Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:51 schreef RaymondK het volgende:
Regentesse kwartier is zeer zeer divers kwa stand wat er woont. Ene straat is complete bagger, en de volgende is weer harstikke mooi.
Parkeren is er niet mogelijk
Is heel Bezuidenhout leuk of is het ene deel leuker om te wonen dan het andere?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:56 schreef Phaeton het volgende:
bezuidenhout. Leuk wonen, rustig, vlak bij centrum. Net niet zo saai als Mariahoeve. Overigens heb ik in Mariahoeve gewoont, maar heb het gevoel dat die wijk snel achteruit gaat.
en ik weet niet hoe belangrijk je het vindt, maar Scheveningen is ook een heel "blank" oord, en dat zal ook nog wel lang zo blijven!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:02 schreef steve2003 het volgende:
Woon zelf al enige tijd in Scheveningen, en dat kan ik zeker aanraden! Heeft heel goede wijken (belgisch park), maar ook behoorlijk slechte (waar het vooral bekend om staat). Het Renbaankwartier is een heerlijke wijk naar mijn mening, die een beetje het midden houdt tussen de twee en behoorlijk grote huizen heeft.
Verder is er in Scheveningen een shitload te doen, en is het er in de wijken absoluut niet druk.
Dit tutje woont al 7 jaar in de grote stadquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
tutje gaat naar de grote stad heur
Dat is Duindorp ook, maar daar wil ik ook niet wonen ;-). Het is mij om de sfeer te doen, niet om afkomst/huidskleurquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef steve2003 het volgende:
[..]
en ik weet niet hoe belangrijk je het vindt, maar Scheveningen is ook een heel "blank" oord, en dat zal ook nog wel lang zo blijven!
Heb zelf een jaar op de Regentesselaan gewoond (ongeveer éénderde vanaf Loosduinseweg richting LvM) en dat was best aardig. Rond het Weimarplein vond ik er altijd prima uitzien. Wel cultureel gemengde buurt, maar zeker niet pauper. Overigens vond ik parkeren daar best te doenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef Mryc het volgende:
[..]
Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naar
Zelfde verhaal hier, tot vorig jaar augustus daar een jaar gewoond. Net daarvoor was betaald parkeren ingevoerd en sindsdien nooit meer problemen met parkeren gehad (parkeervergunning kost ook geen drol). Prima wonen daar en alles redelijk in de buurt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef JSS het volgende:
[..]
Heb zelf een jaar op de Regentesselaan gewoond (ongeveer éénderde vanaf Loosduinseweg richting LvM) en dat was best aardig. Rond het Weimarplein vond ik er altijd prima uitzien. Wel cultureel gemengde buurt, maar zeker niet pauper. Overigens vond ik parkeren daar best te doen
En dan moet je dit nog vragen? Apart.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:10 schreef Mryc het volgende:
[..]
Dit tutje woont al 7 jaar in de grote stad
Idd. Woon zelf op de kamperfoeliestraat. Iets verder weg daarvandaan, maar goed te doen verder.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:22 schreef Me. het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier, tot vorig jaar augustus daar een jaar gewoond. Net daarvoor was betaald parkeren ingevoerd en sindsdien nooit meer problemen met parkeren gehad (parkeervergunning kost ook geen drol). Prima wonen daar en alles redelijk in de buurt.
Gelukkig maar! Zoal gezegd, scheveninge heeft wel echt slechte buurten, maar Belgisch Park/renbaankwartier zijn helemaal top!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:12 schreef Mryc het volgende:
[..]
Dat is Duindorp ook, maar daar wil ik ook niet wonen ;-). Het is mij om de sfeer te doen, niet om afkomst/huidskleur
beetje te vergelijken met die buurt waar Joris Lam woont in amsterdam?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.
Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.
Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k
Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
*zwaaiquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef ursel het volgende:
[..]
Idd. Woon zelf op de kamperfoeliestraat. Iets verder weg daarvandaan, maar goed te doen verder.
Woon recht tegenover Nieuw Eyk en Duin
In den haag spreek je sowieso niet van slechte buurten. Genoeg straten in de befaamde Schilderswijk die prima te doen zijn bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:37 schreef Estolan het volgende:
Laak bij Rijswijkseweg is idd een mindere buurt dan waar ik zit, op 1 of andere manier zit daar toch een groot verschil in
Dit bedoel ik dus. Ik woon prima in morgenstond.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:38 schreef Syytön het volgende:
[..]
*zwaai
Best een leuke wijk. Alhoewel hier bij mij in een half jaar drie wietplantages in woningen zijn gevonden.
Ik vind Statenkwartier, Benoordenhout, bezuidenhout en Zeeheldenbuurt leuke wijken. Valkenboskwartier en Regentessekwartier ook, maar dan wel alles tussen zee en (vlak na) Laan van Meerdervoort.
Vreselijke wijken: Oostbroek/Rustenburg, Zuiderpark, Morgenstond, Bouwlust/Vredelust, Transvaal, Laakkwartier, Leijenburg, Moerwijk, Spoorwijk, Schilderswijk, Stationsbuurt, Groente- en fruitmarkt.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:39 schreef Fixers het volgende:
Transvaal heb ik gewoon, rozenburgstraat. (In het vroegere huis van Murat D.) Letterlijk een stinkbuurt. Overal ligt daar oud brood te rotten. Mijn onderburen hadden naast hun voordeur in het portiek een grote kartonnen doos vol. Ik heb dat nooit begrepen. Wekelijks stond er een complete huisraad bij het grofvuil. Waar de plaatselijke straatschoffies, tussen het bespugen van auto's door mee sleepten.
Alsof de zware vrachtwagens die door de straat heen kwamen al niet genoeg herrie maakten: 's morgens vroeg was het wedstrijtje 'wie het langst zijn motor stationair kan laten draaien' voor personenauto's.
Ik heb het er een half jaartje uitgehouden. Daarna centrumwaards gegaan. En heb een tijd aan de korte vleerstraat gewoond. Dat was wel OK. Maar 's avonds/ 's nachts wel druk met lallende studenten die huiswaards gaan. Gewoon centerumrumoer dus. Verder weinig op te merken daar.
Deed altijd boodschappen bij de F&S. Prima supermarktje en lekker goedkoop. Maar mijn huisgenotes liepen die 5 minuten liever niet alleen. Zouden die lui nu echt reactie krijgen op die kusgeluidjes die ze maken?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:48 schreef Netherlander het volgende:
[..]! Daar woonde mn toenmalige vriendin erg gezellige straat. Mannetjes die nog geen idee hebben waar dat pielemoosje voor is maar wel iedereen die geen hoofddoek omheeft voor kankerhoer uit maken.
Hoe vaak ik daar al niet heb gestaan met de neiging om zo'n 6 jarig gezwelletje met zijn poezlige melktandjes tegen het trottoir te werken je wil het niet geloven. Gelukkig altijd in kunnen houden want dan was ik een monster geweest, hoe kan ik zo'n klein onschuldig kindje wat aandoen.Tis maar kattekwaad.
Word later echt geen crimineel.
Dat supermarktje die er zit als je de straat uit loopt en dan naar links gaat in de zusterstraat? Daar kwam ik wel regelmatig. Wel aardige gast daar achter de balie. Maar volgens mij was is dat niet dezelfde als die jij bedoeld.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Deed altijd boodschappen bij de F&S. Prima supermarktje en lekker goedkoop. Maar mijn huisgenotes liepen die 5 minuten liever niet alleen. Zouden die lui nu echt reactie krijgen op die kusgeluidjes die ze maken?
Dat Mariahoeve achteruit gaat klopt wel, maar ook dat is erg straatafhankelijk. Zelfs op straatniveau scheelt het nog heel erg waar je woont. Qua bereikbaarheid (zeer centraal gelegen), parkeergelegenheid (gratis en veel ruimte) en rust (velen noemen dit saaiheid) woon je er prima in elk geval.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:56 schreef Phaeton het volgende:
bezuidenhout. Leuk wonen, rustig, vlak bij centrum. Net niet zo saai als Mariahoeve. Overigens heb ik in Mariahoeve gewoont, maar heb het gevoel dat die wijk snel achteruit gaat.
Wat een onzin, alsof er in de vogelwijk geen rare mensen wonen, Dacht het namelijk wel!quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:56 schreef harcoi het volgende:
Buurten/wijken met veel tuig in Den Haag
-schilderswijk
-moerwijk
-laakkwartier
-spoorwijk
-molenwijk
-stationsbuurt
-duindorp
-schipperskwartier
-transvaal
-rivierenbuurt
-westeinde
-het oord
-de rades
-vrederust
-de stedes
-rustenburg
Ik zou toch liever in de Vogelwijk wonen dan in de wijken die hij noemtquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof er in de vogelwijk geen rare mensen wonen, Dacht het namelijk wel!
Met OV naar scheveningen is zomers inderdaad vreselijk. Ik pakte altijd de fiets. Files richting strand begonen soms al op de koningskade. De trams zijn overvol dan. Ik heb nooit begrepen dat bij de lijnwisseling een jaar of 6 terug van lijnen 1 en 9 de spitstram 1K vanaf centraal station naar het noorderstrand is geschrapt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:44 schreef ook_gek het volgende:
Even een aanvulling op scheveningen.
Belgisch Park ben ik opgegroeid is inderdaad een goede wijk. Nadeel is dat het erg duur is om daar te wonen.
Woon nu in scheveningen dorp. Erg gezellig geen gekke dingen.
Nadeel van heel scgeveningen is dat het duur tot erg duur is.
En in bijna heel schevenimgen een drama om te parkeren.
In de zomer in het weekend bijna onmogelijk om normaal scheveningen in te komen wegens de drukte.
Ook niet met openbaar vervoer.
En wat heeft duur ermee te maken wat voor mensen er wonen?quote:
Ik geef nergens aan dat het wat met elkaar te maken heeft.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
En wat heeft duur ermee te maken wat voor mensen er wonen?
Dat zijn toch die huizen op 200 meter van een woonwagenkamp? Het kan nog wel 10 jaar duren voordat de omliggende flats met kansarmen daar ook zijn gesloopt, ik kan me wel een betere plek voorstellen om dat af te wachten. Hopelijk heb je wel een garage voor je auto?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:53 schreef peter070 het volgende:
ik heb sinds 2 weken een nieuwbouw huis. absoluut een wijk in opkomst
Waarom? Wij wonen in de wijk Leyenburg, geen problemen. Kindvriendelijk, veel groen, schone buurt, vriendelijke mensen, (nog) gratis parkeren, geen gekke dingen tot nu toe meegemaakt..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:38 schreef Syytön het volgende:
[..]
*zwaai
Best een leuke wijk. Alhoewel hier bij mij in een half jaar drie wietplantages in woningen zijn gevonden.
Ik vind Statenkwartier, Benoordenhout, bezuidenhout en Zeeheldenbuurt leuke wijken. Valkenboskwartier en Regentessekwartier ook, maar dan wel alles tussen zee en (vlak na) Laan van Meerdervoort.
Vreselijke wijken: Oostbroek/Rustenburg, Zuiderpark, Morgenstond, Bouwlust/Vredelust, Transvaal, Laakkwartier, Leijenburg, Moerwijk, Spoorwijk, Schilderswijk, Stationsbuurt, Groente- en fruitmarkt.
Dat mensen in die buurten geen afgesloten portiek nemen blijft me een raadsel, zo veel kost zo'n hekkie niet als je het deelt met zijn allen. Als ik hier hangjugend tref zout dat toch echt op.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:10 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb een klein jaar op de Zuiderparklaan gewoond. NIET DOEN!
- Poolse alcoholist als buurman die regelmatig van boven in de portiek naar beneden stond te pissen
- Hangjeugd in de portiek (niet zo grappig als je 's avonds laat thuiskomt en de trappen zitten vol met pubertjes die denken dat een portiek een afvalstortplaats is)
- Na 17:00 thuis? Parkeren hoef je niet te proberen
- Indruk van de buurt? Kijk vooral eens op youtube (bijvoorbeeld )
Ik zou er VER weg blijven als ik jou was.
Nou mn ouders wonen in Oud-Rijswijk ( Vondellaan ) en dat is niet bepaald goedkoop hoor, huizen gaan daar gem weg tussen de 370-470Kquote:Op zondag 17 oktober 2010 18:09 schreef UltraPeePee het volgende:
mijnen ik waren ca. anderhalf jaar geleden op zoek in Den Haag om een woning te kopen. Het is inderdaad ontzettend straat-afhankelijk, zelfs binnen de goede wijken. Wij zijn uiteindelijk in het oude deel van Rijswijk (Cromvliet, maar Leeuwendaal en Oud-Rijswijk zijn ook leuk) geëindigd. Goede buurt, goedkopen dan de goede delen van Den Haag, en dichter bij het centrum van Den Haag dan de betaalbare buurten waar wij nog wilden wonen.
De Rivierenbuurt hebben wij overigens ook anderhalf jaar gewoont, in de Mijdrechtstraat. Die straat is redelijk OK, hoofdzakelijk één blanke, laagopgeleide familie die in de halve straat woont. Voor de rest wat allochtonen waar je weinig last van hebt en wat studenten. Vrij veel politietoezicht vanwege de hoerenlopers die er parkeren. Een straat verderop word regelmatig in auto's ingebroken (minder politietoezicht), en om de hoek richting de prostitutiezone zijn regelmatig knokpartijen, steekpartijen, en in de tijd dat wij er woonden is er minimaal één persoon doodgeschoten.
Richting centraal station zijn echter nog wel wat betere straten waar ik een huis had willen overwegen.
Ik woon ongeveer bij Estolan om de hoek, in een oudbouw straat in Spoorwijk. We gaan hier als bewoners goed met elkaar om en helpen elkaar als het nodig is. Niet te dure eensgezinswoning (jaren '30 bouw) met voortuintje en achtertuin. Dezelfde voorzieningen als Estolan dus, waaronder ook voorzieningen voor de kinderen. En zelfs een bibliotheekje. Ambachtelijke bakker, ambachtelijke slager. Het is ontspannen wonen hier, beetje dorps.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
Had je van het weekend toch mooi de ME voor de deur. Ik zit vlak bij de hhs aan de andere kant van het industrieterrein. Andere kant van het water (neherkade en daar achter) is een stuk onprettiger savonds.quote:Op maandag 25 oktober 2010 15:50 schreef RanTheMan het volgende:
Een jaar geleden ben ik verhuisd van het hoge noorden naar de stad. Had geen idee waar te wonen, dus bijna het eerste de beste genomen wat ik kon vinden. Woon nu in Laakhaven-Centrum daar staat maar 1 app complex(de rest is denk ik officieel industrieterrein), boven de gamma (vlak bij megastores) voor degene die weten wat ik bedoel..
waar jij woont is ook echt laakkwartier dan toch? das inderdaad niet echt ideaal, maar daar hoef ik nooit te zijn en er zit een mooi breed kanaal tegenover.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Had je van het weekend toch mooi de ME voor de deur. Ik zit vlak bij de hhs aan de andere kant van het industrieterrein. Andere kant van het water (neherkade en daar achter) is een stuk onprettiger savonds.
Savonds met de trein aankomen op HS is ook niet geweldig, je kunt er na 23uur ofzo alleen via de hoofdingang uit (bij de trams).. erg apart volk wat er daar voor de deur rondhangt savonds. Met een beetje mazzel nog een bedelaar in de fietstunnel.
Niet allemaal afgelopen weekend was er flink wat geweld op het industriegebied naast de Gammaquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
waar jij woont is ook echt laakkwartier dan toch? das inderdaad niet echt ideaal, maar daar hoef ik nooit te zijn en er zit een mooi breed kanaal tegenover.
De ME heb ik ff gemist, maar met wk was het wel vaak raak, al merk ik daar niets van, jonckbloedtplein is toch een stukkie verder enige wat ik meekreeg was wat getoeter destijds en wel mooi om te zien dat bij t politiebureau iedereen zich dan verzameld, bijv 10 me-bussen, 20 arrestatiebussen, 16 van die zwarte jeeps propvol met van die lego mannekes.. jaja,
maar ik merk er zoals gezegd niets van, gebeurt allemaal aan de andere kant van het water:):)
Ik denk dat je gewoon even moet rondfietsen en kijken wat aardig overkomt, het verschilt echt per straat. En het hangt een beetje af van wat je zelf wilt. Ik woon bij de Loosduinseweg, dat is af en toe ietsjes pauper maar toch goed te doen. Je moet wel de incidentele drugsdealer, Poolse hoerenloper of boerka kunnen waarderen. Maar ernstigere dingen zoals inbraken heb ik in ruim 4 jaar nog niet meegemaakt. En de Weimarstraat met allerlei leuke winkels is vlakbij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef Mryc het volgende:
[..]
Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naar
Laak en parkeren? daar is het toch altijd vol geparkeerd? Volgens mij de enige gebied in den haag welke geen betaald parkeren heeft, omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn. Gemeente moet eerst parkeerplaatsen aanleggen voordat ze betaald parkeren mogen invoeren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
waar ik woon kan je dag en nacht gewoon parkeren, voor 80% zelfs voor mn deurquote:Op maandag 8 november 2010 09:35 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Laak en parkeren? daar is het toch altijd vol geparkeerd? Volgens mij de enige gebied in den haag welke geen betaald parkeren heeft, omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn. Gemeente moet eerst parkeerplaatsen aanleggen voordat ze betaald parkeren mogen invoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |