Godverdorie zeg. Nou ja, dat het weinig zin had merkte ik ook wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:32 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het is maar goed ook,dat je het niet echt kunt begrijpen, of voelen.![]()
Relativeren was ik juist allergisch voor. Dan ging ik 'op slot'. Het voelde dan alsof ik me aanstelde. Alsof ik het allemaal expres deed, dat ziek zijn. Dat het mijn eigen schuld was dat ik me kut voelde en een loser en *insert lelijke woorden*. Alsof je tegen iemand met een gebroken been zegt dat je maar de marathon moet gaan lopen, want je hebt tenslotte nog een been. Of het voor een ander ook zo is, weet ik niet, maar zo was het voor mij.
Als ik het gevoel had dat ik eerlijk kon zijn en geloofd werd. Mijn hersens werkten anders. Dingen die nu logisch zijn, waren dat totaal niet. En andersom. Echt geloven hoefde eigenlijk niet eens, het was meer het niet ontkennen, zeg maar 'erkennen' dat mijn gevoelens bestonden, dat het in mijn perspectief zo was. En het niet bang zijn. Verschillende keren had ik het gevoel dat een ander bang was voor wat ik zei, bang dat ik meteen van een flat zou springen oid. Terwijl ik dat helemaal niet zei.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:44 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Godverdorie zeg. Nou ja, dat het weinig zin had merkte ik ook wel.
Wat hielp je wel? Waar had je wat aan?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Als ik het gevoel had dat ik eerlijk kon zijn en geloofd werd. Mijn hersens werkten anders. Dingen die nu logisch zijn, waren dat totaal niet. En andersom. Echt geloven hoefde eigenlijk niet eens, het was meer het niet ontkennen, zeg maar 'erkennen' dat mijn gevoelens bestonden, dat het in mijn perspectief zo was. En het niet bang zijn. Verschillende keren had ik het gevoel dat een ander bang was voor wat ik zei, bang dat ik meteen van een flat zou springen oid. Terwijl ik dat helemaal niet zei.
Stel nu dat ik zei: "het gras is blauw", dan kun jij 100 x zeggen dat het groen is, voor mij is het blauw. Punt. Door dat groene steeds te noemen, maak je de afstand groter. Je kunt ook zeggen: "goh, voor jou is het dus blauw, dan zien wij het anders. Wat is voor jou nog meer blauw?". Dan erken je het verschil, je maakt het niet groter, maar je neemt het wel serieus. Als dit te snappen valt.
Het was maar gedeeltelijk over te telefoon, ik heb daar ook uren gezeten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Yppy, dat is ook wel dubbel zo'n telefoonactie? Aan de ene kant kun je misschien beter helpen door je ervaring, maar raakt het je dan ook niet extra hard?
Jaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:32 schreef YPPY het volgende:
Relativeren was ik juist allergisch voor. Dan ging ik 'op slot'. Het voelde dan alsof ik me aanstelde. Alsof ik het allemaal expres deed, dat ziek zijn. Dat het mijn eigen schuld was dat ik me kut voelde en een loser en *insert lelijke woorden*. Alsof je tegen iemand met een gebroken been zegt dat je maar de marathon moet gaan lopen, want je hebt tenslotte nog een been. Of het voor een ander ook zo is, weet ik niet, maar zo was het voor mij.
Dankjewelquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Als ik het gevoel had dat ik eerlijk kon zijn en geloofd werd. Mijn hersens werkten anders. Dingen die nu logisch zijn, waren dat totaal niet. En andersom. Echt geloven hoefde eigenlijk niet eens, het was meer het niet ontkennen, zeg maar 'erkennen' dat mijn gevoelens bestonden, dat het in mijn perspectief zo was. En het niet bang zijn. Verschillende keren had ik het gevoel dat een ander bang was voor wat ik zei, bang dat ik meteen van een flat zou springen oid. Terwijl ik dat helemaal niet zei.
Stel nu dat ik zei: "het gras is blauw", dan kun jij 100 x zeggen dat het groen is, voor mij is het blauw. Punt. Door dat groene steeds te noemen, maak je de afstand groter. Je kunt ook zeggen: "goh, voor jou is het dus blauw, dan zien wij het anders. Wat is voor jou nog meer blauw?". Dan erken je het verschil, je maakt het niet groter, maar je neemt het wel serieus. Als dit te snappen valt.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:01 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry. Ik moest er even erg om lachen.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:01 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
dan heb je die ene hond nog niet gezienquote:
Ooooh hebbuhquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:01 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|