Wat is jouw favoriete Surinamer? En je favoriete Turkse slager?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
dichtbij diemen, goede buurten over het algemeen.
Niet te rijk, niet te arm.
Evengoed dichtbij het centrum.
Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Dit dus, en het liefst zo ver mogelijk er vandaan ook...quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Niet wonen:
-Amsterdam
Wel wonen:
-buiten Amsterdam
Origineelquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Niet willen wonen
Amsterdam en al de rest boven de rivieren
wel willen wonen
Onder de rivieren.
dappermarkt? is nou niet echt een goeie buurt, heb er ook nog een tijdje gewoond.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Ik woon zelf tussen de dappermarkt en oosterparkbuurt, en het bevalt hier heel goed!
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsenquote:Op woensdag 23 juni 2010 08:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Alsof er binnen de stadsdelen geen verschillen zijn.
Oost, rond het Oosterpark is bijvoorbeeld erg leuk. Maar Watergraafsmeer is oersaai, weinig voorzieningen, dan kan je nog beter in een leuk gedeelte in Zuidoost gaan wonen.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:29 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:
- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart
- Noord
Waar wil je wel wonen:
- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark
Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Nou ja, ik zou ook niet meer in de vd Pekbuurt, Floradorp of Vogelbuurt willen wonen eigenlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
Nee ik heb daar genoeg redenen voor. Het is gewoon geen stadsgebied meer, wat hier boven mij ook al gezegd word. Je woont in een dorp wat ook nog eens grotendeels wordt bevolkt door allochtonen. Er is geen sfeer, geen gezelligheid en 's avonds is het op veel plekken nog flink onguur ook. Het zijn lelijke huizen, er zijn nauwlijks voorzieningen en ik ken nauwelijks mensen die er wonen. Als enige uitzondering is er de Nieuwendammerdijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:32 schreef HeatWave het volgende:
En waarom zou je niet on Noord willen wonen, vanwege een liedje uit 1823?
Noord is heel erg upcoming, huren zijn er nog laag, met 10 min zit je op CS en je hebt een megawinkelcentrum met oa 2 supermarkten, een Mediamarkt etc etc.
meeloopmening.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. De buurt in Zuidoost waar ik woon is bijvoorbeeld echt tien keer gezelliger en levendiger dan pak 'm beet Betondorp, Park de Meer of de omgeving van dat Christiaan Huygensplein.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:28 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen kun je best iets zeggen over een stadsdeel. En Watergraafsmeer is helemaal niets mis mee, woon er zelf op het moment. Je hebt het Christiaan Huygensplein met volop winkels, de middenweg/linneausstraat waar zat winkels zitten en binnenkort nog Oostpoort erbij. Er komen ook steeds meer terrasjes en cafeetjes. En je zit gewoon vrij dicht bij het centrum. Munt is een kwartiertje fietsen
Een leuk gedeelte in Zuidoost is overigens niet te vinden. Je zit gewoon té ver van de binnenstad om er aangenaam te kunnen wonen imo, je bent volledig afhankelijk van afschuwelijke winkelcentra en ongezellige betonnen pleinen als je je boodschapjes wilt doen. En even naar de stad gaan om bijvoorbeeld kleren te kopen is ook meteen een mijl op zeven.
Die stadsdelen hebben voornamelijk bestuurlijke waarde. Oost-Watergraafsmeer bijvoorbeeld, kun je onmogelijk als één geheel beschouwen. De Indische Buurt kun je moeilijk vergelijken met de Weesperzijdestrook, om maar eens iets te noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:06 schreef Igen het volgende:
Maar goed, mijn punt is denk ik wel duidelijk, namelijk dat het wel degelijk heel veel uitmaakt wáár in een stadsdeel je zit.
dat is ook zo!!!quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef Droomoord het volgende:
Ga in oost wonen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |