Je blijft gewoon hardleers (Islam & moslims, de leer en haar volgers) dezelfde fout maken hè ....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
En daarom denken jij en Wilders dat elke gematigde moslim zijn vrouw zachtjes slaat als ze niet wil neuken?
Nee, maar hoe kan je stellen dat er geen gematigde islam bestaat als er wel gematigde moslims zijn? Dragen die tegen wil en dank dan toch de hardcore versie van de islam uit?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Je blijft gewoon hardleers (Islam & moslims, de leer en haar volgers) dezelfde fout maken hè ....
Da's een gematigde moslim dus, dat hoef je overigens in SA niet te flikken, gematigd zijn, hier mag dat gerustquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey Ahmed hier op de hoek verkoopt gewoon bier hoor. Ook aan mijn turkse vrienden
In deze thread werd er vandaag wat anders beweert:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit D_K, ik weet wel dat terrorisme/geweld/intimidatie uit verschillende hoeken komt, maar 911 komt toch echt uit de hoek van de Islam, de onlusten in Indonesië, Pakistan, Kenia, etc. Islam-gerelateerd. De bedreigingen de fatwa's richting schrijvers, columnisten, cartoonisten, de moord op van Gogh, moet ik nog even doorgaan
Succes Lies!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Snel even eten en dan weer naar het werk.
Hoop dat de ouderavond leuk wordt, is toch een schoolopdracht enzo.
Succes met je filmpjequote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Is het nog gelukt met je film? Succes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Is het trouwens nog gelukt met het filmpje?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef liesje1979 het volgende:
Zo'n kut datingsite.quote:
Daar komt het wel op neer! Het recht op gebruik van het lichaam!quote:
Cijfers! Dat is het beeld dat wij hier krijgen ja, maar in hoeverre is dat beeld conform de beschikbare data?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit D_K, ik weet wel dat terrorisme/geweld/intimidatie uit verschillende hoeken komt, maar 911 komt toch echt uit de hoek van de Islam, de onlusten in Indonesië, Pakistan, Kenia, etc. Islam-gerelateerd. De bedreigingen de fatwa's richting schrijvers, columnisten, cartoonisten, de moord op van Gogh, moet ik nog even doorgaan
Inademen en uitademen, denken dat je Bea bent en gaan. Het helpt!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Dank jullie wel, filmpje komt wel goed, maak me meer zenuwachtig over het openen van de avond en toespreken van die 100 mensen
Succesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Dank jullie wel, filmpje komt wel goed, maak me meer zenuwachtig over het openen van de avond en toespreken van die 100 mensen
Ieeeeks, ik moet er niet aan denken. Good luck, je kannut.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Je kan ut!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:46 schreef liesje1979 het volgende:
Nu moet ik keihard lachen straks, wedden?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Inademen en uitademen, denken dat je Bea bent en gaan. Het helpt!
Alleen geen landgenoten zeggen, dat is een beetje raar. Succes!
Mijn zus heeft daar een paar keer gescoord, maar dat liep ook op niks uit.quote:
Doe je de camera aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nu moet ik keihard lachen straks, wedden?
Dan zeg ik ik wil u allen bedanken voor uw komst en denk ik er "landgenoten" achteraan en schiet ik in de lach.
Ja leuk stukje in ken 't. 294 terroristische aanslagen in europa vorig jaar. wat noem je dan een terroristische aanslag. Een overval op en postkantoor door een neger die na het jatten van de kas en het neerschieten van de eigenaar, roept vuile kutblanken. Want dat doet deze organisatie namelijk wel. Zij willen het tegendeel bewijzen hè. 293 aanslagen met 7 doden, Die erkende Moslimaanslag was goed voro 191 doden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:44 schreef pullup het volgende:
[..]
In deze thread werd er vandaag wat anders beweert:
99% van terrorisme is niet islamitisch
Ik zou zeggen sla eens een boek open van een islamoloog.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar hoe kan je stellen dat er geen gematigde islam bestaat als er wel gematigde moslims zijn? Dragen die tegen wil en dank dan toch de hardcore versie van de islam uit?
Ik spreek liever met moslims. Mag dat ook of is dat onrein?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:52 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zou zeggen sla eens een boek open van een islamoloog.
Ik doe allebei, mag dat ook?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik spreek liever met moslims. Mag dat ook of is dat onrein?
Alleen als je daarna jezelf wast met varkensbloedquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik spreek liever met moslims. Mag dat ook of is dat onrein?
Blij dat je zus nog leeft. Straks eindig je in iemands kofferbak met je hoofd naast je voeten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:50 schreef beequeen het volgende:
Mijn zus heeft daar een paar keer gescoord, maar dat liep ook op niks uit.
Ik moet er werkelijk niet aan denken.
Ninja edit: zie je wel.![]()
En die mensen kijk je aan op de "verderfelijkheid" van de islam? Dat is pas triest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:55 schreef Dementor het volgende:
Oh en een gemiddelde islamoloog weet meer van de Islam dan de gemiddelde moslim.
Sterker nog de gemiddelde moslim komt van een koude kermis thuis zodra ze islamologie gaan studeren omdat ze denken alles te weten.
Objectiviteit is wel het laatste dat ik claim voor dat stukje maar de grap is wel dat het laat zien dat je bij het verwerken van de nieuwsfeiten blijkbaar op allerlei manieren gaat filteren wat je zelf wil zien.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja leuk stukje in ken 't. 294 terroristische aanslagen in europa vorig jaar. wat noem je dan een terroristische aanslag. Een overval op en postkantoor door een neger die na het jatten van de kas en het neerschieten van de eigenaar, roept vuile kutblanken. Want dat doet deze organisatie namelijk wel. Zij willen het tegendeel bewijzen hè. 293 aanslagen met 7 doden, Die erkende Moslimaanslag was goed voro 191 doden.
En vergeten we niet de bedreigingen, de fatwa's, de afgekondigde Jihads, m.a.w. het zaaien van angst en ontregelen van de maatschappij, of hoort dat niet bij Terrorisme.
Dat was vanmiddag ook nog even aan de orde, veel moslims hebben de Koran nooit gelezen, maar gaan blindelings af op hetgeen hen wordt ingegeven door Imam's etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:55 schreef Dementor het volgende:
Oh en een gemiddelde islamoloog weet meer van de Islam dan de gemiddelde moslim.
Sterker nog de gemiddelde moslim komt van een koude kermis thuis zodra ze islamologie gaan studeren omdat ze denken alles te weten.
Dat doe ik helemaal niet maar om te stellen dat je liever met moslims praat om een beeld te krijgen van de islam dan dat je een boeken leest geschreven door een islamoloog, dat is pas betreurenswaardig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
En die mensen kijk je aan op de "verderfelijkheid" van de islam? Dat is pas triest.
Een fatwa is een juridisch advies en is niet bindend! Terrorisme is overigs gewoon onderdeel van welke manier van (koude) oorlogsvoering ook. Nieuwe term, oud gebruik! In hoeverre zijn dergelijk uitspraken niet gewoon het resultaat van geopolitieke spanningen en machtsverhoudingen verzien van een religieus sausje?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja leuk stukje in ken 't. 294 terroristische aanslagen in europa vorig jaar. wat noem je dan een terroristische aanslag. Een overval op en postkantoor door een neger die na het jatten van de kas en het neerschieten van de eigenaar, roept vuile kutblanken. Want dat doet deze organisatie namelijk wel. Zij willen het tegendeel bewijzen hè. 293 aanslagen met 7 doden, Die erkende Moslimaanslag was goed voro 191 doden.
En vergeten we niet de bedreigingen, de fatwa's, de afgekondigde Jihads, m.a.w. het zaaien van angst en ontregelen van de maatschappij, of hoort dat niet bij Terrorisme.
zo is het vaak ook, daar heb je volkomen gelijk in. Echter niet iedereen wil maar jumpen naar bepaalde conclusies.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:59 schreef pullup het volgende:
[..]
Objectiviteit is wel het laatste dat ik claim voor dat stukje maar de grap is wel dat het laat zien dat je bij het verwerken van de nieuwsfeiten blijkbaar op allerlei manieren gaat filteren wat je zelf wil zien.
Het is leuk dat je weet dat een fatwa niet bindend is D_K, maar dat wil nog niet zeggen dat er niet altijd zat volgelingen zijn, die bereid zijn gevolg te geven aan een fatwa.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een fatwa is een juridisch advies en is niet bindend! Terrorisme is overigs gewoon onderdeel van welke manier van (koude) oorlogsvoering ook. Nieuwe term, oud gebruik! In hoeverre zijn dergelijk uitspraken niet gewoon het resultaat van geopolitieke spanningen en machtsverhoudingen verzien van een religieus sausje?
In hoeverre mag de Joods-Christelijke traditie zich überhaupt beroepen op een vorm van tolerantie gezien de geschiedenis?
En dan gaan we nog voorbij aan de juridische positie van hen die niet-moslim zijn of behoren tot de 'mensen van het Boek' volgens de Islam, hoe kan een extremist dat koppelen aan de jihad? Je kan immers niet beide respecteren!
Vandaar dat ik ook geen enkele poging onderneem op dat vlak.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:57 schreef Noek het volgende:
Blij dat je zus nog leeft. Straks eindig je in iemands kofferbak met je hoofd naast je voeten.![]()
Dit is wel een fijn Mera-argument.![]()
Nee, want de islam is voor mij zoals ik ermee geconfronteerd wordt. Wat boeit mij het wat een wetenschapper (of een ondemocratische haatzaaier) meent dat er echt mee bedoeld wordt?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet maar om te stellen dat je liever met moslims praat om een beeld te krijgen van de islam dan dat je een boeken leest geschreven door een islamoloog, dat is pas betreurenswaardig.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef beequeen het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook geen enkele poging onderneem op dat vlak.![]()
Ik vind D_K echt eng of ligt dat aan mij?
Nee joh...zo spannend was het nu ook weer nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is 't nog ergens terug te kijken?
Aan de discussie te zien welquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:23 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee joh...zo spannend was het nu ook weer niet
Ik mag 'm juist steeds meerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef beequeen het volgende:
sorry Lays.
nee de discussie hier is wel leuk om te volgen das heel wat andersquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Aan de discussie te zien wel. Kutwerk ook altijd.
Ik vond het wel interessant om te horen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:23 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee joh...zo spannend was het nu ook weer niet
Ja ja jij bent net ''jantje huilt, jantje lacht''.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik mag 'm juist steeds meer
Sorry Lays.
Ja interessant...niet spannend....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef hondjes het volgende:
[..]
Ik vond het wel interessant om te horen.![]()
Zal best wel ergens terug te kijken zijn.
Straks in Nieuwsuur laten ze de paar highlights wel zien.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:24 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Aan de discussie te zien wel. Kutwerk ook altijd.
Misschien moet hij zijn soepje dan iets lauwer eten of presenteren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Laysa het volgende:
waarom dan? je weet toch dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat ie opgeschept wordt
Moslims in het algemeen worden er echter weer door Remmie bijgesleept, de discussie ging over het prediken van en aanzetten tot geweld en intolerantie jegens niet moslims in de Koran, de Hadith, de Sharia en eventueel de soenna's. Voeg daar aan toe, "Het is mensen niet gegeven de teksten van de Koran, zijnde de woorden van Allah, naar eigen inzicht te interpreteren" Als toetje op de taart voeg je daar aan toe fanatieke, slaafse volgers en je hebt een gevaarlijke situatie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
En daarnaast wil ik nog steeds cijfers zien van een gedegen onderzoek naar het totaal aantal aanslagen in het kader van terrorisme, totaal aantal slachtoffers en de mogelijke motieven van de daders en waar de slachtoffers op geselecteerd zijn et cetera!
Ga vooral een ander beschuldigingen van het zaaien van angst en het vervolgens zelf wel doen!
Met winden mee waaien is ook makkelijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
![]()
![]()
waarom dan? je weet toch dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat ie opgeschept wordt
In het echt is hij de gematigde van ons 2en...ik ben de meer uitgesprokenenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef beequeen het volgende:
[..]
Misschien moet hij zijn soepje dan iets lauwer eten of presenteren.
Dat heb je altijd, maar is dat een per definitie een fout die aan een religie te wijten is? Zo kan je je ook opofferen voor je land, omdat iemand dat zegt, koning, keizer, paus enzovoorts?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is leuk dat je weet dat een fatwa niet bindend is D_K, maar dat wil nog niet zeggen dat er niet altijd zat volgelingen zijn, die bereid zijn gevolg te geven aan een fatwa.
En de Joods-Christelijke traditie in geschiedenis kent zijn "miskleunen" "in te name of the cross", maar dat is nu toch geen issue meer, die tolerantie is er nu toch wel, althans in het algemeen.
Dat laatste moet je aan een extremist vragen
Welnee, D_K is gewoon een zeer gematigde moslim, die houdt van een broodje frikandel en sex voor het huwelijk en een lekkere discussiequote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef beequeen het volgende:
[..]
sorry Lays.
Ik denk dat hetzelfde geld voor de Bijbel of het kerkrecht.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:20 schreef hondjes het volgende:
Vandaag zijn enkele teksten en verzen uit de koran, door een Arabist uitgelegd, tijdens het verhoor Wilders.
Daar zijn een groot aantal mensen van geschrokken.
Vooral omdat dit een onbekend terrein is voor velen van ons, en dit nauwelijks verteld wordt op t.v. of media.
Niks meer, niks minder, en dat was de dicussie.
Het is niet altijd het aantal , wat een gebeurtenis belangrijk maakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat heb je altijd, maar is dat een per definitie een fout die aan een religie te wijten is? Zo kan je je ook opofferen voor je land, omdat iemand dat zegt, koning, keizer, paus enzovoorts?
Die tolerantie is geen issue meer? Geef een orthodoxe strenge Jood en een strenge Protestant een Bijbel en zie eens hoe weinig tolerantie er is. Het verschil is echter dat deze twee doorgaans geen buren zijn, in tegenstelling tot de Christenen, de Islamieten en de Joden. Volgens mij is er bij extremisme sowieso geen sprake van tolerantie, anders zouden zij geen extremisten zijn neem ik aan?
Je vergeet nog steeds de cijfers qua terrorisme! Plaats het is in een globaal relatief kader.
Dat zeg je nuquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Welnee, D_K is gewoon een zeer gematigde moslim, die houdt van een broodje frikandel en sex voor het huwelijk en een lekkere discussie
Geert.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Moslims in het algemeen worden er echter weer door Remmie bijgesleept
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |