abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:47:10 #51
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_87448409
Ik denk dat er gekeken moet worden wat iemand van een wijk verwacht.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_87595300
Ik heb een klein jaar op de Zuiderparklaan gewoond. NIET DOEN!

- Poolse alcoholist als buurman die regelmatig van boven in de portiek naar beneden stond te pissen
- Hangjeugd in de portiek (niet zo grappig als je 's avonds laat thuiskomt en de trappen zitten vol met pubertjes die denken dat een portiek een afvalstortplaats is)
- Na 17:00 thuis? Parkeren hoef je niet te proberen
- Indruk van de buurt? Kijk vooral eens op youtube (bijvoorbeeld )

Ik zou er VER weg blijven als ik jou was.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:20:30 #53
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87614730
Ik woon nu 10 jaar in Bezuidenhout. Van Bezuidenhout oost naar Bezuidenhout midden.
Vind het erg plezierig wonen !
pi_87626709
ik heb jaren in bezuidenhout gewoont, wordt snel minder goed betaalbaar alleen nu merk ik...
Verder echt een leuke wijk !
pi_87639426
mijn O+ en ik waren ca. anderhalf jaar geleden op zoek in Den Haag om een woning te kopen. Het is inderdaad ontzettend straat-afhankelijk, zelfs binnen de goede wijken. Wij zijn uiteindelijk in het oude deel van Rijswijk (Cromvliet, maar Leeuwendaal en Oud-Rijswijk zijn ook leuk) geëindigd. Goede buurt, goedkopen dan de goede delen van Den Haag, en dichter bij het centrum van Den Haag dan de betaalbare buurten waar wij nog wilden wonen.

De Rivierenbuurt hebben wij overigens ook anderhalf jaar gewoont, in de Mijdrechtstraat. Die straat is redelijk OK, hoofdzakelijk één blanke, laagopgeleide familie die in de halve straat woont. Voor de rest wat allochtonen waar je weinig last van hebt en wat studenten. Vrij veel politietoezicht vanwege de hoerenlopers die er parkeren. Een straat verderop word regelmatig in auto's ingebroken (minder politietoezicht), en om de hoek richting de prostitutiezone zijn regelmatig knokpartijen, steekpartijen, en in de tijd dat wij er woonden is er minimaal één persoon doodgeschoten.

Richting centraal station zijn echter nog wel wat betere straten waar ik een huis had willen overwegen.
pi_87652112
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:10 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb een klein jaar op de Zuiderparklaan gewoond. NIET DOEN!

- Poolse alcoholist als buurman die regelmatig van boven in de portiek naar beneden stond te pissen
- Hangjeugd in de portiek (niet zo grappig als je 's avonds laat thuiskomt en de trappen zitten vol met pubertjes die denken dat een portiek een afvalstortplaats is)
- Na 17:00 thuis? Parkeren hoef je niet te proberen
- Indruk van de buurt? Kijk vooral eens op youtube (bijvoorbeeld )

Ik zou er VER weg blijven als ik jou was.
Dat mensen in die buurten geen afgesloten portiek nemen blijft me een raadsel, zo veel kost zo'n hekkie niet als je het deelt met zijn allen. Als ik hier hangjugend tref zout dat toch echt op.
pi_87661231
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:09 schreef UltraPeePee het volgende:
mijn O+ en ik waren ca. anderhalf jaar geleden op zoek in Den Haag om een woning te kopen. Het is inderdaad ontzettend straat-afhankelijk, zelfs binnen de goede wijken. Wij zijn uiteindelijk in het oude deel van Rijswijk (Cromvliet, maar Leeuwendaal en Oud-Rijswijk zijn ook leuk) geëindigd. Goede buurt, goedkopen dan de goede delen van Den Haag, en dichter bij het centrum van Den Haag dan de betaalbare buurten waar wij nog wilden wonen.

De Rivierenbuurt hebben wij overigens ook anderhalf jaar gewoont, in de Mijdrechtstraat. Die straat is redelijk OK, hoofdzakelijk één blanke, laagopgeleide familie die in de halve straat woont. Voor de rest wat allochtonen waar je weinig last van hebt en wat studenten. Vrij veel politietoezicht vanwege de hoerenlopers die er parkeren. Een straat verderop word regelmatig in auto's ingebroken (minder politietoezicht), en om de hoek richting de prostitutiezone zijn regelmatig knokpartijen, steekpartijen, en in de tijd dat wij er woonden is er minimaal één persoon doodgeschoten.

Richting centraal station zijn echter nog wel wat betere straten waar ik een huis had willen overwegen.
Nou mn ouders wonen in Oud-Rijswijk ( Vondellaan ) en dat is niet bepaald goedkoop hoor, huizen gaan daar gem weg tussen de 370-470K

Leeuwendaal vanaf 470K

Maar idd prima buurt verder :)
pi_87939407
Een jaar geleden ben ik verhuisd van het hoge noorden naar de stad. Had geen idee waar te wonen, dus bijna het eerste de beste genomen wat ik kon vinden. Woon nu in Laakhaven-Centrum daar staat maar 1 app complex(de rest is denk ik officieel industrieterrein), boven de gamma (vlak bij megastores) voor degene die weten wat ik bedoel..

Moet zeggen bevalt prima, misschien valt het onder laakkwartier, maar voor mijn gevoel is dat toch aan de andere kant van het water. Het ligt eigenlijk tussen laakkwartier en schilderswijk in, maar in beide wijken kom ik zelden tot nooit, immers ik fiets altijd langs de Haagse Hogeschool, huppa onder het tunneltje door van HS en ik sta al bijna in het centrum.. Eigenlijk in een jaar tijd nooit overlast van wat dan ook gehad. Mijn ega (klein, blond, dun) heeft 's avonds over straat nog nooit iets meegemaakt, dus al met al zeer tevreden. WEl grappig dat ik haar in t begin maar altijd ophaalde van vanalles, tsja weet ik veel als "Boer ut Grunn" :) _O-

Enige keer dat ik iets meegemaakt had was van de zomer toen we op de fiets van kijkduin terug naar huis fietsten en een beetje verdwaalden en dwars door transvaal gingen.. Heel stoer hoor van die jongen in de zomer met bondkraag en een boombox die je vriendin naroepen :)

Al met al, den haag is prima wonen, anders en krapper dan het "prachtige"noorden, maar c'est ça dat hoort er bij :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2010 @ 14:59:24 #59
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88173805
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.

Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.

Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k

Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
Ik woon ongeveer bij Estolan om de hoek, in een oudbouw straat in Spoorwijk. We gaan hier als bewoners goed met elkaar om en helpen elkaar als het nodig is. Niet te dure eensgezinswoning (jaren '30 bouw) met voortuintje en achtertuin. Dezelfde voorzieningen als Estolan dus, waaronder ook voorzieningen voor de kinderen. En zelfs een bibliotheekje. Ambachtelijke bakker, ambachtelijke slager. Het is ontspannen wonen hier, beetje dorps.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88174799
Ik woon nu al een paar jaar bij het koningsplein eo, is echt prima te doen hier, relatief dicht bij centrum en scheveningen, maar toch vrij rustig op straat. Zijn wel een aantal straten die wat minder zijn, volgens mij is dat vooral aan de andere kant van de regentesselaan en meer richting loonsduinseweg.
Parkeren is wel erg slecht hier, na 20u moet ik altijd 3 rondjes rijden voor een geschikt plekje (ondanks betaald parkeren). En parkeerkosten voor een 2e auto zijn absurd duur.

Tijdje geleden wel gekeken om wat te kopen hier (nu huren we van een particulier), maar de huizenprijzen zijn gewoon ontzettend duur (oke, we hebben ook best hoge eisen :P). Als we ooit het geld hebben kopen we wat moois op/rond het sweelinckplein (of een van die zijstraatjes), maar ik denk dat we het ergens buiten centrum moeten zoeken gezien ik geen 3,5 ton neer ga leggen voor een benedenwoning van 80m2 8)7
pi_88190520
Wij wonen in rustenburg/oostbroek. Wonen er nu 7 maanden en prima naar ons zin.
Ons blok in de wijk is rustig, wonen veel verschillende mensen, ouderen, jongeren, gezinnen. En het is vrij rustig hier. wij wonen in het blok tussen de loosduinsekade, apeldoornselaan en dierenselaan in.
Randstadrail en trams voor de deur, winkelgelegenheid (hema, ah, kruidvat e.d.) op loopafstand. Met 10 minuten fietsen in de stad. Zijn voornamelijk portiekwoningen hier.

Waar je niet moet wonen weet ik niet ;) Ja schilderwijk haha, maar verder.
pi_88236295
Woon nu ruim een jaar in Regentessekwartier, bevalt me prima! Vooral omdat er zoveel verschillende mensen door elkaar wonen. Oud/jong/blank/gekleurd/yup/creatieveling/gezin/etc, waardoor het niet een typische blanke, pauper, kak of allochtonenbuurt is, maar gewoon gezellig. :)
pi_88258474
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:50 schreef RanTheMan het volgende:
Een jaar geleden ben ik verhuisd van het hoge noorden naar de stad. Had geen idee waar te wonen, dus bijna het eerste de beste genomen wat ik kon vinden. Woon nu in Laakhaven-Centrum daar staat maar 1 app complex(de rest is denk ik officieel industrieterrein), boven de gamma (vlak bij megastores) voor degene die weten wat ik bedoel..

Had je van het weekend toch mooi de ME voor de deur. Ik zit vlak bij de hhs aan de andere kant van het industrieterrein. Andere kant van het water (neherkade en daar achter) is een stuk onprettiger savonds.

Savonds met de trein aankomen op HS is ook niet geweldig, je kunt er na 23uur ofzo alleen via de hoofdingang uit (bij de trams).. erg apart volk wat er daar voor de deur rondhangt savonds. Met een beetje mazzel nog een bedelaar in de fietstunnel. :')
pi_88261534
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:07 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Had je van het weekend toch mooi de ME voor de deur. Ik zit vlak bij de hhs aan de andere kant van het industrieterrein. Andere kant van het water (neherkade en daar achter) is een stuk onprettiger savonds.

Savonds met de trein aankomen op HS is ook niet geweldig, je kunt er na 23uur ofzo alleen via de hoofdingang uit (bij de trams).. erg apart volk wat er daar voor de deur rondhangt savonds. Met een beetje mazzel nog een bedelaar in de fietstunnel. :')
waar jij woont is ook echt laakkwartier dan toch? das inderdaad niet echt ideaal, maar daar hoef ik nooit te zijn en er zit een mooi breed kanaal tegenover.

De ME heb ik ff gemist, maar met wk was het wel vaak raak, al merk ik daar niets van, jonckbloedtplein is toch een stukkie verder enige wat ik meekreeg was wat getoeter destijds en wel mooi om te zien dat bij t politiebureau iedereen zich dan verzameld, bijv 10 me-bussen, 20 arrestatiebussen, 16 van die zwarte jeeps propvol met van die lego mannekes.. jaja,

maar ik merk er zoals gezegd niets van, gebeurt allemaal aan de andere kant van het water :):):)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88262558
Officieel wel ja, maar net als jij zit het water er nog tussen. Bij tramhalte Leeghwaterplein. Als de megastores en de haagse dicht zijn is het hier ook compleet uitgestorven.

Rond het WK alleen het getoeter en vuurwerk gehoord.. Had ik eigenlijk niet verwacht daar, maar ik begreep dat het bij ieder excuus raak is daar.
  woensdag 3 november 2010 @ 07:47:20 #66
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_88276237
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

waar jij woont is ook echt laakkwartier dan toch? das inderdaad niet echt ideaal, maar daar hoef ik nooit te zijn en er zit een mooi breed kanaal tegenover.

De ME heb ik ff gemist, maar met wk was het wel vaak raak, al merk ik daar niets van, jonckbloedtplein is toch een stukkie verder enige wat ik meekreeg was wat getoeter destijds en wel mooi om te zien dat bij t politiebureau iedereen zich dan verzameld, bijv 10 me-bussen, 20 arrestatiebussen, 16 van die zwarte jeeps propvol met van die lego mannekes.. jaja,

maar ik merk er zoals gezegd niets van, gebeurt allemaal aan de andere kant van het water :):):)
Niet allemaal afgelopen weekend was er flink wat geweld op het industriegebied naast de Gamma ;) .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_88456002
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef Mryc het volgende:

[..]

Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naar
Ik denk dat je gewoon even moet rondfietsen en kijken wat aardig overkomt, het verschilt echt per straat. En het hangt een beetje af van wat je zelf wilt. Ik woon bij de Loosduinseweg, dat is af en toe ietsjes pauper maar toch goed te doen. Je moet wel de incidentele drugsdealer, Poolse hoerenloper of boerka kunnen waarderen. Maar ernstigere dingen zoals inbraken heb ik in ruim 4 jaar nog niet meegemaakt. En de Weimarstraat met allerlei leuke winkels is vlakbij.

Persoonlijk vind ik de Noorwitzstraat, het deel van de Regentesselaan ten Noorden van De Gheinstraat, de Weimarstraat erg leuk als ik nog eens een huis in de buurt zou zoeken (maar dat gaat eerder een boerderijtje in Limburg of de Ooskantons worden). Het Koningsplein is ook erg leuk, maar volgens mij wel aardig aan de prijs vergeleken met een straat verderop.

Het hangt echter heel erg af van wat je wilt. Als je liever een blanke Henk&Ingrid als buren hebt, een oud-Hollandse C1000 met kiloknaller plofvlees om de hoek en binnen 5 minuten met de auto op de snelweg zit, dan moet je naar een andere buurt op zoek gaan.
Als je een wijk zoek met een Natuurwinkel naast de Albert Heijn, een alleraardigste Turkse slager, een smaakvolle tweedehandswinkel en een wijnwinkel waar je mag proeven voordat je iets koopt, dan is de buurt van de Regentesselaan een prima keuze. Maar je moet wel bereid zijn om ook wat mindere aspecten te waarderen. Je woont er écht in de stad, met alle voordelen maar ook met de nadelen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_88463602
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.

Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.

Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k

Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
Laak en parkeren? daar is het toch altijd vol geparkeerd? Volgens mij de enige gebied in den haag welke geen betaald parkeren heeft, omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn. Gemeente moet eerst parkeerplaatsen aanleggen voordat ze betaald parkeren mogen invoeren.
pi_88464933
Laak is niet betaald parkeren idd. Mag ook wel, we konden er nooit de auto kwijt... (wist niet eens dat je verder overal wel moet betalen?) Op zich geen nare buurt, maar af en toe overlast gehad in de 8 jaar dat ik er heb gewoont en 1x dat mn wijk was afgezet omdat ene Jason W? opgepakt werd. Ben ook geen fan van portiekwoningen. Moest altijd die steile trap op en als er mensen zitten kan je niet eens je eigen huis in. Ze gaan wel opzij maar het is wel ergerlijk als dat vaak gebeurt. Woon nu wat rustiger in een andere stad en ben blij dat ik uit het drukke Den Haag weg ben. (al mis ik stiekum wel het gemak van de tram) En idd het verschilt van straat tot straat hoe t daar is. Misschien kan je ook Rijswijk overwegen. Is practisch hetzelfde als Den Haag, maar wel wat rustiger wonen volgens mij. Enige wijk waar ik echt niet graag kwam was de schilderswijk. Veel hoge saaie grauwe gebouwen en amper blanke mensen. Vind het niet erg om tussen de gekleurde mens te zitten maar ik voelde me de buitenlander daar.
pi_88468113
quote:
Op maandag 8 november 2010 09:35 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Laak en parkeren? daar is het toch altijd vol geparkeerd? Volgens mij de enige gebied in den haag welke geen betaald parkeren heeft, omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn. Gemeente moet eerst parkeerplaatsen aanleggen voordat ze betaald parkeren mogen invoeren.
waar ik woon kan je dag en nacht gewoon parkeren, voor 80% zelfs voor mn deur
pi_88615821
Hier willen ze ook betaald parkeren invoeren (morgenstond), vanwege dat nieuwe gemeentegeval aan de Leyweg.
Vind het zelf allemaal niet zo nodig. Temeer gezien het feit parkeren in deze straat al een probleem was toen je je auto nog straffeloos aan beide kanten kwijt kon, nu helemaal nu het nog maar aan een kant mag.

Leuk hoor, die renovatieprojecten, maar je krijgt zoveel extra kosten die je helemaal niets opleveren. Wat hebben wij als buurt nou aan dat megalomane geval, laat staan de extra kosten die er bij komen voor iedereen met een auto, waar ook nog eens geen enkel goed argument op te verzinnen valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')