje doet.
dom getrolquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:08 schreef anufri het volgende:
[..]
ik doe toch normaal?
ik vind oorlog niks aan, dus het zit NIET in mij..
wat is daar gek aan?
Pas maar op, dadelijk word je gewraakt!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het valt mij op dat Teun er goed in is een stelling te poneren, maar dan de discussie uit de weg gaat. En het lijkt er op dat hij dat nu ook een beetje doet.
Weheheequote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:08 schreef Gert het volgende:
[..]
Man, wie leest nou waar overheen! Ik heb je SC dingetjes beantwoord én je twee keer een tweet gestuurd. Lees ik later dat "ik wel over je tweet zal hebben heengelezen". Wij zijn geboren voor een intense onderlinge communicatie.![]()
Ik had heul niet door dat jullie zo'n lange reis gingen maken, zag er echt fecking puick uitquote:Ja de smog is eruit, nu de kilo's nog van al dat overdadige vreten daar waar je vanzelf mee aan gaat doen (vooral in de outback omdat daar bijna geen normaal voer is te krijgen).
Dat lijkt me verdomme welquote:We gaan ergens eind van het jaar hééél vet en lekker eten maken hè, met een select kliekje.
Ja, dat is toch ook zo? Neem nu Noek of Cc, in principe mogen ze mij hartstikke graag maar 't zit gewoon in ze om tegen mij te bashenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:06 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat het niét altijd alleen om macht gaat dus.
En jij poneert de stelling "'t Zit simpelweg in de mens om oorlogen te voeren, redenen zoekt men er simpelweg bij".
Daar ging ik wel voorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Pas maar op, dadelijk word je gewraakt!![]()
![]()
Ik ga d'r altijd dwars doorheen man, zie je dat nu nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat niet willen zien en dat kan ik mij goed voorstellen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik ga d'r altijd dwars doorheen man, zie je dat nu niet
*Noteert in agenda "7 oktober 2035, nationale feestdag!"quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef Noek het volgende:
Het lijkt erop dat Teun altijd een beetje stoer loopt te doen maar het zo niet is. Misschien doen wij over 25 jaar ook wel zo omdat we nog iets moeten bewijzen ofzo.![]()
Flikker me dan maar voor een trein.
![]()
Ik ga naar Utrecht. Beequeen, je stad zal zinderen vandaag!
Heel af en toe ik ook, maar meestal niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:14 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat niet willen zien en dat kan ik mij goed voorstellen.
quote:Anthonie Kamerling overleden
ZEVENHOVEN - De Nederlandse acteur en zanger Antonie Kamerling (44) is overleden. Het levenloze lichaam van de acteur werd in de nacht van woensdag op donderdag aangetroffen.
Zelfmoord?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
Bron: Telegraaf
Als het toch over doodgaan gaat, pittig jong
[..]
[ afbeelding ]
ach. . .dit wist ik nog niet. Wat is de doodsoorzaak?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afgelopen maand niet gepost hier. Ook niet gelezen, maar dat heb ik toch maar een klein beetje ingehaald na terugkomst.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik had heul niet door dat jullie zo'n lange reis gingen maken, zag er echt fecking puick uitHeb je nog gouden gelden gewonnen in Vegas en een negertje gekocht? Of heb je dat al ergens geschreven?
Ik deed even een tijdje RLS omzeilen vanwege die mongolen die nu ook weer om ons heen zitten te posten, je kan ook niet even normaal een gesprek met z'n twee houden hier.
Yeah!quote:Dat lijkt me verdomme wel
Nah goed, voor 10 dollar koop je ook geen Negertje, denk ik. Dus it's all good.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Afgelopen maand niet gepost hier. Ook niet gelezen, maar dat heb ik toch maar een klein beetje ingehaald na terugkomst.
10 dollar verspeeld in Vegas. Weer eens wat anders dan je hele spaargeld en je vrouw.
Het was heel, héél erg gaaf in Amerika en ik ben blij dat er nog zoveel over is om te zien.
[..]
Yeah!
Of te laat....dat ie al heel lang extreem somber wasquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:28 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Niet als het zelfmoord was, natuurlijkDan was het precies op tijd
Jeetje, daar schrik ik echt van.....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan je nagaan als je 'm had gevondenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:32 schreef hondjes het volgende:
[..]
Jeetje, daar schrik ik echt van.....
Ja ook op de tokkie graafquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:40 schreef Ian_Nick het volgende:
Langzaam maar zeker op meer nieuwssites nu. Ik geloof dat ze allemaal over zelfmoord reppen.
Whuh, zo, daar sta ik echt even van te kijken!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:21 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom vind je dat leuk dan? Wat spook je er uit?quote:
Jongeuh! FEE! Kerst! Sfeer! Klundert bij Kaarslicht!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom vind je dat leuk dan? Wat spook je er uit?
Maak me eens enthousiast!
Had ze 'm maar wat vaker moeten pijpen, dan pleegt 'ie ook geen zelfmoordquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:48 schreef Laysa het volgende:
Wat afschuwelijk ook voor Isa...Je zal je eigen man zo maar vinden
nahquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:49 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Had ze 'm maar wat vaker moeten pijpen, dan pleegt 'ie ook geen zelfmoord
Que?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:52 schreef Ian_Nick het volgende:
Was "Excorcist: The Beginning" toevallig op tv, gisteravond? Want dat zou een hoop verklaren.
Ja nee ja nee ik vind kérst ook wel leuk, alleen vanaf half december of zo. Wél blijft de kerstboom altijd staan tot na oud en nieuw. Op 2 januari rot ik die dan de straat op en dan breken de gure grijze maanden aan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Jongeuh! FEE! Kerst! Sfeer! Klundert bij Kaarslicht!
Die draak van een lelijke sell out film die hij ons de strot door probeerde te duwen als zijnde: het begin van zijn carrière in Hollywood.quote:
Het kan me niet vroeg genoeg beginnenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja nee ja nee ik vind kérst ook wel leuk, alleen vanaf half december of zo. Wél blijft de kerstboom altijd staan tot na oud en nieuw. Op 2 januari rot ik die dan de straat op en dan breken de gure grijze maanden aan.
Zijn muziekcarrière is ook niet echt reden tot vrolijkheidquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef Gert het volgende:
Hij heeft ook "The Wall" gedaan hè, met een band. Gezellige plaat.
Op de ramen is wél plek voor allerlei lichtgevende zooi, en je hebt ook héééle kleine kerstboompjes hè, die passen zelfs wel op de monitor van je pc. Sneeuwt het altijd in Klundert rond kerst? Daar lijkt het me wel zo'n dorp voor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het kan me niet vroeg genoeg beginnen
Ik geloof dat ik geen kerstboom neer mag zetten van Mera
Niet omdat Mera een soort Scrooge is, maar omdat we geen plek hebben![]()
Kerst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |