Dat mensen in die buurten geen afgesloten portiek nemen blijft me een raadsel, zo veel kost zo'n hekkie niet als je het deelt met zijn allen. Als ik hier hangjugend tref zout dat toch echt op.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:10 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb een klein jaar op de Zuiderparklaan gewoond. NIET DOEN!
- Poolse alcoholist als buurman die regelmatig van boven in de portiek naar beneden stond te pissen
- Hangjeugd in de portiek (niet zo grappig als je 's avonds laat thuiskomt en de trappen zitten vol met pubertjes die denken dat een portiek een afvalstortplaats is)
- Na 17:00 thuis? Parkeren hoef je niet te proberen
- Indruk van de buurt? Kijk vooral eens op youtube (bijvoorbeeld )
Ik zou er VER weg blijven als ik jou was.
Nou mn ouders wonen in Oud-Rijswijk ( Vondellaan ) en dat is niet bepaald goedkoop hoor, huizen gaan daar gem weg tussen de 370-470Kquote:Op zondag 17 oktober 2010 18:09 schreef UltraPeePee het volgende:
mijnen ik waren ca. anderhalf jaar geleden op zoek in Den Haag om een woning te kopen. Het is inderdaad ontzettend straat-afhankelijk, zelfs binnen de goede wijken. Wij zijn uiteindelijk in het oude deel van Rijswijk (Cromvliet, maar Leeuwendaal en Oud-Rijswijk zijn ook leuk) geëindigd. Goede buurt, goedkopen dan de goede delen van Den Haag, en dichter bij het centrum van Den Haag dan de betaalbare buurten waar wij nog wilden wonen.
De Rivierenbuurt hebben wij overigens ook anderhalf jaar gewoont, in de Mijdrechtstraat. Die straat is redelijk OK, hoofdzakelijk één blanke, laagopgeleide familie die in de halve straat woont. Voor de rest wat allochtonen waar je weinig last van hebt en wat studenten. Vrij veel politietoezicht vanwege de hoerenlopers die er parkeren. Een straat verderop word regelmatig in auto's ingebroken (minder politietoezicht), en om de hoek richting de prostitutiezone zijn regelmatig knokpartijen, steekpartijen, en in de tijd dat wij er woonden is er minimaal één persoon doodgeschoten.
Richting centraal station zijn echter nog wel wat betere straten waar ik een huis had willen overwegen.
Ik woon ongeveer bij Estolan om de hoek, in een oudbouw straat in Spoorwijk. We gaan hier als bewoners goed met elkaar om en helpen elkaar als het nodig is. Niet te dure eensgezinswoning (jaren '30 bouw) met voortuintje en achtertuin. Dezelfde voorzieningen als Estolan dus, waaronder ook voorzieningen voor de kinderen. En zelfs een bibliotheekje. Ambachtelijke bakker, ambachtelijke slager. Het is ontspannen wonen hier, beetje dorps.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.
Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.
Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k
Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
Had je van het weekend toch mooi de ME voor de deur. Ik zit vlak bij de hhs aan de andere kant van het industrieterrein. Andere kant van het water (neherkade en daar achter) is een stuk onprettiger savonds.quote:Op maandag 25 oktober 2010 15:50 schreef RanTheMan het volgende:
Een jaar geleden ben ik verhuisd van het hoge noorden naar de stad. Had geen idee waar te wonen, dus bijna het eerste de beste genomen wat ik kon vinden. Woon nu in Laakhaven-Centrum daar staat maar 1 app complex(de rest is denk ik officieel industrieterrein), boven de gamma (vlak bij megastores) voor degene die weten wat ik bedoel..
waar jij woont is ook echt laakkwartier dan toch? das inderdaad niet echt ideaal, maar daar hoef ik nooit te zijn en er zit een mooi breed kanaal tegenover.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Had je van het weekend toch mooi de ME voor de deur. Ik zit vlak bij de hhs aan de andere kant van het industrieterrein. Andere kant van het water (neherkade en daar achter) is een stuk onprettiger savonds.
Savonds met de trein aankomen op HS is ook niet geweldig, je kunt er na 23uur ofzo alleen via de hoofdingang uit (bij de trams).. erg apart volk wat er daar voor de deur rondhangt savonds. Met een beetje mazzel nog een bedelaar in de fietstunnel.
Niet allemaal afgelopen weekend was er flink wat geweld op het industriegebied naast de Gammaquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:19 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
waar jij woont is ook echt laakkwartier dan toch? das inderdaad niet echt ideaal, maar daar hoef ik nooit te zijn en er zit een mooi breed kanaal tegenover.
De ME heb ik ff gemist, maar met wk was het wel vaak raak, al merk ik daar niets van, jonckbloedtplein is toch een stukkie verder enige wat ik meekreeg was wat getoeter destijds en wel mooi om te zien dat bij t politiebureau iedereen zich dan verzameld, bijv 10 me-bussen, 20 arrestatiebussen, 16 van die zwarte jeeps propvol met van die lego mannekes.. jaja,
maar ik merk er zoals gezegd niets van, gebeurt allemaal aan de andere kant van het water:):)
Ik denk dat je gewoon even moet rondfietsen en kijken wat aardig overkomt, het verschilt echt per straat. En het hangt een beetje af van wat je zelf wilt. Ik woon bij de Loosduinseweg, dat is af en toe ietsjes pauper maar toch goed te doen. Je moet wel de incidentele drugsdealer, Poolse hoerenloper of boerka kunnen waarderen. Maar ernstigere dingen zoals inbraken heb ik in ruim 4 jaar nog niet meegemaakt. En de Weimarstraat met allerlei leuke winkels is vlakbij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef Mryc het volgende:
[..]
Maar waar in Regentesse is het mooi en waar niet? Daar ben ik juist zo benieuwd naar
Laak en parkeren? daar is het toch altijd vol geparkeerd? Volgens mij de enige gebied in den haag welke geen betaald parkeren heeft, omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn. Gemeente moet eerst parkeerplaatsen aanleggen voordat ze betaald parkeren mogen invoeren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:49 schreef Estolan het volgende:
Ik woon in gebied Laak, waar de gouveneurlaan bij de neherkade komt.
Allemaal portiekwoningen, behalve 2 straten.
Heb daar een hoekwoning, 3 laags voor+achtertuin, voor maar 130k
Prima straat dus, altijd parkeerplek voor de deur, rustig. Diverse winkels op 3min lopen ( AH/Primera), Station Moerwijk om de hoek, tram/bus. 15min fietsen van binnenstad
waar ik woon kan je dag en nacht gewoon parkeren, voor 80% zelfs voor mn deurquote:Op maandag 8 november 2010 09:35 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Laak en parkeren? daar is het toch altijd vol geparkeerd? Volgens mij de enige gebied in den haag welke geen betaald parkeren heeft, omdat er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn. Gemeente moet eerst parkeerplaatsen aanleggen voordat ze betaald parkeren mogen invoeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |