abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:44:20 #251
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87285193
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:32 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het is maar goed ook,dat je het niet echt kunt begrijpen, of voelen. ;) :*

Relativeren was ik juist allergisch voor. Dan ging ik 'op slot'. Het voelde dan alsof ik me aanstelde. Alsof ik het allemaal expres deed, dat ziek zijn. Dat het mijn eigen schuld was dat ik me kut voelde en een loser en *insert lelijke woorden*. Alsof je tegen iemand met een gebroken been zegt dat je maar de marathon moet gaan lopen, want je hebt tenslotte nog een been. Of het voor een ander ook zo is, weet ik niet, maar zo was het voor mij.
Godverdorie zeg. Nou ja, dat het weinig zin had merkte ik ook wel.

Wat hielp je wel? Waar had je wat aan?
pi_87285341
Heel herkenbaar YPPY.... Ik heb buiten mijn ppd ook een 'gewone depressie' gehad. Die is er letterlijk ingeslopen : van wat overwerkt naar overspannen naar 'burn-out' naar depressie...

Ik weet niet zoveel meer van wat ik toen voelde. Ik had zware medicijnen (Remeron en Dipiperon) en blowde veeeel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87285387
Yppy, dat is ook wel dubbel zo'n telefoonactie? Aan de ene kant kun je misschien beter helpen door je ervaring, maar raakt het je dan ook niet extra hard?
pi_87286739
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:44 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Godverdorie zeg. Nou ja, dat het weinig zin had merkte ik ook wel.

Wat hielp je wel? Waar had je wat aan?
Als ik het gevoel had dat ik eerlijk kon zijn en geloofd werd. Mijn hersens werkten anders. Dingen die nu logisch zijn, waren dat totaal niet. En andersom. Echt geloven hoefde eigenlijk niet eens, het was meer het niet ontkennen, zeg maar 'erkennen' dat mijn gevoelens bestonden, dat het in mijn perspectief zo was. En het niet bang zijn. Verschillende keren had ik het gevoel dat een ander bang was voor wat ik zei, bang dat ik meteen van een flat zou springen oid. Terwijl ik dat helemaal niet zei.

Stel nu dat ik zei: "het gras is blauw", dan kun jij 100 x zeggen dat het groen is, voor mij is het blauw. Punt. Door dat groene steeds te noemen, maak je de afstand groter. Je kunt ook zeggen: "goh, voor jou is het dus blauw, dan zien wij het anders. Wat is voor jou nog meer blauw?". Dan erken je het verschil, je maakt het niet groter, maar je neemt het wel serieus. Als dit te snappen valt. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 15:27:45 #255
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_87286786
YPPY, je bent een topper :*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:28:42 #256
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87286827
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:26 schreef YPPY het volgende:

[..]

Als ik het gevoel had dat ik eerlijk kon zijn en geloofd werd. Mijn hersens werkten anders. Dingen die nu logisch zijn, waren dat totaal niet. En andersom. Echt geloven hoefde eigenlijk niet eens, het was meer het niet ontkennen, zeg maar 'erkennen' dat mijn gevoelens bestonden, dat het in mijn perspectief zo was. En het niet bang zijn. Verschillende keren had ik het gevoel dat een ander bang was voor wat ik zei, bang dat ik meteen van een flat zou springen oid. Terwijl ik dat helemaal niet zei.

Stel nu dat ik zei: "het gras is blauw", dan kun jij 100 x zeggen dat het groen is, voor mij is het blauw. Punt. Door dat groene steeds te noemen, maak je de afstand groter. Je kunt ook zeggen: "goh, voor jou is het dus blauw, dan zien wij het anders. Wat is voor jou nog meer blauw?". Dan erken je het verschil, je maakt het niet groter, maar je neemt het wel serieus. Als dit te snappen valt. :+
^O^ :*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87286843
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Yppy, dat is ook wel dubbel zo'n telefoonactie? Aan de ene kant kun je misschien beter helpen door je ervaring, maar raakt het je dan ook niet extra hard?
Het was maar gedeeltelijk over te telefoon, ik heb daar ook uren gezeten. ;) Het is voor mij juist makkelijker. Ik ben niet bang voor iemand die over zelfmoord praat. (over mezelf en de depressie heb ik niks gezegd overigens)
Mijn collega's vinden dat veel lastiger, dat is veel meer ver-van-je-bed. Ik kreeg ook de vraag of ik wel alleen moest gaan. Juist wel vond ik. En ik vond het ook niet moeilijk en zwaar. En ik weet dat ik zo gebeld kan worden, dat ze het toch heeft gedaan. Maar ik weet ook dat ze, ondanks dat ze een heel zwaar leven heeft, wel gehoord is, heeft kunnen vertellen, dat er iemand in haar geïnteresseerd was. Iemand die niet kwaad werd, die luisterde. Dus dat heeft ze in ieder geval meegenomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_87286998
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:32 schreef YPPY het volgende:

Relativeren was ik juist allergisch voor. Dan ging ik 'op slot'. Het voelde dan alsof ik me aanstelde. Alsof ik het allemaal expres deed, dat ziek zijn. Dat het mijn eigen schuld was dat ik me kut voelde en een loser en *insert lelijke woorden*. Alsof je tegen iemand met een gebroken been zegt dat je maar de marathon moet gaan lopen, want je hebt tenslotte nog een been. Of het voor een ander ook zo is, weet ik niet, maar zo was het voor mij.
Ja :*
Fake it till you make it...
pi_87287093
Yppy, wat kun je dat duidelijk vertellen!

Wij gaan dit weekend eten bij een vriend wiens vrouw een paar weken terug eruit gestapt is. Dan komt het ook opeens allemaal tegelijk.. Het zullen de korter wordende dagen wel zijn :{
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:53:36 #260
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87287772
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:26 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dankjewel :* . Ergens hoop ik dat ik dat ook heb gedaan. Ik heb het in elk geval nooit willen ontkennen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:01:54 #261
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_87288128

Sorry. Ik moest er even erg om lachen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 16:04:04 #262
7074 moussy
kuttekop
pi_87288212
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:01 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_87289370
Kijk, als er nou zo'n beest ergens in huis is, dan ga ik dus NIET alleen. Mogen m'n collega's loten. :X
*OUD heilige*
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:31:28 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_87289499
Mijn buurtjes hadden er 3...oh en eentje had dan nog plukjes haar, dat was eenm mixje....
Ik schrok me wezenloos als ze me ineens voor het raam zaten aan te staren.. :X
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_87289650
Dat beest lijkt op Gollum!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:56:22 #266
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87290546
quote:
[ afbeelding ]

_O-
I wants it O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:09:38 #267
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_87291105
Jij mag niet, want je hebt net een nieuwe cavia! :(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:17:54 #268
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87291398
Dan wil ik m wel.. w/ en dan samen met een mopshond. Gotta luf ugly animals O+ Vast omdat ik er zelf zo lekker positief bij afsteek. 8-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87291847
Godskolere wat is die lelijk :o

buuf _O- hahaha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87291888
Ik zou er bang van worden denk ik :@
pi_87291948
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zou er bang van worden denk ik :@
dan heb je die ene hond nog niet gezien :X :')
k heb soms nog dat ie opduikt in een enge droom _O-

ah, hier:

http://toppayingideas.com(...)2010/07/ugly-dog.jpg

http://media.gunaxin.com/(...)animals/Ugly_dog.jpg

expres onder linkjes ;)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87291989
haha
welke hond (of eigenlijk wil k t niet weten :'))

he een edit met linkjes :') zal ik of zal ik niet....
pi_87292027
quote:
[ afbeelding ]

Ooooh hebbuh O+

Ik wil heel graag een naakt kat, maar ik mag niet :(
pi_87292050
En die hond vinnik zielig, kweet niet waarom :?
pi_87292375
Die laatste foto is eng!
Ieuw!

Ik kan t helemaal voorstellen dat je ze niet mag Orea :D
(hoewel t scheelt wel haren natuurlijk :'))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')