abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:47:24 #1
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_83176117
Vervolg van:
Wijken in amsterdam.. waar wil je wel/niet wonen

Omdat het zo'n leuk topic was, hier graag verder!

[ Bericht 18% gewijzigd door Noax op 23-06-2010 00:54:27 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:50:35 #2
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_83176222
Beetje matige OP
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:54:03 #3
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_83176334
Ben ik helemaal met je eens, heb je suggesties?

[ Bericht 38% gewijzigd door Noax op 24-06-2010 14:15:54 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_83176362
Ga in oost wonen!

dichtbij diemen, goede buurten over het algemeen.

Niet te rijk, niet te arm.

Evengoed dichtbij het centrum.

Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:56:11 #5
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_83176383
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!

Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Wat is jouw favoriete Surinamer? En je favoriete Turkse slager?
pi_83177085
Waar wil je niet wonen:

- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord

Waar wil je wel wonen:

- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark

Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
pi_83177642
Niet wonen:
-Amsterdam

Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_83179785
Geen idee hoe de wijk heet, maar in ieder geval de straat Den Texstraat
pi_83180033
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:

- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord

Waar wil je wel wonen:

- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark

Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.

Oost, rond het Oosterpark is bijvoorbeeld erg leuk. Maar Watergraafsmeer is oersaai, weinig voorzieningen, dan kan je nog beter in een leuk gedeelte in Zuidoost gaan wonen.
pi_83182203
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 02:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Niet wonen:
-Amsterdam

Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Dit dus, en het liefst zo ver mogelijk er vandaan ook...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_83182733
Niet willen wonen
Amsterdam en al de rest boven de rivieren

wel willen wonen
Onder de rivieren.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:22:52 #12
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_83182777
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet willen wonen
Amsterdam en al de rest boven de rivieren

wel willen wonen
Onder de rivieren.
Origineel
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:24:22 #13
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_83182840
quote:
Ga in oost wonen!

dappermarkt? is nou niet echt een goeie buurt, heb er ook nog een tijdje gewoond.
ga eens koffie halen
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:03:54 #14
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_83189491
Baarsjes is meer dan prima!
pi_83190492
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.

Oost, rond het Oosterpark is bijvoorbeeld erg leuk. Maar Watergraafsmeer is oersaai, weinig voorzieningen, dan kan je nog beter in een leuk gedeelte in Zuidoost gaan wonen.
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsen

Een leuk gedeelte in Zuidoost is overigens niet te vinden. Je zit gewoon té ver van de binnenstad om er aangenaam te kunnen wonen imo, je bent volledig afhankelijk van afschuwelijke winkelcentra en ongezellige betonnen pleinen als je je boodschapjes wilt doen. En even naar de stad gaan om bijvoorbeeld kleren te kopen is ook meteen een mijl op zeven.
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:30:51 #16
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_83190565
Baarsjes.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:32:52 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83190657
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:

- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord

Waar wil je wel wonen:

- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark

En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?

Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.

meeloopmening.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:41:37 #18
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_83190997
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.

meeloopmening.
Nou ja, ik zou ook niet meer in de vd Pekbuurt, Floradorp of Vogelbuurt willen wonen eigenlijk.
Verder mis ik echt wel het "stadse" in Noord. Kijk alleen maar naar het verschil tussen het Noorderpark en het Westerpark: het laatste ligt altijd vol met mooi weer; mensen lopen er met honden, er wordt getennist etc etc. Noorderpark is half dood op een paar randjongeren na.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_83191238
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:

meeloopmening.
Nee ik heb daar genoeg redenen voor. Het is gewoon geen stadsgebied meer, wat hier boven mij ook al gezegd word. Je woont in een dorp wat ook nog eens grotendeels wordt bevolkt door allochtonen. Er is geen sfeer, geen gezelligheid en 's avonds is het op veel plekken nog flink onguur ook. Het zijn lelijke huizen, er zijn nauwlijks voorzieningen en ik ken nauwelijks mensen die er wonen. Als enige uitzondering is er de Nieuwendammerdijk.

Het IJ is gewoon een scheiding, daar kan je niet omheen (letterlijk).
pi_83191373
quote:
Ga in oost wonen!

Ik woon net aan de andere kant van het Oosterpark, tussen park en Wibautstraat. Ik wil er nooit meer weg.
pi_83191831
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:28 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsen

Een leuk gedeelte in Zuidoost is overigens niet te vinden. Je zit gewoon té ver van de binnenstad om er aangenaam te kunnen wonen imo, je bent volledig afhankelijk van afschuwelijke winkelcentra en ongezellige betonnen pleinen als je je boodschapjes wilt doen. En even naar de stad gaan om bijvoorbeeld kleren te kopen is ook meteen een mijl op zeven.
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. De buurt in Zuidoost waar ik woon is bijvoorbeeld echt tien keer gezelliger en levendiger dan pak 'm beet Betondorp, Park de Meer of de omgeving van dat Christiaan Huygensplein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 14:02:06 ]
pi_83192020
Diemen
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_83192028
Toevoeging:
De Linneusstraat is leuk ja, maar vanaf Betondorp is dat best een eind fietsen terwijl ik hier een gezellig(!) winkelcentrum met alle mogelijke winkels op loopafstand heb en met 5 minuten fietsen in het Groene Hart of bij het strand van de Gaasperplas ben. En met de metro ook in een kwartier in het centrum.

Niet dat dat overal in Zuidoost allemaal zo is, maar mijn punt is denk ik wel duidelijk. Namelijk dat het wel degelijk heel veel uitmaakt wáár in een stadsdeel je zit.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 14:07:32 ]
pi_83192109
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:06 schreef Igen het volgende:

Maar goed, mijn punt is denk ik wel duidelijk, namelijk dat het wel degelijk heel veel uitmaakt wáár in een stadsdeel je zit.
Die stadsdelen hebben voornamelijk bestuurlijke waarde. Oost-Watergraafsmeer bijvoorbeeld, kun je onmogelijk als één geheel beschouwen. De Indische Buurt kun je moeilijk vergelijken met de Weesperzijdestrook, om maar eens iets te noemen.
pi_83195154
quote:
Ga in oost wonen!

dat is ook zo!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')